Zobacz pełną wersję : Wtryski 370 od nissana 200sx -resistor box ?
Mam pytanko , odpalałem ostatnio b18c4 na kompie obd2 d16y7, wtryski miałem (mam) od ww nissana 200 sx nie było podpiętego resistor boxa , odpalił i działał normalnie , czy jak wsadzę tam p28 czy też nic sie nie stanie . Czy wtryski d16y7 też są niskoomowe i dlatego działa na tych 370?
sprawdź jakie są te wtryski co masz i porównaj z tym co ma być w aucie bo honda ma wtryski wysokoomowe - cała filozofia ;)
Jak wsadzisz niskoohmowe bez rezistor boxa to możesz spalić ECU.
Ile lat maja wtryski ?:)
jedne są z nissana , 370cc rok chyba 1994 , a drugie z mojego civica 1997 rok 190cc , założone są od nissana i nic się nie spaliło
Dziwi mnie to że jak u kolegi podpieliśmy bez resistor boxa to kompa spalił się od razu a tu nic działa normalnie
Nie jesteś pewny to skontaktuj się z kontakt (http://www.wtryskiwacz.com/kontakt.php) Tam na pewno Ci chętnie wszystko wytłumaczą :) Na wtryskach znają się jak mało kto
370cc rok chyba 1994 , a drugie z mojego civica 1997 rok 190cc
Czyli jedne mają 23 lata a drugie 20.
Geriatria.
Sxowe muszą chodzić z rezystorem. Jak nie spalą kompa bez to na pewno bedzie problem ze stabilnym sterowaniem dawki. Poza tym - nie oszczędzajcie na wtryskach...to jest pierwsza rzecz która może przyczynić się do dziury w tłoku w jakiś trochę mocniejszych setupach, gdzie porządnie stuknie.
sprawdź jakie są te wtryski co masz i porównaj z tym co ma być w aucie bo honda ma wtryski wysokoomowe - cała filozofia ;)
nie do końca w Preludach H22 , z których tak często są brane wtryski do mocniejszych setup-ów w obd1 masz niskoomowe a obd2 masz wysokoomowe.
Jesli wtryski były z s13 to resitorbox jest potrzebny - obstawiam że s13 bo sr20det ma wtryski feed said a nie top said.
http://i297.photobucket.com/albums/mm219/ddgonzal/Datsun%201200/wiki/injector_type.jpg
top feed, side feed ;) "Karmione" z góry, karmione z boku.
wtryski feed said a nie top said.
ale ześ pomieszał, ale Fawor wyjaśnił. do civiców tylko top feed, druga sprawa jeśli to ma działaś to tylko na kompie p28 czyli pod wtryski wysokoomowe
czemu na p28? P06 przerobiony zadziała tak samo..
przerobiony p06 staje się p28 ;)
jest wiele kompów które da się przerobić na p28 ;)
ale ześ pomieszał, ale Fawor wyjaśnił. do civiców tylko top feed, druga sprawa jeśli to ma działaś to tylko na kompie p28 czyli pod wtryski wysokoomoweoj tam namieszałem , bardziej pisalem aby za chwile nie wynikla sytuacja, że ktos przeczyta posta zainspirowany kupi wtryski z 200sx-a ale z sr-a (s14,s14a) i bedzie pytanie o co biega z tymi wtryskami;)
Więc jesli coś to tylko z s13 z Ca18det + resistorbox , sr-owym wtryskom mówimy NIET:cool:
przerobiony p06 staje się p28 ;)
jest wiele kompów które da się przerobić na p28 ;)
Przerobiony p06 nie staje sie p28 ponieważ dodanie obsługi vteca nie zmienia jego seryjnej mapy z d15b7 na d16z6.
Tak samo jest z p06 "przerobionym" na p30.
To nie jest to samo i naprawdę ręce mi opadają jak przyjeżdżają chłopaki na strojenie, uśmiechnięci że kupili ori p28 lub droższy p30 bo potem się przyda jak wrócą do stocka, a po rozkręceniu okazuje się że to p06 z 1.5 lub co gorsza p1k z 1.4 UK.
Aby nie odbiegać od tematu Ca18det to tez stary silnik.
Wtryski to również geriatria .
Dobrymi wtryskami do podmiany to np.
Denso 440cc z RX8, 4 dysze wysokoomowe
Denso 330cc z toyoty 12 dysz, bardo dobra atomizacja
Keihin 310cc z np. k20a2
Keihin 360cc z np. s2000
Denso 310cc Infiniti Q50
itd..
Wtryski są rocznikowo młode "niedojechane" z dużo lepszym spray patternem niż starocie ze muzeum. Są szybkie więc nie ma problemów z idle.
