PDA

Zobacz pełną wersję : Laik stoi przed zakupem pierwszej Hondy Civic VI 1999 1.6 115km w automacie



CzarnyElo
19-02-17, 22:11
Witam,

niedawno rozwaliłem swoje auto i od dwóch miesięcy szukam samochodu rodzinnego i nie mogę nic sensownego znaleźć, a muszę mieć coś do jazdy na już... Postanowiłem kupić jakieś autko w granicach 5-6tyś, żeby mieć się czym poruszać i po przeczytaniu wielu artykułów wybór padł na Hondę Civic, która to posiada rzekomo silniki benzynowe nie do zdarcia i ogólnie jest fajnie wyposażona jak na tamte lata... Dodatkowo za łepka zawsze chciałem sobie sprawić taką Hanię i trochę tak zaliczyłem powrót do przeszłości... :)

I tak obejrzałem kilka sztuk z 1999-2000 z silnikami 1.4 75km i dzisiaj jadąc w trasie przypadkowo wstąpiłem do komisu w którym zauważyłem z drogi kilka stojących Hond. Uwagę moją zwróciła czarna sztuka z 1999 z silnikiem 1.6 115km z automatyczną skrzynią biegów. Wyposażona super, we wcześniejszych nie uraczyłem takich rzeczy jak elektryczny szyberdach, automatyczna skrzynia biegów, podłokietnik, klima, elektryka, podgrzewane i elektrycznie sterowane lusterka... Silnik odpalił na dotyk, nic nie zakopcił, a wziąłem handlarza trochę z nienacka przy niedzieli, więc nic nie przygotowywał i nie rozgrzewał... Skrzynia perfekcyjnie zmieniała biegi i bardzo dobrze reagowała na pedał gazu. Handlarz bardzo chwalił ten model twierdząc, że to jakaś oszczędna jednostka, która mało pali wskazując mi na zapalającą się zieloną lampkę "ECON", czy "ECONE", o co tu chodzi? Przebieg lekko ponad 200 000 km. Była już lekka szarówka, więc nie oceniłem dokładnie lakieru i szpar. Jutro planuję podjechać w dzień i ją dokładnie obejrzeć i zobaczyć z kanału.

Handlarz twierdził, że jest trochę fanem marki i każdego miesiąca sprowadza po kilka Hond Civic VI i pierwszy raz trafiła mu się taka sztuka 1.6 z automatem. Zachwalał wyposażenie, zaznaczając przy tym, że podłokietnik w takim Civicu widzi pierwszy raz, więc jest to wersja full. Napiszcie czy ma rację czy trochę ściemnia? Jak ogólnie sprawują się te silniki 1.6 115km, czy są problematyczne, na co mam zwrócić uwagę? Jak wypadają w porównaniu do 1.4 75/90km? Co z tą skrzynią automatyczną, czy jest awaryjna? Ile posiada biegów? Czy to naprawdę taki wyjątkowy egzemplarz? Auto jest z 1999 roku, z tego co wyczytałem to lifting miał miejsce w marcu 1999, nie zaglądałem w papiery, żeby sprawdzić miesiąc produkcji, jak najłatwiej poznać czy to model po lifcie? Proszę o wszelką pomoc :) A może jest na forum posiadacz takiego modelu i mógłby coś więcej powiedzieć o eksploatacji?

Pozdrawiam!

pafels
19-02-17, 22:48
oglądałeś pewnie wersję 3d, generalnie silnik powinien być w stanie idealnym jeśli pracował z automatem, co do samego silnika jeśli była kontrolka econo to znaczy że było to 1.5 vtec-e gdy pali się lampka silnik pracuje na 12 zaworach przez co pali mniej :). automaty w tych autach to proste klasyczne konstrukcje, nawet jak się zepsuje to przekładka na skrzynię manulaną nie jest drogą zabawą. za dnia sprawdź czy na progach i tylnych nadkolach nie ma rdzy, szparami się tak za bardzo nie kieruj, bo w tych autach do spasowania elementów w fabryce słabo się przykładali

lookaty
19-02-17, 22:51
Jezeli to 1,6 i ma na desce ikonę econo to odpuc temato bo to jakiś ulep. Jak na fana marki to troche sciemnia z nodlokietnikiem bo w 1,6 chyba każdym podlokietnik byl, a po drugim lifcie (byly dwa pierwszy 1997, drugi 1999) w co drugim 1,4. Nie licząc wykastrowanych wersjach z rynku niemieckiego.


