Zobacz pełną wersję : rozrząd
Cześć
potrzebuję rady
mam angielkę z 98r obecnie ma przejechane 160888
W 2007 w październiku przy stanie 83000 wymieniane było:
1) wymiana rozrządu (pasek + napinacz)
2) wymiana pompy wody
3) wymiana uszczelki pokrywy
4) regulacja zaworów
I tu pytanie czy już czas na kolejną wymianę rozrządu?
Proszę o opinie
Z góry dzięki
Wymieniaj od razu. Mi w zeszłym roku zniszczyło rozrząd na trasie (500 km do domu) - mnóstwo kłopotów.
Przebiegu od ostatniej wymiany miałem tak samo - ok 80tys i też 10 lat. Też angielka 98r.
i też taki komplet jak powyżej?
Taki zestaw jak najbardziej na już do wymiany dodatkowo wymień przy okazji płyn chłodniczy i olej i masz spokój na kilka lat (no tylko olej znowu za rok lub 10kkm)
Jak zapytasz o polecane marki produktów do budowy zestawu do wymiany rozrządu to od razu uprzedzam na tym forum wszystko w tym temacie zostało już napisane, użyj wyszukiwarki.
bartek_levis
31-03-17, 11:10
5 lat lub 100 kkm później jeździsz na własne ryzyko
olej już zmieniłem, ale to nie koliduje chyba
bartek_levis
31-03-17, 12:09
luz zaworowy robiłeś bo zalecane jest 60 kkm jak zrobisz to Ci silnik odżyje :)
zawory regulowałem przy 12000, więc chyba też się trzeba tym zainteresować ;-(
Obowiązkowo wymień pompę wody, bo u mnie wszystko było przez nią.
Po prostu stanęła. I nie sugeruj się, że niektórzy mówią że może wytrzymać (ponoć sugerowana wymiana co drugą wymianę rozrządu).
Luz zaworowy to już błahostka ale warto zrobić.
Uszczelka pokrywy zaworów - kilka razy ściągałem pokrywę i wystarczy dobrze doczyścić i oczywiście troszkę uszczelniacza w wiadome miejsca i nie trzeba nowej.
Obowiązkowo wymień pompę wody, bo u mnie wszystko było przez nią.
Po prostu stanęła. I nie sugeruj się, że niektórzy mówią że może wytrzymać (ponoć sugerowana wymiana co drugą wymianę rozrządu).
Byłeś 100% pewny przebiegu, u mnie silnik już ponad 230 tys. km jeszcze na oryginalnej pompie.
I nie sugeruj się, że niektórzy mówią że może wytrzymać (ponoć sugerowana wymiana co drugą wymianę rozrządu).
Zależy co się zakłada, są pompy w które wątpiłbym że dojadą sugerowane 100 tys. na rozrządzie, są też pompy wadliwe już w pudełku. Jaka pompa była u Ciebie? GMB to nie jest high end, a prawidłowe napięcie paska rozrządu ma kluczowe znaczenie dla żywotności, jak czytam forum to wielu ma z tym problem.
Zależy co się zakłada, są pompy w które wątpiłbym że dojadą sugerowane 100 tys. na rozrządzie, są też pompy wadliwe już w pudełku. Jaka pompa była u Ciebie? GMB to nie jest high end, a prawidłowe napięcie paska rozrządu ma kluczowe znaczenie dla żywotności, jak czytam forum to wielu ma z tym problem.
10 lat temu jak kupiłem Civica miał ok 115 tys przejechane - oryginalnie z papierami, wizualnie i mechanicznie było ok. Wymieniłem rozrząd a pompa wody została - podobno z pierwszego montażu oryginalna. Przy 195 tys. diabli ją wzięli bez jakichkolwiek oznak wcześniej - a miałem wszystko zmieniać jak stuknie 200tys. Jakiej firmy była - nie wiem. Po wymianie nie pytałem. Rozrząd stanął, wydarło ząbki ale cudem silnikowi nic się nie stało. Po wymianie rozrządu i pompy wszystko ok a, że jako byłem dość daleko od domu to czas i nerwy zrobiły swoje.
poprzedni właściciel zmieniał tak jak pisałem pompę przy 83000 i na 100% montowana była oryginalna, zresztą on wszystko robił w ASO nawet żarówki tam zmieniał ;-)
do tego wszystko sobie zapisywał i ma całą historię auta co i kiedy i przy jakim przebiegu było robione
teraz zastanawiam się czy ruszać jednak ta pompę i oryginał zamieniać na zamiennik, a tak na marginesie oryginał w Hondzie kosztuje 760 + wymiana ;-) - to tak dla zainteresowanych ;-)
Zestaw z pompą to koszt około 300zł, jeśli ktoś chce na tym oszczędzać raz na tyle czasu to ja nie mam pytań.
wymieniłem cały rozrząd z pompą, wyregulowałem zawory i jak na razie jest git ;-)
jak czytam forum to wielu ma z tym problem No i właśnie mam z tym mały problem. Niedawno zmieniałem rozrząd przy D14A4, jednakże zostawiłem starą - oem - pompę cieczy i zauważyłem (właściwie usłyszałem), że z silnika docierają niepowołane dźwięki charakterystyczne właśnie dla pompy. Cóż, postanowiłem ją wymienić - wybór padł na GMB (jeszcze z Japonii), jednak problem pozostał niezmieniony. Pomyślałem więc, iż może wina leży po stronie za mocno napiętego paska rozrządu. Tyle, że ja za każdym razem stosuję się do instrukcji (a i najczęściej powtarzam całą procedurę ze dwa razy ;) ) - po założeniu paska luzuję rolkę napinającą (wstępne napięcie), dokręcam, obracam z 6, 10 razy wałem korbowym, ustawiam na znaki, luzuję napinacz, okręcam wałem korbowym, aby koło pasowe wałka rozrządu przestawiło się o 3 ząbki i dokręcam rolkę. Niestety robiłem to w takiej kolejności, że miałem już założoną dolną pokrywę paska, więc nie mogłem sprawdzić czy da się go swobodnie okręcić o 90stopni.
mi gadali mechanicy, że tylko na oryginalnym rozrzadzie można poszaleć ponad 100 tysi. później to bepiecenie jest nie przekraczać 60k
później to bepiecenie jest nie przekraczać 60k
Gates chyba nawet daje gwarancje na 60k km.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.