Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Wtryski 370 od nissana 200sx -resistor box ?



pawel1162
24-01-17, 14:54
Mam pytanko , odpalałem ostatnio b18c4 na kompie obd2 d16y7, wtryski miałem (mam) od ww nissana 200 sx nie było podpiętego resistor boxa , odpalił i działał normalnie , czy jak wsadzę tam p28 czy też nic sie nie stanie . Czy wtryski d16y7 też są niskoomowe i dlatego działa na tych 370?

HakerPL1
25-01-17, 00:45
sprawdź jakie są te wtryski co masz i porównaj z tym co ma być w aucie bo honda ma wtryski wysokoomowe - cała filozofia ;)

grafix
25-01-17, 08:47
Jak wsadzisz niskoohmowe bez rezistor boxa to możesz spalić ECU.

Ile lat maja wtryski ?:)

pawel1162
01-02-17, 07:51
jedne są z nissana , 370cc rok chyba 1994 , a drugie z mojego civica 1997 rok 190cc , założone są od nissana i nic się nie spaliło

Dziwi mnie to że jak u kolegi podpieliśmy bez resistor boxa to kompa spalił się od razu a tu nic działa normalnie

lulek
21-02-17, 10:38
Nie jesteś pewny to skontaktuj się z kontakt (http://www.wtryskiwacz.com/kontakt.php) Tam na pewno Ci chętnie wszystko wytłumaczą :) Na wtryskach znają się jak mało kto

grafix
21-02-17, 11:28
370cc rok chyba 1994 , a drugie z mojego civica 1997 rok 190cc

Czyli jedne mają 23 lata a drugie 20.
Geriatria.

Fawor
21-02-17, 11:44
Sxowe muszą chodzić z rezystorem. Jak nie spalą kompa bez to na pewno bedzie problem ze stabilnym sterowaniem dawki. Poza tym - nie oszczędzajcie na wtryskach...to jest pierwsza rzecz która może przyczynić się do dziury w tłoku w jakiś trochę mocniejszych setupach, gdzie porządnie stuknie.

.:Yoshi:.
22-02-17, 22:41
sprawdź jakie są te wtryski co masz i porównaj z tym co ma być w aucie bo honda ma wtryski wysokoomowe - cała filozofia ;)
nie do końca w Preludach H22 , z których tak często są brane wtryski do mocniejszych setup-ów w obd1 masz niskoomowe a obd2 masz wysokoomowe.
Jesli wtryski były z s13 to resitorbox jest potrzebny - obstawiam że s13 bo sr20det ma wtryski feed said a nie top said.

http://i297.photobucket.com/albums/mm219/ddgonzal/Datsun%201200/wiki/injector_type.jpg

Fawor
23-02-17, 07:56
top feed, side feed ;) "Karmione" z góry, karmione z boku.

HakerPL1
23-02-17, 20:02
wtryski feed said a nie top said.


ale ześ pomieszał, ale Fawor wyjaśnił. do civiców tylko top feed, druga sprawa jeśli to ma działaś to tylko na kompie p28 czyli pod wtryski wysokoomowe

Fawor
24-02-17, 08:44
czemu na p28? P06 przerobiony zadziała tak samo..

HakerPL1
24-02-17, 20:01
przerobiony p06 staje się p28 ;)

jest wiele kompów które da się przerobić na p28 ;)

.:Yoshi:.
24-02-17, 21:45
ale ześ pomieszał, ale Fawor wyjaśnił. do civiców tylko top feed, druga sprawa jeśli to ma działaś to tylko na kompie p28 czyli pod wtryski wysokoomoweoj tam namieszałem , bardziej pisalem aby za chwile nie wynikla sytuacja, że ktos przeczyta posta zainspirowany kupi wtryski z 200sx-a ale z sr-a (s14,s14a) i bedzie pytanie o co biega z tymi wtryskami;)
Więc jesli coś to tylko z s13 z Ca18det + resistorbox , sr-owym wtryskom mówimy NIET:cool:

grafix
28-02-17, 14:54
przerobiony p06 staje się p28 ;)

jest wiele kompów które da się przerobić na p28 ;)

Przerobiony p06 nie staje sie p28 ponieważ dodanie obsługi vteca nie zmienia jego seryjnej mapy z d15b7 na d16z6.
Tak samo jest z p06 "przerobionym" na p30.
To nie jest to samo i naprawdę ręce mi opadają jak przyjeżdżają chłopaki na strojenie, uśmiechnięci że kupili ori p28 lub droższy p30 bo potem się przyda jak wrócą do stocka, a po rozkręceniu okazuje się że to p06 z 1.5 lub co gorsza p1k z 1.4 UK.

Aby nie odbiegać od tematu Ca18det to tez stary silnik.
Wtryski to również geriatria .

Dobrymi wtryskami do podmiany to np.
Denso 440cc z RX8, 4 dysze wysokoomowe
Denso 330cc z toyoty 12 dysz, bardo dobra atomizacja
Keihin 310cc z np. k20a2
Keihin 360cc z np. s2000
Denso 310cc Infiniti Q50
itd..
Wtryski są rocznikowo młode "niedojechane" z dużo lepszym spray patternem niż starocie ze muzeum. Są szybkie więc nie ma problemów z idle.
Dobra atomizajca może dać gaina w środkowej partii jak i na górze obrotów zwłaszcza w NA.

