Zobacz pełną wersję : em2 mały ubytek oleju
Witam, w mojej em2 pojawił się mały ubytek oleju mianowicie w przez 8 tyś km musiałem dolać jakieś 1,5l. Olej GM 10w40 i pytanie, czy jest to ilośc w miarę normalna, czy może zaczyna się coś dziać? Ewentualnie może jest to wina oleju, ponieważ leję to co poprzedni właściciel lał i w sumie nie zastanawiałem się, czy jest dobry czy nie.
mały_miszcz
15-04-18, 20:03
To nie jest normalna ilosc, chyba ze jezdzisz ciagle powyzej 5k rpm ;)
Test nr. 1
Czysty karton pod auto na noc - wyciagniesz zakapany od oleju to pewnie ucieka ;)
Test nr. 2
Potrzebna Ci albo osoba do pomocy, albo statyw z kamera.
Odpal auto, *******nij gaz do odcinki na kilkanascie sekund jak bedzie z tylu siwo tzn ze silnik do remontu ;)
Btw. Jaki silnik?
(Jak patrzysz na silnik po otwarciu maski, kolo kolektora wydechowego po lewej stronie jest plaski fragment bloku silnika z wybitym oznaczeniem. Np D17A9. )
z 2 testem to tak nie do końca miałem civica d15b7 i mogłeś sobie tak gazować do odcinki i nie dymiło dopiero jak była jakaś góra to w czasie jazdy wtedy dopiero kopciło jak z rafinerii , jak kolega powyżej pisał sprawdz czy nie wycieka olej jak nie wycieka poradzę ci tak kup ceramizator wlej zależnie od przebiegu silnik trochę odżyje testowałem i naprawdę poprawa jest spora
Ps 1.5l na 8k km nie jest tragicznie niecałe 200ml na 1000km
Silnik d17a8, przebieg 185000km, jeśli chodzi o wycieki to auto garażuję, więc wydaje mi się, że bym zauważył jakieś ślady na podłodze, ale spróbuję przetestować, dzięki za sugestie.
Silnik w samochodzie to loteria. Jak wcześniejszy właściciel nie dbał, to takie sytuacje się zdarzają. U mnie samochód od ponad 4 lat w rodzimych rękach.
Ojciec co roku wymieniał olej. Przebiegi poniżej 10tys. Lał LOTOS, drugi raz ORLEN, oba 10W40 do gazu, z racji instalacji LPG. Nic nie dolewał.
U mnie 3 rok się zaczął , jak przejąłem samochód. Na początku LOTOS Gaz 10W40 i zero ubytków. A w tej chwili ORLEN 5W40 Gaz i wymiana 3 razy
na 2 lata. Mam podział na sezon letni i zimowy. Przebieg na pewno większy niż licznikowy, przypuszczam ok. 270 000km. Przebiegi ok. 15 tys. km na
rok. U mnie D17A2.
mały_miszcz
16-04-18, 11:55
z 2 testem to tak nie do końca miałem civica d15b7 i mogłeś sobie tak gazować do odcinki i nie dymiło dopiero j
Tez mialem D15B7 i ten test skutkował. Cuda z olejem zaczely sie po wymianie UPG. Nie wymienialem uszczelniaczy wiec pewnie tamtedy uciekalo.
Nie widac nigdzie przeciekow od gory? Dosc czesto puszczaja uszczelki kapy zaworowej. Pare zajechanych uszczelek, do tego minimalny pobor oleju i takie zuzycie sie wyjasnia.
A więc tak, karton na noc nic nie wykazał bo ani kropelki nie ma, auto też nie dymi no i gołym okiem żadnych przecieków nie widzę. Ale szczerze mówiąc jak czytam, że u niektórych bierze 1l na 1k km to chyba nie jest tak źle u mnie.
mały_miszcz
22-04-18, 20:34
Z tego co piszesz wychodzi na to ze czeka Cie remont silnika. Co w przypadku d17 jest calkowicie nieoplacalne. Jest to silnik nieudany i przy duzych awariach tylko swap ;)
Cytujac klasyka - jezdzic obserwowac ;)
No i dolewac. Czekac na awarie upg i swapować :D
Lub wymienic na d16v1
Wysłane z mojego SM-A310F przy użyciu Tapatalka
Jesteś w stanie przybliżyć mi orientacyjny koszt swapa na k20a3?
mały_miszcz
23-04-18, 20:07
+/- 10k.
Zalezy kto robi, jak, na jakich czesciach, i czy swap jest w super stanie czy rowniez do remontu.
Ogolnie przerabialem tematyke swapa na starszym bracie EM2 - czyli Ej2.
