PDA

Zobacz pełną wersję : Immobilizer, a sterownik silnika demontaż



kandol
05-12-16, 15:10
Witam,

Ostatnio zgubiłem kluczyk z immobilizerem i nie mogę odpalić autka. Podzwoniłem po paru szpecach i z reguły usłyszałem zawrotne kwoty za kodowanie kluczyka. Jeden gość poradził mi wymontować sterownik silnika i dostarczenie go do niego w celu rozdziewiczenia lub trwałego wyłączenia funkcji immobilizera. Podobno ów sterownik lokalizuję się w nogach pasażera. Jak się do niego dobrać? Czy ktoś ma inne wyjście na zaistniałą sytuację? lub jest ktoś z Krakowa i posiada odpowiedni sprzęt i nie chciałby mi pomóc oczywiście odpłatnie?

Pozdrawiam,

dejwid
05-12-16, 17:10
Immobiliser znajduje się w ECU który jest w okolicach prawej nogi pasażera (pod schowkiem z prawej strony za tą plastikową osłoną)
http://i670.photobucket.com/albums/vv62/tonyday90/civic/12042010087.jpg

Tu jest temat o immobiliserze na naszym forum.
http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?122962-Immobilizer-VI-gen

bartek_levis
05-12-16, 17:55
no i dobrze Ci powiedzieli albo kodowanie albo na stale wyciąć z ECU ja za wyciecie w d15z8 ok 150 zł płaciłem ale to wszystko zależy jaki komp i jaki immo posiada
co do samego tematu to dla Twojego auta jest inny dział, ten dotyczy 5d i kombi
z ciekawości zapytam, jaki masz silnik, oznaczenie ?

kandol
05-12-16, 18:28
EJ9 3d 1.4 90KM. SRY za łamanie się nie w tym temacie. Faktycznie czytam, że kolega z EJ9 miał problem z tym jednak, że nie odpisał czy mu to pomogło i czy wysypało jakieś błędy...

bartek_levis
07-12-16, 09:02
do d14 pełno kompów z immo na allegro czy innych portalach kup tzw zestaw startowy, czyli komp, moduł i kluczyk lub pestka immo i zamontuj koszt pewnie ok 100-150 zł a roboty na 20-30 min
wywalasz swój komputer i moduł zakładasz nowy do tego zdejmujesz pętlę immo ze stacyjki i wkładasz w nią kluczyk lub pestkę całość zabezpieczasz izolacją i wrzucasz pod deskę nie ma bata musi działać

kandol
08-12-16, 18:56
Otworzyłem ECU, które znajdowało się pod ABS i usnąłem płytkę, ale efektu nie ma. Nadal miga zielona kontrolka kluczyka. Jakiś pomysł? Piszę tutaj bo w wątku VI gen nikt nie odp.

dejwid
08-12-16, 19:02
pod ABS? na pewno to było ECU?

bartek_levis
08-12-16, 20:37
a moduł immo ? pokaż foto tego kompa co go znalazłeś przy abs

kandol
08-12-16, 21:02
Napis przy płytce był IMMO.


http://i68.tinypic.com/fcpok3.jpg

http://i68.tinypic.com/1217rjt.jpg

Bartko
09-12-16, 12:03
A rozrusznik kręci? Jak nie kręci to pewnie jest dodatkowy moduł IMMO, który go odcina. Jak nie kręci to sprawdź czy odpali na popych. :rolleyes:
http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?122962-Immobilizer-VI-gen&p=1754590&viewfull=1#post1754590

bartek_levis
10-12-16, 08:19
zdejmij obudowę stacyjki i od pętli immo idz do modułu - jak go znajdziesz odepnij, skoro wyłamałeś płytke to nie wykluczone że odpali ale chceck engine będzie sie palił - albo całkiem zje*ał się ECU
mówiłem jak to obejść stosunkowo niskim kosztem - inny komp lub zdjęcie immo w oprogramowaniu kompa było by lepszym pomysłem niż jego wyłamanie :P ale nie mój cyrk...

