Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : rozrząd



cza-rny
31-03-17, 08:56
Cześć
potrzebuję rady
mam angielkę z 98r obecnie ma przejechane 160888
W 2007 w październiku przy stanie 83000 wymieniane było:
1) wymiana rozrządu (pasek + napinacz)
2) wymiana pompy wody
3) wymiana uszczelki pokrywy
4) regulacja zaworów
I tu pytanie czy już czas na kolejną wymianę rozrządu?
Proszę o opinie
Z góry dzięki

braun
31-03-17, 09:18
Wymieniaj od razu. Mi w zeszłym roku zniszczyło rozrząd na trasie (500 km do domu) - mnóstwo kłopotów.
Przebiegu od ostatniej wymiany miałem tak samo - ok 80tys i też 10 lat. Też angielka 98r.

cza-rny
31-03-17, 09:36
i też taki komplet jak powyżej?

dejwid
31-03-17, 11:00
Taki zestaw jak najbardziej na już do wymiany dodatkowo wymień przy okazji płyn chłodniczy i olej i masz spokój na kilka lat (no tylko olej znowu za rok lub 10kkm)

Jak zapytasz o polecane marki produktów do budowy zestawu do wymiany rozrządu to od razu uprzedzam na tym forum wszystko w tym temacie zostało już napisane, użyj wyszukiwarki.

bartek_levis
31-03-17, 11:10
5 lat lub 100 kkm później jeździsz na własne ryzyko

cza-rny
31-03-17, 12:02
olej już zmieniłem, ale to nie koliduje chyba

bartek_levis
31-03-17, 12:09
luz zaworowy robiłeś bo zalecane jest 60 kkm jak zrobisz to Ci silnik odżyje :)

cza-rny
31-03-17, 12:53
zawory regulowałem przy 12000, więc chyba też się trzeba tym zainteresować ;-(

braun
01-04-17, 20:41
Obowiązkowo wymień pompę wody, bo u mnie wszystko było przez nią.
Po prostu stanęła. I nie sugeruj się, że niektórzy mówią że może wytrzymać (ponoć sugerowana wymiana co drugą wymianę rozrządu).
Luz zaworowy to już błahostka ale warto zrobić.
Uszczelka pokrywy zaworów - kilka razy ściągałem pokrywę i wystarczy dobrze doczyścić i oczywiście troszkę uszczelniacza w wiadome miejsca i nie trzeba nowej.

arthi
01-04-17, 23:10
Obowiązkowo wymień pompę wody, bo u mnie wszystko było przez nią.
Po prostu stanęła. I nie sugeruj się, że niektórzy mówią że może wytrzymać (ponoć sugerowana wymiana co drugą wymianę rozrządu).
Byłeś 100% pewny przebiegu, u mnie silnik już ponad 230 tys. km jeszcze na oryginalnej pompie.

mirasek
01-04-17, 23:10
I nie sugeruj się, że niektórzy mówią że może wytrzymać (ponoć sugerowana wymiana co drugą wymianę rozrządu).
Zależy co się zakłada, są pompy w które wątpiłbym że dojadą sugerowane 100 tys. na rozrządzie, są też pompy wadliwe już w pudełku. Jaka pompa była u Ciebie? GMB to nie jest high end, a prawidłowe napięcie paska rozrządu ma kluczowe znaczenie dla żywotności, jak czytam forum to wielu ma z tym problem.

braun
04-04-17, 01:12
Zależy co się zakłada, są pompy w które wątpiłbym że dojadą sugerowane 100 tys. na rozrządzie, są też pompy wadliwe już w pudełku. Jaka pompa była u Ciebie? GMB to nie jest high end, a prawidłowe napięcie paska rozrządu ma kluczowe znaczenie dla żywotności, jak czytam forum to wielu ma z tym problem.

10 lat temu jak kupiłem Civica miał ok 115 tys przejechane - oryginalnie z papierami, wizualnie i mechanicznie było ok. Wymieniłem rozrząd a pompa wody została - podobno z pierwszego montażu oryginalna. Przy 195 tys. diabli ją wzięli bez jakichkolwiek oznak wcześniej - a miałem wszystko zmieniać jak stuknie 200tys. Jakiej firmy była - nie wiem. Po wymianie nie pytałem. Rozrząd stanął, wydarło ząbki ale cudem silnikowi nic się nie stało. Po wymianie rozrządu i pompy wszystko ok a, że jako byłem dość daleko od domu to czas i nerwy zrobiły swoje.

cza-rny
04-04-17, 10:18
poprzedni właściciel zmieniał tak jak pisałem pompę przy 83000 i na 100% montowana była oryginalna, zresztą on wszystko robił w ASO nawet żarówki tam zmieniał ;-)
do tego wszystko sobie zapisywał i ma całą historię auta co i kiedy i przy jakim przebiegu było robione
teraz zastanawiam się czy ruszać jednak ta pompę i oryginał zamieniać na zamiennik, a tak na marginesie oryginał w Hondzie kosztuje 760 + wymiana ;-) - to tak dla zainteresowanych ;-)

Spokoloko
04-04-17, 17:46
Zestaw z pompą to koszt około 300zł, jeśli ktoś chce na tym oszczędzać raz na tyle czasu to ja nie mam pytań.

cza-rny
06-04-17, 09:26
wymieniłem cały rozrząd z pompą, wyregulowałem zawory i jak na razie jest git ;-)

Loloss
28-08-17, 00:37
jak czytam forum to wielu ma z tym problem No i właśnie mam z tym mały problem. Niedawno zmieniałem rozrząd przy D14A4, jednakże zostawiłem starą - oem - pompę cieczy i zauważyłem (właściwie usłyszałem), że z silnika docierają niepowołane dźwięki charakterystyczne właśnie dla pompy. Cóż, postanowiłem ją wymienić - wybór padł na GMB (jeszcze z Japonii), jednak problem pozostał niezmieniony. Pomyślałem więc, iż może wina leży po stronie za mocno napiętego paska rozrządu. Tyle, że ja za każdym razem stosuję się do instrukcji (a i najczęściej powtarzam całą procedurę ze dwa razy ;) ) - po założeniu paska luzuję rolkę napinającą (wstępne napięcie), dokręcam, obracam z 6, 10 razy wałem korbowym, ustawiam na znaki, luzuję napinacz, okręcam wałem korbowym, aby koło pasowe wałka rozrządu przestawiło się o 3 ząbki i dokręcam rolkę. Niestety robiłem to w takiej kolejności, że miałem już założoną dolną pokrywę paska, więc nie mogłem sprawdzić czy da się go swobodnie okręcić o 90stopni.

Ciepiel
24-11-17, 13:48
mi gadali mechanicy, że tylko na oryginalnym rozrzadzie można poszaleć ponad 100 tysi. później to bepiecenie jest nie przekraczać 60k

MM63
24-11-17, 15:09
później to bepiecenie jest nie przekraczać 60k

Gates chyba nawet daje gwarancje na 60k km.