PDA

Zobacz pełną wersję : JRSC co do tego ?



zonk
30-08-08, 11:03
Witam...
przelecialem juz cale forum i nieznalazlem tego co chce wiedziec...

Zakladam do B16A2 kompresor JRSC. ( caly zestaw JRSC + wtryski+kolektor 4-1 mam)

Potrzebuje sie dowiedziec:

1) czy potrzebna mi jest pompa walbro 255 ? ( jedni mowia ze potrzebna, wojtrek z tego co wiem jej neimial...)

2) czy potrzebuje jakis wskaznikow ( egt ,temp oleju etc... ) ?

3)Cos jeszcze potrzebuje przy najnizszym doladowaniu ? ( nieodsylajcie mnie do wojtrka bo niemoge go nigdzie dopasc :P ) Jakies porady ?

Nieiwem tez czy seryjne sprzeglo da rade , ale moje sie juz lekko slizga wiec tez chyba zmienie.

Dealer
30-08-08, 11:29
jakies strojenie pewnie by sie zdalo, sprzeglo tez leprze, wydech wiekszej srednicy najlepiej przelot, podobno lepiej zalozyc nowa pompe paliwa, ale przy najnizszym doladownaiu moze da rade seryjna, zegary moga byc ale nie musza chyba.

zonk
30-08-08, 11:37
no strojenie to wiem :D

Pati
30-08-08, 13:23
1) tak
2) warto
3) sprzęgło i strojenie

hokej
30-08-08, 13:51
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?t=5590

tu masz wszystko pięknie opisane krok po kroku i co było wymieniane

zonk
30-08-08, 17:50
no i tu wojtrek niepisze nic np. o wymianie pompy heh
;p

no nic sprzeglo zamawiam , pompe dla swietego spokoju tez zobaczymy co jeszcze brakuje...

a co do wskaznikow...to potrzebuje przy najnizszym doladowaniu jakies? bo o tym niemam bladego pojecia w sumie....

E2rd
31-08-08, 08:28
Co do wskaźników to myślę, że chociaż EGT i pokusiłbym się o temp. i ciśnienie oleju. EGT po to abyś wiedział jak coś złego zacznie się z silnikiem dziać np.: skład miesznki będzie nie do końca dobry (chociaż tutaj akurat wskaźnik AFR dałby więcej info) ewentualnie coś się wysypie. Co do monitorowania parametrów oleju to może to pomóc w utrzymaniu silnika w dłuższej dobrej kondycji. W momencie gdy wskaźnik temp. cieczy chłodzącej pokazuje, że osiągnęła ona odpowiednią temperaturę, to olej niekoniecznie musi być rozgrzany i mieć odpowiednie ciśnienie. A pałowanie lepiej zacząć przy dobrze rozgrzanym silniku :)

Ja osobiście byłbym za wskaźnikami temp. i ciśnienie oleju i EGT a dla funu ciśnienie doładowania do 1 bara

hokej
31-08-08, 10:19
wojtrek miał seryjne sprzegło z ITR !!

pompe tez chyba wymieniał bo tam duze wtryski były !!

Look_As
01-09-08, 18:23
ze wskaźników to EGT - będziesz wiedział czy wszystko ok z mieszanką no i boost by się porzydał - będzie wiadomo czy z kompresorem wsio ok, czy się pasek nie ślizga i czy ładuje tyle co powinien. ciśnienie i temp można odpuścić.
Pompa przyda się. Sprzęgło może być seryjne z np dociskiem z ITR'a. Poza tym strojenie i jazda :D

Dealer
01-09-08, 18:29
a jakieś info na temat chłodzenia ktoś ma?

Pati
01-09-08, 20:48
a co chcesz z tym chlodzeniem zrobic?
markos ma rozkminione wsadzanie rdzeni laminova.

Dealer
01-09-08, 20:52
now lasnie o to mi chodzi,moze ktos cos jeszcze ciekawego w tym temacie moze wniesc.

Look_As
02-09-08, 23:53
nie za bardzo jest co wnosić :) kupujesz rdzeń, potem należy go wspawać w kolektor dolotowy, pompa, chłodnica i jazda. spada temperaturka i to znacznie. bez chłodzenia w dolocie będzie około 130 stopni C w zależności od doładowania, a to dużo. Niższa temperatura będzie zdrowsza dla wysilonego silnika i przełoży się to także na dodatkową moc. Przy kicie JRSC gra jak najbardziej warta świeczki.

Dealer
31-10-08, 13:06
zna ktoś może wymiaru pasków do kompresora przy silniku b16a2??

Look_As
31-10-08, 18:13
4pk800 i 4pk610

Dealer
31-10-08, 19:17
znalazłem info ze ten drugi to 4pk620, mam pytanie czy potrzeba dawać do chłodnicy od rdzeni zbiornik wyrównawczy?? Mam zamiar pompkę podłączyć pod światła, nie ma zadnich przeciw wskazań?? nie będzie pracowała podczas odpalania, a nie będę zapominał jej włączyć.

!markos
31-10-08, 19:55
sa przeciwwskazania, bo pompa potrzebuje osobnej instalki na przekazniku. inaczej mozesz cos zjarac.
no chyba, ze masz pompke akwarystyczna, ktora zuzywa mniej pradu niz zarowka w postojowych :D ale takie shit bedzie za slaby..

zbiorniczek sie przyda.

Look_As
02-11-08, 14:45
1-110 $15.00
Belt - 4PK800, Crank to Alternator
1
051-111 $15.00
Belt - 4PK610, Alternator to Supercharger

http://www.supercharger.com/Shop/ViewProducts.aspx?PlateIndexID=44862

kup na wszelki wypadek 2 :)

udało się bez problemu wspawać rdzenie?

Dealer
02-11-08, 15:28
jutro się okaże.

Wojo
04-11-08, 22:19
jakis progress?

Dealer
12-11-08, 00:26
przeciąga się. czy ktoś może mi zmierzyć średnice kolko od crv??

stempel
12-11-08, 09:59
mialem przyjemnosc byc posiadaczem bialego ek 4 po Wojtku i pompa byla seryjna na 100%a co do sprzegla to byl to zamiennik exedy,sprzeglo rewelacja.

hokej
12-11-08, 10:23
sprzegło u wojtka było z ITR

Wojo
12-11-08, 13:13
przeciąga się. czy ktoś może mi zmierzyć średnice kolko od crv??

od crv nie mam ,ale zerknij do mojego topicu ,zakupilem caly zestaw z różnymi kołkami ,może zainteresują Cię wymiary któregośz tych?

Look_As
12-11-08, 17:24
CRANK PULLEY
CRV INNER DIAMETER 6.36" / 16.2cm OUTER DIAMETER 6.57" / 16.7cm WEIGHT6.6lbs
LS INNER DIAMETER 5.79" / 14.7cm OUTER DIAMETER 6" / 15.2cm WEIGHT 6.6lbs
SIR, GSR, & ITR INNER DIAMETER 5.38" / 13.7cm OUTER DIAMETER 5.59" / 14.2cm WEIGHT 5.4lbs
D Series A6 / Z6 / Y7-8 INNER DIAMETER 5.79" / 6.04" / 6.29" OUTER DIAMETER 6" / 6.25" / 6.5" WEIGHT ?

Look_As
15-12-08, 15:16
i jak? chłodzi już coś?

Dealer
16-12-08, 01:06
he he dziś zaczęło!

Wojo
16-12-08, 12:15
co nic nie piszesz?! :D

i jak ? opisz wrazenia i moze jakis fimik/fotki by sie zdały:D

jak chłodzenie ? nic nie cieknie ?

Dealer
17-12-08, 22:51
a wiec tak: chłodzenie działa, rdzenie trochę poprzeszkadzały w instalacji innych rzeczy ale się udało dzięki kilku magikom. Bylem na wstępnym strojeniu i pierwszy problem jaki się pokazał to brak zbieżności w pokazywaniu doładowania przez mam sensor i przez zegar, komp zaniżał doładowanie względem zegara. Przy naciśnięciu mocniej gazu w okolicy 3tys. obrotów zegar pokazywał już 0,5 bara przy prawie 5tys. można było zobaczyć nawet około 0,75 zaczęliśmy się zastanawiać czy nie są to za duże wartości i jak długo silnik to wytrzyma, co stanie się przy sporo większych obrotach, bo tego nie sprawdzaliśmy?? Problem mam jeszcze z niskimi obrotami czasami skaczą i są sporo za wysokie ok.2200 jutro muszę pokręcić śrubką przy przepustnicy i zastanowić się może nad zmniejszeniem doładowania po przez założenie seryjnego kola pasowego!

