PDA

Zobacz pełną wersję : rzadki model civica..... kłopot



adam1212
02-01-18, 10:20
Witam szanowne grono...
Jestem posiadaczem hondy civic 1996r sedan 1.6 , 2hgej6. mój problem dotyczy braku części . potrzebuje dwie półosie z przegubami ze wzgłedu na duże luzy oraz amortyzator przedni lewy albo najlepiej całą kolumne żeby nie bawić sie w wymiane samego amora bo nie jestem pewien czy napewno on odpowiada za skrzypienie przy skrecaniu kół czy może łożysko w kielichu. pytanie: czy te częsci będą pasowały od takiej samej hondy z silnikiem 1.4? jest ich znacznie więcej .... a może ktoś z was posiada takie części?

siara87
02-01-18, 11:13
W tym rzadkim modelu nie ma kolumny mcpersona, tylko wielowachacz. Jesli cos skrzypi przy skrecie to na 90procent konczy sie dolny swozen. Kompletne poloski podejda, same przeguby nie bo oski w 1.4 sa ciensze

xxxCHADZIAxxx
02-01-18, 12:36
Kolego zmieniaj sworznie bo zgubisz koła :

a polosie pasuja z kazdej d serii

adam1212
02-01-18, 15:19
właśnie dzięki waszym wypowiedziom odnalazło się faktyczne miejsce skrzypienia. doraźnie wstrzynąłem troche oleju w dolny sworzeń i skrzypienie ustało !!!! w między czasie zamówiłem nowy. co do półosi rozumiem że nawet z "jajka" podejdą...... np d15b2.... najlepiej kupiłbym całe półośki z przegubami bez luzów. niedawno w innym aucie (vw t4) wymieniłem sam przegub wew. i sie okazało że nowy miał duży luz na frezie półosi i cała robota i kasa na nic. Bardzo dziękuje za rady !!!!!

spoon83
02-01-18, 17:08
Masz abs? jak tak to szukasz całych półosi z przegubami zew. z koronką od abs, jak nie masz to obojetnie czy z absem czy bez.

xxxCHADZIAxxx
02-01-18, 17:57
Kolego wymien odrazu obydwa sworznie i bedziesz mial spokój pozdrawiam

adam1212
02-01-18, 19:57
mam abs także szukam z absem tak jak piszecie od serii d

HakerPL1
02-01-18, 20:17
nie wiem czy wpadłeś na to że jak kupisz półośki to pewnie przeguby zewnętrzne były wymieniane już albo będą do zmiany ;)

zmień u siebie przegub i po problemie

adam1212
02-01-18, 21:20
auto odkąd kupiłem czyli od ponad roku jeździ z luzami (stukanie podczas ruszania, szarpanie przy jeździe z równą prędkością, ) na lewarku kręcac kołem lewo prawo widać te luzy bardzo mocno. boje się że frezy też już dostały za swoje i wymiana samych przegubów nie rozwiąże problemu do końca dlatego wolę kupić używane z przegubami. wątpie że trafie na bardziej wyrąbane niż moje :))

xxxCHADZIAxxx
02-01-18, 21:48
Ja tez kupowaem cale półosie kompletne z angielki d15 i jezdze do tej pory bez problemow tylko mam właśnie duze luzy i szarpanie

spoon83
02-01-18, 22:10
Wiadomo że kupno używek to loteria, jak będziesz brał całe to przynajmniej zwróć uwagę żeby nie były uszkodzone gumy na przegubach, bo takie to tylko szrot i żeby nie była za bardzo zgniła w miejscu tłumika gumowego( najczęściej pod tą gumą ukręca się półośka - robi się fajne zwężenie). Przy wymianie dolnych sworzni i tak będziesz musiał wymontować swoje półosie z piasty, bo nie wyjmiesz sworznia. To 2 pieczenie przy jednym ogniu zrobić od razu i bedzie git

HakerPL1
03-01-18, 22:12
to że kołem da się troszkę obrócić jest w pełni normalne, może czas najwyższy jechać do mechanika a nie zgadywać co się popsuło