PDA

Zobacz pełną wersję : tłoki doprężające do D16Z6 i ogolne wzmocnienie



NasE
16-09-08, 15:28
Witam serdecznie,

pozwolilem sobie napisac poniewaz potrzebuje konkretnej porady odnosnie mozliwosci wzmocnienia mojego D16Z6.

Jesli juz takowe tematy byly poruszane, to proze o wskazanie linkow, zrodel czegokolwiek co bedzie mi w stanie pomoc.

Uzywalem szukajki, czytalem o walkach, tlokach itd. posty tez o 05 roku (bardzo ciekawe rzeczy), ale traktowaly one zagadnienia o Bserii i takie tam.

Dlatego szukam konkretnie pomocy w moim przypadku.

Na krotce opisze co mam i do czego chce dazyc

Otoz:
EG5 z D16Z6 ebajowski kolektor 4-2-1 '' i caly przelot 2'' na srodkowym przelocie i koncowym M-TECHa

dolot podrobiona parowa kupiona od zioma w Polsce (w doloty.pl czy cos kolesie wciagali, wiec sie zalapalem)


W tym miesiacu mialem rozpoczac kapitalke silnika, czyli pierscienie NPR, uszczelniacze zaworowe OEM HONDA, uszczelka pod glowice OEM lub Takoma (ewentualnie Ehrling - czy jak to sie pisze) prawdopodobnie od D16Y8 - lekko podbic kompreche?

oczywiscie przy okazji splanowanie glowicy, dotarcie zaworow i takei tam bajery

panewki - w zaleznosci od stanu, ale to wyjdzie po rozebraniu, bo akurat nie stukaja, wiec bez rozkerecenie silnika nie zobacze. Ewentualnie chyba pakowane beda wowczas ACL Race?

Autko jest uzytkowane na codzien i takie ma pozostac.
Nie ienteresuje mnie kompresor, Turbo itd. Ma byc w maire rozsadne - ekonomiczne N/A swap na B serie tez odrzucam, chociaz myslalem powaznie.

Akcje kapitalka wstrzymalem poniewaz postanowilem do razu majac wszystko na wierzchu i robiac dodac pare kucykow. Tak zrodzila sie idea wymiany tlokow na doprezajace.

Wstepnie orientowalem sie i w miare (niby) przyzwoity zestawik mozna miec juz za powiedzmy 900-1000zl ze Stanow ebajowski. Tu pojawia sie pytanie czy nba pewno jest bezpiecznie montowac takie cos i jesli juz to w jakie tloki konkretnie sie pakowac?

Sledzilem troche forum ogolnie wazne niby tez zeby nie przejsc sprezania wiekszego niz 12 czyl jakos 11,3-11,5 jest optymalne?

Jesli ktokolwiek ma doswiadczenie, wiedze zwiazana z doborem takowego ustrojstwa to bardzo prosze o wszelkie wskazowki.

Dalszymi modami na pewno bedzie w niedalekiej przyszlosci skrzynia hybryda y 3ka i4ka z REXa oraz krotszym glownym przelozeniem (5tka dluga zostanie na trasy).

Ewentualnie tez mysle o jakims waleczku i pokreceniu troszke w celu ustawienia (no ok to mod chyba bardziej do robienia po skrzyni, ale jesli to co tutaj do D16 oplaca sie wpakowac).


Czy tak wszystko dobrane bedzie trzeba czyms specjalnym stroic idac juz w grube koszta czy da sie to w miare ogarnac poweidzmy na zwyklawym setupie bez Hondaty itd.?

Czy wymieniajac tloki na doprezajace i nie przekraczajac tej magicznej 12stki da rade jezdzic jeszcze na normalnej PB95 czy tylko i wylacznie juz 98 lub Vpower w celu unikniecia nieprzyjemnosci i spalania stukowego?

Za wszelkie konstruktywne porady z gory dziekuje.
Wiem, ze sa tansze i drozsze graty natomiast chcialbym pozostac dalej w kwestii jakiejsc rentownosci i oplacalnosci przy pakowaniu w Dserie.

Tloki sa tutaj dla mnie glownym zagadnieniem dla ktorego zostal stworzony ten temat.

Czy cos jeszcze powinieniem wowczas zmieniec, wzmocnic miec na szczegolnej uwadze? Wstepnie sobie troche pogawedzilem z Merfim, ale chialbym rozwiac wszelkie watplisoci, poniewaz autko jhest uzytkowane na codzien i czesto w trasy Berlin Szczecin i nie chcial bym spowodowac wzrostu mozliwosci usterkowosci przy takim setupie.

P.S. czy da jakies zauwazalne roznicve wymiana na inna przepustnice i jesli tak co i jak

Staralem sie pisac jak najmniej debilnie i w miare zrozumiale.

Ktokolwiek kto ogarnia temat smialo prosze sie wypowiadac.


Docelowo na tlokach i przyszlosciowo walkach chcialbym zeby peklo 150KM czy jest to realne i bezpieczne idac w droge zwiekszonej kompreczy.

Czy istnieje ryzyko skrocenie zywota ktorego z podzespolow?

Pozdrawiam

Lcfr
16-09-08, 15:44
skoro celujesz w 150KM to mozna chyba sie obejsc bez tłoków i pomniejszyc budżet
zdrowe d16z6 maja po 140kilka KM bezproblemowo
dodając do tego lekko wyższą kompresje którą planujesz+lekką obróbkę głowicy, sam porting chociażby+ kółka itd bardzo możliwe, że prawie 150 bedzie bez tłoków (licząc ze masz zdrowe podstawy a nie walczysz z "odzyskaniem mocy)
jeżeli to nier wystarczy to juz na pewno wałek (tez o nim wspominasz) spowoduje ze w maxie bedziesz mial te 150 upragnione...
ps przy takich modach pod głowice koniecznie kup uszczelke ASO badz cos lepszego - nie kupuj Erlinga badz tacomy

NasE
16-09-08, 16:06
Dzieki Lcfr za pomoc. rady (nie pierwszy raz)

150KM to minimum jakie chce osiagnac, a maximum jest powiedzmy normalne koszty czyli nie przekroczenie max 2-2,5tys. - mowie o tlokach, uszczelkach, uszczelniaczach zaworowych, pierscieniach i panewkach tutaj - walek to juz osobny budzet :) i zachowaniu pelnej uzytkowalnosci auta

w koszty nie wliczam robocizny, bo to sie bedzie lubac z ziomami w garazu poza wstrojeniem i zabielaniem glowiyc oczywiscie
natomiast chodzi mi o granice bezpieczenstwa i inne wspomniane rzeczy ( w tym rodzaj paliwa na jakim trzeba bedzie jezdzic)

tloki - w ktora strone konkretnie sie kierowac

kolko - jakie jesli juz czy to malo wazne i z jakim walkiem zeby normalnie wspolgralo bez hardcoru typu stage 3 czy tam 2??
ASO, ale od D16Y8 powinna jeszcze pomoc jesli sie nie myle? jesli jakas mocniejsza to konkretnie co polecasz? - chce zrobic raz i zeby sie nie wysralo

jak juz kiedys rozmawialismy o wydechach to mowielm ze mam jezdzace D16 lecz lykajace olej (zwlaszcza straszne ilosci i chmura na VTECu). Zatem zdrowe w kwestii osiagow jest, bo naprawde jezdzi natomiast trza dopomoc kondycyjnie :) to daje mi podsatwy do myslenia iz sa warunku i kontynuuje projekt

P.S. czy Fidanza sprawdzi sie czy jest to juz zbyt lekkie kolo zamachowe do Dserii?
sorry za strzelanie szerokim ogniem, ale chce zrobic projekt i wybrac w miare najrozsadniej kazdy z komponentow, bo najpierw pytac potem dzialac :)

Pytam sie o wszystko poniewaz wszystko ma na etapie koncowym jak najlepiej ze soba wspolgrac i byc dobrane wzgledem siebie.