Fawor
18-12-08, 00:43
komp zaniżał doładowanie względem zegara
czyli map pokazuje mniej, niż widać na zegarze? Jesli tak, to jest po prostu wadliwy zegar :) Kto stroił?

Wojo
18-12-08, 00:50
jakie masz zegary ziom?

aha i takie lamerskie pytanie : jak wrazenia z jazdy ? :D

Dealer
18-12-08, 10:11
zarazie nie pojezdizlem za dużo wiec ciężko o wrażeniach, zegar greddy.

Fawor
18-12-08, 16:17
zegar greddy.
czyli teza sie potwierdza. Greddy tak właśnie potrafią zrobić :)

Wojo
20-12-08, 01:21
cos sie poprawilo ziom ?

nakrec jakiego filma i wrzucaj :)

aha i takie lamerskie pytanie mnie naszlo ,co powoduje ze woda kursuje w chlodzeniu wodnym >??

Pati
20-12-08, 10:34
pewnie jaka elektryczna pompa wody

Dealer
20-12-08, 10:57
narazie nie mam na nic czasu, nic sie nie zmienilo, porządne strojenie dopiero po nowym roku. Nadal nurtuje mnie pytanie czy to nie za duze doladownie i czy ten silnik długo pojeździć czy może jednak zmienić na seryjne kolo pasowe?? Oczywiście pompka elektryczna.

Fawor
20-12-08, 12:06
komp zaniżał doładowanie względem zegara
skąd Ty wziąłeś tą teorię? Czyli map źle wylicza powietrze wpadające do silnika i Greddy ma rację? U Ajaxa ten sam zegar potrafił pokazywać 1,7bara, gdzie na mapie hondaty było 1,3. Ocknij się ziom :)

Wojo
20-12-08, 12:45
narazie nie mam na nic czasu, nic sie nie zmienilo, porządne strojenie dopiero po nowym roku. Nadal nurtuje mnie pytanie czy to nie za duze doladownie i czy ten silnik długo pojeździć czy może jednak zmienić na seryjne kolo pasowe?? Oczywiście pompka elektryczna.

juz masz odpowiedz dlaczego ja bede zakuwal :)

nitro20
20-12-08, 12:54
a wiec tak: chłodzenie działa, rdzenie trochę poprzeszkadzały w instalacji innych rzeczy ale się udało dzięki kilku magikom. Bylem na wstępnym strojeniu i pierwszy problem jaki się pokazał to brak zbieżności w pokazywaniu doładowania przez mam sensor i przez zegar, komp zaniżał doładowanie względem zegara. Przy naciśnięciu mocniej gazu w okolicy 3tys. obrotów zegar pokazywał już 0,5 bara przy prawie 5tys. można było zobaczyć nawet około 0,75 zaczęliśmy się zastanawiać czy nie są to za duże wartości i jak długo silnik to wytrzyma, co stanie się przy sporo większych obrotach, bo tego nie sprawdzaliśmy?? Problem mam jeszcze z niskimi obrotami czasami skaczą i są sporo za wysokie ok.2200 jutro muszę pokręcić śrubką przy przepustnicy i zastanowić się może nad zmniejszeniem doładowania po przez założenie seryjnego kola pasowego!

Ziom z tego co wiem, to nie bylo zadnego wstepnego strojenia, osoba, ktora miala Ci stroic silnik zrobila wielkie oczy jak zauwazyla ile chcesz ladowac na seryjnym silniku. Skoro masz 0,75 bara przy 5,5 to napewno po pewnych obliczeniach wiesz, ze przy odcince pewnie bedzie w granicach 0,9- 1 bar (mam nadzieje, ze nie przesadzam, nie poparte zadnymi obliczeniami) :P :). Podobno z tego powodu to strojenie nie doszlo do skutku, bo "stroiciel" stwierdzil, ze zbyt duze ryzyko i on sie nie podejmie. Otrzymales jedynie odcnke na 3700 i wstepnie ustawiony afr bo miales juz zamontowane wieksze wtryski, wszystko po to, aby dojechac na spokojnie do domu i dlatego nic nie zaplaciles. Ciezko ziomie to jednak nazwac wstepnym strojeniem. Wiadomo, ze w kompresorze nie ma takiego kopa jak w turbo i mozna delikatnie wiecej doladowac, bo cisnienie rosnie bardzo rownomiernie. Takze reasumujac pomijam fakt ile bedzie przy odcince, ale samo 0,75 przy 5500 to juz sporo za duzo na seryjny dol i kazdy Ci powie to samo, nie wiesz w ludzi dmuchajacych wiecej i jezdzacych bezawaryjnie bo napewno nie trwa to dlugo. Najlepiej to pomacaj seryjne korby i tloki z b16 i od razu zobaczysz, ze nie bylo one stworzone do wiekszego dmuchania. Kazda jedna dziesiata ponad 0,5 bara to juz liczenie na szczescie, a chyba nie o to chodzi, bo nie jestemy w Stanach gdzie za 100 dolcow mozna znalezc kompletny dol do b16 i najwyzej robic podmianki co 5 tys km. Takze Ziom jak dla mnie max to 0,6 bara i to tez juz jest spore ryzyko, bo tak naprawde zdrowe doladowanie dla seryjnego silnika powinno zamykac sie w 0,5. Laduj kucizne w silnik jak Wojo, albo zakladaj seryjne kolka, bo bardzo szybko moze Ci sie cos wysrac na tym pompowanku. Aha orientuje sie ktos, jakie ladowanie mozna osiagnac na b16 przy zalozeniu kolek z b20 ?? Bedzie mozna stwierdzic jednoznacznie czy i ewentualnie jak bardzo zegar/map sensor sie myli.

Dealer
20-12-08, 13:21
z tego co wiem nie tylko ja przy kompresorze zalozylem kolo od crv, jezdzi kilka aut z podobnym doładowaniem na kompresorze, jak widzisz okazuje sie ze wcale nie musialo byc to tak naprawde duze doładowanie jak pokazywał zegar ponieważ (jak twierdzi fawor) zegary często sie mylą, map pokazywał mniejsze doładowanie i może jego trzeba sie bylo słuchać.

Z tego co mi pisał wojtrek to max doładowanie jest właśnie w okolicy 5tys i później niemalże nie rośnie. On ladowal 0.9 bez rdzeni i chyba 0.85 z rdzeniami.

nitro20
20-12-08, 13:31
z tego co wiem nie tylko ja przy kompresorze zalozylem kolo od crv, jezdzi kilka aut z podobnym doładowaniem na kompresorze, jak widzisz okazuje sie ze wcale nie musialo byc to tak naprawde duze doładowanie jak pokazywał zegar ponieważ (jak twierdzi fawor) zegary często sie mylą, map pokazywał mniejsze doładowanie i może jego trzeba sie bylo słuchać.

Z tego co mi pisał wojtrek to max doładowanie jest właśnie w okolicy 5tys i później niemalże nie rośnie. On ladowal 0.9 bez rdzeni i chyba 0.85 z rdzeniami.

Ziom, nie wiem nie bylem przy tym, takie jest moje zdanie. Pozatym z tego co wiem to auto Wojtreka bylo teraz sprzedawane z silnikiem do remontu. Sprzedajacy nawet dorzucal jakies graty. Nie wiem ile jezdzilo, jak jezdzilo itd. moze zrobilo milion kilometrow na tym JSRC, stwierdzam poprostu fakt, ktory widzialem w ogloszeniu.

BurnOuT
20-12-08, 14:56
Wojtek ładował max 0.8 bar

I to już jest dużo. Ja bym przy 0.6 odpuścił

RYS
20-12-08, 15:02
Nie obraz sie Dealer ale powiem wprost dlaczego ten "projekt" wzbudził we mnie takie wątpliwości.
Podstawowe założenie: samochód służy do jazdy codziennej.

