PDA

Zobacz pełną wersję : Mała ingerencja w mb6 b18c4.



ransom91
18-12-17, 17:22
Cześć,

Piszę do Was z prośbą o jakieś wskazówki dotyczące podstawowych modyfikacji na silniku B18C4.
Jakieś 2 tygodnie temu kupiłem hondę mb6 w seryjnym b18c4, stan silnika ogólnie bardzo dobry, zero wycieków, kopcenia czy nierównej pracy. Chcę się zabrać za podstawowe rzeczy aby trochę silnikowi się lepiej oddychało a przy okazji mieć lepszą frajdę z jazdy. Dokładnie mi chodzi aby seryjny dolot wymienić na stożkowy w zabudowie i od razu zabrać za kolektor wydechowy wraz z całym tłumikiem. No i teraz pytania, jak się mają te wszystkie stożki i kolektory wydechowe z allegro? Warto takie coś kupować? I jak z kompletnym tłumikiem, jakiej firmy najlepiej wziąć aby być zadowolonym.

Identyczny post zamieściłem na civicforum, ale jest bardzo mały odzew więc próbuje sił tutaj. Sprawa ma się następująco dostałem informację aby co do dolotu zgłosić się do Fawora póki co nie odpisuje :). Następna rzecz to kompletny wydech jest dostępny w Mar-tec ale problem w tym, że do Łodzi z Olsztyna jest dość spory kawałek i to zaczyna się nie kalkulować. Lokalny RM motors już nie robi pod ten model tłumików. No i staram się drążyć temat dalej i szukać kolejnych co jeszcze może produkują tłumiki, więc czekam na jakieś podpowiedzi. No i jak się mają kolektory z alledrogo? Jest dostępny do B18 z turboworks za 650zł i to naprawdę dobra cena bo z Mar-tec pisał, że cena będzie się wahać ok 1200zł, do D serii idą ogólnie jak świeże bułeczki. No i zaczynają się dylematy :)

Jedras
18-12-17, 21:21
A weź wejdź w pierwszy lepszy temat na forum kto ma b18 i poczytaj

Ale ja Ci powiem ze swojego jakiegoś tam doświadczenia

Olej doloty-sroloty; na dzień dobry to zmień skrzynię biegów bo s9b zabija wszystkie modyfikacje 😎

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

ransom91
18-12-17, 22:16
Z taką opinią to się jeszcze nie spotkałem a złapałem bakcyla, i od kilku tygodni zagłębiam się w tematy dotyczące b18c4. Ale dzięki za odpowiedz i będę szperać co do tego zagadnienia.

Jedras
18-12-17, 22:21
Wbij w mój temat i poczytaj, chyba wszystkie możliwości przerobilem i uwierz.. na dzień dobry zbieraj na skrzynię s4c albo s80 albo y21

Polecam s80 ;-)

A dopiero później grzeb w silniku

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

ransom91
19-12-17, 19:06
Wiesz... Moja zabawa dopiero się zaczyna a zabawa, ze skrzynią to już poważniejsza rzecz. Póki co właśnie nie miałem zamiaru grzebać w silniku, chciałem zacząć od takich lekkich rzeczy jak dolot i kompletny wydech, hamownia. Oglądałem po Twoim poście wczoraj u Naszora porównanie własnie s80 i s9b to ta skrzynia od Integry to już typowo pod zawody, a ja nawet dobrze co nie opanowałem tego samochodu. Dopiero co mam go 3tyg gdzie większość czasu i tak był dopieszczany. ;)

Jedras
19-12-17, 19:08
A gdzie tam pod zawody :) krótsza skrzynia dopiero sprawia że czuć moc w tym aucie, ale wszystko powoli i ogarniesz temat 😎

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

ransom91
19-12-17, 19:46
Właśnie co odczytałem wiadomość, że goście pod Olsztynem "Red line garage" zajmują się takimi rzeczami jak doloty, wydechy, strojenia i inne bajery. Muszę do nich zagadać i może jakoś uda się dogadać. Swoją drogą sam jestem spawaczem i fajnie by było jakby poszli na rękę, że wszystko u nich składamy a ja zabieram do siebie spawam i montuje :P I wszyscy zadowoleni :P

Ogólnie jak wyjadę z garażu w końcu po dopieszczaniu pod siebie, to wrzucę jakieś fotki bo ogólnie samochód prezentuje się naprawdę świetnie za sprawą całkowicie odnowionego lakieru :)

Jedras
19-12-17, 20:08
Nowy lakier to piękna sprawa :)

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

ransom91
19-12-17, 21:35
No i oczywiście dobrze dobrane felgi wraz z kolorystyką :)

Jedras
19-12-17, 21:36
Nic się nie bój.. zima minie to stwierdzisz że auto "Nie jedzie" ;D

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

ransom91
19-12-17, 21:46
Tak szybko zacznie brakować pod nogą :P?