Pozdrawiam serdecznie

wunat
16-09-08, 16:12
jbc to bym probowal jeszcze zasiegnac wiedzy na http://www.d-series.org bo u nich mod z tlokami to taki nasz stozek i wydech ;]

Pati
16-09-08, 16:18
jedyne tanie tloki jakie mozesz wsadzic i podbic kompresje to są tłoki z D16A9/Z5. lądujesz w okolicy 12:1
sądze ze na seryjnych tłokach, po obróbce głowicy, dobrym kol ssącym (z d16y8), wiekszej przepustnicy, dobrym dolocie (3"), jakims ostrzejszym wałku, i dobrym wydechu, zrobisz owe 150hp.
podbijanie cr, wsadzanie jeszcze ostrzejszego walka zmniejszy uzytkowosc samochodu - lanie 98, nierowne wolne obroty itd.

rozsądnie podbic cr mozesz uszczelka z y8, delikatnym planowaniem glowicy, ewentualną zmianą zaworów na takowe z płaskim dnem.
wieksze dlubanie i wystrojenie bedzie bardzo wskazane (crome, hondata)

NasE
16-09-08, 16:35
rozumiem zatem ze D16A9 i D16Z5 maja takie same tloki o mowimy o OEMowych?
12:1 i czy przy tym sprezaniu (z uszczelka od Y8), obrobce glowicy (leciutkie zebranie tycke czy cos dokladnie jakos zgarnac konretne czesci mm?)
przepustnicy - masz na mysli cos z H22A i rozwiercanie delikatne ssacego?
dolot mam zrobiony spod miejsca halogenu karbowana rura pod sam stozek na parowie obecnie
"jakims ostrzejszym" - konretnie powinieniem rozwazyc? trzymac sie czegokolwiek SKunka czy w cos innego isc?

czy obecny 2'' przelot moze sie okazac zbyt waskim gardlem? z tego ci mi wiadomo i z osobistych dosiwadczen, obserwacji 2,25-2,5'' to juz mocno pomodzone B16 (np auto anala)



sądze ze na seryjnych tłokach, po obróbce głowicy, dobrym kol ssącym (z d16y8), wiekszej przepustnicy, dobrym dolocie (3"), jakims ostrzejszym wałku, i dobrym wydechu, zrobisz owe 150hp

mowisz o seryjnych D16Z6 tlokach czy seryjnych z D16A9/Z5.

ew. sciagac ze Stanow nowki OEMowe wspomniane tloki z ktorychs tych czy szukac uzywek u nas?


czy na tych tlokach +


po obróbce głowicy, dobrym kol ssącym (z d16y8), wiekszej przepustnicy, dobrym dolocie (3"), jakims ostrzejszym wałku
+ te raczej wskazane strojenie crome lub hondata i szacowanej wedlug Ciebie komprechy 12:1 nalezy juz myslec o wiekszej ilosci oktanow?

falujace obroty itd. mnie nie bawia

Pati
16-09-08, 16:45
seryjny silnik D16Z6 z samymi tłokami z Z5/A9 ma CR 12.07:1. jak dolozysz uszczelke z Y8 lądujesz w okolicy 12,5:1. to za duzo na 95.

jesli koniecznie chcesz zmienic tłoki, wsadz seryjne z D16Z6 ale nadwymiar - zrob szlif, spasuj je, zaloz nowe pierscienie i bedzie silnik jak nowy.

o przeskakiwaniu 150hp mowilem majac na mysli seryjne tłoki z D16Z6

Lcfr
16-09-08, 16:46
wychodzi :
-olać tłoki badz niskobudżetowo D16A9/Z5
-"rozsądnie podbic cr mozesz uszczelka z y8, delikatnym planowaniem glowicy, ewentualną zmianą zaworów na takowe z płaskim dnem."
- wybrac to albo to byle nie wylądowac za wysoko z komprechą
-obrobić głowice jak ma Ci kto to zrobic bo w D series warto(mówią że sam porting jest przereklamowany ale wg mnie jest róznica in plus)
-zrobic do tego wydech 2,25 zrobic
-porzadny dolot
-do całokształtu można ta wieksza przepustnice założyc ale ja myśle (nie tylko ja) ze nie jest to takie konieczne,warto natomiast załozyc kolek od y8 bo chyba jest najlepszy
i mozesz miec prawie 150HP
ale
tak szczerze to olałbym czy bedzie 150 czy 145 w szczycie tylko interesowałbym sietym by moment był wiekszy i zaczynał sie sporo niżej... Przebieg momentu jest jak wiadomo ważny i jezeli auto bedzie do codziennego użytku to przydałoby się wiecej już na samym dole.Nie stawiałbym tu na priorytet mocy max w szczycie 7000rpm. Moje byłe mini mialo juz od 2500tys 145NM co dla niektórych z6 jest wartościa w szczycie a potem już było tylko lepiej i rosło az do 160NM (prawie jak VTI) i to naprawdę przekładało sie na przyjemnośc jazdy tym zwykłym 1,5.

Boci@n
16-09-08, 17:05
Nase moje zdanie znasz, wsadzaj tłoki doprężające,ewentualnie większą przepustnice (b16,b18) i do tego skrzynie biegów. Bo obróbka głowicy do tanich nie należy. trzeba się liczyć z 1.5k. Wałek też ok 1.5k

havok
16-09-08, 17:19
To ja podrzucę coś po angielsku, powinno się przydać:
http://www.hstuners.com/forums/showthread.php?s=&threadid=16805
http://honda-tech.com/zerothread?id=667290&page=1

zed
16-09-08, 17:55
Nase moje zdanie znasz, wsadzaj tłoki doprężające,ewentualnie większą przepustnice (b16,b18) i do tego skrzynie biegów. Bo obróbka głowicy do tanich nie należy. trzeba się liczyć z 1.5k. Wałek też ok 1.5k

W Wawie taniej :D Mnie kompletna obrobka glowicy d16z6 wyszla 900 :komora spalania, zawory, kanaly ssace i wydechowe, porting z kolektorami Pzdr

Lcfr
16-09-08, 18:01
Nase moje zdanie znasz, wsadzaj tłoki doprężające,ewentualnie większą przepustnice (b16,b18) i do tego skrzynie biegów. Bo obróbka głowicy do tanich nie należy. trzeba się liczyć z 1.5k. Wałek też ok 1.5k

tyle że obróbka głowicy nie wyslila motoru (który tutaj ma byc w miare niezawodny bo auto w uzytku ciaglym) a doprezenie jednak troszke tak, wiec trzeba przemyslec co sie bardziej oplaca...
najlepiej byłoby troszke tylko doprezyc (niekoniecznie tłokami)+ dodac obróbke głowicy
i nie przesadzajcie z tymi przepustnicami do D series
to naprawde znikoma róznica i nie ma tez co przesadzac - 63mm to max na takie sohc d series
są d seris ponad 150HP na seryjnych przepustnicach...

NasE
16-09-08, 18:07
No wiadomo, ze auto rozpedza sie momentem i moja misja zwiekszenia mocy nie jest pogonia za fajnymi cyferkami tylko lepszymi osiagami :) inaczej dalsze zadowolenie facjaty

zatem jeszcze pare pytan w kwestii uscislenia

- w jakich granicach cenowych mozna wyrwac kol. ssacy od Y8, bo akurat jest to raczej chyba rzadki temat, bo juz kiedys sie rozgladalem, ale sprzedajacych dosc malo

- jest sens krecic na seryjnym walku? gdzies swego czasu na forum tutaj czytalem ze cos mozna tym minimalnie ugrac...

- Lcfr jaki stopien zaawansowania obrobki glowicy masz na mysli? chodzi o kompletna renowacje + dodatkowo honowanie silnika wlacznie? czy co sugerujesz?

@Pati odezwe sie do Ciebie na mejla odnosnie paru OEMowych gratow do silnika. Mozemy sie skontaktowac telefonicznie?


zabieram sie takze za lekture podanych zrodel

za wszystkie dotychczasowe wskazowki serdecznie dzieki!!

