PDA

Zobacz pełną wersję : Civic vii 1.7 ctdi błąd p1236 notlauf



SkateR991
16-02-17, 10:36
Witajcie
Od jakichś dwóch tygodni zaczęły mnie nawiedza tzw notlauf-y które pojawiają się razem z błędem p1236. Z tego co wyczytałem błąd dotyczy zbyt wysokiego ciśnienia w turbine, dopiszę jeszcze, że błąd istnieje cały czas, nawet na biegu jałowym, ilekroć go usunę to on pojawia się znowu. Check engine się nie zapala, jedynie odcina go z reguły na piątce i przy prędkości 120km/h,.
Czy moje objawy wynikają z zapieczonych kierowniczek w turbine, czy może jednak jest co co innego ?

BuczuGda
16-02-17, 11:39
Dokładnie tak jak mówisz, ja właśnie przerabiam to u siebie, zapieczone kierowniczki to raz, drugi feler to może być czujnik doładowania ciśnienia, koszt nowego to 250 zł

Wysłane z mojego HTC One_M8 przy użyciu Tapatalka

Dodam jeszcze że warto najpierw pobawić się turbo, rozłożyć i zobaczyc w jakim stanie są te tulejki w których te klapki się reguluja, może na nich zbierac się syf przez który właśnie klapki się blokuja

Wysłane z mojego HTC One_M8 przy użyciu Tapatalka

SkateR991
16-02-17, 12:05
Ok w takim razie zacznę od turbiny, czy mógłbyś mi jeszcze powiedzieć, czy można odkręcić turbinę bez demontażu kolektora wydechowego, czy lepiej wyjąć to wszystko w całości ?


Edit.
Dzisiaj wracając z pracy do domu, samochód był jakiś taki zamulony tzn nie wbijał już w fotel tak jak wcześniej, na prostej go trochę przeciągnąłem na 4 biegu i go nagle odcięło, tyle że tym razem ukazała mi się świecąca kontrolka Check Engine. Jak już dojechałem do domu to podpiąłem autko pod lapka i teraz wywala błąd p1237, po jego usunięciu samochód wkręca się na obroty, ale cały czas jest taki zamulony.

Błąd P1236 już się nie wyświetla

Boguś
19-02-17, 13:13
P1237: Dodatnie odchylenie regulacji doładowania (najczęściej turbina zanieczyszczona sadzą, uszkodzony zawór turbo-siłownika lub elektrozawór regulacji doładowania turbosprężarki Pierburg. / Nieszczelność podciśnieniowego przewodu elektrozaworu regulacji doładowania turbosprężarki - Pierburg) (skutki: spadek mocy, problemy z wejściem na wys. obroty)

SkateR991
19-02-17, 15:58
z błędem P1237 już sobie poradziłem, winowajcą okazała się potocznie zwana gruszka, której cięgno odczepiło się od dźwigienki regulacji kierownic w turbinie, natomiast wrócił błąd P1236 który powoduje odcinanie turbiny przy prędkości powyżej 120km/h.
Mógłby mnie ktoś nakierować, gdzie dokładnie szukać tego elektrozaworu odpowiedzialnego za turbinę i który to jest dokładniej, bo czytałem że jest ich tam więcej.