1) Upierałeś sie ze przyjedziesz bez żadnych zegarów EGT i Boost bo według Ciebie nie potrzeba bo kompresor miał ładować 0.6 max
2) Jak powiedziałem ze nie ma opcji i bez zegarów nie stroje to po kilku dniach powiedziałeś ze ogarnąłeś, ale w ostatniej chwili okazało się ze zapomniałeś o zegarze Boosta wiec u mnie podłączyliśmy mój (greddy)
3) Podczas pierwszego przejazdu zapytałem dlaczego az tak dużo ładuje to dodałeś ze modziłeś kompresor (kółko) i może ładować więcej czyli 0.8 ale juz przy ~3000 było 0.6 a przy ~4000obr bylo 0.8-0.9 wiec powiedziałem ze nie kręcimy dalej.
Dla ogarniętych w temacie będzie jasne dlaczego odczyty z seryjnego map sensora "średnio" nadają sie przy doładowaniach około 1bara i dlaczego będzie różnica miedzy odczytem z zegara i map sensora.
4) Na koniec dowiedziałem sie ze samochód jeździ na 95 i ma dolane 98 a w przyszłości również ma jeździć na 95
5) "Nie po to kupiłem kompresor żeby mało ładować" to mnie zabiło :(

0.8-0.9 + PB95 + seryjny silnik + brak zegarów/a + świadome nie poinformowanie o wszystkich szczegółach projektu = dla mnie za duże ryzyko, zbyt ciężko pracowałem na dobra opinie żeby ryzykować z tak wybuchowym projektem.
To ze nie chce wystroić Ci fury to naprawdę dla Twojego dobra :)
Miałeś kupić zegar doładowania i sprawdzić kółko kompresora i wtedy wrócić do tematu strojenia.

Wiec żeby pomoc... koleżeńsko, za darmo przeliczyłem mapę do nowych wtrysków ustawiłem odcinkę na 3700 i sprawdziliśmy AFR
Pożyczyłem Ci SWOJ zegar doładowania żebyś nie zajeździł silnika.
Wiec zakończmy temat strojenia którego NIE BYŁO!
Nie zapłaciłeś ani grosza, powiedziałem ze nie podejmuje się strojenia bo dla mnie to za bardzo ryzykowny projekt.

PS: nie mowie ze ten silnik wybuchnie nawet na 1.0 - po prostu traktuje każdy samochód strojony osobiście i wkładam cale serce w strojenie a jak ktoś na wstępie nie mówi wszystkiego i moim zdaniem ma zle podejście do tematu (brak zegarow i PB95 itd) to wolę dać "zarobić" innym ;)

Nie obraz sie Dealer ale chce żeby było jasne ze Twój samochód nie jest wystrojony i nie traktuj jazdy z odcinka na 3700 jako rozwiązanie docelowe :D
Naciskałeś ze musisz fura czasem przejechać kilka kilometrów wiec dasz sobie rade :D

Fawor
20-12-08, 15:40
Ryś, możesz wytłumaczyć przyczynę powstawania rozbieżności w odczycie z mapa i zegarka? Twierdzisz, że zegar pokazuje git, a map się myli?

RYS
20-12-08, 15:47
Ryś, możesz wytłumaczyć przyczynę powstawania rozbieżności w odczycie z mapa i zegarka? Twierdzisz, że zegar pokazuje git, a map się myli?
Nie twierdze ze mój zegarek na 100000% jest ok... chociaż do tej pory był OK :) dlatego dla zminimalizowania ryzyka powiedziałem żeby Dealer kupił swój własny zegarek i porównał odczyty :)


Miałeś kupić zegar doładowania i sprawdzić kółko kompresora i wtedy wrócić do tematu strojenia.

Drogi kolego a do jakich wartości seryjny map pokazuje a do jakich zegarek?
To ze nie chciałem go stroić nie wynika bezpośrednio ze wskazań zegarka... tylko ogólnego podejścia do tematu (przeczytaj mój post powyżej).
To że ktoś chce za coś zapłacić to nie znaczy ze ja muszę to zrobić.
Mimo wielu argumentów jakie używał Dealer aby mnie przekonać nie zgodzę sie na strojenie w tej konfiguracji i mam do tego prawo.
Dla mnie temat strojenia jest skończony - bo go nie było.

Fawor
20-12-08, 16:00
Drogi kolego a do jakich wartości seryjny map pokazuje a do jakich zegarek?
seryjny map kończy się chyba przy 0,8bar nadcisnienia. Co mają z tym wspólnego wskazania zegara? Chodzi Ci o to, że zakres mapa już się skonczyl na 0,8 a zegar pokazywal jeszcze wiecej? Jesli tak, to ok. Myslalem, że nawet przy 0,5 występowała duża różnica w odczytach.

BTW kompetentności strojenia nikt tu nie podważa więc aż tak gęste tłumaczenia raczej nie są potrzebne. ;) Ale to się ceni :)

nitro20
20-12-08, 16:10
No wiesz Fawor, trzeba bylo zakrecic do odcinki i sprawdzic ile pokaze :D i jakie sa rozbieznosci miedzy zegarkiem a map sensorem :D. Zaryzykowalbys swoim silnikiem takie eksperymentowanie ??:D

RYS
20-12-08, 16:11
seryjny map kończy się chyba przy 0,8bar nadcisnienia. Co mają z tym wspólnego wskazania zegara? Chodzi Ci o to, że zakres mapa już się skonczyl na 0,8 a zegar pokazywal jeszcze wiecej? Jesli tak, to ok. Myslalem, że nawet przy 0,5 występowała duża różnica w odczytach.
Teoretycznie 0.7 to max dla map.
Myślisz ze warto było zaryzykować i zakręcić go do 8000 nie biorąc pod uwagę odczytów z zegarka?
Moim zdaniem nie tędy droga... może wtedy właśnie pisali byśmy w wątku "wybuchł silnik".
Nie będę ryzykował na samochodach klientów nawet jesli chcą podjąć to zaryzyko.
Mam dużo innych tematów do ogarniania wiec nie będę sie rzucał na coś co moim zdaniem budzi wątpliwości i .
To oczywiście subiektywna opinia ale mam do niej prawo i nie będę stroił czegoś do jazdy na codzien co moim zdaniem nie przejeździ sezonu.

Dealer
20-12-08, 16:36
1) mowilem o 0.8bara.

2)przy rozmowie o zegarach od razu sie zdeklarowales ze boosta podlączysz swojego, wiec go juz nie kupowalem tylko poprowadzilem wezyk.

3) ja widzielem max chyba ok 0.75

4)powiedzialem ze aktualnie jest zmieszana 98 i 95 i ze w 95% tankuje 98, ale nie chce sie deklarowac ze teraz zawsze bede tankowal 95 jesli jest to mozliwe.

5)powiedzialem ze nie po to sprzedal 200konna integre zeby zrobic civica na kompresorze i miec 220KM.

Chłopaku dzwonie do Ciebie w sprawie strojenia, wypytales o jakies zeczy na wszystkie odpowiedzialem i nigdy nic nie klamalem ani nie ukrywalem, dowiadywalem sie wczesniej u kilku osob o strojenie i nikt nie wspomnial o tym ze zegary do strojenia to mus.

W ogóle nie rozumiem czemu opisujesz ta cała sytuacje, ja tu na Ciebie nie skarze ani nie narzekam, nie podalem twojego imienia ani żadnej ksywy chciałem sie poradzić chłopaków co oni o tym wszystkim myślą!

Fawor
20-12-08, 16:58
Zaryzykowalbys swoim silnikiem takie eksperymentowanie ??

Myślisz ze warto było zaryzykować i zakręcić go do 8000 nie biorąc pod uwagę odczytów z zegarka?

kurcze chłopaki, gdzie Wy to wyczytaliscie w moich wypowiedziach? :p Oczywiście, że nie. Chodziło mi tylko o rozkminienie różnic pomiędzy odczytem z mapa a zegarem. Teraz już wiem, że źle zinterpretowałem wypowiedź Dealer'a i o inną różnicę mi chodziło.
Ładowanie 0,8 w seryjny silnik jest dosyć ryzykowne i wcale się Tobie nie dziwie, Ryś, że bez EGT nie podjąłeś się strojenia. Oczywiście nie od samego doładowania zależy czy silnik się podda, bo przy tym 0,8 możne równie dobrze wypluć 250KM co jest dla B16 wartością bezpieczną, ale to trzeba sprawdzać na rolkach.