Pati
16-09-08, 19:17
pamietaj jeszcze ze jak doprezysz silnik to warto by bylo go skrecic jakimis mocniejszymi srubami do glowicy. seryjne sa jednorazowe.

NasE
16-09-08, 20:41
tu akurat tez juz zglebialem temat i czy jedynym wyborem sa ARP cyz cos jeszcze sensownego?

Pati
16-09-08, 20:59
do D serii jestes skazany na ARP
jesli bys jakies czesci potrzebowal, odezwij sie na pw

!markos
16-09-08, 21:21
a jakbys chcial regulowane kolko rozrzadu, to mam takie od reki

ech ci nedznii handlarze :D

rem36
16-09-08, 22:50
nedzni handlarze neich pisza PW.

NoName
17-09-08, 12:16
O jaki fajny temat o pożądanych silnikach ;) (D-seria) to ja swoje 0,03

- Obróbka głowicy- nikomu w Polsce nie dał bym głowicy do obróbki (mówimy o portingu), jedyne co można zrobić to przylgnie zaworów na 3 kąty + planowanie (i nie bój się tego głowice D-serii wiele zniosą)

- Tłoki- D16a9 to bardzo popularny mod w jueseju, można tanim kosztem ładnie podbić komprechę, jest jeszcze jeden patent ale dopóki sam nie sprawdzę nie będę się wypowiadał

-Przepustnica- mój ulubiony temat :D - ja się będę upierał że 58-60mm to max maxów dla D-serii. Po prostu przy większej zwiększasz ilość ale tracisz na prędkości.

- Wydech- masz 2'' na przelocie-spokojnie wystarczy i tak 80% to kolektor. Klasyczny 4-2-1 chińczyk za "pińcet" zł+ drobne poprawki po małych chińskich rączkach i będzie git.

- Dolot- nawet kawał plastikowej rury, byle ciągnęło z zewnątrz a nie z komory silnikowej

- kółko + wałek- osobiście uważam że nie osiągniesz 150KM bez wałka, sorry ale takie jest moje zdanie a kółkiem faktycznie jest sens ruszyć ale w granicach rozsądku.

- inne rzeczy- szpilki do głowicy tak ale czy arp? Znam takich co w D-serii 3 razy na tej samej uszczelce śmigali a szpilkach już nie wspomnę. Oczywiście jak robić to robić porządnie ale zadecydowały by tylko kwestie kasowe czy OEM czy ARP

no i na końcu koniecznie strojenie ale to mus bo bez tego to można sobie całe zamieszanie darować

Boci@n
17-09-08, 15:50
jedyne co można zrobić to przylgnie zaworów na 3 kąty

??

NoName
17-09-08, 17:29
??


masz rację, bardziej mi chodziło o stan i kształt gniazd zaworowych- tutaj jest wiele do zyskania/stracenia Przylgnie to już next level

Fawor
17-09-08, 17:58
NoName, mowiles o planowaniu glowicy. W jakich rozsądnych przedziałach może się to zawierać? Mam akurat na myśli silnik B2, bo kalkulator do obliczania stopni sprężania jest jakiś durny i nie można z listy dostępnych tam częsci "złożyć" seryjnego B2 i pobawić się wysokością głowicy. Jeśli masz wiedzę tylko o D16 to tez może być :) Markos też coś ostatnio wspominał o zaburzeniu czasów otwarcia przy planowaniu o 1mm. Ktoś coś więcej w tym temacie?

Pati
17-09-08, 18:19
no jak opuscisz glowice, to polozenie wałka sie zmieni. jak opuscisz za bardzo to pasek moze byc za długi

Fawor
17-09-08, 18:28
oczywista oczywistość, ale chodzi mi właśnie o sprecyzowanie 'za bardzo'. 1mm to już jest za duzo? Napinacz raczej nie powinien miec problemów ze zniwelowaniem takiej różnicy.

rem36
17-09-08, 18:38
1 milmetr scietej glowicy to okolo 1 stopnia przesuniecia kola rozrzadu tak przynajmniej pamietam z tego co kiedys sobie liczylem, to samo sie tyczy zmiany wysokosci blokow, d13,d15,d16 itp.
A ciac to mozna az sie o zawory nei zacznie frezem zachaczac :D

Fawor
17-09-08, 18:44
a czy ten jeden stopień przyspieszenia/opóźnienia wałka może jakoś strasznie znacząco wpłynąć na całą resztę? O ile 'mniej-wiecej' stopni koryguje się ustawienie wałka przy strojeniu za pomocą regulowanego kółka?
BTW może ktoś rzucić kalkulatorem gdzie będzie możliwe obliczanie D15?

NoName
17-09-08, 22:31
znalazłem zdjęcie:

http://img262.imageshack.us/img262/9670/step11ml6.jpg (http://imageshack.us)

z tego co wiem, głowica w D-serii zniesie wiele. Oczywiście każda ma indywidualną historie i nie wiadomo ile razy była rżnięta ale 1mm czyli do pierwszego znaku możesz jechać a przy okazji powinno dać dobry efekt

Co do rolek napinacza to w d-serii są różne średnice ale taka od b7/b2 powinna spokojnie wybrać 1mm problem powstaje poniżej 2 mm ale to już osobny temat
Do tego masz różnej długości paski:
D15B2 - 106 zeby
D16A6 - 107 zęby
D16Z6 - 104 zęby
D15Z1 - 103 zęby

a co do kalkulatora to mój ulubiony ale nie wiem czy ci pomoże:
http://www.zealautowerks.com/dseries.html

wunat
15-01-09, 22:28
rozwija sie temat jakos?

pawel240
17-01-09, 12:02
w swoim d16z9 ściąłem głowice właśnie 1mm uzyskując przez to CR 10:1 celowałem w 10,5-11 ale bałem sie właśnie że bede musiał kombinować z krótszym paskiem z d15z1 albo regulowanym kółkiem narazie nic niepokojącego sie nie dzieje przy ustawianiu rozrządu przesunięcie paska było tak o 1/3 moze 1/4 zęba

mam pytanie odnośnie tłoków d16a9 czy wymieniając tłoki muszą to być nowe tłoki czy może używki też dało by rade wsadzić ? wiem że w moim przypadku przy ścietej głowicy to już tylko gdybanie bo CR by mi za duże wyszło pewnie z 13:1

Pati
17-01-09, 12:31
obojętnie. byle były dobrze spasowane.

Amorr
17-01-09, 21:40
wiem że w moim przypadku przy ścietej głowicy to już tylko gdybanie bo CR by mi za duże wyszło pewnie z 13:1ciekawe czy na 98 da sie wystroic

Kras
18-01-09, 08:44
Wystroic to sie da nawet na 95, tylko po co...
13:1 to juz cholernie duzo i znajac jakosc naszych paliw to by sie sensowne strojenie pewnie musialo skonczyc na VP99. Tutaj kolejne pytanie o sens, a raczej jego brak, zwlaszcza w daily-driverze.

NasE
16-03-09, 12:55
rozwija sie temat jakos?

a wiec cos tam sie rozwija . . .

jako iz przy kapitalce mialem mega super farta iz juz po dotarciu i ladnym lataniu na VTECu wysralo mi gwint w bloku od szpilki (szpila cala - arp - ale gwint wyciagnalem na zwojach :/) i jeszcze mega fartowniej (zeby zycie bylo cudowne) opilek gwintu musial cudownyn trafem wyladowac do najblizszego kanalowi olejowemu cylindrowi czyli nr 3 i zrobic 2 fajniutkie ryski widoczne golym okiem oraz odczuwalne bezproblemowo opuszkiem palca - efekt koncowy olej zaczal znikac :/

w ten oto sposob wkrotce zabieram sie za poprawienie sprawy i znowu pol kapitalke czyli zrobienie dolu, bo gora sie trzyma . . .

mowiac zrobienie dolu mam na mysli wymiane bloku prawdopodobnie w walem od razu komplet kupic albo wal przelozyc ode mnie, bo nie chce pakowac sie w szlif i nadwymiarowe tloki - zbyt droga impreza
szukam oczywiscie bloku dobrego wymagajacego maks honowania i wszystko bedzie posprawdzane wlacznie z owalizacja cylindrow itd. ma byc na top bo inaczej sie powiesze :)



stad moje dalsze dewagacje na poruszany wczesniej temat

zalatwilem ja sobie juz tloki PM7 z D16A9/Z5 i pierscienie NPR.
Leza sobie ladnie w domku czekajac na nastepny miesiac az reszte rzeczy dozbieram.

