Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Civic 5D D14Z3 liftback - komputer taki sam jak w D14Z4?



TommyOne
02-01-17, 20:12
Przed pytaniem chciałem wszystkich przywitać i życzyć najlepszego w nowym roku!

Chciałem uniknąć zakładania tego tematu ale... Z góry uprzedzam, od kilku dni szukam wszędzie pewnej informacji i znaleźć nie mogę a jeżeli już coś znajdę to są to szczątkowe informacje.
Pytam ponieważ mam nadzieję, że tutaj rozwiejecie moje wątpliwości.

O co chodzi... Sprawa wydaje się prosta ale jak już wcześniej wspominałem konkretnej informacji nie znalazłem nigdzie. Zatem czy w silnikach D14Z3 i D14Z4 są takie same komputery? jak wiadomo pierwszy ma 75KM, drugi 90KM. Na jakimś niemieckim forum znalazłem, że są takie same, na czeskim z kolei, że jednak inne. Mam Civica MB2 2000 rok liftback D14Z3 właśnie i chciałem przeprowadzić nieszczęsną operację "odmulenie" do 90KM. Mój problem polega na tym, że wyczytałem iż silniki po '98 roku mają inne komputery i sama wymiana uszczelki przepustnicy nie wystarcza. Wszystkie poradniki dotyczą silników "A" a nie jak w moim przypadku "Z". Jeżeli już ktoś pytał o D14Z3 nikt nie odpowiadał albo udzielał informacji typu "wymień uszczelkę, reset kompa i będzie git" - nie o to mi chodzi. Jeżeli faktycznie u mnie jest inny komputer, wymienię uszczelkę i faktycznie będzie jakaś tam poprawa ale np mieszanka będzie za uboga nie będzie to zdrowe dla silnika. Chciałbym aby ktoś kto ma pewność rozwiał moje wątpliwości. Pytałem się nawet po sklepach z częściami do japońców i zero odzewu.

Wiem, że dla moderatorów to drażliwy temat bo takich wątków były miliony (chyba wszystkie przeczytałem od deski do deski) ale w żadnym dosłownie nie ma konkretnej odpowiedzi na moje pytanie.

Bardzo liczę na Waszą pomoc. Tu już nie chodzi o problem tylko o sam fakt, że nigdzie nie mogę się dokopać do takiej informacji.
Pozdrawiam wszystkich!

pafels
02-01-17, 20:37
wymien uszczelke, wyciągnij bezpiecznik back up z pod maski, włóż go spwrotem i gotowe :D

lookaty
02-01-17, 21:38
A gdyby nie pomogło to mam kompa z D14Z4 ;)

TommyOne
06-01-17, 18:06
Domyślałem się, że taką odpowiedź otrzymam :D Ok w takim razie zrobię w ciemno bo internety już nie pomogą :D

Jeszcze gwoli ścisłości. Możecie mnie utwierdzić, że D14Z1 i D14Z3 to są dokładnie te same silniki tylko D14Z1 był w EJ9 a D14Z3 w MB2?

mirasek
06-01-17, 19:07
Jeszcze gwoli ścisłości. Możecie mnie utwierdzić, że D14Z1 i D14Z3 to są dokładnie te same silniki tylko D14Z1 był w EJ9 a D14Z3 w MB2?
Największe różnice są w osprzęcie. Sam słupek to inny wałek rozrządu, tłoki i kształt komory spalania w głowicy.

lookaty
06-01-17, 23:33
Po co oni to tak komplikowali?

TommyOne
09-01-17, 19:02
Po co oni to tak komplikowali?

Dobre pytanie :D Do tej pory przerabiałem inne marki i tam nie było aż takich różnic.
Najgorzej jest chyba z moim nieszczęsnym D14Z3 bardzo mało informacji na temat tego silnika w sieci. Cały czas mam problem żeby znaleźć jakieś części w katalogach, muszę kupować na "czuja".