RYS
20-12-08, 16:59
1) mowilem o 0.8bara.

2)przy rozmowie o zegarach od razu sie zdeklarowales ze boosta podlączysz swojego, wiec go juz nie kupowalem tylko poprowadzilem wezyk.

3) ja widzielem max chyba ok 0.75

4)powiedzialem ze aktualnie jest zmieszana 98 i 95 i ze w 95% tankuje 98, ale nie chce sie deklarowac ze teraz zawsze bede tankowal 95 jesli jest to mozliwe.

5)powiedzialem ze nie po to sprzedal 200konna integre zeby zrobic civica na kompresorze i miec 220KM.

Chłopaku dzwonie do Ciebie w sprawie strojenia, wypytales o jakies zeczy na wszystkie odpowiedzialem i nigdy nic nie klamalem ani nie ukrywalem, dowiadywalem sie wczesniej u kilku osob o strojenie i nikt nie wspomnial o tym ze zegary do strojenia to mus.

Dla mnie auto było nie do wystrojenia za względu na: 1) 2) 3)... i dlatego nie wystroiłem, a pisze tutaj bo doszły mnie słuchy, ze podobno ja Ci stroiłem auto....
- nie mówiłeś ze zmieniłeś kółko w kompresorze... dopiero jak zapytałem dlaczego tak dużo ładuje :(
- serio przez chwile było więcej 0.8-0.9... echh...
- mam Ci stroić furę na mieszance 95 + 98 a później będzie 95 - to po co wogole sprawdzać przy strojeniu czy silnik stuka skoro będzie w przyszłości jeździł na 95 :(
- to ze inni nie potrzebują żadnych zegarów przy strojeniu to oznacza ze jest ok (EGT, Boost)?
Moze bez sondy AFR tez dadzą radę? :(

Proszę ze to wszystko zegary EGT, Boost itd.. sa dla Twojego dobra, bo może jak by ktoś bez zegarka boost podszedł do tematu strojenia i mapsensor by wskazał max 0.7... to zakręcił by do odcinki i wtedy nie miał fury, wiec sam sobie odpowiedz na pytanie czy lepiej stroić z zegarami czy bez?
Wiec zrozum ze nie chciałem wystroić Ci fury dla Twojego dobra.
Nawet pożyczyłem Ci swój zegarek doładowania żebyś mogł porównać ze swoim nowym który kupisz.



Ładowanie 0,8 w seryjny silnik jest dosyć ryzykowne i wcale się Tobie nie dziwie, Ryś, że bez EGT nie podjąłeś się strojenia. Oczywiście nie od samego doładowania zależy czy silnik się podda, bo przy tym 0,8 możne równie dobrze wypluć 250KM co jest dla B16 wartością bezpieczną, ale to trzeba sprawdzać na rolkach.
Spoko Fawor :)
Dzięki ze mnie rozumiesz :)
Tak jak mówisz jest wiele czynników EGT, Boost, paliwo, zaplony itd... itp...
Pozdr! :)

nitro20
20-12-08, 17:07
kurcze chłopaki, gdzie Wy to wyczytaliscie w moich wypowiedziach? :p Oczywiście, że nie. Chodziło mi tylko o rozkminienie różnic pomiędzy odczytem z mapa a zegarem. Teraz już wiem, że źle zinterpretowałem wypowiedź Dealer'a i o inną różnicę mi chodziło.
Ładowanie 0,8 w seryjny silnik jest dosyć ryzykowne i wcale się Tobie nie dziwie, Ryś, że bez EGT nie podjąłeś się strojenia. Oczywiście nie od samego doładowania zależy czy silnik się podda, bo przy tym 0,8 możne równie dobrze wypluć 250KM co jest dla B16 wartością bezpieczną, ale to trzeba sprawdzać na rolkach.

Oj ziomus tak sobie psikusy robimy :D.

BurnOuT
20-12-08, 17:47
Ale w czym problem? Dealer kup zegary, ogarnij kółko aby mniej ładowało i na strojenie. I zobaczymy efekty.
No na strojenie wypadało by zalać docelowego paliwa na jakim będziesz jeździł ( w sensie najgorszego z możliwych jakie tankujesz). Oczywiście jak ma to być Daily Driver...

Ja na miejscu Rysia też bym tego nie stroił w obecnej specyfikacji...

Dealer
20-12-08, 18:32
no wlasnie, czy musze koniecznie stroic sie i jezdzic na 98? tak jak pisalem w 95% tankuje 98 ale nie chce sie deklarowac ze za kazdym razem zatankuje!!

Fawor zegar i map nie pokrywal sie w ogole gdy zegar pokazywał 0.5 to map pokazywal ok 0.33 (z tego co mowil rys)

nitro20
20-12-08, 19:03
no wlasnie, czy musze koniecznie stroic sie i jezdzic na 98? tak jak pisalem w 95% tankuje 98 ale nie chce sie deklarowac ze za kazdym razem zatankuje!!

Fawor zegar i map nie pokrywal sie w ogole gdy zegar pokazywał 0.5 to map pokazywal ok 0.33 (z tego co mowil rys)


Polskie 95, bardzo czesto nawet tcyh 95 nie ma. Przy badziewnym paliwie mozesz lapac stukowe. Ja stroilem sie na V-power Racing i na takim tylko jezdze, bo mi szkoda kasy ktora wladowalem w silnik dla kilkunastu zlotych na baku (tylko, ze moje auto to nie DD, ale w normalnym tez 98 leje). Nie wiem z czego wynika twoja nie chec do 98, miedzy 98 a 95 jest naprawde przyslowiowa roznica w cenie, bo podejrzewam, ze o to chodzi. Pozatym nic nie musisz, to na jakim wystroisz i na jakim bedziesz jezdzic to tylko i wylacznie twoja sprawa, wazne jest to, ze jesli stroisz na 98 to nie powinienes nic gorszego pozniej lac.

wojtrek
20-12-08, 19:06
w sumie nie wiem dlaczego nie znalazlem tego watku wczesniej.

ktos tu napisal, ze mial po mnie auto. pompa paliwa byla walbro, ale tylko dlatego, ze mialem problemy z AFRem i chcialem wykluczyc wine pompy, nie bylo zadnych zmian, wiec seria tak samo daje rade przy mocy 260KM.

interesuje mnie to, ze ktos napisal, ze silnikw mojej bialej ek4 nadawal sie niby do remontu. jak go sprzedawalem, zmierzylem moc - 162KM, 2 ponad serie, jezdzil idealnie po zdjeciu kompresora, nie walil na niebiesko, przez 30tys km na kompresorze nie musialem dolac ani raz oleju - moj b16 go nie bral. wiec stad mnie ciekawi dlaczego byl niby do remontu.

co do ladowania powyzej 0.5bara do b16 - jasne, ze mozna kuc, ale ja mialem 0.8-0.9 bara w 2 B16, w civiku sedanie z 92roku i w bialym ek4 - oba dawaly rade i sie nie rozpadly. wg mnie jest bezpiecznie, aczkolwiek moze do palowania pol dnia na torze poznan sie nie nadaje, ale jako daily driver jak najbardziej. seryjne doladowanie w JRSC ssie, duzo siana, niewielki efekt. zalozenie kola CRV do niego to zaczny wzrost doladowania, mozna przeciez wstawic stepper pulley z usa, to kolko na alternator, ktore czesc na kompresor ma wieksza, i zwieksza doladowanie mniej niz kolko od CRV, AFAIR jest to okolo 0.7bara, a nie 0.8-9 jak z CRV.

co do sprzegla, bylo EXEDY zamiennik OEM! zadne mocniejsze itd, i teraz wazne: wg numeru czesci, sprzeglo (kompletne) do B16A2 jest to samo co do B18C5! zarabiste sprzeglo, lepiej sie jezdzilo niz na serii (praca pedalu itd) super, polecam kazdemu, a do tego tanie (600zl). choc podobno komus z JRSC sie slizgalo, tak ja mialem 240Nm i 260KM i nic!

z tego co ja wiem, seryjny MAP sensor pokazuje do 0.75bara. (tak jest opisany w hondacie)

co do strojenia, EGT to mus. doladowanie widac z kompa, chyba, ze sie stroi nie 'na zywo', to boost tez.