Ostatni tydzien siedzialem na honda techu, Dseries forum itd i staralem sie zglebic temat.

Teraz takie moje pytanie do osob obeznanych w temacie.

Planuje ogolnie wrzucic do mnie te tloki na korbach od D16Z6 (z tego co sie obczytalem, to tak pasi) i laduje z CR jak juz bylo wspominane pi razy drzwi okolo 12. Wrzuce uszczele od D16Z6 zeby dodatkowo juz nie doprezac silnika uszczela od Y8.

Oczywiscie calosc by trza bylo stroic juz na 98 u Dominika lub Rysia lub ... lub ...

Teraz pojawia sie pytanie czy gra jest warta swieczki jesli gora czytaj walek pozostal by seryjny.

Nie wydolam finansowo na Skunka (stage 1 ponoc nie ma sensu - malo oplacalna relacja efektywnosc/cena, wiec od razu musiala by wleciec stage 2).
Prawdopodobnie od razu musialbym oczywiscie zmieniac talerzyki i sprezynki - jesli sie myle prosze mnie poprawic, wiec zabawa z walkiem zamykala by sie w kwocie dosc sporej. Choc nie wykluczam w przyszlym sezonie, ale z drugiej strony Dseria nie bedzie mi sluzyc wiecznie. . .

Dlatego pytanie czy jest sens wogole bawic sie w doprezenie PM7 silnika bez walka (wiem ze przyrost jest, bo doprezac mozna bez walka. natomiast stosowanie walka bez doprezania juz jest mniej efektywne) mojego D16Z6 i jezdzic sobie na CR w granicach 12stki i czy zyski beda efektowne i dosc odczuwalne.

Dodatkowo oczywiscie dochodzi koszt strojenia gdzie zamknac sie w 1500zl tez moze byc roznie.

Bede niezmiernie wdzieczny za rzeczowe porady/wskazowki/argumentacje wyboru lepszej drogi.

Chodzi o to iz D16Z6 na hybrydzie daje calkiem fajna frajde z jazdy juz i czy wrzucanie PM7 nie okaze sie fajnym, aczkolwiek malo oplacalnym wydatkiem? Tloki same w sobie duzo pieniedzy nie kosztowaly.
Wieksze koszta niesie ze soba strojenie + pozniejsza codzienna eksploatacja.

Z gory dziekuje za rzeczowe porady.

P.S. Please help me w moich rozterach :)

Pozdrawiam.

Efyr
16-03-09, 13:20
Wieksze koszta niesie ze soba strojenie + pozniejsza codzienna eksploatacja.
Jeżeli chodzi o koszty późniejsze eksploatacji, to można się zastanowić nad LPG. Z tego co się orientuję, to ciekawe rozwiązanie do wyższych kompresji, łatwe do wystrojenia (przy dobrej instalce) i tanie w utrzymaniu.
Oczywiście, to tak luźno rzuciłem, po prostu skojarzył mi się jakiś projekt z 1,3 na LPG tu na forum, i ładnie to wyszło
Chyba, że ktoś ma stereotyp LPG=Zło

NasE
16-03-09, 13:25
Jesli chodzi o gaz to mowie stanowczo nie.
Akurat w tym temacie mam dosc scisle sprecyzowane preferencje :)

Chodzi mi w sensie bardziej jak juz mowilem czy zmiana takowa bedzie dosc odczuwalna dla zrywnosci autka czy tylko przerost formy nad trescia (cena/frajda) be walka itd.

Nie po to sie laduje pare tys. zeby potem oszdzedzac grosze na gazie :)

ale nie to jest sednem sprawy EOT

Pati
16-03-09, 13:27
podbicie CR da dobry efekt. jeszcze lepszy efekt by był, jak być poparł to wymianą wałka na jakiś stage 2 (odczuwalnie mocniejszy niz seryjny) choć obowiązku nie ma.

kenny
16-03-09, 15:44
Wałek stage 2, ale jaki? skunk, crower, zex? Każdy ma inne parametry, więc stage stage'owi nierówny. Na co patrzeć dobierając wałek?

Fawor
16-03-09, 16:41
Generalnie nie widzę jakoś pakowania innych tłoków do seryjnego bloku. O ile na serii można liczyć, że wszystko się jakoś ułoży to przy CR na poziomie 12 zbyt duży luz będzie od razu zweryfikowany i będą przedmuchy. Może przesadzam, ale sam powiedziałeś, że chcesz robić wszystko "top", więc przy zmianie tłoków widziałbym szlif na nadwymiar.

NFS
16-03-09, 18:00
Wałek do doprężonego mocno silnika to wazna sprawa. Na D-series.org piszą ze przy seryjnym wałku i cr 12+ dynamiczna kompresja moze sprawiac duze problemy w strojeniu.

NasE, ja tez zgłebiam temat tłoków P29/PM7, ale mam zamiar sie wstrzelic w 12:1 bo na LPG to nie robi wrazenia a na rozpał czy sciganki bedzie V-power.

Jako ciekawostke napisze ze na honda-techu i D-series kombinuja tez z tłokami od civica CNG(gaz) bo on ma seryjnie 12:1 :-]

Pati
16-03-09, 18:22
tyle ze cng to nie to samo co lpg.

NFS
16-03-09, 18:35
CNG okolo 120-130okt

LPG okolo 105-110okt

do CR ~12:1 powinno wystarczyc

Fawor
16-03-09, 19:04
Klapki Wam się kończą na oktanach.... Wiesz jaką temp spalania ma lpg?

Efyr
16-03-09, 22:29
Cytat z wiki:

wyższa temperatura spalania niż benzyny powoduje szybsze zużycie silnika - jeden z mocno rozpowszechnionych mitów na temat instalacji LPG, temperatura spalania w głównej mierze zależy od składu mieszanki (a więc prawidłowej regulacji instalacji LPG) a nie od zastosowanego paliwa
http://pl.wikipedia.org/wiki/LPG

PS: temperatura zapłonu samego czystego LPG jest wyższa niż samej benzyny, ale i tak niższa o 200*C niż CNG, ale tu mowa o samych tych paliwach, nie mieszankach.
PS 2: LPG ma wartość energetyczną 50,4, benzyna 43,6 (MJ/kg)

NFS
16-03-09, 22:42
temperatura spalania jest wyzsza niz PB, to fakt. z tego co wiem to jeden z producentów autobusów na LPG/CNG, MAN, walczy(ł) z wysoką temperaturą gazów wydechowych.

ALE:

nikt tu nie pisze o turbo LPG bo to juz jest przegiecie. poza tym, tak jak napisał Efyr, kluczem do obnizenia temp spalania CNG/LPG jest odpowiednio bogatsza mieszanka(czyli przelewamy dla bezpieczenstwa jak w turbo na PB) oraz przyspieszony zapłon.

81saren
17-03-09, 12:39
Mam takie pytanko kazdy pisze cr ble ble
Napiszcie mi prosze mniej wiecej przy tlokach doprezajacych ile powinno wyskoczyc Barow mizac kompresje na cylindrze ??

NasE
17-03-09, 14:36
mylisz pojecie kompresjii ze stopniem sprezania? :) czy po prostu chcesz wiedziec jaka kompreche sie uzyskuje?

no tak walek walkowi nierowny

stage 2 - mozna sobie sprawdzac wzniosy, bieg jalowy itd. jakies obrazowe pojecie to daje
czy ktos wlasnie testowal /mial do czynienia z Crowe chociazby w Dserii?