Dobra atomizajca może dać gaina w środkowej partii jak i na górze obrotów zwłaszcza w NA.
grafix wiem o co Ci chodzi i rozumie Cię, nie chce się dochodzić bo nie w tym rzecz ale jak przerabiamy kompa i dodajemy podstawkę pod zewnętrznego eeproma to raczej nie po to żeby jeździć na fabrycznej mapie bo to było by trochę bez sensu, no chyba że ktoś lubi lans na podstawkę w kompie ;)
a jeśli nawet komuś umyślało by się przejść na zwykłą mapę, chociaż nie wiem po co to wtedy ogarnia się kość z seryjną mapą do np. d16z6 ;)
a tak w temacie z ciekawości spytam Cię co myślisz o wtryskach niebieskich z subarki? bodajże 440cc, byłbyś w stanie powiedzieć do jakiej mocy powinny wystarczyć tak czysto orientacyjnie?
To czy się coś da później "ogarnąć" to jest inna kwestia. Chodzi o oszukiwanie zwłaszcza naklejkami wydrukowanymi na domowej drukarce.
Wtryski niebieskie z subaru są całkiem spoko. O ile pamiętam 12 dysz. Trzeba dobra gumeczki i lekko obniżyć listwę paliwową.
W NA 440cc wystarczą spokojnie do 300 koni.
Dobrymi wtryskami do podmiany to np.
Denso 440cc z RX8, 4 dysze wysokoomowe
Denso 330cc z toyoty 12 dysz, bardo dobra atomizacja
Keihin 310cc z np. k20a2
Keihin 360cc z np. s2000
Denso 310cc Infiniti Q50
itd..
Wtryski są rocznikowo młode "niedojechane" z dużo lepszym spray patternem niż starocie ze muzeum. Są szybkie więc nie ma problemów z idle.
Dobra atomizajca może dać gaina w środkowej partii jak i na górze obrotów zwłaszcza w NA.
Co byś w takim razie polecił do lekko porobionego b16a2, tj, doprężające tłoki (CR 11.1:1) i wałki ITR? Przy czym bedzie najmniej rzeźby?
Jak masz obd2 wtyczki od wtrysków to Keihin
Ok, dzięki. Te z K20A2 podejdą mi plug & play, czy będzie konieczna jakaś przeróbka przy listwie paliwowej? Był gdzieś już taki temat żeby doczytać, bo nie znalazłem?
Przerobiony p06 nie staje sie p28 ponieważ dodanie obsługi vteca nie zmienia jego seryjnej mapy z d15b7 na d16z6.
Tak samo jest z p06 "przerobionym" na p30.
To nie jest to samo i naprawdę ręce mi opadają jak przyjeżdżają chłopaki na strojenie, uśmiechnięci że kupili ori p28 lub droższy p30 bo potem się przyda jak wrócą do stocka, a po rozkręceniu okazuje się że to p06 z 1.5 lub co gorsza p1k z 1.4 UK.
Chyba trochę przesadzasz, sprzętowo można wszystkie te wymienione ECU zrównać do jedności po dodaniu odpowiednich podzespołów, więc jaka to różnica gdy stroisz takie auto?
Co jest takiego najgorszego w P1K z UK? To że brakuje mu jednego tranzystora do obsługi grzałki sondy?
Chyba trochę przesadzasz, sprzętowo można wszystkie te wymienione ECU zrównać do jedności po dodaniu odpowiednich podzespołów, więc jaka to różnica gdy stroisz takie auto?
Co jest takiego najgorszego w P1K z UK? To że brakuje mu jednego tranzystora do obsługi grzałki sondy?
ECU jest całkiem spoko, ma nawet takie fajne czerwone elementy które mogą mówić że to typeR no ale niestety :)
Brakuje mu seryjnej mapy d16z6 jeśli mowa o p28 lub np. z b16a2 jeśli mowa o p30 po wyjęciu/usunięciu zworki J1.
Również lip mode może nie być taki sam ponieważ mało wiadomo o IC2 czyli zapasowym procesorze OKI.
Ale o tym wiesz Ty, ja i inni obeznani w temacie.
Nie wiedzą tego natomiast chłopaki, którzy kupują fake p28 lub droższe fake p30, bo takie piękne ecu z podrabianymi naklejkami sprzedaje się u nas.
Sprzętowo zrównać można wszystko, ale to wymaga dodania "odpowiednich" podzespołów o czym sprzedający nie mówią, a wiąże się z dodatkowymi kosztami/czasem itd...
Ze strojeniem nie ma absolutnie żadnego problemu, zresztą nic o tym nie wspominałem.