moje rdzenie nie byly przyspawane do kolektora - osadzilem je na oringach zeby nie dotykaly kolektora i nie nagrzewaly od kolektora. pompe wody podlaczylem do wiazki od aparatu zaplonu - dzialalo OK :)

jezdzilem tylko na 98, i to w 99% przypadkach z NESTE. cena jej jest taka jak 95 na normalnej stacji.
poza tym, co to za roznica, kilka zł na tankoaniu, a koszt remotnu znacznie wyzszy :D

to tak na szybko.

swoja droga to niesamowite ilu wlascicieli juz mial moj kompresor :D
a honda szkoda, ze tak zle skonczyla :(

nitro20
20-12-08, 19:17
WojtRek, nie Ty tak sprzedawales, a ktorys z wlascicieli po Tobie. Byla aukcja i z tego co pamietam wprost bylo napisane, ze silnik do remontu i nawet jakies graty byly dorzucane. Nie wnikam, jak auto bylo uzytkowane i przez kogo, bo mzoe ktos oleju zapomnial nalac :D, stwierdzam tylko fakt, ze bylo takie ogloszenie i taka sytuacja.

wojtrek
20-12-08, 19:21
czyli nie dosc, ze ktos rozbil to jeszcze zajechal... wiedzac ze tak skonczy, to bym ją zostawil... kobieta by miala dupowoz, tylko ze ona automaty woli :D

sorry za OT.

RYS
20-12-08, 22:27
co do ladowania powyzej 0.5bara do b16 - jasne, ze mozna kuc, ale ja mialem 0.8-0.9 bara w 2 B16, w civiku sedanie z 92roku i w bialym ek4 - oba dawaly rade i sie nie rozpadly. wg mnie jest bezpiecznie, aczkolwiek moze do palowania pol dnia na torze poznan sie nie nadaje, ale jako daily driver jak najbardziej. seryjne doladowanie w JRSC ssie, duzo siana, niewielki efekt. zalozenie kola CRV do niego to zaczny wzrost doladowania, mozna przeciez wstawic stepper pulley z usa, to kolko na alternator, ktore czesc na kompresor ma wieksza, i zwieksza doladowanie mniej niz kolko od CRV, AFAIR jest to okolo 0.7bara, a nie 0.8-9 jak z CRV.

z tego co ja wiem, seryjny MAP sensor pokazuje do 0.75bara. (tak jest opisany w hondacie)

co do strojenia, EGT to mus. doladowanie widac z kompa, chyba, ze sie stroi nie 'na zywo', to boost tez.

jezdzilem tylko na 98, i to w 99% przypadkach z NESTE. cena jej jest taka jak 95 na normalnej stacji.
poza tym, co to za roznica, kilka zł na tankoaniu, a koszt remotnu znacznie wyzszy :D

Dobrze ze sie wypowiedziałeś :)
cyt.: "roznica, kilka zł na tankoaniu, a koszt remotnu znacznie wyzszy" - popieram w 100% dlatego boli mnie jak słyszę o jeździe na 95 + kompresor :(
z tego co ja wiem, seryjny MAP sensor pokazuje do 0.75bara - ale trzeba mieć jakieś info ze sie przekroczyło te 0.7 prawda :) a jak sie wykorzysta pełny zakres map'a to co nas poinformuje ze przeładowujesz silnik jak nie zegarek wiec odrobinę zakresu warto zostawić i na map ;) chociaż zawsze pozostaje wymiana map'a ;)
a co do strojenia bez online'a - nie chce nawet o tym myśleć :D
ale moim zdaniem zegarki zawsze sa potrzebne - po co ryzykować późniejsze uwalenie motorowi, nawet jeśli przeżyłaby strojenie :D
cyt.: "a koszt remotnu znacznie wyzszy" - sorry ale muszę przytoczyć Twoje słowa jeszcze raz :)

Fajnie ze Twoj jeździł na 0.9 :)
Ja znam B16 seryjne co na codzień jeździ do 9000, ale czy to znaczy ze wszystkie tyle wytrzymają ;) ?
Nie oszukujmy się... gdy ktoś przyjeżdża na strojenie mimo ze zdaje sobie sprawę ze podnoszenie mocy/doładowania wiąże sie z ryzykiem to podświadomie liczy na to ze silnik będzie żył wiecznie i jeśli coś sie stanie to...!!!! (właśnie dlatego moim zdaniem nie stroi samochodów do jazdy na codzien które nie rokują)
W ten sposób można uniknąć niepotrzebnego stresu i wydatków.

PS: szkoda mi Twojego samochodu "starego" :(

emg
20-12-08, 23:07
Ja znam B16 seryjne co na codzień jeździ do 9000, ale czy to znaczy ze wszystkie tyle wytrzymają ?

ja znam jeszcze jedno, trochę ponad 9k i działa ponad półtora roku;)

szczerze to *****iste podejście in plus, żeby nie brać się za coś co "nie działa do końca jak książka pisze" - niewielu ma takie podejście

RYS
20-12-08, 23:43
szczerze to *****iste podejście in plus, żeby nie brać się za coś co "nie działa do końca jak książka pisze" - niewielu ma takie podejście
Dziękuję :) Miło mi słyszeć :)
Tym bardziej doceniam te słowa ponieważ ze wypowiada je osoba strojąca samochody... i to nie tylko Hondy :)

I na tym zakończę ten temat... poczekamy na nowe zegary + ewentualną zmianę "doładowania" i wyboru paliwa 95/98 wtedy się wypowiem.

Pozdrawiam.

BurnOuT
20-12-08, 23:53
Przesadzacie z tym paliwem - ja miałem auto strojone na 95 - dlaczego? Dla bezpieczeństwa!
Bo nigdy nie wiadomo co się zaleje, mimo iż w 90% przypadków leje 98, to jednak wciąż to może być jakaś woda mająca realne 95. I co wtedy jakbym miał auto wystrojone na 98 i zaleje lewe paliwo mające realne 95?

Stuk puk?

nitro20
21-12-08, 00:07
Przesadzacie z tym paliwem - ja miałem auto strojone na 95 - dlaczego? Dla bezpieczeństwa!
Bo nigdy nie wiadomo co się zaleje, mimo iż w 90% przypadków leje 98, to jednak wciąż to może być jakaś woda mająca realne 95. I co wtedy jakbym miał auto wystrojone na 98 i zaleje lewe paliwo mające realne 95?

Stuk puk?

A jak zalejesz 95 majace realne 92 ??:D To juz chyba lepiej leciec w 98->95 :D.

wojtrek
21-12-08, 00:12
ja jezdzilem na 98 a wystrojone mialem na 95 - tak sie powinno robic ;) duzy zapas sie ma...

Dealer
21-12-08, 00:28
czyli tak jak wyzej pisalem. A co z tą nie zgodnoscią zegara a mpa sensorem? komu wierzyc? I jak wyglada sprawa z rozlozeniem doladowania w obrotach? kiedy jest max?

Wojo
21-12-08, 00:56
a jakie zegary panowie proponujecie pod dżksona? co warto monitorowac?

BurnOuT
21-12-08, 09:20
To co w każdym doładowanym - minimum 3 sztuki: Boost,EGT, ciś. lub temp. oleju

Nitro chodziło mi właśnie o strojenie na 95 i lanie 98

wojtrek
21-12-08, 13:09
czyli tak jak wyzej pisalem. A co z tą nie zgodnoscią zegara fmu? komu wierzyc? I jak wyglada sprawa z rozlozeniem doladowania w obrotach? kiedy jest max?

zegar FMU? cos ci sie pomylilo chyba. FMU to Fuel Management Unit i tak JR nazywa to srebrne urzadzenie z zestawu, ktore zwieksza cisnienie paliwa na listwie wraz ze wzrostem doladowania w kolektorze ssacym.

a co do rozjechania sie map sensora hondy z zegarem doladowania, to porownac z innym zegarem. i bedziesz wiedzial co jest nie tak.

co do max doladowania, to jest okolo 5tys z tego co pamietam i potem juz nie rosnie do 8tys, po 8 spada powoli. ale reki uciac nie dam , bo nie pamietam..