Czy musialbym od razu w jakies hardcorowe sprezynki i talerzyki uderzac i jesli tak, to jakie.
Jesli chodzi o Bserie mniej wiecej znam temat, bo pare aut widzialem, ale w kwestii Dserii jestem goly w wiedze :)

Ok Pati twierdzi ze CR jest sens podbjac nawet bez walka. A czy jakies przeciwargumenty sa w przypadku takiego rozwiazania?


Generalnie nie widzę jakoś pakowania innych tłoków do seryjnego bloku. O ile na serii można liczyć, że wszystko się jakoś ułoży to przy CR na poziomie 12 zbyt duży luz będzie od razu zweryfikowany i będą przedmuchy. Może przesadzam, ale sam powiedziałeś, że chcesz robić wszystko "top", więc przy zmianie tłoków widziałbym szlif na nadwymiar.

ok ale czy az tak jest sie o cos bac skoro to sa seryjne tloki tylko z innego silnika? wymiary sa te same poza wypukloscia denka, wiec chyba nie ma jakiegos duzego ryzyku ze to sie nie dogra skoro blok zostanie shonowany?

Fawor jak cos smialo podziel sie prosze swoja szersza opinia na ten temat.

P.S. jesli mialbym robic szlif dodatkowo to i tloki nadwymiar kosztujace minimum 1500zl przy obecnym dolarze jakies w miare przyzwoite. Wychodzi po prostu jakas mega inwestycja, a tloki PM7 sa raczej bardziej budgetowym (pomijam koszty strojenia itd itp) rozwiazaniem.

Pozdrawiam i czekam na dalsze pomocne wypowiedzi.

Pati
17-03-09, 15:27
fizyka dzialania silnika jest taka sama niezaleznie czy to B czy D.

Fawor
17-03-09, 20:37
ok ale czy az tak jest sie o cos bac skoro to sa seryjne tloki tylko z innego silnika? wymiary sa te same poza wypukloscia denka, wiec chyba nie ma jakiegos duzego ryzyku ze to sie nie dogra skoro blok zostanie shonowany?
Nie chodzi o wymiar tłoka, ale o samą tuleję.Podczas użytkowania tłok podczas suwu sprężania i rozprężania 'rozbija' gładzie w owal. Gdyby nie mimoosiowość układu to rozbijał by ją w czterolistną koniczynę, ale to akurat nie ma tu nic do rzeczy. Nie wiadomo w jakim stanie jest Twoj silnik. Możesz sądzić, że jest wszystko git, bo nie bierze oleju, tuleje nie są porysowane itp itd, ale jednak może powstać owal. Jeśli dajesz już blok do honowania ( czyli rozumiem, że wyjmujesz go z budy ) to zleć sprawdzenie czy trzyma nominał. Może jest to trochę przesadzanie, może będzie dobrze. Jednak pytasz o wszystkie ewentualności więc w razie czego odpowiadam jak powinno wyglądać robienie bloku 'na luks'.
Samo doprężenie na pewno pomoże, odczujesz różnicę nawet bez wałka. Ja odczułem po zwiększeniu o jeden punkt więc u Ciebie powinno byc jeszcze lepiej. Oczywiście przy takim setupie polecałbym już wystrojenie.

majkel
23-03-09, 20:40
Może głupie i naiwne pytanie, ale załózmy hipotetycznie, że:
- robimy mały remoncik silnika D16Z6 (uszczelniacze OEM, pierścienie NPR, panewki ACL, uszczelki dekla, miski, głowicy, wału, rozrządu OEM)
- do tego delikatne ogarnięcie głowicy (czyszczenie, splanowanie max o 1mm - coś już było kiedyś przy niej ruszane, dlatego dopuszczam możliwość dojścia do 1mm)
- tłoki z D16A6

wg kalkulatora z poprzednich stron wyszłoby CR w okolicach 11:1

Wiadomo, przed strojeniem dobrze to byłoby dotrzeć. Da radę w ogóle bezpiecznie dla silnika tym się poruszać, podczas docierania? Przestawić zapłon? Słabo ogarniam na razie temat budowy silnika, ale chcę by było to zrobione jak należy, tak żeby nie trzeba było znowu rozbierać i pakować kolejnej kasy.

Pati
24-03-09, 09:16
podstroic tyle o ile afr do 3500 i docierac

majkel
24-03-09, 09:42
podstroic tyle o ile afr do 3500 i docierac

Na południu PL gdzie mieszkam i robię auto jest z dobrymi magikami drobny problem - z tego co się orientowałem nie ma ich po prostu. Najbliżej to Jasło, potem Warszawa.... - chyba ze o kimś nie słyszałem. Muszę brać auto na lawetę i jechać na strojenie, czy jest jakaś opcja z zapłonem, rozrządem, etc. żeby przelać wachę i tak jakoś się do stroiciela powoli do 3500rpm dokulać?

kenny
24-03-09, 12:22
chyba żeby stroiciel przesłał Ci kompa z jakimiś bogatymi mapami na czas dojazdu po przesłaniu kaucji

Pati
24-03-09, 16:20
za bogato tez byc nie moze bo bedzie mieszanka paliwowa spłukiwała film olejowy i usmazysz pierscienie.

Cubus
24-04-09, 09:08
Odgrzebie trochę temat. Im więcej czytam tym bardziej się gubię. Zastanawiam się nad takim zestawem:
-blok i głowica od z6
- tłoki od d16a1 (pg6)
według kalkulatora wychodzi 11,7:1

Ogólnie nie chciałbym wyjść zbyt mocno poza 11:1 dlatego czy można zastosować grubszą uszczelkę od d16a6? Nie bardzo chce zmieniać wałek, czy jest sens zabawy bez tego? Regulowane kółko jest w takim przypadku konieczne? I ostatnie chyba już pytanie, czy strojenie jest konieczne od razu po złożeniu, czy można pojeździć jakiś czas bez strojenia na seryjnym kompie?

Pati
24-04-09, 09:58
uszczelka w d16a6 jest tak samo 3 warstwowa jak w d16z6.
warto zmienic walek na ostrzejszy aftermarketowy.
regulowane kolko warto dać, bo kręcąc nim na podbitej kompresji można coś ugrać.
najlepiej wystroić od razu.

Cubus
24-04-09, 10:26
Niby 3 warstwowa, ale według kalkulatora jest grubsza i cr spada mi do 11 z małym haczykiem na czym by mi zależało bo nie chce za mocno wysilać silnika.

Najlepiej, a istnieją przesłanki które mogą wskazywać że bez strojenia silnik ulegnie uszkodzeniu?

Pati
24-04-09, 10:33
niewlasciwa mieszanka. moze byc spalanie stukowe albo inne ciekawostki.

Cubus
24-04-09, 11:07
Rozumiem, dzięki. Powiedz mi jeszcze jaka jest bezpieczna granica cr tak żeby można było jeździć na pb95? I jak z ta uszczelką, z d16a6 będzie p&p w d16z6? Ewentualnie istnieją jakieś inne aftermarketowe zeby uzyskać to 11:1?

Fawor
24-04-09, 12:06
Uszczelka będzie p&p, bo u siebie w z2 miałem najpierw z6 a teraz y8. Co do grubości to też się zgodzę z Cubusem, bo znalazłem w ofercie zamienników ( Elring ), że z6 i y8 mają 0,7mm, a a6 i z2 0,9 albo 1,1, już nie pamiętam. Ale różnica była na pewno. Sam się też zdziwiłem, że z6 i y8 są u nich takie same.