Licz ze wraz ze sporym wzrostem mocy jaki sobie bys zafundował, wypadaloby poprawic hamulce. Jak wymienisz hamulce okaze sie ze kola ktore masz i opony nie pasuja, nastepnie poleci caly uklad wydechowy bo fabryczne cieniutkie rureczki zavlokuja wydech i silnik straci na mocy, nie wspomne o zabawie z elektryka, komputerem silnika, przerabianiem wiazek, ukladem dolotowym. Za chwile sie okaze ze wraz ze zmiana powyzszych trzeba ogarnac zawias itd. Itp. Ogolnie kupa czasu i jeszcze wieksza kupa kasy ;D
Mnie ogarniecie swapa i tych wszystkich rzeczy kosztował 10tys. A czesci ktore kupilem potrzebne do ogarniecia tego to bylo kolejne 17tys.
Zastanawiam się właśnie czy jest sens się w to bawić, czy wyniki, które bym osiągnął w wyniku swapa będą na tyle zadowalające, czy nie lepiej po prostu dopłacić do innego auta. Ale z drugiej strony nie chciałbym rozstawać się z emka.
swap k20a3 kupisz już za 2 max 2500zł jeżeli masz trochę wiedzy to uda ci się samemu ogarnąć jeżeli nie to jak koledzy piszą mechanicy za samą robotę wezmą z 4-5k
do przeróbki łapy wiązka i inne pierdoły , sam zbieram wiedze bo się na takie coś szykuję , gdyż mam d16v1 i jest po generalnym remoncie ale mocy jakby za mało :)
Tylko właśnie zastanawiam się, czy po swapie osiągi będą na tyle zadowalające, żeby to się opłacało robić.
mały_miszcz
26-04-18, 20:47
Odczujesz, ale efekt bedzie... wiesz. Fajniej ale jednak o dyche szczuplejszy ;)
A teraz tak
Sprzedaz swoja powiedzmy za okolo 10. Dolozysz te 10 co masz na swapa. Plus jakies 2 na naprawy i zobacz co masz za auta w okolicach 20k - a wiem ze w takiej kwocie juz sie mozna pobawic ;D
O np. Juz gotowy projekt - ponad 200KM
http://allegro.pl/honda-prelude-2-2-h22a-220hp-types-vtec-sir-jdm-i7308258065.html
Na pewno wyjdzie Cie to taniej i lepiej jak swap
Witam,z k20a3 w em2 już się wycofałem-kalkulator swoje zrobił.Jedyna sensowna opcja znalezienie rozbitej typ-r w rozsądnej cenie i swap wszystkiego do emki.
Mam dwie em2:
-2001 swap z d17a8 na d16v1 wlany motul 5w30+ceramizator x2dawki zrobione 6k dolane 0.4l żona często udowadnia kolesiom z bmek że baba w hondzi ogarnia temat.
-2003 d17a9 również motul+ceramizator 11k dolane łącznie 1,3l. wkręcam wysoko na 2-3 biegu jazda w mieście i od dolania ceramizatora rzadziej i mniej dolewam oleju.
Jak na razie ceramizator się sprawdza,zobaczę co będzie po przejechaniu 25k i wymianie oleju.
Nie będę pisał dolej ceramizatora a problem zniknie,sam sceptycznie do tego podchodzę.Jeszcze jedna opinia o "cud-smar" się przyda.
A rozbity Typek kosztuje 3k zł myslisz?
Jak jest bida to nie swapuj, bo druta zrobisz po taniosci i bedzie jeszcze wieksza.
Wysłane z mojego SM-A310F przy użyciu Tapatalka
Jak poszukasz to nawet mniej tu masz k20a3 -160KM-118kW. Typek to nie jest ale w trzy minutki znalezione 2.0 i-vtec.
https://www.otomoto.pl/oferta/honda-civic-civic-2-0-benzyna-i-vtec-alum-klima-anglik-maly-przebieg-ID6yKHjz.html#c05cdaaa1c
Raz mowimy o Tajpie,raz nie, byl tu taki temat goscia Slamber czy inne szambo, jak nie ma sie siana to po co gdybac co by bylo .
Wysłane z mojego SM-A310F przy użyciu Tapatalka
Uuuuupppsssssss mała pomyłka ja z rozpędu napisałem typ-r zamiast typ-s nukepowah pisał o k20a3 a nie o k20a2. Dobrze że to wyłapałeś dzięki czytaniu ze zrozumieniem bo namieszamy chłopakowi w planach. Nukepowah sam zdecyduje ile jest gotowy wydać na projekt,ja za tą kasę mam na rok czesnego dla dzieciaków.
mały_miszcz
29-04-18, 20:02
Czy on przypadkiem nie wystawil auta na sell? :D
Mowisz o tym chlopaku od 6 gena, zamknal temat a czy wystawil,nie wiem [emoji6]
Wysłane z mojego SM-A310F przy użyciu Tapatalka
Wyłapałem-http://civicklub.pl/forum/showthread.php?277024-Honda-Civic-VII-gen-coupe-(em)-D17A8
Klikaliśmy w próżnie.
Na razie orientacyjnie sprawdzam, czy wgl pójdzie, bo szczerze mówiąc mały_miszcz twoja sugestia o sprzedaży i kupnie gotowego projektu najbardziej do mnie przemawia.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.