!markos
21-12-08, 22:04
a jakie zegary panowie proponujecie pod dżksona? co warto monitorowac?to samo co w kazdym doladowanym?

jednak jest tu jeden spec nad spece, niejaki dzony, ktory uwaza, ze egt jest zbedne, wiec mozesz troche zaoszczedzic, bo to najdrozszy wskaznik :)

Wojo
22-12-08, 00:45
to samo co w kazdym doladowanym?

jednak jest tu jeden spec nad spece, niejaki dzony, ktory uwaza, ze egt jest zbedne, wiec mozesz troche zaoszczedzic, bo to najdrozszy wskaznik :)

wiedziałem ze moge na ciebie liczyc ,zawsze sluzysz pomoca i dobra rada ,ale egt bedzie , nie wspomnialem o oszczedzaniu.

!markos
22-12-08, 02:11
ale ja powaznie mowilem... zainteresuj sie opiniami czarodzieja egt, a bedziesz bogatszy o nowe doswiadczenia :)

Wojo
22-12-08, 09:33
ale ja powaznie mowilem... zainteresuj sie opiniami czarodzieja egt, a bedziesz bogatszy o nowe doswiadczenia :)

hehe ale pewnie negatywne :p

Wojo
04-01-09, 14:28
coś się ruszyło w temacie ziom ?

Dealer
04-01-09, 22:58
brak czasu niestety.

zonk
10-01-09, 11:20
i jak sprawa wyglada po nowym roku ??

Dealer
10-01-09, 17:33
tak samo jak 5 dni wcześniej. Mam już nowego boosta i po niedzieli będę miał już czas na ogarniecie spraw!!

podlez
16-01-09, 11:50
I jak ruszyło się coś?
Jakiej firmy zegarek.

P.S. Do tej pory auto stało, czy jeżdziłeś takim nie wystrojonym?

!markos
16-01-09, 19:11
zegarek greddy, wyjechal z mojego samochodu

4est
20-01-09, 16:38
taki mój luźny "sszort sumarajz" po paru m-cach użytkowania jrsc (b18c4) - z rzadka ostatnio tu zaglądam więc dopiero teraz...

autem jeżdżę zasadniczo niewiele - służy już jako zabawka na weekend, a że zima jest to garażuje się i póki co okazyjnie "przepalam" - jazda na Paradach w takich warunkach jest bezsensu
Od założenia jrsc zrobiłem może z 7kkm. Setup jeździ na ok 9 psi (koło z crv)- póki co bezawaryjnie. No... pasek jest definitywnie do wymiany bo powyżej 6 tys rpm już nie trzyma.

Co do setup'u. Strojenie (hondatą) odbyło sie w upalny dzień(ostatniego lata), doszły problemy ze zrywaniem paska (problem potem rozwiązano - po strojeniu) - auto "wystroiło się" na 230 ps (wykres jest w moim temacie) jednak z info jakie wtedy dostałem w dolocie było bardzo gorąco temperatura rosła do 130 stopni - więc były kombinacje z cofaniem zapłonu i inne - więc kaganiec (i to czuć)...Biorąc pod uwagę że w setupie N/A było 190ps to przy takim doładowaniu chciałbym mieć te 230ps przy rozsądnych temperaturach....no ale niestety.
Zresztą do tematu strojenia mam zamiar podejść raz jeszcze wkrótce - więc wtedy dam feedback.

Co do EGT - rośnie do max akceptowalnych granic przy dłuższej jeździe na WOT na 4/5biegu - w zasadzie nie testowałem czy się tam zatrzymuje czy rośnie dalej;)

Co do chłodzenia - jak ktoś u nas będzie umiał i chciał to zrobić w rozsądnej cenie - to się zdecyduje. Wcześniej myślałem o ściągnięciu prosto od LHT (nawet z nimi korespondowałem) ale przy obecnym kursie $ - szkoda mi kasy.

RYS
21-01-09, 08:48
...Od założenia jrsc zrobiłem może z 7kkm. Setup jeździ na ok 9 psi (koło z crv)- póki co bezawaryjnie. No... pasek jest definitywnie do wymiany bo powyżej 6 tys rpm już nie trzyma....

...auto "wystroiło się" na 230 ps (wykres jest w moim temacie) jednak z info jakie wtedy dostałem w dolocie było bardzo gorąco temperatura rosła do 130 stopni - więc były kombinacje z cofaniem zapłonu i inne - więc kaganiec (i to czuć)...Biorąc pod uwagę że w setupie N/A było 190ps to przy takim doładowaniu chciałbym mieć te 230ps przy rozsądnych temperaturach....no ale niestety...

..Co do EGT - rośnie do max akceptowalnych granic przy dłuższej jeździe na WOT na 4/5biegu - w zasadzie nie testowałem czy się tam zatrzymuje czy rośnie dalej;)...

...Co do chłodzenia - jak ktoś u nas będzie umiał i chciał to zrobić w rozsądnej cenie - to się zdecyduje. Wcześniej myślałem o ściągnięciu prosto od LHT (nawet z nimi korespondowałem) ale przy obecnym kursie $ - szkoda mi kasy.

9psi = 0.6bar jeszcze można zaakceptować ale już Ci rośnie temp w dolocie... właśnie o to mielenie kompresorem chodzi :( im więcej ładujesz tym temperatura powierza rośnie czyli spada moc (powietrze się rozrzedza) a dodatkowo wzrasta ryzyko spalania stukowego.
Czasami lepiej mniej załadować ale jednocześnie obniżyć temperaturę w dolocie aby uzyskać większą moc.
Ale to już tylko na hamowni.

PS:Nie ma co testować do ilu EGT urośnie ;) hehe :cool:

Spoon
21-01-09, 09:57
jeszcze ja dorzucę swoje. jestem zaskoczony ze nie bylo potrzeby wymiany pompy paliwa (skoro wojtrek tak pisze to zapewne tak bylo) - jesli ktos mnie wyprowadzi z błędu i stwierdzi ze pompy pomiedzy eg4 i eg6 sa rożne to sprawa bedzie jasna. jesli nie to najwyraźniej moja byla padnieta bo przy wtryskach 440cc wystarczala do okolo 7k obr. zastapila ja walbro 255 co zreszta przy calosci poniesionych kosztow stanowi procent a napewno warto sobie to zmienic np po to aby miec pewnosc ze wszystko jest ok tym bardziej ze w stosunku do fabrycznej pompy wspomnianr walbro jest p&p.
paski zostaly juz wypisane kilka postow wyzej u mnie dokonal zywota pasek pomiedzy alternatorem a kompresorem wiec wskazowka ze warto miec zapas. dodatkowo dla poszukujacych w przyszlosci czesci zamiennych - lozyska w rolkach przynajmniej tej napinajacej to 6200rs u mnie wytrzymalo rok - podejrzewam wade fabryczna rolka stanela i po pasku. wymienia sie je parami

Dealer
21-01-09, 11:53
o ile się nie mylę to kolo od CRV pompuje ok 0.9 bara a nie 9 psi.!!

4est
22-01-09, 10:37
w zestawie do gsr'a pompuje 9psi - inne koło na kompresorze jest

wojtrek
22-01-09, 10:52
taka ciekawostka, moze OT moze nie, moze juz to jest napisane na forum, moze nie, ale nie zaszkodzi napisac tutaj: w zestawie do gsra jest mniejszy kompresor - M45. zestaw od B16A czy B18C5/6 ktory ma M65 kompresor mozna przerobic latwo zeby pasowal do slabszych B18. z tego co pamietam to to czym sie rozni to 2 dziury w flanszy kolektora ssacego na szpilki w glowicy, nic wiecej. a zysk jest nieporownywalny, bo M45 to naprawde malutki kompresor. wystarczy nawiercic 2 nowe dziury na szpilki w kolektora JR i juz.

!markos
22-01-09, 13:09
nie wiem skad wziales te informacje, ale obydwa zestawy jacksona zawieraja ten sam kompresor i jest to m62, a nie m65, ani tym bardziej m45.

wojtrek
22-01-09, 22:39
65 to tylko literowka, mialo byc m62, i jestem pewien, ze do ktoregos silnika B18 dawali m45, moze to nie bylo GSR, moze LS czy inna acura, ale na bank bylo to oferowane. jak 3-4 lata temu kupowalem kompresor do siebie, to pamietam, ze chcialem kupic ten od integry i wlasnie wtedy byly wersje M45 i M62, moze teraz juz w ogole olewaja M45 do B18, nie wiem, nie znam aktualnej oferty JR, ale 100% byly w B18 M45

edit: OK, mam, tu jest fota porownania rozstawu szpilek w B18C5/6 i B16A2, i w B18 'zwyklym'

http://img301.imageshack.us/img301/9683/stockmanifoldcomparisonaj0.th.jpg (http://img301.imageshack.us/my.php?image=stockmanifoldcomparisonaj0.jpg)

a co do M45, byly w B18B1 czyli integrze LS, tej co ma 140KM. GSR miala 170KM i juz M62.