Pati
24-04-09, 12:14
to zamiennik. jak kupisz jakis tajwanski to i 1mm bedzie miala jak bedzie grafitowa.
granica jazdy na 95 to jakies 11.0. JE/SRP robi duuzo rozmiarówek do D16Z6 - mozna dobrze dopasowac tłok pod wlasne zachcianki.

majkel
24-04-09, 14:01
Może głupie i naiwne pytanie, ale załózmy hipotetycznie, że:
- robimy mały remoncik silnika D16Z6 (uszczelniacze OEM, pierścienie NPR, panewki ACL, uszczelki dekla, miski, głowicy, wału, rozrządu OEM)
- do tego delikatne ogarnięcie głowicy (czyszczenie, splanowanie max o 1mm - coś już było kiedyś przy niej ruszane, dlatego dopuszczam możliwość dojścia do 1mm)
- tłoki z D16A6


Zdroworozsądkowo - pakować się w ARP czy skręcac na starych?

Pati
24-04-09, 14:31
oem sa teoretycznie jednorazowe. arp nie. a cena podobna.

laskim
24-05-09, 15:48
A jak sprawa wygląda w przypadku b16a2?
Czy warto inwestować w taki zestaw: http://cgi.ebay.com/ebaymotors/B16B-High-Dome-Civic-Type-R-Piston-Rings-Civic-Si-EK-EG_W0QQcmdZViewItemQQ_trkparmsZ72Q3a1171Q7c66Q3a2Q 7c65Q3a12Q7c39Q3a1Q7c240Q3a1318Q7c301Q3a0Q7c293Q3a 1Q7c294Q3a50QQ_trksidZp3286Q2ec0Q2em14QQhashZitem2 0abe1f8b9QQitemZ140322666681QQptZMotorsQ5fCarQ5fTr uckQ5fPartsQ5fAccessories

Będę robil remont silnika, tłoki byłyby na pierwszy nadwymiar. Czy te wszystkie uszczelki w zestawie są przyzwoite czy lepiej będzie kupić same tłoki + pierścienie a wszelkie uszczelki oraz uszczelniacze zaworów OEM? Lepsze będą tłoki PCT czy NPR?

TasiOZ
25-05-09, 19:28
PCT to są OEM tłoki z b16b a NPR to są tłoki nippon'a - wiadomo że OEM lepsze, jeżeli sam nie ściągniesz to musisz liczyć ok 1600zł za OEM ( tłoki + pierścienie ) ... takie ważniejsze żeczy jak uszczelniacze zaworów, uszczelka pod głowice to bierz OEM... też się zastanawiam na nadywiarowymi tłokami z pierścieniami więc jakby co to można ogarnąć 2 komplety za jednym razem - taniej wyjdzie.

laskim
25-05-09, 20:07
1600zł szczerze to myślałem że zamkne się max w 1000. 150$ tłoki + shiping ?$+ ew cło ?$ chyba że te tłoki w linku to nie pct tylko ycp http://cgi.ebay.com/ebaymotors/B16B-High-Dome-Civic-Type-R-Piston-Rings-EG-EK-DC2-GSR_W0QQitemZ140322141518QQcmdZViewItemQQptZMotors _Car_Truck_Parts_Accessories?hash=item20abd9f54e&_trksid=p4506.c0.m245&_trkparms=72%3A1171%7C65%3A12%7C39%3A1%7C240%3A131 8

i tak planuje robic remont na początku przyszłego roku, teraz chciałem powoli kompletować wszystkie części więc najwyżej jeszcze odłoże kasy. Jesli chodzi o sprowadzenie to sam nie bede tego robił a wiem że kilka osób z forum ma w kupowaniu z ebaya juz spore doswiadczenie.

TasiOZ
25-05-09, 22:24
ycp to Nippon Racing ... poniżej masz link do tłoków OEM'wych:
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/JDM-Genuine-Honda-Integra-Civic-type-R-piston-set-OEM_W0QQcmdZViewItemQQ_trkparmsZ72Q3a1205Q7c66Q3a2 Q7c65Q3a12Q7c39Q3a1Q7c240Q3a1318Q7c301Q3a1Q7c293Q3 a1Q7c294Q3a50QQ_trksidZp3286Q2ec0Q2em14QQhashZitem 58814e4719QQitemZ380126512921QQptZMotorsQ5fCarQ5fT ruckQ5fPartsQ5fAccessories

jak dodasz koszt tłoków i wysylki to PL to jeszcze trzeba dodać ok 30% od tej sumy za cło - dokładnie Ci nie powiem bo sie nie znam.

mazur
10-04-13, 21:37
panowie, przeszukałem forum, poczytałem, analizowałem projekty i odgrzeje tego kotleta bo chciałem coś przedyskutować z Wami.
Jakieś 4 tysiące kilometrów temu robiłem kapitalke w d16z6, z bardziej lub mniej znaczących części to panewki acl, uszczelka oem z y8, pierscienie, liźnięta głowica, wyczyszczona, nowe prowadnice zaworowe, uszczelniacze itp... dolot parówka + powietrze ze zderzaka.
Problem polega na tym, że wsadziłem z powrotem oem tłoki i nie zakładałem odprężających, teraz trochę żałuje ale nie chce po raz drugi rozbierać silnika tylko o nie w związku z czym pytanie:
Jaki wałek szukać do takiego setupu? Z D15B, jakiś aftermarket czy bez podbicia kompresji nic to nie da i dać sobie spokój? (oczywiście kółko też by wpadło)
Jeśli jest sens to dodając do tego kolektor z B16 razem z przepustnicą i przespawaną flanszą pod d-serie zrobi "wyczuwalną" różnicę czy znowu bez podbijania kompresji gra nie warta świeczki?
Co do wydechu to póki co mam tylko kolektor ebay 4-2-1 i myślę jeszcze nad średnicą reszty bo obawiam się, że nawet jakby okazało się, że jest sens wkładać dwa powyższe elementy to i tak 2,25 może być trochę za dużo.

Będę wdzięczny za sugestie.

81saren
17-04-13, 11:06
Hej górniku ... odkopales temat z przed 4rech lat :)

przeczytaj dokladnie to co napisales , i popraw , bo co chcesz odprężać czy doprężać ,

Wałek możesz zastosowac compcams stage 2 , spokojnie da rade w seryjnym CR , ALE lepiej jak jest wiecej ...

Poczytaj sobie dokladnie tematów bylo trylion.

Michalll_1991
17-05-13, 15:11
To może ja ponownie odkopię. :P

Posiadam d16z6 z hybrydą, lekkim zamachem, zimnym dolotem, także silnik seria. Będę go robić w wakacje i tak sobie myślę coby go odrazu doprężyć. Będzie to zrobione raczej po kosztach (oczywiscie na oem cześciach) bo studia i brak hajsu, nie bede wchodzic w zadne nadwymiary czy nowe tłoki bo mnie nie stac i nie bede nim jezdzic lata...

Na zeal kalkulatorze wyliczyłem sobie cr 10,54:1 przy tłokach z d16a6, UPG d16y8 i liźniętej głowicy o 0,3mm.
Na strychu posiadam jeszcze swoje stare d15b7 oraz D16a9, także tłoki by sie zdały ale ponad 12:1 to za dużo chyba.

Rozumiem ze przyda się reg. kółko rozrządu ??
CR takie bo zamierzam jeździć na pb95. Stukac chyba nie powinno ??

81saren
17-05-13, 16:27
zamierzam jeździć na pb95. Stukac chyba nie powinno ??

Po strojeniu nie powinno , bez strojenie BooM za jakis czas bedzie.

Michalll_1991
17-05-13, 17:38
oczywiście po strojeniu.