oglądałeś pewnie wersję 3d

Dobra, teraz ma to sens. Sszkoda tylko, zemam jednak wieksza wiarę w ludzi :p

siara87
19-02-17, 22:58
Cos ten handlarz nie wie co sprzedajen albo tam jest 1.5 115 km albo 1.6 125km

CzarnyElo
19-02-17, 23:10
No właśnie tego się najbardziej obawiałem, żeby to nie był jakiś mod, czy jak to nazwał lookaty "ulep" z którym później będą same problemy... Ogólnie odniosłem wrażenie, że handlarz jest naprawdę w porządku, zero nacisków, ani nic. Auto nie było zbytnio wyszykowane, twierdził, że je dopiero przyciągnął, nie zdążył nawet nigdzie ogłosić. Ma komis, warsztat, części i wypożyczalnie lawet. Twierdził, że wymienił rozrząd i olej w silniku, ma wymienić jeszcze rolkę, bo lekko hałasuje. Daje faktury na wszystko. Auto już opłacone po przeglądzie. Trochę mi się to kupy nie trzyma wszystko, bo niby dopiero co sprowadził i nie przygotował do sprzedaży, a rozrząd i olej zdążył wymienić oraz opłacić wszystko. Widać, że ma przemiał z tymi Hondami i góry części do nich, więc mam obawy, że może coś faktycznie ulepili z dwóch, czy trzech w których przykładowo w jednej był zatarty silnik, a w drugiej walnięta skrzynia manualna... Na Allegro ma kilkadziesiąt stron z częściami do Hond V i VI generacji. Muszę poszukać, czy czasem nie ogłaszał jej wcześniej i nie jest to jakiś roczniak, który nie może znaleźć kupca...

Na wikipedi znalazłem zestawienie silników i jeden mi pasuje - D16Y5, SOHC VTEC-E, 16V, 1590 cm, 115 KM, gdzieś jak wertowałem tematy to ktoś pisał, że ten model występował tylko z automatyczną skrzynią biegów CVT, w której nie czuć zmian biegów i tak też było przy jeździe próbnej. Czy na pewno nie było takiego zestawienia?

Z innego forum wycięte:
"Ciekawostką w tym modelu była skrzynia automatyczna CVT, czyli bezstopniowy automat połączony z silnikiem 1,6 115 koni."
Czy warto zatem kupować "ciekawostkę"?? ;)

Gdzieś na forach znalazłem też takie wpisy:
"Główną wadą jest wchodzenie silnika na obroty bez efektu w postaci momentu na kołach. Efekt momentu na kolach bowiem jak najbardziej jest. Tyle, ze kierującemu brakuje akustycznej ilustracji w postaci rosnącej proporcjonalnie do prędkości samochodu częstotliwości odgłosów silnika, który podczas silnego przyspieszania pracuje na stałych, wysokich obrotach."
I właśnie odniosłem takie wrażenie... Przy wciśniętym pedale gazu w podłogę obroty silnika od razu wskakiwały na 6500, czuć było w miarę dobre przyspieszenie, ale to było dla mnie takie dziwne uczucie... Wygląda na to, że przy tego typu automacie jest to jak najbardziej normalne? ;)

lookaty
20-02-17, 00:04
Wszystko idzie zweryfikować. Nie słyszałem wczesniej o takim silniku, może rzeczywiście to jest to, ale osobiście CVT bym nie przebolal, strasznie głupie uczucie podczas jazdy.

siara87
20-02-17, 07:39
Przy nastepnych ogledzinach spisz sobie kod silnika z tabliczki znamionowej albo z bloku silnika kolo jego numeru, sklada sie z pieciu znakow i powinien sie w tym modelu zaczynac od d15 lub d16