Furious
24-01-09, 01:41
3) Podczas pierwszego przejazdu zapytałem dlaczego az tak dużo ładuje to dodałeś ze modziłeś kompresor (kółko) i może ładować więcej czyli 0.8 ale juz przy ~3000 było 0.6 a przy ~4000obr bylo 0.8-0.9 wiec powiedziałem ze nie kręcimy dalej.
Dla ogarniętych w temacie będzie jasne dlaczego odczyty z seryjnego map sensora "średnio" nadają sie przy doładowaniach około 1bara i dlaczego będzie różnica miedzy odczytem z zegara i map sensora.


Fawor zegar i map nie pokrywal sie w ogole gdy zegar pokazywał 0.5 to map pokazywal ok 0.33 (z tego co mowil rys)


Drogi kolego a do jakich wartości seryjny map pokazuje a do jakich zegarek?
To ze nie chciałem go stroić nie wynika bezpośrednio ze wskazań zegarka... tylko ogólnego podejścia do tematu (przeczytaj mój post powyżej).

RYSiu tunerze nasz jedyny wspaniały, mam do Ciebie jedno *****iście ważne pytanie, które nas wszystkich strasznie nurtuje. Powiedz jak odczytałeś doładowanie na seryjnym map sensorze zamontowanym przed kompresorem?

RYS
24-01-09, 03:11
Wiec zakończmy temat strojenia którego NIE BYŁO!
Nie zapłaciłeś ani grosza, powiedziałem ze nie podejmuje się strojenia bo dla mnie to za bardzo ryzykowny projekt.



szczerze to *****iste podejście in plus, żeby nie brać się za coś co "nie działa do końca jak książka pisze" - niewielu ma takie podejście
Jak byś umiał czytać uważnie to byś wiedział że: NIE stroiłem tego kompresora, nie wziąłem za to kasy.
Wiec nie przyczepiaj na siłę mnie do tego projektu.
Po pierwszym przejeździe na zegarze pokazywał za dużo ładuje = NIE stroimy = temat zamknięty bez wchodzenia w szczegóły dlaczego.
Zegar kłamie :D ?
Może Twoim zdaniem Dealer podłączył zegar boosta do opony i tam mierzył ciśnienie :D ?

Poza tym "geniuszu" na MAP 0.33 chodziło o PODCIENIENIE gdy samochód stał a nie doładowanie, o zakresie pracy seryjnego MAPa było ogólnie powiedziane dla ogarniętych a nie dla Ciebie... poza tym poczytaj posty pewnego Pana z firmy na dużej firmy tuningowej z Warszawy -> Kr..... który też zaaaawsze powie na forum wszytko takim jakim jest rozdając caaaałą swoją wiedzę na lewo i prawo nawet tym którzy nie są jeszcze jego klientami - może to da Ci do myślenia :D

Potraktowałem Dealer'a jak kumpla :) i powiedziałem żeby najpierw ogarnął sprawę kółka do kompresora (patrząc na nowo zakupiony zegar doładowania) następnie można wrócić do tematu nie biorąc ani złotówki za stracony czas. Nawet pożyczyłem Dealer'owi swój zegar Greddy żeby ostrożnie dojechał do domu (bez doładowania).

Przypomnę:
Po pierwszym przejeździe na zegarze pokazywał za dużo ładuje = NIE stroimy = temat zamknięty bez wchodzenia w szczegóły dlaczego.



PS:Rozumiem ze to jest Twoja głupia "riposta" po kolejnym ścięciu z ludźmi PasswordJDM np. z Markosem wczoraj gdzie opisywał Twoje błędy :D
Bo siedzisz na CKP 24/h i nagle żeś sobie przypomniał ten wątek - żałosne :D

Na dobrą opinie pracuj swoją dobą pracą a nie próba oczerniania innych nie mając do tego podstaw.
A zanim coś napiszesz, przeczytaj cały wątek ze 3 razy bo widzę że ciężko u Ciebie z czytaniem.

Więcej NIE odpowiadam na Twoje głupie zaczepki i jest to mój ostatni post w tej sprawie, nie licz że zniżę sie do Twojego poziomu bezmyślności i będę sie wdawał w takie głupie rozmowy :D

No co najwyżej mogę dac linka na np. PasswordJDM gdzie są opinie na Twój temat po "usługach" za które brałeś kasę :D

Z czystym sumieniem mogę powiedzieć ze WSZYSCY moi klienci którzy płacili za konkretną usługę strojenia - otrzymali ją i są zadowoleni, A Twoi???
Zauważ że tylko Ty się czepiasz STROJENIA.pl natomiast każdy mój klient któremu wystroiłem samochód jest zadowolony, a o Tobie chociaż by na PasswordJDM można znaleźć troszkę "ciekawych" opinii ;)

Jako "Administrator" na CKP powinieneś dawać przykład ale patrząc na Twoje popisy na forum PasswordJDM widać na jakim "poziomie" jesteś i jak Cie zabolała opinia Markosa z wczoraj... (i nie tylko z wczoraj).

havok
24-01-09, 09:28
RYS, jesteś pewien, że dobre cytaty dobrałeś? ;)

Furious
24-01-09, 09:45
Coś sporo odpisałeś jak na moje 2 zdania, boisz sie czegoś? :) Jak wiadomo z podstawowych zasad erystyki i prowadzena dyskusji najlepszym sposobem jest atak, gdy nie ma sie nic do powiedzenia. Nie wiesz co masz pisac i powtarzasz 100x to samo.
Zaczne od konca.. to nie jest zadna riposta, tymbardziej odnosnie Markosa bo zadnych bledow mi nie wytykał. Sam zapodam linka do tematu o ktorym piszesz, prosze: http://passwordjdm.pl/viewtopic.php?t=5081
Zabralem sie za samochod dealera którego ty sie baleś i widziałem rozpaczliwy zgniły owoc Twojej krótkiej pracy.
Troche mylisz tez chłopie strojenie od zwyklego komputera odemnie ze standardowymi mapami które często wysyłam pocztą. Tu mapy faktycznie czasami moga nie odpowiadać w 100%, kwestia poprawki jak ktos mi zglosi jakis problem, chociaz od tego jest dopiero strojenia - aby wszystko dopasować. Czy ja komuś odmówiłem poprawki?

Wracajac do kompresora, "geniuszu", spękałeś jak zegar widział 9psi a ty na komputerze podcisnienie i musiales dolewac wiadro paliwa dla podcisnienia, bo zmiana w kolumnach doładowania nic nie zmieniała. Wiec przestań p*******c ze bylo za duze doładowanie i KONIEC strojenia - nie podejmujesz sie i nie wchodzisz w szczegoly. Faktycznie swietne podejscie.. zamiast zdiagnozowac problem (co jest z MAPem) to najlepiej sie wycofac :)

Jak dla mnie jestes zwykłym kłamcą i mydlisz ludziom oczy! I nie pisz do mnie wiecej na GG czy PW - nie mam zamiaru Ci odpisywac.