Jak to widzicie : tłoki pm6 vs pm7, czy moze jeszcze pm3 w z6 ?? ma jezdzic na pb95.

unique20
17-05-13, 23:20
zaladuj pm3. Majson ma takie w z6 wiec mozesz podbic do niego i zapytac jak to pasuje :)

Gumka23
18-05-13, 12:51
PM7 + Pb95 to raczej nie bardzo. Co przeszkadza w laniu 98? Te pare groszy na litrze w aucie do zabawy to chyba nie problem?

majson
18-05-13, 14:39
PM6 szkoda kasy na te tloki bo malo podbijaja CR, ale mozna smigac na 95

PM3 mam i sobie chwale ale raczej 98

PM7 tez raczej 98

Jestem takiego samego zdania jak Gumka23. pare groszy wiecej to raczej nie wydatek a zabawa przednia.

aktualne ceny z orlenu 95- 5.35 / 98 - 5.59

40 litrow 95 = 214zl
40 litrow 98 = 224zl

czy to jest mega roznica ...

Michalll_1991
18-05-13, 23:58
zależy kogo ile kosztuje litr :P
ze na 95 z pm7 nie pojade domyslam sie
czyli pewnie wpadną tłoki pm3, czy do tego moge wsadzić uszczelke rowniez z b7 coby nie podbijac a zachowac bezawaryjnosc czy wrzucic z Z6 ? nie znam sie, ale rozmyslam czy nie bedzie za gruba ta z b7 i nie bedzie chcialo jej wydmuchiwać ??

majson
19-05-13, 11:52
zależy kogo ile kosztuje litr :P
ze na 95 z pm7 nie pojade domyslam sie
czyli pewnie wpadną tłoki pm3, czy do tego moge wsadzić uszczelke rowniez z b7 coby nie podbijac a zachowac bezawaryjnosc czy wrzucic z Z6 ? nie znam sie, ale rozmyslam czy nie bedzie za gruba ta z b7 i nie bedzie chcialo jej wydmuchiwać ??

uszczelka z z6 oczywiscie.

Michalll_1991
19-05-13, 12:29
Po splanowaniu o 0,05mm wychodzi 11,77:1, spooro, za duzo jak na 95, zreszta myslalem o CR ~10,5-11 zebym mogl ganiac na 95 i sie nie martwic o duze cr, hm temat do przemyslenia

unique20
19-05-13, 12:41
to nie jest wcale duzo :P moj kolega ma CR w minime 12.6 i jezdzi bez problemu :)

majson
19-05-13, 18:55
to nie jest wcale duzo :P moj kolega ma CR w minime 12.6 i jezdzi bez problemu :)
Ale juz raczej nie na 95 ;) U mnie jest CR 13.36 i smigam na 98

unique20
19-05-13, 21:46
no jasne, ze nie na 95 tylko 98 :P

Fawor
19-05-13, 22:33
Po splanowaniu o 0,05mm wychodzi 11,77:1, spooro, za duzo jak na 95, zreszta myslalem o CR ~10,5-11 zebym mogl ganiac na 95 i sie nie martwic o duze cr, hm temat do przemyslenia
jakim cudem wyszło Ci 11.7 na tłokach PM3 w Z6? Nawet jakbyś pomylił sie o jedno zero w planowaniu głowicy (5 dych, a nie 5 setek) to i tak wychodzi 11.0. Do ogarnięcia na 95 jest, tylko nie rozumiem doprężania i zabierania sobie stworzonego potencjału cięciem zapłonów..

Michalll_1991
20-05-13, 17:04
no mi w zeal'u wychodzi bez planowania 11,70:1, wszystko z Z6, tłoki z B7 ... A co do cięcia zapłonu, myślałem ze to jeszcze za małe CR zeby niwelować stukowe zapłonem.

Czysto teoretycznie, jakie CR jest w stanie znieść pb95 zeby nie trzeba było niwelowac stuku zaplonem ??

majson
20-05-13, 17:11
Już sie wkońcu pogubiłem. Wybrales Pb95 wiec po co tłoki PM3 jak mialy byc pm6 - d16a6 ??

Michalll_1991
20-05-13, 17:33
Jeszcze nie wybrałem, badam teren :)

mazur
30-09-13, 01:05
Odkopuje znowu bo po mojej ostatniej wypowiedzi w tym temacie stwierdziłem, że składam drugi silnik bo bez sensu ruszać mój obecny po remoncie (D16Z6).

Góra: Wałek CC 59500 (stage 3) twarde talerzyki i sprężynki.
Dół: (dopiero składam) tłoki PM7, kpl. ARP i ACL race.

Pomiędzy uszczelka z Y8 i lądujemy z CR ok. 12:1 czyli potem strojenie i jazda na 98. Silnik chce kręcić na tyle ile pozwoli pompa oleju więc max ok. 8300, może ciut mniej.

Najsłabszym ogniwem tej układanki zostają korby z D16Z6 i tutaj moje pytanie - czy w któryś D-seriach wychodziły korby wytrzymalsze niż w Z6 i pasujące do Z6 przy niewiele większej masie? Korby z B20 będą już za ciężkie według mnie, aczkolwiek to tylko taka moja przekmina, może jestem w błędzie. Lekkie kute korby mają zaporową cenę jak dla mnie.

Czy może seryjne od Z6 podołają i nic nie kombinować?

Gumka23
01-10-13, 18:03
200KM/200Nm nie przekroczysz, a nie jedno auto z turbo czy kompresorem przekraczaja ten wyniki i korby sie nie gna, wiec tutaj bym nie widzial problemu. U mnie jest 180/190 i korby bokiem nie wychodza, a jak juz jezdza to lekko nie maja..

Uszczelka Y8 z jedna warstwa wyciagnieta czy seryjna?

Dlaczego chcesz wkladac 59500? Ostro jest... 59300 nie wystarczy? Myslales o obrobce glowicy? Przy takich modach wypadaloby...

Saiti
01-10-13, 18:10
Zobacz na silnik kolegi Rogalike:

https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc3/1167227_509454465790014_475660180_o.jpg

Wolnossące D16Z6, wsadzone tłoki z D16A9, korba seryjna. Głowica obrobiona przez Dawee. Regulowane kółko rozrządu, MSD, CC St3. No i stroił Niuton. Wielu mówi, że hamownia przekłamuje. Ale mało w tym prawdy - po strojeniu przez Niutona juz się oswoiłem, że auta robią się bardzo szybkie ;) Kolektor ssący z B16A2 na flanszy z D-Serii, wydechowy seryjny.

Gumka23
01-10-13, 21:05
Wielu mówi, że hamownia przekłamuje. Ale mało w tym prawdy.

Fawor byl ostatnio u Niutona, ma wykres i napewno bedzie sprawdzal na innych hamowaniach :P Z tego co mowil Niuton, to ta sam sprzet co w bodajze ECU i jeszcze gdzies i nawet te same osoby ja kalibruja..

Co do samego Niutona, wariat.. u mnie do ostatniego konia walczyl ;)

Saiti, wybacz ale nie chce mi sie szukac. Na co jest wykres nalozony u rogalike? Taki przyrost po strojeniu czy po modach i strojeniu?

Saiti
01-10-13, 23:15
Fawor byl ostatnio u Niutona, ma wykres i napewno bedzie sprawdzal na innych hamowaniach :P Z tego co mowil Niuton, to ta sam sprzet co w bodajze ECU i jeszcze gdzies i nawet te same osoby ja kalibruja..

To już było sprawdzane chyba w Bydgoszczy - tam wychodziły jeszcze większe wyniki a hamownia była uznawana za wiarygodną.


Co do samego Niutona, wariat.. u mnie do ostatniego konia walczyl

No, tylko ustawić się z nim to jest sukces :P Ale jak na działkę mieliśmy jechać rekreacyjnie to pierwszy na miejscu był :P


Saiti, wybacz ale nie chce mi sie szukac. Na co jest wykres nalozony u rogalike? Taki przyrost po strojeniu czy po modach i strojeniu?

Nie szukaj, odpowiem :) Pierwszy wykres to seryjny wałek na dużym doprężeniu, przelocie i hybrydzie kolektora z dużą przepustnicą i strojeniu. Przyrost mocy to wałek CC St3+kręcenie kółkiem+rączki Niutona :)

pioootr
02-10-13, 00:12
Do umiarkowanego doprezenia D16Z6 / Y8 proponuje tloki PHXG. Wystepowaly seryjnie w D14Z2 :D
W zaleznosci od planowania glowicy uzyskujemy kompresje od 10,5 do 11,5.