Bartko
20-02-17, 09:37
Civic jako auto rodzinne? Odpada.
1,6 w 5D z automatem ma fabrycznie 116 koni. Oznaczenie silnika D16B2. Brak Econ.
Generalnie z automatem nic się nie dzieje.
Natomiast dużym minusem jest, że to skrzynia 4-biegowa. Przez to jazda w dłuższe trasy jest uciążliwa. Przy 90km/h silnik ma już 3000 obr/min.

adam993
20-02-17, 11:13
Ja polecam Ci auto przed zakupem sprawdzić u mechanika,który w jakiś śmiesznych pieniądzach sprawdzi Ci auto pod kątem mechaniki i ew.wcześniejszych przygód blacharsko-lakierniczych.Ja nie sprawdziłem auta u mechanika,żałuje bo po 1000 km wydmuchało mi UPG i poleciałem na kapitalkę silnika... a niby jeździło normalnie i wgl zero objawów.A wracając do tematu jeśli trafisz na silnik D15/D16 ECONO to są dobre i ekonomiczne silniki.Palą mniej niż D14.Wujek ma D15Z8 i sobie bardzo chwali.Z tego co wiem to większych problemów z przekładnia CVT nie było... ale jeśli ktoś o nią dbał..A co do porad eksploatacyjnych to jest tego sporo na forum ogólnie do MA/MB/MC wiem bo sam to i owo się dowiedziałem tu na forum.

CzarnyElo
20-02-17, 14:46
Civic ma być tymczasowo zanim znajdę auto rodzinne. Tylko do śmigania do pracy 15km i z powrotem, ewentualnie po mieście ;) Jak kupię już rodzinne to chcę go sobie zostawić na zapas i dla frajdy :) To nie model 5, tylko 3-drzwiowy z 03.01.2000. Napisałem do handlarza o ten silnik i odpisał mi tak: "EK1 1.6i 1590cm3 84kW 114/115KM, wynika, że jest to D16Y5 z opcją ECONOMIZER VTEC-E". Co myślicie? Ulep, czy ori? Martwi mnie jedynie ta skrzynia CVT, nie widzę żadnej sztuki na Alledrogo do kupienia i obawiam się, że jak padnie to auto na szrot...

adam993
20-02-17, 17:07
Niestety Części do CVT jaki i aut z Automatem nie ma zbytnio dużo na rynku.A nie wolisz jakiegoś tradycyjnego Manuala naprawy tanie a części dostępne. tego jest pełno i na forum i na innych aukcjach.A co do modelu silnika to robili d16y5 do EK1. z tym że nie jest to VTEC-E, tylko zwykły VTEC
Tu masz link : http://www.civicklub.pl/forum/archive/index.php/t-2715.html

cosmo-pl
20-02-17, 17:29
A co ma się w tej skrzyni zepsuć?? Po drugie skąd wiecie, że to CVT??? Ja bym brał. Dużo wygodniej się takim autem jeździ. Wrzucisz dobrą instalację LPG i będzie za pół darmo fajna furka.

adam993
20-02-17, 18:42
A co ma się w tej skrzyni zepsuć?? Po drugie skąd wiecie, że to CVT??? Ja bym brał. Dużo wygodniej się takim autem jeździ. Wrzucisz dobrą instalację LPG i będzie za pół darmo fajna furka.
Wiemy bo pisał Autor Postu że przekładnia CVT.

Bartko
21-02-17, 08:20
To nie model 5, tylko 3-drzwiowy z 03.01.2000.Popytaj lepiej w odpowiednim dziale. Tutaj tylko 5d.

mirasek
21-02-17, 10:19
.A co do modelu silnika to robili d16y5 do EK1. z tym że nie jest to VTEC-E, tylko zwykły VTEC

