PDA

Zobacz pełną wersję : pompa oleju b20



gibonek
18-12-16, 22:21
witam chciałem zapytać czy ma ktoś pewne info odnośnie pompy oleju,mianowicie chodzi mi o to czy pompa oleju z b18c4/c6 a pompa oleju z b20 to są te same pompy ?gdzieś przeczytałem że na forach z usa o budowie b20 Vtec pisali ludzie że pompa z C4/c6 ma większą wydajność,b20 nie ma seryjnie Vteca a żeby zasilić zawór w b20 pompa musi wygenerować większe ciśnienie co by się zgadzało że ta z c4 ma większą wydajność ale jak jest naprawdę ?,pytam ponieważ miałem problem z panewkami

Fawor
19-12-16, 08:01
poszukaj po numerach, ale najprawdopodobniej (Pati chyba kiedyś pisał hektar czasu temu) wszystkie pompy z Bserii są te same. Może do Dzidy uderz.

Dzida
19-12-16, 09:47
Inne są. I takie same jednocześnie.

Identyczne pompy oleju mają m.in. silniki:

B16A
B16A1
B16A2
B18B
B18C
B18C4
B18C6
B20B3

Inna pompę oleju posiada MIĘDZY INNYMI silnik B20Z1 z poliftowej Hondy CR-V występującej na rynku EDM, ale PRAWDOPODOBNIE nie różni się ona zasadniczo niczym poza faktem, że posiada czujnik położenia wału korbowego.

Aha - i na koniec najważniejsze ciśnienie oleju NIE zależy o pompy oleju, tylko od CAŁOKSZTAŁTU konstrukcji pompa + kanły olejowe + blok + PASOWANIE PANEWEK, czyli najprościej rzecz ujmując: opory występujące ZA pompą oleju. Sama konstrukcja miski olejowej (głębokość zanurzenia ssaka poniżej lustra oleju) też NIE jest bez znaczenia, także twierdzenie że "o, moduję furę to wymienię pompę oleju bo fabryczna prawie na pewno jest za słaba" jest niepoważnym uproszczeniem.

gibonek
19-12-16, 10:55
dzięki za odpowiedź wiem o tym bo jak panewki wystarczy że zaczną się przycierać to nie minie parę sekund i będzie po wszystkim ciśnienie oleju od razu spada, w b20 i b18 smoki olejowe i miski są inne,czy to ma jakieś znaczeniu w b20 przy Vtecu?czy powinno się zmienić miskę i smoka ?nurtuje mnie jeszcze jedno pytanie jak mało musi być oleju w misce żeby smok go nie pociągnął? jak ostatnio mi obróciło panewkę po spuszczeniu oleju z miski było go 3.5 litra w bańce a z pompy oleju po odkręceniu smoka nawet olej nie leciał więc tak sobie myślę co może być przyczyną czy zawór w pompie się zawiesił,czy było zbyt mało oleju lub kanał jakiś olejowy się zatkał,chciałem jeszcze zapytać czy źle,nie wystrojony silnik zabija panewki w zabujczym tempie?spalanie detonacyjne ?wiem że niszczy tłoki ale na panewki też ma wpływ podobno

soldi
19-12-16, 12:47
miske i smoka trzeba zmienić jak wrzucasz spinkę wału z b18

jazda niewystrojonym b20? świetny pomysł

Jedras
19-12-16, 23:42
Ehh tłumaczyłem Ci gibon juz wszystko z 20 razy ;) a Ty dalej szukasz na siłe nowych info.. a co do strojenia tez się powtórzę.. nie wystrojonym to tak do 3k rpm i to lekkim gazem a najlepiej to odrazu po dotarciu jak wszystko nowe było dawane to pojechać i stroić

I cofnij ten zapłon o te 2-3st dla spokoju

I przy spince pasuje juz dać wszystko do osiowania co by nie było zaraz kuku

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka