Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Dolanie płynu chłodniczego do zbiornika wyrównawczego



robkow
02-02-17, 17:07
Witam!
W niedługim czasie muszę przejechać względnie długą trasę (jak na swoje dotychczasowe trasy, ok 300km w dwie strony), stąd sprawdzam wszelkie płyny czy są w odpowiedniej ilości i zauważyłem, że może warto byłoby dolać płynu chłodniczego do zbiornika wyrównawczego - tutaj zdjęcie z obecnym poziomem https://postimg.org/image/ftxfnvp0z/
Jestem totalnym laikiem i wolę się upewnić, żeby czegoś nie zepsuć ;) Rozumiem, że muszę wykręcić (wyciągnąć?) ten biały korek jak na zdjęciu i wlać tam odpowiednią ilość płynu (żeby było trochę przed max). I tu pytanie co dokładnie mam wlać - sam roztwór czy miesza się go z woda w jakichś ilościach? I może podpowiecie jakąś firmę, bo dostępnych produktów jest dosyć dużo.
Z góry dziękuję za pomocne odpowiedzi. Pozdrawiam!

MM63
02-02-17, 17:19
Jak odkręcisz korek chłodnicy to widać płyn?

Do wyrównawczego dolewasz to co masz aktualnie zalane w układzie, ale możesz dolać też jakiś gotowy płyn chłodniczy którego nie rozrabia się z wodą.
Dynagel, prestone, obojętnie.

Poll
02-02-17, 19:55
Lej coś co można mieszać. Prestone będzie idealny ; ) Płynu jest dobra ilość w zbiorniczku jakby co ; ) Korek się odkręca.

ogniotrwaly
02-02-17, 20:03
Witam!
W niedługim czasie muszę przejechać względnie długą trasę (jak na swoje dotychczasowe trasy, ok 300km w dwie strony), stąd sprawdzam wszelkie płyny czy są w odpowiedniej ilości i zauważyłem, że może warto byłoby dolać płynu chłodniczego do zbiornika wyrównawczego - tutaj zdjęcie z obecnym poziomem https://postimg.org/image/ftxfnvp0z/
Jestem totalnym laikiem i wolę się upewnić, żeby czegoś nie zepsuć ;) Rozumiem, że muszę wykręcić (wyciągnąć?) ten biały korek jak na zdjęciu i wlać tam odpowiednią ilość płynu (żeby było trochę przed max). I tu pytanie co dokładnie mam wlać - sam roztwór czy miesza się go z woda w jakichś ilościach? I może podpowiecie jakąś firmę, bo dostępnych produktów jest dosyć dużo.
Z góry dziękuję za pomocne odpowiedzi. Pozdrawiam!

Mój mechanik doradził mi kiedyś, żeby nie kierować się wyłącznie ilością płynu w wyrównawczym ponieważ czasem układ nie zaciągnie z niego tyle płynu żeby uzupełnić duży ubytek. Radził, żeby sobie zawsze też w chłodnicy sprawdzić oczywiście na zimnym silniku.

robkow
02-02-17, 21:00
Mój mechanik doradził mi kiedyś, żeby nie kierować się wyłącznie ilością płynu w wyrównawczym ponieważ czasem układ nie zaciągnie z niego tyle płynu żeby uzupełnić duży ubytek. Radził, żeby sobie zawsze też w chłodnicy sprawdzić oczywiście na zimnym silniku.

Jak odkręcisz korek chłodnicy to widać płyn?

Ok jutro sprawdzę jak to wygląda po odkręceniu dokładnie. A poziom w chłodnicy patrzę w tym miejscu https://postimg.org/image/7elsamk5t/?
Dziękuję za odpowiedzi.

dejwid
03-02-17, 00:22
Tak, dokładnie pod tym korkiem będzie płyn który znajduje się w chłodnicy powinno być na maksa. Zawsze jak nie jesteś pewny możesz sobie wziąć ze sobą po prostu 1l płynu do bagażnika.

robkow
03-02-17, 14:29
Chłodnica jest wypełniona płynem prawie pod sam korek. Co ciekawe jest on koloru zielonego, coś w tym stylu: https://media1mi.pl/p/1/74/48/photo-eb8e7bef-b076-4d0a-bc2e-1749522fd343-for_zoom.jpg :) Ok czyli ew teraz mogę kupić 1l jakiegoś uniwersalnego i mieć przy sobie w razie co, żeby dolać :) Dziękuję wszystkim za pomoc!

dejwid
04-02-17, 01:52
No to bardzo dobrze, że ma taki kolor, znaczy, że nie miesza się z olejem (UPG jest w całości :D) albo jest świeżo wymieniony.
Szerokości na trasie.