wiesko1261
10-12-16, 14:02
z lewej (str. kier. ) na słupku ,pod deską , są przekaźniki immo -rozrusznik - małe czarne w białym gnieździe , dwa lub trzy w jednym gnieździe
jeden z nich jest od rozrusznika :) zworka lub połączenie kabli
miałem tak po przejściu na OBD1 mimo braku immo w kompie , nadal działał na rozrusznik :)

kandol
10-12-16, 15:03
Wziąłem się za szukanie modułu i doprowadziło mnie to do czegoś takiego jak na zdjęciach. Odpiąłem którąś z tych dwóch kostek i kontrolka kluczyka zgasła, ale nadal nie kręci. Możliwe żeby rozrusznik się schrzanił? albo jakiś bezpiecznik?

http://i.imgur.com/Rqj45zL.jpg

http://i64.tinypic.com/5k0oj6.jpg

@wiesko1261 możesz mnie bardziej naprowadzić? Gdzie to może być? zdjęcie poniżej i co mam zrobić?

http://i68.tinypic.com/i5p66b.jpg

dejwid
10-12-16, 16:11
Znajdź w swoim dziale manuala do swojego auta, potem znajdź w tym manualau miejsce gdzie jest moduł immo pod kierownicą, idź do auta i odepnij kable od tego modułu, powinno zadziałać. To co wrzuciłeś na fotkach to chyba moduł z rozrusznika.

wiesko1261
10-12-16, 17:13
Wziąłem się za szukanie modułu i doprowadziło mnie to do czegoś takiego jak na zdjęciach. Odpiąłem którąś z tych dwóch kostek i kontrolka kluczyka zgasła, ale nadal nie kręci. Możliwe żeby rozrusznik się schrzanił? albo jakiś bezpiecznik?

http://i65.tinypic.com/am2zyb.jpg

http://i64.tinypic.com/5k0oj6.jpg

@wiesko1261 możesz mnie bardziej naprowadzić? Gdzie to może być? zdjęcie poniżej i co mam zrobić?

http://i68.tinypic.com/i5p66b.jpg

ale bajzel z kablami :) nasi tu na pewno byli :)
u mnie było zamocowane do słupka metalowego w obudowie białej , nad skrzynką bezpieczników po lewej , obudowa wysoka na długość przekaźników

mogą to być te czarne na trzeciej fotce , spięte trytytką :) po lewej
zwora na przekaźniku od rozrusznika (od immo dodatkowy przekaźnik )
wiesz jak działa przekażnik łączysz zasilanie i rozrusznika po przekręceniu na rozruch (tak zwane na krotko ) :)

Radzyn
10-12-16, 17:17
To co wrzuciłeś na fotkach to chyba moduł z rozrusznika.

To co wrzuciłeś na pierwszym zdjęciu wygląda jakbyś latał z wykrywką po Wale Pomorskim...
Znowu się czegoś nauczyłem dzięki forum ;)
Ale tak jak pisze dejwid - sprawdź w manualu.

kandol
11-12-16, 17:40
W podręczniku użytkownika nie znalazłem informacji gdzie jest moduł IMMO chyba, że inaczej to jest nazwane. Wstyd się przyznać, ale nie mam żadnej większej praktyki z elektromechaniką prócz wymiany bezpieczników. Rozumiem, że ten przekaźnik znajdę w którejś z tych dwóch puszek. Rozumiem, że w którejś z tych dwóch obudów będzie przekaźnik rozrusznika i dodatkowy od immo? Jak je rozpoznać? Prosiłbym bardziej łopatologicznie bo jestem laikiem w tej dziedzinie.

dejwid
12-12-16, 08:44
W manualu do angielek (wersji 5-drzwiowej) jest takie coś:
http://i.imgur.com/CECNPf2.jpg

ALE tym się nie sugeruj bo musisz w swoim dziale (VI gen) znaleźć manuala do Twojego modelu (EJ9) i w nim poszukaj takiego schematu który obrazuje gdzie fizycznie w aucie znajduje się moduł immobilisera oraz przekaźnik.

