Kszysiu
26-12-16, 22:16
Cześć
Mam ej2 z d16y3 (poprzedni właściciel wkładał, bo oryginalne d15b7 było już nie do uratowania). Silnik jest w bdb stanie, nie zjada nic a nic oleju.
Kupiłem za grosze zestaw żeby zrobić soft turbo.
I zastanawiam się - czy opłaca się robić od razu d16y3->d16z6? standardowo to tylko 12 koni więcej. Do tego doczytałem, że przy przeróbce y3 na z6 zwiększa się mocno CR (jest wyższe niż w seryjnym d16z6), co nie jest dobre dla turbo.
Pytanie ile i czy w ogóle da coś y3->z6? Czy vtec coś zmienia przy turbo? Komputer i tak muszę zmienić/przerobić, żeby stroić po założeniu softa. Nie wiem czy dolot jest z d15b7 czy z d16y3... musiałbym to sprawdzić...
W jaki CR celować, żeby było ok dla soft turbo (do 0.5 bara)? chciałbym jeździć na normalnej 95, może kiedyś na podtlenku LPG ;) Seryjne y3 ma CR 9.4 a seryjne z6 ma 9.2.
Ogólnie jest mało informacji na temat turbienia tych silników. Albo d15b7, albo d16 dohc, albo d16 vtec.
Seryjnie oba silniki mają odcinkę przy 7200 obrotach (wg wikipedii). Warto iść w górę? i dużo trzeba w to zainwestować? Czy przy sofcie jest to wystarczające?
Pozdrawiam
Krzysiek
Mam ej2 z d16y3 (poprzedni właściciel wkładał, bo oryginalne d15b7 było już nie do uratowania). Silnik jest w bdb stanie, nie zjada nic a nic oleju.
Kupiłem za grosze zestaw żeby zrobić soft turbo.
I zastanawiam się - czy opłaca się robić od razu d16y3->d16z6? standardowo to tylko 12 koni więcej. Do tego doczytałem, że przy przeróbce y3 na z6 zwiększa się mocno CR (jest wyższe niż w seryjnym d16z6), co nie jest dobre dla turbo.
Pytanie ile i czy w ogóle da coś y3->z6? Czy vtec coś zmienia przy turbo? Komputer i tak muszę zmienić/przerobić, żeby stroić po założeniu softa. Nie wiem czy dolot jest z d15b7 czy z d16y3... musiałbym to sprawdzić...
W jaki CR celować, żeby było ok dla soft turbo (do 0.5 bara)? chciałbym jeździć na normalnej 95, może kiedyś na podtlenku LPG ;) Seryjne y3 ma CR 9.4 a seryjne z6 ma 9.2.
Ogólnie jest mało informacji na temat turbienia tych silników. Albo d15b7, albo d16 dohc, albo d16 vtec.
Seryjnie oba silniki mają odcinkę przy 7200 obrotach (wg wikipedii). Warto iść w górę? i dużo trzeba w to zainwestować? Czy przy sofcie jest to wystarczające?
Pozdrawiam
Krzysiek