Zobacz pełną wersję : 282/260 4X114.3 dobry zestaw tarcza + klocek czy większe heble ??
Siemka,
Panowie, mam problem z hamulcami w ej2 b18c4 187km, 1060kg
Aktualnie siedzi komplet z mb6 czyli pompa 1" I 282/260 4X114.3.
1 setup - tarcze nacinane i nawiercane najprawdopodobniej Speedmax + klocek ferodo
-Zestaw szybko puchł, tarcze biły, na samym końcu żywota mocno popękały dookoła odwiertów, przebieg około 20kkm
2 setup - tarcze gładkie ATE + klocek ferodo DS Performance
-Przy montażu nie sprawdziłem bicia piast i tarcz, piasty doczyszczone, zaciski w stanie idealnym, zestaw dotarty około 300km.
-Pierwsze bicie pojawiło się przy przebiegu 1kkm... (tarcze zawsze studzone przed myciem samochodu, nie zalane gdy były gorące)
-Zachowanie klocków bez zastrzeżeń, hamulce żyleta niezależnie od temperatury tarcz.
-Po przejechaniu 25kkm tarcze są krzywe i popękane, klocków zostało ponad połowa
Jakieś pomysły?? Klocki bardzo dobrze się spisują, dlatego chciałbym je zostawić. Jakie założyć tarcze żeby wytrzymały?
Może warto przejść na większą średnicę?
Może warto byłoby zacząć od poprawnego montażu ze sprawdzeniem bicia? Dwa komplety, które dokonują żywota w taki sam sposób, to raczej nie jest przypadek. To nie jest auto z osiągami, które powinny co chwilę zabijać kolejne hamulce.
Jasna sprawa, tym razem sprawdzę bicie przed montażem.
Bardziej zastanawia mnie kwestia pękania tarcz. Może za dużo od nich wymagam? :D Stylu jazdy nie zmienię.
Jakieś propozycje na 3 setup? :)
Wieczorem wrzucę fotki jak skończył 1 setup i jak dogorywa 2 setup ;)
Może ciśniesz hamulec, a potem się zatrzymujesz, żeby "wystudzić".. Jak stylu jazdy nie zmienisz, to może pora przemyśleć jakiś przewymiarowany bbk pod te nieokiełznane 190 koni.
Bez przesady, mam trochę wyobraźni. Nigdy nie wpadłbym na taki sposób "studzenia" hamulców :D
Planuję dołożyć dmuchawkę, dlatego myślę nad zapasem.
Dowiedziałem się, że te standardowe ATE są wykonane ze zbyt słąbego materiału żeby współpracowały dobrze z tym klockiem.
Jeśli chodzi o styl jazdy, mam na myśli wykorzystywanie mocy kiedy można, a nie jeździć jak emeryt, bo tarczki się zagrzeją....
Porównanie
1 Setup 20kkm vs. 2 setup 25kkm
http://s1.fotowrzut.pl/KX2EVE75IC/1.jpg
To ze nawiercane tarcze pekaja to normalka, ale ze gladkie Ci popekaly to sie nie spotkalem.
Setup 282/260 wytrzymuje trudy torowej jazdy na poznaniu, zreszta wiele auta upala nawet 262 na slickach na roznych pojezdzawkach i tez daja rade.
Może i wytrzymuje, tylko jakie tarcze?
262 to brembo oro wytrzymują tor poznań :D
Może i wytrzymuje, tylko jakie tarcze?
Najtańsze + 4 tłoczki
Najtańsze + 4 tłoczki
Równomierny docisk aż tak wiele zmienia?
Kombinowałem żeby niedużym kosztem złożyć 300mm z tarczy Accord + zacisk EP 3 ale tam jest 1 tłoczek
Są dwutłoczkowe zaciski z ATR'a na 300mm, ale są koszmarnie ciężkie. Pokombinuj z jakimś alu zaciskiem Brembo z innego auta.
Zreszta dwutloczek z acco to nadal zacisk plywajacy.
Grafix o ile dobrze pamietam kombinowales kiedys z brembo z peugeota, wyszlo cos z tego?
Brembo z puga było by fajne ale seryjne oczka nie zeszły się idealnie z itrowskimi. Ponieważ to hamulec nie chciałem tam nic szlifować,rzeźbić bo ma być bezpiecznie.
Podejście drugie : http://imgur.com/J3mZBnK
Te zaciski są przystosowane seryjnie do adaptera, więc można go zrobić idealnie pod wymiar ;)
Oglądałem wczoraj podobne zaciski od Megane II RS, też mają dziury od spodu, wystarczy dorobić adapter :)
Na razie wrzucę nowe, najtańsze tarcze żeby dojeździć te klocki i nowe opony 15", poźniej będę kombinował coś z 300mm + brembo + 16".
@grafix, jak prace pójdą do przodu dawaj znać co z tego wyszło :) Jaki rozstaw śrub mają seryjne jarzma ITR? (zakładam, że mb6 ma taki sam)
Dorzucę trochę info, bo kilka kompletów tarcz ATE i klocków w takim setupie (282/262 4x114,3 w 6gen coupe z B18C6) już za mną.
Zainteresowałbym się piastami i samym zaciskiem/prowadnicami. Nigdy nie miałem problemów z pokrzywionymi tarczami z przodu (ATE gładkie + DS2500/DS3000), mimo że dohamowania z 200 na torze w Brnie są dosyć wymagające pod tym kątem. Poza torem nigdy nie było problemów. Aczkolwiek tarcze schodzą w oczach (2 komplety tarcz na 1 komplet klocków). U mnie bicie i słabnący hamulec pojawia się po 5 kółkach na Brnie jak zestaw się mocno dogrzeje, ale wystarczy jedno chłodzące i wraca do normy. Objawia się to szczególnie gdy w ostatniej fazie hamowania zacznie się delikatnie skręcać (wiem niewolno, ale czasem się zdarzy).
Przy swapie hebli z MB6 głównym problemem jest chyba grubość tarczy (23mm) co skutkuje małą pojemnością cieplną. Ma ktoś jakieś doświadczenia z montażem grubszych/większych tarcz przy takim setupie? Podejrzewam że zostają przewierty na 4x114,3, zmiana jarzma i zacisku...
CiV123, jak uda Ci się coś urzeźbić z większą tarcza daj znać - z Grafixem jestem w kontakcie na bieżąco ;)
michalkazanice
13-04-17, 14:32
Panie i panowie, planuję u siebie złożyć takie zestaw:
Zacisk z ATR'a
tarcza 300 mm też ATR
Klocek Hawk HPS
Pytanie jaka tarczę do tego dobrać?
jakie firmy robią grubsze tarcze ?? bo u mnie oem honda to 45251-S2H-N00 i powinna mieć 23mm ,ja mierząc swoją tarcze która jest już zjechana dość konkretnie ( nie równomiernie - zapieczone prowadniki, tylny klocek dość pocharatał tarcze ) mam niecale 24mm na gladkim..
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.