HakerPL1
02-03-17, 02:08
grafix wiem o co Ci chodzi i rozumie Cię, nie chce się dochodzić bo nie w tym rzecz ale jak przerabiamy kompa i dodajemy podstawkę pod zewnętrznego eeproma to raczej nie po to żeby jeździć na fabrycznej mapie bo to było by trochę bez sensu, no chyba że ktoś lubi lans na podstawkę w kompie ;)
a jeśli nawet komuś umyślało by się przejść na zwykłą mapę, chociaż nie wiem po co to wtedy ogarnia się kość z seryjną mapą do np. d16z6 ;)

a tak w temacie z ciekawości spytam Cię co myślisz o wtryskach niebieskich z subarki? bodajże 440cc, byłbyś w stanie powiedzieć do jakiej mocy powinny wystarczyć tak czysto orientacyjnie?

grafix
07-03-17, 10:42
To czy się coś da później "ogarnąć" to jest inna kwestia. Chodzi o oszukiwanie zwłaszcza naklejkami wydrukowanymi na domowej drukarce.

Wtryski niebieskie z subaru są całkiem spoko. O ile pamiętam 12 dysz. Trzeba dobra gumeczki i lekko obniżyć listwę paliwową.
W NA 440cc wystarczą spokojnie do 300 koni.

Piter90
07-03-17, 11:35
Dobrymi wtryskami do podmiany to np.
Denso 440cc z RX8, 4 dysze wysokoomowe
Denso 330cc z toyoty 12 dysz, bardo dobra atomizacja
Keihin 310cc z np. k20a2
Keihin 360cc z np. s2000
Denso 310cc Infiniti Q50
itd..
Wtryski są rocznikowo młode "niedojechane" z dużo lepszym spray patternem niż starocie ze muzeum. Są szybkie więc nie ma problemów z idle.
Dobra atomizajca może dać gaina w środkowej partii jak i na górze obrotów zwłaszcza w NA.
Co byś w takim razie polecił do lekko porobionego b16a2, tj, doprężające tłoki (CR 11.1:1) i wałki ITR? Przy czym bedzie najmniej rzeźby?

grafix
07-03-17, 13:51
Jak masz obd2 wtyczki od wtrysków to Keihin

Piter90
07-03-17, 18:53
Ok, dzięki. Te z K20A2 podejdą mi plug & play, czy będzie konieczna jakaś przeróbka przy listwie paliwowej? Był gdzieś już taki temat żeby doczytać, bo nie znalazłem?

Furious
07-03-17, 18:54
Przerobiony p06 nie staje sie p28 ponieważ dodanie obsługi vteca nie zmienia jego seryjnej mapy z d15b7 na d16z6.
Tak samo jest z p06 "przerobionym" na p30.
To nie jest to samo i naprawdę ręce mi opadają jak przyjeżdżają chłopaki na strojenie, uśmiechnięci że kupili ori p28 lub droższy p30 bo potem się przyda jak wrócą do stocka, a po rozkręceniu okazuje się że to p06 z 1.5 lub co gorsza p1k z 1.4 UK.
Chyba trochę przesadzasz, sprzętowo można wszystkie te wymienione ECU zrównać do jedności po dodaniu odpowiednich podzespołów, więc jaka to różnica gdy stroisz takie auto?
Co jest takiego najgorszego w P1K z UK? To że brakuje mu jednego tranzystora do obsługi grzałki sondy?

grafix
07-03-17, 20:54
Chyba trochę przesadzasz, sprzętowo można wszystkie te wymienione ECU zrównać do jedności po dodaniu odpowiednich podzespołów, więc jaka to różnica gdy stroisz takie auto?
Co jest takiego najgorszego w P1K z UK? To że brakuje mu jednego tranzystora do obsługi grzałki sondy?

ECU jest całkiem spoko, ma nawet takie fajne czerwone elementy które mogą mówić że to typeR no ale niestety :)

Brakuje mu seryjnej mapy d16z6 jeśli mowa o p28 lub np. z b16a2 jeśli mowa o p30 po wyjęciu/usunięciu zworki J1.
Również lip mode może nie być taki sam ponieważ mało wiadomo o IC2 czyli zapasowym procesorze OKI.

Ale o tym wiesz Ty, ja i inni obeznani w temacie.
Nie wiedzą tego natomiast chłopaki, którzy kupują fake p28 lub droższe fake p30, bo takie piękne ecu z podrabianymi naklejkami sprzedaje się u nas.
Sprzętowo zrównać można wszystko, ale to wymaga dodania "odpowiednich" podzespołów o czym sprzedający nie mówią, a wiąże się z dodatkowymi kosztami/czasem itd...

Ze strojeniem nie ma absolutnie żadnego problemu, zresztą nic o tym nie wspominałem.
Oba mają pełna obsługę kodu cromy/ectune/neptune/hondaty oraz datalogu.

Furious
07-03-17, 22:51
Nadal uważam że eksponujesz temat który jest marginalny. Po co wracać do seryjnej mapy? Po co końcowemu użytkownikowi wiedza czy ma taki procesor czy inny, czy ma podzespoły fabryczne z roku 1995 czy dołożone w 2017 skoro oba ECU działają tak samo?
Przecież jak zrobię sobie silnik B20VTEC to na chusteczkę mi seryjna mapa P28 czy P30?
Końcowego użytkownika interesuje czy komputer działa poprawnie, czy silnik na nim działa OK, czy wgrana jest mapa pod jego silnik. A to że osoba oferująca komputer musiała poświecić jakiś czas aby coś wlutować, aby był on zgodny z pewną specyfikacją... jakie to ma znaczenie? Klient jest zadowolony.. powinien być. Chyba że mówisz o jakiś przekrętach o których ja nie wiem.
Angielskie komputery P1J,P1K,P1H niczym nie odbiegają od swoich japońskich odpowiedników. To nie są jakieś aftermarketowe podróbki, jak np. rosyjska kopia K-PRO tylko komputery montowane fabrycznie.

grafix
07-03-17, 23:20
Najwidoczniej nie wiesz o przekrętach skoro nadal nie czaisz gdzie leży problem.


Wracając do wtrysków z k20a2.

Te z K20A2 podejdą mi plug & play, czy będzie konieczna jakaś przeróbka przy listwie paliwowej?

Tak nieznaczna, listwa musi usiąść niżej.
Mogą też nie podejść seryjne gumki wchodzące w ssaka.

Piter90
07-03-17, 23:28
Wracając do wtrysków z k20a2.


Tak nieznaczna, listwa musi usiąść niżej.
Mogą też nie podejść seryjne gumki wchodzące w ssaka.

Dzięki. Właśnie poszukuję wydajniejszych wtrysków na już. Naprowadziło mnie trochę na trop czego szukać :)

grafix
09-03-17, 20:31
Dla potomnych
http://i.imgur.com/FxTejPh.jpg

jak będe miał wiecej czasu to zrobię jeszcze porównanie z denso

Fawor
10-03-17, 10:14
nie ma rzeźby przy uszczelnianiu dolnego origu w ssącym? Różnica średnic duża, a wysokość rowka w Keihinach nie pozwoli na obsadzenie dużo grubszego oringu o okrągłym przekroju..

grafix
10-03-17, 11:06
Nie ma. Kwestia oringa.
Zrobię też fotkę bo mam je u siebie w dc2 zamontowane.

grafix
12-03-17, 19:52
Ok zaktualizowałem fotkę w poprzednim wpisie
Dodaje jeszcze 2 porównania

Fajne wtryski z toyotki
http://i.imgur.com/0aRFeB6.jpg

i rx8
http://i.imgur.com/xbNFJ5N.jpg

niech moc będzie z Wami ;]

Piter90
28-08-17, 16:44
Sorry za odkop, ale walczę z montażem tych wtrysków z k20a2 do listwy z b16a2.
Kwestię dopasowania ich w gniazdo w kolektorze ssącym mam już chyba załatwioną, jednak problem pojawia się gdzie indziej, mianowicie od strony listwy wtryskowej. Seryjne wtryski mają oring i potem szyjka wtrysku wchodzi głęboko w listwę na 12 mm. Te z EP3 wchodzą jedynie na 6 mm, bo szyjka robi się szersza, co skutkuje tym, że do listwy wchodzi część z oringiem i od razu szyjka się opiera o listwę. Teraz nie wiem, czy tak to zostawić, rozwiercać listwę czy piłować wtryskiwacz.
Otwór w listwie ma średnicę 10.8 mm, szyjka wtryskiwacza z K20 ma aż 13.2 mm.
Grafix, masz może zdjęcie jaki oring tam zastosowałeś i jak głęboko osadziłeś wtryskiwacz w listwie? Oringu też nie mogę idealnie dopasować, bo fabrycznie w ep3 był tam większy oring (większa średnica i przekrój). Na tą średnicę przekrój jest za mały żeby dopasować tu oring idealnie.
Może też ktoś inny ma jakieś doświadczenia z tymi wtryskami.
Pomocy, auto stoi już kupę czasu i nie mogę go wystroić :(

Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka

grafix
29-08-17, 10:17
Jak tylko ogarne hebel to zrobię Ci fotki.
Ja mam listwe AEMa. Wydaje się być podobna do OEM itra.

kamil39
30-08-17, 08:01
Grafix, a podpowiesz moze, czy wtryski Boscha 398 lub 440 podejdą do listwy paliwa w Civicu ? Katalogowo te pierwsze są z S3, a te drugie z Volvo 2,5turbo, ale ogolnie sprzedawane są często w tuningowych sklepach jako uniwersalne. Są karmione z góry.
Pytam, bo są w rozsądnej cenie i będą to nowki zamiast kupywac coś uzywanego w niewiadomym stanie.