Jedras
19-12-17, 21:49
Zależy jakie kto ma oczekiwania.. ale wspomnisz moje słowa 😎

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

ransom91
19-12-17, 22:01
Przed tym zakupem, jezdziłem 90konnym aerodeckiem przez 2 lata. Samochód nie do zdarcia, koszt eksploatacji mistrzostwo świata, przez 2 lata nie musiałem robić kompletnie nic po tym jak go dopieściłem od razu po kupnie. Samo za siebie mówi to ile kosztuje kompletny rozrząd :P. Ogólnie zostaje samochód w rodzinie bo niczego mu nie brakuje oprócz koni a ojciec już nie potrzebuje aby szedł ogień z rury :P

Jedras
19-12-17, 22:07
Działaj :) założ temat - będę śledził [emoji14] może wyrośnie jakas konkurencja [emoji14]

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

ransom91
19-12-17, 22:16
No zdecydowanie ;) Po to założyłem tutaj konto aby się pokazywać, dzielić, rozmawiać i dowiadywać nowych rzeczy. Ale chyba coś ogólnie umarło trochę forum, prawda?

Jedras
19-12-17, 22:21
Czy ja wiem.. trochę mniej się Hond zrobiło i nie każdy ma już czas tak często zaglądać ale nie jest źle :)

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

sweet
26-12-17, 01:27
Zależy jakie kto ma oczekiwania.. ale wspomnisz moje słowa 😎

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

Co racja to racja :) Chwila jeżdżenia i braknie. Jedyne co mnie ratuje od "braku mocy" to sporadyczne jazdy 110hp klekotem i potem powrót do H :]

ransom91
02-01-18, 18:35
No więc po miesiącu walk w garażu z ojcem w końcu udało się wstępnie dopieścić auto do takiego stanu, że wsiadam i mogę robić 1000km bez żadnego zastanowienia. Trochę się przeliczyłem z budżetem, no ale jak robić to robić porządnie bez obaw podczas jazdy. Auto się odwdzięcza, jest już ta frajda (dzwięk i przyspieszenie). Muszę założyć temat i w końcu się pochwalić nowym nabytkiem :)

Jedras
02-01-18, 18:36
Napisz co zrobiłeś a nie [emoji14]

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

ransom91
02-01-18, 18:45
Jeden problem tylko mam, czasem jak mi złapie podczas ruszania łapie zadyszkę, zaczyna szarpać i nie chce się w ogóle wkręcać do 3tys obrotów, jak odpuszczę na chwilę gaz zredukuje to wszystko odchodzi albo jak go przepcham powyżej 3tys to też problem mija. Jak myślicie co to może być? Coś z sondą? Zatkany tłumik? Czy to jakiś głębszy problem?

Jedras
02-01-18, 18:47
Napisz najpierw co robiłeś.. check się nie świeci ? Bo podejrzewam że podpiales odwrotnie wtyczkę map/tps chociaż wtedy by w ogóle miał problemy z jazda
Zapłon ustawiłes lampą czy na oko.. sonda przy gazie w podłogę nie pracuje

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

ransom91
02-01-18, 18:51
rozrząd komplet, amory przód ze sprężynami, lampy, komplet filtrów, poduszki silnika komplet, gałka vti, przełącznik świateł, nowe opony, paski komplet, przewody hamulcowe i kolumny kierowniczej, felgi na lato advany (piaskowanie i malowanie proszkowe) No i takie poboczne rzeczy jak Oleje, płyny, dywaniki, żarówki, maszynki do zarabiania, ramka do radia, siłowniki klapy tylnej. Trochę tego wyszło ale liczyłem się z tym.

Jedras
02-01-18, 18:53
Bardziej chodziło mi o to co przy silniku.. rozrząd na 100% dobrze poskładany? Sprawdź zapłon, przed naprawami było wszystko ok?

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

ransom91
02-01-18, 18:56
No cóż napisałem wszystko bo akurat co robiłem kalkulację ile mnie to wszystko wyniosło :P Co do silnika to nic nie grzebałem zrobiłem tylko rozrząd dla pewności aby włożona kasa nie poszła w błoto. :) Przed naprawami było wszystko dobrze, tylko z tym co napisałem wyżej, co do mechanicznych rzeczy to samochód sprawny i to jak na swoje lata bardzo, tylko był bardzo zaniedbany.

Jedras
02-01-18, 19:02
Ale takie akcje już miałeś przez zamiana rozrządu czy nie ? Luz zaworowy wergulowany chociaż ?

