Zobacz pełną wersję : Zbyt luźny pasek rozrządu CIVIC D15Z8 ?
Witam, po raz pierwszy w życiu wymieniałem dzisiaj rozrząd w civic-u 1.5 2000r.
Według znalezionego poradnika o naciąganiu paska nalezało:
- dokręcić napinacz
- przekrecić o 2 obroty wałka w lewo silnik
-poluzować napinacz i zaś przekręcić o 3 ząbki w lewo
-dokręcić napinacz
Tak też zrobiłem, ale coś chyba wydaje mi się za luźny. Podczas gazowania lata. Zamieszczam wideo:
https://www.youtube.com/watch?v=ADCOwwLSpBE
rafik54321
02-10-16, 18:05
Wg manualu ma być tak.
-Zdjąć pokrywę zaworów i paska rozrządu.
-Obrócić wałem 5-6 razy przeciwnie do ruchu wskazówek zegara.
-Ustawić tłok na 1 cylindrze w GMP.
-Odkręcić napinacz o 180 stopni.
-Przekręcić wał o 3 ząbki przeciwnie do ruchu wskazówek zegara.
-Dokręcić napinacz.
-Poluzować koło pasowe wału, a potem dokręcić je z odpowiednim momentem (20Nm).
Tak się nie sprawdza napięcia paska.
Chwytasz go w połowie najdłuższej luźnej płaszczyzny (tam gdzie nie występują żadne koła), próbujesz obrócić o 180stopni. Nie powinien się dać obrócić powyżej tej wartości, ale powinien móc dosyć swobodnie do niej dojść, aby nie był zbyt mocno naciągnięty.
Tak się nie sprawdza napięcia paska.
Chwytasz go w połowie najdłuższej luźnej płaszczyzny (tam gdzie nie występują żadne koła), próbujesz obrócić o 180stopni. Nie powinien się dać obrócić powyżej tej wartości, ale powinien móc dosyć swobodnie do niej dojść, aby nie był zbyt mocno naciągnięty.
Chyba w polonezie
;2755728']Chyba w polonezie
W Polonezie też :p
Nie mając odpowiedniego narzędzia, tak właśnie sprawdza się czy pasek jest dobrze napięty.
W Polonezie też :p
Nie mając odpowiedniego narzędzia, tak właśnie sprawdza się czy pasek jest dobrze napięty.
Pasek wielorowkowy, nie rozrządu. W manualu jest właściwa procedura, przytoczona z resztą w tym wątku.
;2755816']Pasek wielorowkowy, nie rozrządu.
Tak się sprawdza również pasek rozrządu. To jest stara szkoła, młodzież o tym nie wie ;)
Jak wyobrażasz sobie napiąć pasek, gdy nie będziesz miał dostępu do manuala ? Tak właśnie było kiedyś, gdy istnieli prawdziwi mechanicy, a nie jak obecnie 'wymieniacze'.
Tak się sprawdza również pasek rozrządu. To jest stara szkoła, młodzież o tym nie wie ;)
Jak wyobrażasz sobie napiąć pasek, gdy nie będziesz miał dostępu do manuala ? Tak właśnie było kiedyś, gdy istnieli prawdziwi mechanicy, a nie jak obecnie 'wymieniacze'.
Pier.lisz głupoty aż głowa boli. Po pierwsze nie widziałeś na oczy jak idzie pasek rozrządu - nie ma tam cytuje "najdłuższej luźnej płaszczyzny (tam gdzie nie występują żadne koła)" bo w tym miejscu jest rolka napinająca ze sprężyną. Z drugiej strony pasek jest napięty bo ciągnie koło.
Jak masz takie rady dawać to lepiej się zarejestruj na forum dla starych mechaników, gdzie się obsługuje auta z poprzedniej epoki, tam odnajdziesz kolegów.
Tu mamy internet, powszechny dostęp do serwisówek i używamy wiedzy technicznej a nie pozyskanej od naszych dziadków.
rafik54321
07-10-16, 21:44
Tak się sprawdza również pasek rozrządu. To jest stara szkoła, młodzież o tym nie wie ;)
Jak wyobrażasz sobie napiąć pasek, gdy nie będziesz miał dostępu do manuala ? Tak właśnie było kiedyś, gdy istnieli prawdziwi mechanicy, a nie jak obecnie 'wymieniacze'.
Mechanik, który nie korzysta z manualów, serwisówek czy innych danych technicznych to po prostu kretyn. Skąd masz "prawdziwy mechaniku" wiedzieć, jakie masz ustawić luzy zaworowe, albo jaki kąt wyprzedzenia zapłonu? Albo jaka ma być świeca zapłonowa? BRK6, a może ZR6, a może F100 XD. Przecież nie tylko gwint na świecy się liczy. Albo co ile należy wymienić pasek rozrządu? Bo pamiętaj że nie tylko stan paska się liczy ale i jego wiek (guma z czasem parcieje). Tak, tak, w starym aucie gdzie tłok nigdy nie spotkał się z zaworami to rybka z tym, ale w hondzie? To są auta z wyższej technologii niż trabant na gaźniku :/ . Nie przyrównuj technologii rodem z WSKi do technologii starego np Suzuki GN...
-Poluzować koło pasowe wału, a potem dokręcić je z odpowiednim momentem (20Nm).
Coś chyba źle doczytałeś ;) Po co miałbyś luzować śrubę koła pasowego??? I ona jest dokręcona momentem ~180Nm, prędzej strzeli guma w gaciach niż to maleństwo się poluzuje :). Zostańmy przy manualu, a kolega rrc niech dalej ustawia napięcie paska, luzy zaworów, wyprzedzenie zapłonu starymi metodami organoleptycznymi. Szerokości B)
rafik54321
09-10-16, 21:12
Coś chyba źle doczytałeś ;) Po co miałbyś luzować śrubę koła pasowego??? I ona jest dokręcona momentem ~180Nm, prędzej strzeli guma w gaciach niż to maleństwo się poluzuje :). Zostańmy przy manualu, a kolega rrc niech dalej ustawia napięcie paska, luzy zaworów, wyprzedzenie zapłonu starymi metodami organoleptycznymi. Szerokości B)
Tak jest w manualu, mogę ci wysłać foto jak chcesz. Stoi jak byk. Sam nie wiem po co, ale jest. Pewnie dlatego że pokręcając wałem można było dokręcić mocniej te koło (innego powodu nie widzę).
Ale wałem kręcisz w lewo, a na śrubie jest prawy gwint, więc mocniej jej nie dokręcisz tylko najwyżej odkręcisz. Zresztą jedno i drugie trudno sobie wyobrazić ze względu na to, jak cholernie mocno jest dokręcona. Widocznie w manualu namieszali z tłumaczeniem.
Robiłem tak jak w manualu, kilka razy nawet cały czas wychodził mi taki luźny jak na filmiku z pierwszego postu... Może dlatego, że zamówiłem kompletny rozrząd a sprężyna od napinacza została stara.
Robiłem tak jak w manualu, kilka razy nawet cały czas wychodził mi taki luźny jak na filmiku z pierwszego postu... Może dlatego, że zamówiłem kompletny rozrząd a sprężyna od napinacza została stara.
Jeśli sprężyna nie została teraz/wcześniej uszkodzona to jest okej, ten element się nie zużywa. Uszkodzisz sprężynę kręcąc silnikiem w prawo gdy masz poluzowaną śrubę na rolce
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.