kandol
12-12-16, 14:05
Tak moduł sterujący został wypięty i był w podobnym miejscu (przedstawia go zdjęcie 2). Kontrola zgasła, ale silnik nadal nie kręci. Odpaliłem go na pycha, kontrolka check świeci się. Powiedzcie mi ewentualnie gdyby ECU był strzelony jaki model komputera powinienem kupić do EJ9?

wiesko1261
13-12-16, 17:28
Tak moduł sterujący został wypięty i był w podobnym miejscu (przedstawia go zdjęcie 2). Kontrola zgasła, ale silnik nadal nie kręci. Odpaliłem go na pycha, kontrolka Check świeci się. Powiedzcie mi ewentualnie gdyby ECU był strzelony jaki model komputera powinienem kupić do EJ9?

jeżeli odpalił na pycha ,to odcina przekaźnik od immo rozrusznika , co pisałem wcześniej
Check będzie się palił po usunięciu immo z kompa -płytki
idź po kablu ze stacyjki (od rozruchu) to znajdziesz ten dodatkowy przekaźnik :p

kandol
13-12-16, 21:05
To w takim razie które kable zakończone kostką, a były dwa wypiąłem (jeden od stacyjki zaznaczony na czerowno)?

http://i68.tinypic.com/o88bid.jpg

Tutaj zdjęcia do pełnej galerii. Proszę wskażcie który to wg Was kabel do przekaźnika bo ja cały czas myślałem, że to ta puszka (również zaznaczona na czerwono).


https://drive.google.com/open?id=0BzfHPN-s_YU6S0ZJMUs5d2oybTA

wiesko1261
14-12-16, 07:05
zrób zięcia lewego słupka , na wysokości deski -pod deską , jeszcze na lewo od bezpieczników :) na wysokości włącznika przestawiania lusterka
swych fotek nie zrobię ,bo w niedziele auto zabrał nowy właściciel
od stacyjki w plastikowych osłonach idą dwie krótkie wiązki - brązowe wtyczki ,
w nich szukaj sygnału startu rozrusznika potem nim idź do przekaznika

PRZEKAZNIK ODCINANIA ROZRUSZNIKA (z immob.)
M/T: Kolory przew.: BLK/WHT, BLK/WHT, BLU/BLK
i BLK/RED

ściągnij manual , dokładne schematy są i opisy

od głównego przekaźnika rozrusznika ,pociągnij nowy kabel do rozrusznika - najprościej
choć do immo przek. wystarczy 3cm kabla :)

kandol
14-12-16, 22:43
Zlepka tego co znalazłem.

http://i63.tinypic.com/30ldl69.jpg

wiesko1261
15-12-16, 06:42
kandol - rozmieszczenie jest prawie identyczne co w ej :)
schematy bardzo się rużnią .kol. kabli mogą też :)
manual dla ciebie to honda civic 96- 3/4drzwi PL. (najlepiej ponad 1600stron )

musisz złączyć kable BLK/WHT- BLK/WHT, (czarny ,z białym paskiem ) tylko nie na głównym przekażniku rozrusznika , a od immo odcinający rozrusznik (te na lewo , jeden z dwóch , oznaczonych na czerwono )

Bartko
16-12-16, 10:11
Wziąłem się za szukanie modułu i doprowadziło mnie to do czegoś takiego jak na zdjęciach. Odpiąłem którąś z tych dwóch kostek i kontrolka kluczyka zgasła, ale nadal nie kręci.Pomyśl przez chwilę. Odłączyłeś przekaźnik rozrusznika i się dziwisz, że nie kręci. To tak jakbyś miał zatkaną rurę i zamiast ją przepchać to byś wyciął zatkaną część i zostawił przerwę i się jeszcze dziwił że cieknie. :cool:

kandol
28-12-16, 17:23
To nie był przekaźnik rozrusznika! Poradziłem sobie. Dzięki za pomoc @wiesko1261.

Bartko
02-01-17, 11:24
To nie był przekaźnik rozrusznika! Poradziłem sobie.To napisz jak sobie poradziłeś. Może się kiedyś komuś przydać.