Oba mają pełna obsługę kodu cromy/ectune/neptune/hondaty oraz datalogu.
Nadal uważam że eksponujesz temat który jest marginalny. Po co wracać do seryjnej mapy? Po co końcowemu użytkownikowi wiedza czy ma taki procesor czy inny, czy ma podzespoły fabryczne z roku 1995 czy dołożone w 2017 skoro oba ECU działają tak samo?
Przecież jak zrobię sobie silnik B20VTEC to na chusteczkę mi seryjna mapa P28 czy P30?
Końcowego użytkownika interesuje czy komputer działa poprawnie, czy silnik na nim działa OK, czy wgrana jest mapa pod jego silnik. A to że osoba oferująca komputer musiała poświecić jakiś czas aby coś wlutować, aby był on zgodny z pewną specyfikacją... jakie to ma znaczenie? Klient jest zadowolony.. powinien być. Chyba że mówisz o jakiś przekrętach o których ja nie wiem.
Angielskie komputery P1J,P1K,P1H niczym nie odbiegają od swoich japońskich odpowiedników. To nie są jakieś aftermarketowe podróbki, jak np. rosyjska kopia K-PRO tylko komputery montowane fabrycznie.
Najwidoczniej nie wiesz o przekrętach skoro nadal nie czaisz gdzie leży problem.
Wracając do wtrysków z k20a2.
Te z K20A2 podejdą mi plug & play, czy będzie konieczna jakaś przeróbka przy listwie paliwowej?
Tak nieznaczna, listwa musi usiąść niżej.
Mogą też nie podejść seryjne gumki wchodzące w ssaka.
Wracając do wtrysków z k20a2.
Tak nieznaczna, listwa musi usiąść niżej.
Mogą też nie podejść seryjne gumki wchodzące w ssaka.
Dzięki. Właśnie poszukuję wydajniejszych wtrysków na już. Naprowadziło mnie trochę na trop czego szukać :)
Dla potomnych
http://i.imgur.com/FxTejPh.jpg
jak będe miał wiecej czasu to zrobię jeszcze porównanie z denso
nie ma rzeźby przy uszczelnianiu dolnego origu w ssącym? Różnica średnic duża, a wysokość rowka w Keihinach nie pozwoli na obsadzenie dużo grubszego oringu o okrągłym przekroju..
Nie ma. Kwestia oringa.
Zrobię też fotkę bo mam je u siebie w dc2 zamontowane.
Ok zaktualizowałem fotkę w poprzednim wpisie
Dodaje jeszcze 2 porównania
Fajne wtryski z toyotki
http://i.imgur.com/0aRFeB6.jpg
i rx8
http://i.imgur.com/xbNFJ5N.jpg
niech moc będzie z Wami ;]
Sorry za odkop, ale walczę z montażem tych wtrysków z k20a2 do listwy z b16a2.
Kwestię dopasowania ich w gniazdo w kolektorze ssącym mam już chyba załatwioną, jednak problem pojawia się gdzie indziej, mianowicie od strony listwy wtryskowej. Seryjne wtryski mają oring i potem szyjka wtrysku wchodzi głęboko w listwę na 12 mm. Te z EP3 wchodzą jedynie na 6 mm, bo szyjka robi się szersza, co skutkuje tym, że do listwy wchodzi część z oringiem i od razu szyjka się opiera o listwę. Teraz nie wiem, czy tak to zostawić, rozwiercać listwę czy piłować wtryskiwacz.
Otwór w listwie ma średnicę 10.8 mm, szyjka wtryskiwacza z K20 ma aż 13.2 mm.
Grafix, masz może zdjęcie jaki oring tam zastosowałeś i jak głęboko osadziłeś wtryskiwacz w listwie? Oringu też nie mogę idealnie dopasować, bo fabrycznie w ep3 był tam większy oring (większa średnica i przekrój). Na tą średnicę przekrój jest za mały żeby dopasować tu oring idealnie.
Może też ktoś inny ma jakieś doświadczenia z tymi wtryskami.
Pomocy, auto stoi już kupę czasu i nie mogę go wystroić :(
Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka
Jak tylko ogarne hebel to zrobię Ci fotki.
Ja mam listwe AEMa. Wydaje się być podobna do OEM itra.
Grafix, a podpowiesz moze, czy wtryski Boscha 398 lub 440 podejdą do listwy paliwa w Civicu ? Katalogowo te pierwsze są z S3, a te drugie z Volvo 2,5turbo, ale ogolnie sprzedawane są często w tuningowych sklepach jako uniwersalne. Są karmione z góry.
Pytam, bo są w rozsądnej cenie i będą to nowki zamiast kupywac coś uzywanego w niewiadomym stanie.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.