VTEC-E

ostatnie foto
http://www.d-series.org/forums/2631995-post43.html

alienek
23-02-17, 12:21
cokolwiek by się nie zepsuło w tej skrzyni to jest ciężka w naprawie, poczytajcie sobie o problemach w tych skrzyniach. sam zastanawiałem sie nad EK1 1.6i es e-VTEC d16y5 , a potem nad HRV w CVT ale naczytałem sie o problemach z i odpuściłem temat, ogólnie jeśli auto jest pewne to można brać, ja chciałem z komisu kupić i wtedy lampka mi się zapalia, bo nie wiadomo jak kto użytkował auto i jak dbał, bo oleju nigdy w skrzyni i np w moście nie wymieniał dopóki nie zaczyna wyć i zgrzytać ale wtedy jest juz za późno tymbardziej że honda zaleca wymiane co 20k km

CzarnyElo
24-02-17, 17:31
Dzisiaj miałem odebrać Hanię, ale wyszły pewne problemy, po kolei... Ogólnie przy pierwszym spontanicznym spotkaniu w niedzielę wieczorem handlarz mówił, że już po sprowadzeniu auta do Polski wymienił w nim rozrząd i olej w silniku z filtrem. Jednak nadal jakby z paska osprzętu dochodziły dziwne dźwięki na co powiedział, że to któraś z rolek na pasku osprzętu i jeżeli będę zdecydowany to ją wymieni przed zakupem. Trochę było to dla mnie zastanawiające, bo który handlarz wymienia rozrząd w aucie na handel?... Na drugich oględzinach we wtorek mając do dyspozycji kanał zweryfikowałem wszystko na spokojnie. Stany oleje, płyny były ok, olej w silniku i skrzyni czyściutki. Przy odpalonym silniku po odkręceniu korka lub wyciągnięciu bagnetu zero przedmuchów, dymków, przy przegazowywaniu nie zauważyłem kopcenia ani na zimnym, ani na ciepłym silniku, silnik palił na dotyk tak samo na zimnym jak na ciepłym. Stwierdziłem jednak, że te dziwne dźwięki nie dochodzą z paska osprzętu tylko ewidentnie z pod obudowy rozrządu, który rzekomo był wymieniany... Zaskoczyłem handlarza, który twierdził, że to niemożliwe, bo go wymieniał i na pewno to któraś rolka paska osprzętu. Jak będę zdecydowany i podpiszemy umowę przedwstępną wpłacając zadatek to do piątku przygotuje auto i usunie usterkę. Dzisiaj niestety napisał mi wiadomość sms, że problem był jednak z rozrządem i do wymiany jest napinacz... Napiszcie proszę z czego składa się rozrząd w silniku d16y5? Czy pompa wody jest na pasku rozrządu? Standardowo mamy dwie rolki - napinająca i prowadząca, pompę wody i pasek? Czy rozrząd w tym silniku jest kolizyjny, jak pasek się zerwie to silnik nadaje się do wymiany? Mam obawy, że coś było nie tak z silnikiem i auto zostało kupione z Niemiec z zerwanym paskiem rozrządu... Handlarz ma setki części do Hond Civic V/VI, widziałem nawet w garażu kilka silników bo nimi po prostu handluje na okrągło, a przy okazji bierze angliki na części. Mam więc uzasadnione obawy, że z silnikiem i tym nieszczęsnym rozrządem mogło być coś lepione, a wiadomo jak się wykonuje remonty w aucie na handel... Jak Wy to oceniacie, proszę o podpowiedzi co warto i bez większego problemu mógłbym samodzielnie dodatkowo zweryfikować w zaistniałej sytuacji? Najprawdopodobniej jutro rano jadę na weryfikację i ewentualny zakup, także proszę o ekspresową pomoc...

lookaty
24-02-17, 17:44
Pasek, napinacz. Pompa na pasku zebatym, silniki z tego co wiem kolizyjne. Byly sssytuacjr, w których za mocni dokrecone rolki napinające hałasowały.

cosmo-pl
25-02-17, 11:07
Jak robi sam, to tak jest. Dokręca za mocno i tyle.

CzarnyElo
26-02-17, 16:36
Hania zakupiona, jutro rejestruje i jak wyprowadzę wszystko na prostą to założę swój temat, dzięki za wszelką pomoc! :)

lookaty
26-02-17, 21:10
Pokaż zdjęcia silnika jak zrobisz :) No i całej reszty :)