Wracając jeszcze do mojego pytania z pierwszego postu. Jeżeli faktycznie mam komputer/sterownik zaprogramowany na mniejszą moc (bo spotkałem się z takimi opiniami) to czy po zmianie uszczelki przepustnicy będę w stanie sprawdzić czy mieszanka nie jest zbyt uboga? Samodiagnostyka/komputer, jakieś inne domowe patenty?

Poll
09-01-17, 19:11
D14Z3 to D14Z4/D14A8 ; ) Po D14Z4 części śmiało. Swego czasu wielkie oczy na D14Z4 robili, to zawsze D14A8 mówiłem ; P

mirasek
09-01-17, 22:40
Po co oni to tak komplikowali?
Nie wiem, może chęć uzyskania innej charakterystyki silnika, cichszej pracy (lol :D), itp. W 5d zrezygnowali z tych śmiesznych kolektorów z filtrem na pionowej przepustnicy, kiedy w reszcie z 1.4 i 1.6 non-vtec klepali je radośnie do końca generacji. Jakby nie patrzeć to całkiem inna seria i miejsce produkcji.
EJ9 jedzie jakoś chętniej niż MB2, nie wiem na ile to kwestia masy a na ile różnic silnikowych. Wałek rozrządu w MB2 ma nieco niższe wzniosy niż z EJ9, komora w głowicy jest mniejsza, z kolei tłoki odprężają bo nie dochodzą do płaszczyzny bloku w gmp :)

EPC podaje ten sam numer części dla sterownika silnika D14Z3 i D14Z4

TommyOne
09-01-17, 23:07
EPC podaje ten sam numer części dla sterownika silnika D14Z3 i D14Z4

Ok w końcu jakieś konkrety :D Myślę, że tyle mi już wystarczy, dzięki za odpowiedź. Zastanawia mnie tylko skąd wzięły się opinie, że silniki po '98 roku oprócz uszczelki są duszone sterownikiem.

Jak zrobi się cieplej rozbiorę to ustrojstwo, zobaczę którą uszczelkę trzeba wymienić bo do D14Z3 żadnej fotorelacji nie znalazłem. Z tego co widzę na schematach do D14Z4 tu wygląda to inaczej niż w innych silnikach. Są dwie uszczelki papierowe i po środku element z aluminium z króćcem i jakimś przewodem. Mam nadzieję, że to nie jest jakiś kolejny "eko-wynalazek" :D Tutaj widać na schemacie: http://haparts.pl/16176-p1j-g31.html

TommyOne
20-07-17, 17:10
Wiem, że nie powinienem pisać posta pod postem ale nie chciałem zakładać nowego tematu a tylko odświeżyć ten, dlatego proszę o scalenie obu ostatnich postów.

Do rzeczy. Po założeniu tego wątku wymieniłem uszczelkę przepustnicy na tę z D14Z4. Efekt? Żaden spektakularny, mam wrażenie, że po prostu nieco lepiej wkręca się na obroty szczególnie w wyższych partiach i praca silnika jest odrobinę głośniejsza, pojawiło się śmieszne syczenie z okolic dolotu. Spalanie na tym samym poziomie.

Mam tylko jedno pytanie. Czym jest ta blacha z przewodem pomiędzy przepustnicą a kolektorem? Na zdjęciu przepustnicy zaznaczyłem dwa kanały, które są zablokowane tą blachą i uszczelką. Nie powinny przypadkiem "oddychać" razem z kolektorem? W D14Z4 jest tak samo? Zastanawiam się czy po wywaleniu tej blachy i wstawieniu uszczelki z otworami na kanały zaznaczone na zdjęciu nie byłoby lepiej? Niżej fotki dla zobrazowania.

P.S. Wiem, że przepustnica na zdjęciu uwalona ale już wymyta razem z krokowym :)

http://i.imgur.com/wog4JRJ.jpg

http://i.imgur.com/GQhuywk.jpg

http://i.imgur.com/kpLoTDq.jpg

http://i.imgur.com/ZN96cEy.jpg

kubala95
20-07-17, 22:03
Ta chyba podkładka z wężykiem od podciśnienia.

Szczur[R]
21-07-17, 15:09
Tak ma być, nie przerabiaj tego.