Poniżej dla przykładu D16Y8 + tłoki PHXG + planowanie głowicy o 0,5 mm

http://img692.imageshack.us/img692/296/xa4a.png

Fawor
02-10-13, 09:25
To już było sprawdzane chyba w Bydgoszczy - tam wychodziły jeszcze większe wyniki a hamownia była uznawana za wiarygodną.
kto to sprawdzał i gdzie są wykresy? Bo nic mi np o tym nie wiadomo, a byłbym mocno ciekaw.

Saiti
02-10-13, 10:25
kto to sprawdzał i gdzie są wykresy? Bo nic mi np o tym nie wiadomo, a byłbym mocno ciekaw.

Niutona pytaj :) Może to nie była bydgoszcz, ale coś z miejsc, gdzie ostatnio on wojażował :)

mazur
02-10-13, 10:40
200KM/200Nm nie przekroczysz, a nie jedno auto z turbo czy kompresorem przekraczaja ten wyniki i korby sie nie gna, wiec tutaj bym nie widzial problemu. U mnie jest 180/190 i korby bokiem nie wychodza, a jak juz jezdza to lekko nie maja..

Uszczelka Y8 z jedna warstwa wyciagnieta czy seryjna?

Dlaczego chcesz wkladac 59500? Ostro jest... 59300 nie wystarczy? Myslales o obrobce glowicy? Przy takich modach wypadaloby...

akurat trafił mi się taki wałek i chciałem spróbować, auto jest tylko do zabawy więc pomyślałem dlaczego nie pójść od razu w stage 3 tym bardziej, że miałem już wcześniej twarde talerzyki i sprężynki więc czemu nie :) Głowicę będzie robił mi Dawee czyli ten sam koleś co robił Rogalikowi. Co do uszczelki to jeszcze zobaczymy czy będę wyciągał jedną warstwę.




Co do samego Niutona, wariat.. u mnie do ostatniego konia walczyl ;)


I to właśnie nie kto inny jak Niuton będzie stroił moje auto, już z nim wstępnie rozmawiałem (wstępnie = ponad 2 godziny :) )

To co m.in. będzie u mnie inne niż obecnie u Rogalika (a przynajmniej na moment w którym jego auto wypluło te 195 KM) oprócz zaworów do doprężonych silników Skunk2 (większe o 0.5 mm) innych sprężynek ale też twardych i talerzyków to custom wydech i dolot robiony przez Nouda, wczoraj się z nim widziałem - ma wszystko obliczyć pod ten setup. Jedynie u mnie nie będzie walka o wynik na kreskach bo auto ma być do zabawy na torze więc zrezygnowałem z kolektora bisimoto, inne 4-1 też raczej odpadają i będzie 4-2-1 robiony przez niego.

Jakieś sugestie jeszcze co do setupu? :) Czyli korby powinny wytrzymać jak je skręcę na ARP?

Gumka mam parę pytań co do Twojego setupu - poszło PW.

Saiti
02-10-13, 11:05
Czyli korby powinny wytrzymać jak je skręcę na ARP?

Dobrze złożony silnik i dobrze wystrojony zniesie.


auto jest tylko do zabawy więc pomyślałem dlaczego nie pójść od razu w stage 3 tym bardziej

Rogal używa często jako daily cara - Niuton nie miał problemu z ustawieniem wolnych obrotów i rozwiązaniu problemu z przygasaniem przy wypinaniu biegu itp, także luz :) Dobry stroiciel to i Daily Cara z tego Ci zrobi ;)

mazur
02-10-13, 11:19
Rogal używa często jako daily cara - Niuton nie miał problemu z ustawieniem wolnych obrotów i rozwiązaniu problemu z przygasaniem przy wypinaniu biegu itp, także luz :) Dobry stroiciel to i Daily Cara z tego Ci zrobi ;)

Dlatego nie boje się tego "3 stejdża" jeśli chodzi o wałek :)

wg kalkulatora wyjęcie jednej warstwy z uszczelki z Y8 wychodzi mi CR 12,5:1, bez wyjmowania 12,0:1 - zakładając, że głowica nie będzie jakoś bardzo ścinana to wyjmować tą jedną warstwę czy 12:1 wystarczy?

Tłoki osadzać "książkowo" czy zrobić minimalnie luźniejsze osadzenie przy większej kompresji?

Gumka23
02-10-13, 20:48
Co do uszczelki to jeszcze zobaczymy czy będę wyciągał jedną warstwę

No no, zeby nie przegiac.. PM7, planowanie i 2 warstwowa uszczelka i CR robi sie bardzo grube.. ja jestem zdania, ze lepiej dac zapas niz przegiac i rozje*ac :)


Jakieś sugestie jeszcze co do setupu? Czyli korby powinny wytrzymać jak je skręcę na ARP?

Co do sugestii to ciezko cokolwiek dodac, widze, ze idziesz bardzo grubo i w zasadzie to o czym mowisz widzialbym u siebie, ale i tak poszla taczka kasy wiec rozsadek wzial gore ;) Nie zapomnij o chlodnicy oleju, bo zabawy na torze w cieply dzien koncza sie po 4km upalania. U mnie schowana za zderzakiem 9 rzedowa daje rade i olej nie przekracza 100*, a jezdzac po normalnemu ma ok 75*. U mnie korby sa skrecone OEMami i jest ok, no ale odciecie na 7600.


rozwiązaniu problemu z przygasaniem przy wypinaniu biegu itp, także luz

Ten Dziad spi do godzin obiadowych dlatego nie ma czasu :D Co do przygasania, u mnie ani Scanik ani Niuton nie poradzili sobie z tym problemem.. wiec wyuczylem takie odruchy zeby obroty nie lecialo na 500...

mazur
02-10-13, 22:15
Jak najbardziej chłodnica oleju wyląduje, zegarki do monitorowania też już mam zamówione, chłodnica wody na cały pas z accorda już siedzi w samochodzie z obecnym silnikiem, przydałby się tylko jakiś dodatkowy włącznik do wentylatora tak na wszelki wypadek.

Fawor
05-10-13, 10:39
Przepraszam, że to powiem, ale po moim aucie już chyba mogę...wynik z hamowni wynikowi nie równy.. ;) Krzychu będzie robił niedługo objazd autami po VTG i ECU i bedzie wszysko jasne.

Co do planowania przekroczenia 200KM - na tej hamowni może tak, jak dasz większe zawory. Oczywiście, jeśli 'liczony' wydech i dolot nie zachowa się akurat na górze gorzej , niż zwykły..Włozyłbyś kucizne to na pewno stukowe byłoby łatwiejsze do ogarnięcia i pewność dojscia do 2jki byłaby ciut większa. Na PM7..no kombinuj, kombinuj :) Aczkolwiek pamiętaj, że Dseria kręcona na mocno ponad 8k nie wytrzyma zbyt długo. Nie to RS ratio. Coś w stylu B20 na 9.

mazur
05-10-13, 14:54
Co do planowania przekroczenia 200KM...


Jedynie u mnie nie będzie walka o wynik na kreskach bo auto ma być do zabawy na torze...

Fawor, jeśli to było do mnie to nigdzie nie napisałem, że chce przekraczać 200 KM - w zasadzie bardzo bym się cieszył, gdybym uzyskał wynik coś pomiędzy autem Gumki a Rogalika. Gdybym chciał przekroczyć 200, to musiałbym to robić na kolektorze 4-1 i mieć przez to z***any dół (czysto teoretycznie) :) Nie powiem, że nie miałem wcześniej ochoty walczyć o 2 z przodu ale na szczęście kilku mądrych ludzi sprowadziło mnie na ziemie :)

Nie będzie kręcona mocno ponad 8000 - myślę że najbardziej realne jest ok 8200.

Kucizna niestety jest poza moim budżetem...