Zobacz pełną wersję : Dolanie płynu chłodniczego do zbiornika wyrównawczego
Witam!
W niedługim czasie muszę przejechać względnie długą trasę (jak na swoje dotychczasowe trasy, ok 300km w dwie strony), stąd sprawdzam wszelkie płyny czy są w odpowiedniej ilości i zauważyłem, że może warto byłoby dolać płynu chłodniczego do zbiornika wyrównawczego - tutaj zdjęcie z obecnym poziomem https://postimg.org/image/ftxfnvp0z/
Jestem totalnym laikiem i wolę się upewnić, żeby czegoś nie zepsuć ;) Rozumiem, że muszę wykręcić (wyciągnąć?) ten biały korek jak na zdjęciu i wlać tam odpowiednią ilość płynu (żeby było trochę przed max). I tu pytanie co dokładnie mam wlać - sam roztwór czy miesza się go z woda w jakichś ilościach? I może podpowiecie jakąś firmę, bo dostępnych produktów jest dosyć dużo.
Z góry dziękuję za pomocne odpowiedzi. Pozdrawiam!
Jak odkręcisz korek chłodnicy to widać płyn?
Do wyrównawczego dolewasz to co masz aktualnie zalane w układzie, ale możesz dolać też jakiś gotowy płyn chłodniczy którego nie rozrabia się z wodą.
Dynagel, prestone, obojętnie.
Lej coś co można mieszać. Prestone będzie idealny ; ) Płynu jest dobra ilość w zbiorniczku jakby co ; ) Korek się odkręca.
ogniotrwaly
02-02-17, 20:03
Witam!
W niedługim czasie muszę przejechać względnie długą trasę (jak na swoje dotychczasowe trasy, ok 300km w dwie strony), stąd sprawdzam wszelkie płyny czy są w odpowiedniej ilości i zauważyłem, że może warto byłoby dolać płynu chłodniczego do zbiornika wyrównawczego - tutaj zdjęcie z obecnym poziomem https://postimg.org/image/ftxfnvp0z/
Jestem totalnym laikiem i wolę się upewnić, żeby czegoś nie zepsuć ;) Rozumiem, że muszę wykręcić (wyciągnąć?) ten biały korek jak na zdjęciu i wlać tam odpowiednią ilość płynu (żeby było trochę przed max). I tu pytanie co dokładnie mam wlać - sam roztwór czy miesza się go z woda w jakichś ilościach? I może podpowiecie jakąś firmę, bo dostępnych produktów jest dosyć dużo.
Z góry dziękuję za pomocne odpowiedzi. Pozdrawiam!
Mój mechanik doradził mi kiedyś, żeby nie kierować się wyłącznie ilością płynu w wyrównawczym ponieważ czasem układ nie zaciągnie z niego tyle płynu żeby uzupełnić duży ubytek. Radził, żeby sobie zawsze też w chłodnicy sprawdzić oczywiście na zimnym silniku.
Mój mechanik doradził mi kiedyś, żeby nie kierować się wyłącznie ilością płynu w wyrównawczym ponieważ czasem układ nie zaciągnie z niego tyle płynu żeby uzupełnić duży ubytek. Radził, żeby sobie zawsze też w chłodnicy sprawdzić oczywiście na zimnym silniku.
Jak odkręcisz korek chłodnicy to widać płyn?
Ok jutro sprawdzę jak to wygląda po odkręceniu dokładnie. A poziom w chłodnicy patrzę w tym miejscu https://postimg.org/image/7elsamk5t/?
Dziękuję za odpowiedzi.
Tak, dokładnie pod tym korkiem będzie płyn który znajduje się w chłodnicy powinno być na maksa. Zawsze jak nie jesteś pewny możesz sobie wziąć ze sobą po prostu 1l płynu do bagażnika.
Chłodnica jest wypełniona płynem prawie pod sam korek. Co ciekawe jest on koloru zielonego, coś w tym stylu: https://media1mi.pl/p/1/74/48/photo-eb8e7bef-b076-4d0a-bc2e-1749522fd343-for_zoom.jpg :) Ok czyli ew teraz mogę kupić 1l jakiegoś uniwersalnego i mieć przy sobie w razie co, żeby dolać :) Dziękuję wszystkim za pomoc!
No to bardzo dobrze, że ma taki kolor, znaczy, że nie miesza się z olejem (UPG jest w całości :D) albo jest świeżo wymieniony.
Szerokości na trasie.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.