PDA

Zobacz pełną wersję : Civic Ej9 D14Z2 pobór oleju (remont) ?



Majciajno
09-05-18, 16:40
Witam

Posiadam Honde Civic Vi-gen EJ9 D14Z2 90km brak katalizatora HB 2001r otóż od zakupu zaczęła pobierać olej co prawda przy spokojnej jezdzie mniejsze ilościa a przy wyzszych obrotach wiecej wiadomo ;) Na wysokich obrotach kopci na niebiesko i czarno i po ostrej jezdzie nawet na niskich obrotach widoczny jest w tylnej szybie dym tylko że taki biały i na całym zakresie tak kopci jakby za dużo spalin albo dopala olej cos w tym stylu. Jak się jezdzi normalnie tak do 3tys obrotów to nic nie kopci ani na luzie też nic. Pod korkiem oleju nie ma białego nalotu i płyn chłodniczy też nie ucieka od kupna czyli jakieś 8 miesiecy więc to chyba
nie uszczelka pod głowicą. Mierzyłem dzisiaj kompresje w silniku i 3 cylindry mają po 13-13,5 bara czyli bardzo ładnie a jeden ma 8,5 bara. Zrobiłem próbe olejową na tym cylindrze i podniosło się do 11 barów. Jak myślicie to tylko pierścienie takie dymienie ? Czy od czegoś innego ? Jak wymieniać to tylko piersienie na tym jednym cylindrze bo reszta jest okej czy wszystkie ? Ile by kosztowała wymiana u mechanika. Kolega jak mi robił tłumik to mówił że jakaś za duża mieszanka jest bo wszystko było w sadzy i kopci na czarno jak się mocno wkręci. Pozdrawiam.

rtgg
10-05-18, 17:10
Witam

Posiadam Honde Civic Vi-gen EJ9 D14Z2 90km brak katalizatora HB 2001r otóż od zakupu zaczęła pobierać olej co prawda przy spokojnej jezdzie mniejsze ilościa a przy wyzszych obrotach wiecej wiadomo ;) Na wysokich obrotach kopci na niebiesko i czarno i po ostrej jezdzie nawet na niskich obrotach widoczny jest w tylnej szybie dym tylko że taki biały i na całym zakresie tak kopci jakby za dużo spalin albo dopala olej cos w tym stylu. Jak się jezdzi normalnie tak do 3tys obrotów to nic nie kopci ani na luzie też nic. Pod korkiem oleju nie ma białego nalotu i płyn chłodniczy też nie ucieka od kupna czyli jakieś 8 miesiecy więc to chyba
nie uszczelka pod głowicą. Mierzyłem dzisiaj kompresje w silniku i 3 cylindry mają po 13-13,5 bara czyli bardzo ładnie a jeden ma 8,5 bara. Zrobiłem próbe olejową na tym cylindrze i podniosło się do 11 barów. Jak myślicie to tylko pierścienie takie dymienie ? Czy od czegoś innego ? Jak wymieniać to tylko piersienie na tym jednym cylindrze bo reszta jest okej czy wszystkie ? Ile by kosztowała wymiana u mechanika. Kolega jak mi robił tłumik to mówił że jakaś za duża mieszanka jest bo wszystko było w sadzy i kopci na czarno jak się mocno wkręci. Pozdrawiam.

Jak wymienia się pierścienie to wszystkie a nie na jednym cylindrze. Jak zmienisz same pierścienie to pewno albo będziesz miał spokój na chwilę, albo w przypadku owalnej tulei nic to nie da... Ten silnik jest seryjny ? Czy coś było "modzone" bo czarny dym nie jest od oleju tylko od złego spalania.

Majciajno
11-05-18, 09:35
Jak wymienia się pierścienie to wszystkie a nie na jednym cylindrze. Jak zmienisz same pierścienie to pewno albo będziesz miał spokój na chwilę, albo w przypadku owalnej tulei nic to nie da... Ten silnik jest seryjny ? Czy coś było "modzone" bo czarny dym nie jest od oleju tylko od złego spalania.

Seryjny silnik. Założony jest dolot z filtrem stożkowym, tłumik końcowy przelotowy proex i jest wycięty katalizator i wstawiona prosta rura. Przez brak katalizatora mogą być błędne odczyty z sondy i zmieniona mieszanka