PDA

Zobacz pełną wersję : 282/260 4X114.3 dobry zestaw tarcza + klocek czy większe heble ??



CiV123
29-01-17, 22:18
Siemka,

Panowie, mam problem z hamulcami w ej2 b18c4 187km, 1060kg

Aktualnie siedzi komplet z mb6 czyli pompa 1" I 282/260 4X114.3.

1 setup - tarcze nacinane i nawiercane najprawdopodobniej Speedmax + klocek ferodo
-Zestaw szybko puchł, tarcze biły, na samym końcu żywota mocno popękały dookoła odwiertów, przebieg około 20kkm

2 setup - tarcze gładkie ATE + klocek ferodo DS Performance
-Przy montażu nie sprawdziłem bicia piast i tarcz, piasty doczyszczone, zaciski w stanie idealnym, zestaw dotarty około 300km.
-Pierwsze bicie pojawiło się przy przebiegu 1kkm... (tarcze zawsze studzone przed myciem samochodu, nie zalane gdy były gorące)
-Zachowanie klocków bez zastrzeżeń, hamulce żyleta niezależnie od temperatury tarcz.
-Po przejechaniu 25kkm tarcze są krzywe i popękane, klocków zostało ponad połowa

Jakieś pomysły?? Klocki bardzo dobrze się spisują, dlatego chciałbym je zostawić. Jakie założyć tarcze żeby wytrzymały?
Może warto przejść na większą średnicę?

!markos
30-01-17, 09:10
Może warto byłoby zacząć od poprawnego montażu ze sprawdzeniem bicia? Dwa komplety, które dokonują żywota w taki sam sposób, to raczej nie jest przypadek. To nie jest auto z osiągami, które powinny co chwilę zabijać kolejne hamulce.

CiV123
30-01-17, 16:22
Jasna sprawa, tym razem sprawdzę bicie przed montażem.
Bardziej zastanawia mnie kwestia pękania tarcz. Może za dużo od nich wymagam? :D Stylu jazdy nie zmienię.
Jakieś propozycje na 3 setup? :)

Wieczorem wrzucę fotki jak skończył 1 setup i jak dogorywa 2 setup ;)

!markos
31-01-17, 09:05
Może ciśniesz hamulec, a potem się zatrzymujesz, żeby "wystudzić".. Jak stylu jazdy nie zmienisz, to może pora przemyśleć jakiś przewymiarowany bbk pod te nieokiełznane 190 koni.

CiV123
31-01-17, 19:49
Bez przesady, mam trochę wyobraźni. Nigdy nie wpadłbym na taki sposób "studzenia" hamulców :D
Planuję dołożyć dmuchawkę, dlatego myślę nad zapasem.
Dowiedziałem się, że te standardowe ATE są wykonane ze zbyt słąbego materiału żeby współpracowały dobrze z tym klockiem.
Jeśli chodzi o styl jazdy, mam na myśli wykorzystywanie mocy kiedy można, a nie jeździć jak emeryt, bo tarczki się zagrzeją....

Porównanie

1 Setup 20kkm vs. 2 setup 25kkm

http://s1.fotowrzut.pl/KX2EVE75IC/1.jpg

Gorliś
31-01-17, 23:58
To ze nawiercane tarcze pekaja to normalka, ale ze gladkie Ci popekaly to sie nie spotkalem.
Setup 282/260 wytrzymuje trudy torowej jazdy na poznaniu, zreszta wiele auta upala nawet 262 na slickach na roznych pojezdzawkach i tez daja rade.

CiV123
01-02-17, 11:57
Może i wytrzymuje, tylko jakie tarcze?

gruszkin
03-02-17, 10:53
262 to brembo oro wytrzymują tor poznań :D

grafix
03-02-17, 12:41
Może i wytrzymuje, tylko jakie tarcze?

Najtańsze + 4 tłoczki

CiV123
03-02-17, 15:14
Najtańsze + 4 tłoczki

Równomierny docisk aż tak wiele zmienia?

Kombinowałem żeby niedużym kosztem złożyć 300mm z tarczy Accord + zacisk EP 3 ale tam jest 1 tłoczek

!markos
03-02-17, 15:49
Są dwutłoczkowe zaciski z ATR'a na 300mm, ale są koszmarnie ciężkie. Pokombinuj z jakimś alu zaciskiem Brembo z innego auta.

Gorliś
03-02-17, 17:59
Zreszta dwutloczek z acco to nadal zacisk plywajacy.
Grafix o ile dobrze pamietam kombinowales kiedys z brembo z peugeota, wyszlo cos z tego?

grafix
04-02-17, 16:55
Brembo z puga było by fajne ale seryjne oczka nie zeszły się idealnie z itrowskimi. Ponieważ to hamulec nie chciałem tam nic szlifować,rzeźbić bo ma być bezpiecznie.
Podejście drugie : http://imgur.com/J3mZBnK
Te zaciski są przystosowane seryjnie do adaptera, więc można go zrobić idealnie pod wymiar ;)

CiV123
04-02-17, 18:05
Oglądałem wczoraj podobne zaciski od Megane II RS, też mają dziury od spodu, wystarczy dorobić adapter :)
Na razie wrzucę nowe, najtańsze tarcze żeby dojeździć te klocki i nowe opony 15", poźniej będę kombinował coś z 300mm + brembo + 16".

@grafix, jak prace pójdą do przodu dawaj znać co z tego wyszło :) Jaki rozstaw śrub mają seryjne jarzma ITR? (zakładam, że mb6 ma taki sam)

.::SCR::.
11-04-17, 09:59
Dorzucę trochę info, bo kilka kompletów tarcz ATE i klocków w takim setupie (282/262 4x114,3 w 6gen coupe z B18C6) już za mną.

Zainteresowałbym się piastami i samym zaciskiem/prowadnicami. Nigdy nie miałem problemów z pokrzywionymi tarczami z przodu (ATE gładkie + DS2500/DS3000), mimo że dohamowania z 200 na torze w Brnie są dosyć wymagające pod tym kątem. Poza torem nigdy nie było problemów. Aczkolwiek tarcze schodzą w oczach (2 komplety tarcz na 1 komplet klocków). U mnie bicie i słabnący hamulec pojawia się po 5 kółkach na Brnie jak zestaw się mocno dogrzeje, ale wystarczy jedno chłodzące i wraca do normy. Objawia się to szczególnie gdy w ostatniej fazie hamowania zacznie się delikatnie skręcać (wiem niewolno, ale czasem się zdarzy).

Przy swapie hebli z MB6 głównym problemem jest chyba grubość tarczy (23mm) co skutkuje małą pojemnością cieplną. Ma ktoś jakieś doświadczenia z montażem grubszych/większych tarcz przy takim setupie? Podejrzewam że zostają przewierty na 4x114,3, zmiana jarzma i zacisku...

CiV123, jak uda Ci się coś urzeźbić z większą tarcza daj znać - z Grafixem jestem w kontakcie na bieżąco ;)

michalkazanice
13-04-17, 14:32
Panie i panowie, planuję u siebie złożyć takie zestaw:

Zacisk z ATR'a
tarcza 300 mm też ATR
Klocek Hawk HPS

Pytanie jaka tarczę do tego dobrać?

alienek
14-04-17, 14:16
jakie firmy robią grubsze tarcze ?? bo u mnie oem honda to 45251-S2H-N00 i powinna mieć 23mm ,ja mierząc swoją tarcze która jest już zjechana dość konkretnie ( nie równomiernie - zapieczone prowadniki, tylny klocek dość pocharatał tarcze ) mam niecale 24mm na gladkim..