Obstawiam
a) źle złożony rozrząd
b) źle podłączone kable zapłonowe(kolejność)
c) zamienione wtyczki TPS/MAP sensor
d) zapłon do ustawienia lampą
e) zbieg okoliczności i pada modul zapłonowy

Zweryfikuj i daj znać

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

ransom91
02-01-18, 19:12
Rozrząd nie może być zle założony, robiony według schematu. Kable podłączone też dobrze, To już odkąd go kupiłem tak mam, podczas jazdy dajmy na to do pracy (12km) dzieje mi się to może raz w obydwie strony. To nie jest jakieś częste zjawisko, wszystko gra i buczy jak go przeciągnę dobrze. To się dzieje przeważnie jak mam 2-3 tys obrotów.

Pierwsza diagnoza była zapchany filtr paliwowy, no ale filtr został zmieniony a problem dalej jest. To jest takie uczucie jakby się dusił, Ty mu gaz a on szarpie.

Jedras
02-01-18, 19:14
Kompresję mu kiedyś mierzyles :D ?
Moduł zapłonowy może dawać takie objawy teoretycznie

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

ransom91
02-01-18, 19:19
Jeszcze do takich rzeczy jak kompresja nie doszedłem :-P Pewnie dopiero zmierzę jak podaje na hamownie po założeniu nowego wydechu i dolotu, bo mam taki zabieg w planach na lato.

Jedras
02-01-18, 19:20
Ale wydech/ dolot nie ma nic do kompresji silnika, a pokaże Ci to w jakim wstanie jest motorownia

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

ransom91
02-01-18, 19:25
No ale kompresje też pokazuje podczas pomiarów czy nie? A co do modułu to przypadkiem w tym silniku nie jest aparat i cewka?

Jedras
02-01-18, 19:28
A z jakiej okazji ma Ci pokazać kompresje ? Do pomiaru wykrecasz manometr w gniazdo świecy, rozpinasz wtyczkę aparatu zapłonowego- gaz w podłogę i kręcisz rozrusznikiem..

Jest aparat a w aparacie w środku moduł zapłonowy

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

ransom91
02-01-18, 19:33
Odpowiedz ojca na aparat i kompresje. Problem tak wygląda jak przestawało podawać paliwa na niskich obrotach a nie iskry.

Jedras
02-01-18, 19:36
To cisnienie paliwa sprawdź.. Ale prędzej na górze będzie brakować paliwa jak na dole, ja Ci tylko podsuwam prawdopodobna opcje

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

ransom91
02-01-18, 19:41
A ja na bieżąco konsultuje ze swoim prywatnym mechanikiem :P No ale każda rada i dyskusja jest jak najbardziej przydatna :)

Ogólnie może być dziesiątki przyczyn i ciężko stwierdzić co jest główną. Może jak pojeżdżę do lata to się wszystko ustabilizuje :) Tak samo jak miałem ze skrzynią, wypadała mi dwójka a szczególnie jadąc po nierównej drodze, w głowie milion myśli i najgorsze, że skrzynia do remontu. A okazało się, że przy wybieraku co ściskają gumę w tulejce są dwie stalowe podkładki to jedna tak się wyrobiła, że aż rant się zrobił na podkładce stąd cofało drugi bieg.

Szczur[R]
02-01-18, 20:52
No ale kompresje też pokazuje podczas pomiarów czy nie? A co do modułu to przypadkiem w tym silniku nie jest aparat i cewka?
Skoro takiej rzeczy nie wiesz, to nie wychodź z założenia że:

Rozrząd nie może być zle założony, robiony według schematu.
wielu forumowych majstrów twierdziło że jak ma manual to już jest na pewno dobrze :P nie zawsze było


Może jak pojeżdżę do lata to się wszystko ustabilizuje
To pewne - ustabilizuje się tak, że dupnie w najmniej oczekiwanym momencie i nie ruszysz z miejsca. Najlepiej podczas majówki, kiedy będziesz daleko od domu.
Sprawdź rozrząd, jeśli jest ok to szukaj aparatu na podmianę lub wymień moduł. Winne mogą być też świece lub kable.

Jedras
02-01-18, 20:54
@up +1 😎😎

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

daniel208
06-01-18, 17:26
Jak sobie nie poradzisz to odzywaj się, znam kilku ogarniętych ludzi z Olsztyna i okolic, którzy jeździli swojego czasu b18c4 i trochę modzili :)
Pozdrawiam

ransom91
07-01-18, 18:21
Ogólnie nie mam w planach modzić przy silniku, chcę zrobić to co tylko wyżej wymieniłem. Jak mi zacznie brakować mocy to po prostu uzbieram na coś nowego z większym silnikiem np k20 type r :) Póki co mi starcza i jestem bardzo zadowolony, ale jak to pisali już wyżej z biegiem czasu jednak zaczyna brakować, ja jeszcze do tego momentu nie doszedłem :p