!markos
24-01-09, 09:47
Powiedz jak odczytałeś doładowanie na seryjnym map sensorze zamontowanym przed kompresorem?nie, zebym sie czepial, ale:
1. nigdzie nie bylo napisane, ze doladowanie odczytane zostalo z map sensora
2. zdajesz sobie sprawe z istnienia takiego diwajsu?
http://i246.photobucket.com/albums/gg84/markos_b18/DSCF1959.jpg

przykreca sie to w miejsce seryjnego mapa i mozna podac na czujnik powietrze z dowolnego krocca jaki sobie wymyslisz.. smart, eh?

ps.
kurna, niezly sciemniacz z tego rysia, robi zle, ale tak, ze ludzie zadowoleni :D

Furious
24-01-09, 09:48
No ciekawy patencik :)

RYS
24-01-09, 10:43
nie, zebym sie czepial, ale:
1. nigdzie nie bylo napisane, ze doladowanie odczytane zostalo z map sensora

Nie mogę z Tobą Furia, miałem już nie pisać, ale jak nie odpisać komuś kto ma problemy z czytaniem i manipuluje każdym faktem (nawet Markos zauważył:1. nigdzie nie bylo napisane, ze doladowanie odczytane zostalo z map sensora). Co do tłumaczenia, tak tłumaczę się bo mi w przeciwieństwie do Ciebie zależy na dobrej opinii, a nie na kasie za strojenie. Różna jest świadomość techniczna ludzi, którzy przyjeżdżają na strojenia, czasami trzeba im podpowiedzieć ewentualnie odesłać do domu żeby coś poprawili, bo tak jest dla nich najbezpieczniej i daje to szanse na dużo lepsze użytkowanie samochodu w przyszłości, strojenie to końcowa faza każdego projektu i bardzo delikatna dlatego nie jest tu wskazany pospiech.

Wracając do auta Dealera, tak na podciśnieniach bez doładowania dało się wstępnie ustawić AFR, ale przy otworzeniu przepustnicy doładowanie wzrastało do wartości nie bezpiecznych dla silnika, zegarek Greddy pokazywał w nawet 0,7 bara i szedł cały czas w gore (dla mnie to wystarczyło żeby powiedz strojeniu -> NIE). Wybacz, ale dla mnie ~0.8 jest niebezpieczna wartością dla seryjnego silnika, w dodatku o kółko z CRV dowiedziałem się dopiero jak zobaczyłem ta wartość na zegarku.

Nie ważne, ze to kompresor, ze moc wzrasta bardziej liniowo. Na półgazach bez doładowania ustawiony był bezpieczny AFR i przelany w ostatnich komórkach, żeby Dealer dojechał do domu. Pożyczyłem Dealerowi swój zegar doładowania i poprosiłem, żeby ustawił bezpieczne doładowanie. Za swój czas, nie policzyłem Dealowi nawet złotówki.
Widzę, ze Ty masz inny poziom akceptowalnego ryzyka, i to co dla mnie jest zbyt dużym doładowaniem dla Ciebie może być OK.
Może ten samochód będzie jeździć nawet na 0.9, ale sorry, ale ja nie chciałem żeby chłopak kojarzył mnie z wybuchowym silnikiem.


Wracając do tematu:
Szczerze życzę powodzenia przy projekcie :)
Z chęcią zobaczę ile Dealerowi KM/Nm wyjdzie przy 0.8-0.9 :D

Pati
24-01-09, 13:00
jak przekupy. żenua.

Furious
24-01-09, 14:12
Uważam że temat został wyczerpany na tę chwile, każdy odniesie się do niego tak jak bedzie uważał za stosowne.

Dealer
24-01-09, 14:32
a może przetoczyć kolo od crv zmniejszając jego średnicę tak aby pompował 0.6bara. Trzeba by je wyważać??

wojtrek
24-01-09, 16:49
no ale po co toczyc kolo do CRV? zakladasz seryjne i do tego ine kolko na kompresor lub najlatwiej stepper pulley, ktory chyba najprosciej zmienic (kolko na alternator z wiekszym obwodem na ta czesc co napedza kompresor). stepper pulley zwieksza doladowanie o 3psi.

wyglada to tak:
http://www.theoldone.com/components/blower_pulleys/

a tu wklejam zapozyczone ze strony: http://www.ftlracing.com/tech/honda/jrsc_pulley.html
przeliczniki jaka konfiguracja kolek i kola pasowego daje jakie doladowanie w psi.



Boost with Common Pulley Combination for B-Series - M62 with VTEC Motor

Engine Size (cc) Crank Stepper Nose Boost (PSI) Blower RPM

1595 (B16A) SIR NO 4.2" 6.9 10888
1595 (B16A) SIR NO 4.0" 7.9 11433
1595 (B16A) SIR NO 3.8" 9.3 12034
1595 (B16A) SIR YES 4.2" 9.7 12195
1595 (B16A) SIR YES 4.0" 11.2 12804
1595 (B16A) SIR YES 3.8" 12.8 13478

1595 (B16A) LS NO 4.2" 8.6 11718
1595 (B16A) LS NO 4.0" 9.9 12304
1595 (B16A) LS NO 3.8" 11.8 12951
1595 (B16A) LS YES 4.2" 12.1 13124
1595 (B16A) LS YES 4.0" 13.5 13780
1595 (B16A) LS YES 3.8" 14.9 14505

1595 (B16A) CRV NO 4.2" 11.6 12871
1595 (B16A) CRV NO 4.0" 13.0 13515
1595 (B16A) CRV NO 3.8" 14.4 14226
1595 (B16A) CRV YES 4.2" 14.7 14416
1595 (B16A) CRV YES 4.0" 16.3 15137
1595 (B16A) CRV YES 3.8" 17.9 15933

1797 (GSR) SIR NO 4.2" 4.9 10888
1797 (GSR) SIR NO 4.0" 5.8 11433
1797 (GSR) SIR NO 3.8" 7.1 12034
1797 (GSR) SIR YES 4.2" 7.4 12195
1797 (GSR) SIR YES 4.0" 9.1 12804
1797 (GSR) SIR YES 3.8" 9.4 13478

1797 (GSR) LS NO 4.2" 6.5 11718
1797 (GSR) LS NO 4.0" 7.5 12304
1797 (GSR) LS NO 3.8" 9.1 12951
1797 (GSR) LS YES 4.2" 9.3 13124
1797 (GSR) LS YES 4.0" 10.3 13780
1797 (GSR) LS YES 3.8" 11.6 14505

1797 (GSR) CRV NO 4.2" 8.9 12871
1797 (GSR) CRV NO 4.0" 9.9 13515
1797 (GSR) CRV NO 3.8" 11.1 14226
1797 (GSR) CRV YES 4.2" 11.4 14416
1797 (GSR) CRV YES 4.0" 12.8 15137
1797 (GSR) CRV YES 3.8" 14.2 15933

1973 (B20 VTEC) SIR NO 4.2" 3.3 10888
1973 (B20 VTEC) SIR NO 4.0" 4.4 11433
1973 (B20 VTEC) SIR NO 3.8" 5.4 12034
1973 (B20 VTEC) SIR YES 4.2" 5.9 12195
1973 (B20 VTEC) SIR YES 4.0" 6.9 12804
1973 (B20 VTEC) SIR YES 3.8" 8.0 13478

1973 (B20 VTEC) LS NO 4.2" 4.8 11718
1973 (B20 VTEC) LS NO 4.0" 6.0 12304
1973 (B20 VTEC) LS NO 3.8" 7.1 12951
1973 (B20 VTEC) LS YES 4.2" 7.4 13124
1973 (B20 VTEC) LS YES 4.0" 8.6 13780
1973 (B20 VTEC) LS YES 3.8" 9.5 14505

1973 (B20 VTEC) CRV NO 4.2" 7.0 12871
1973 (B20 VTEC) CRV NO 4.0" 8.2 13515
1973 (B20 VTEC) CRV NO 3.8" 9.1 14226
1973 (B20 VTEC) CRV YES 4.2" 9.3 14416
1973 (B20 VTEC) CRV YES 4.0" 10.4 15137
1973 (B20 VTEC) CRV YES 3.8" 11.6 15933

Notes:
1. Blower RPM calculated for an engine RPM of 8500.
2. Boost is an estimate for a non intercooled/non-ported blower; Intake, exhaust, and camshaft selection will effect boost.
3. Blower heat becomes a significant problem on non-intercooled (or non-ported) blowers; running above 8 psi and is not advised.
4. Running above 12 psi regardless of setup is not advised.
5. An Endyn ported blower makes approximately 7% more boost.

Motyl
24-01-09, 20:31
jak przekupy. żenua.

napięcie przedmiesiączkowe

4est
27-01-09, 22:44
w uzupełnieniu powyższego posta wojtreka, dorzucam to:

http://www.2shared.com/file/4740168/6e61c8cf/gsr_eaton_calcs.html

przydatny kalkulator - tam możesz sobie skonfigurować wsio....

zonk
28-03-09, 13:20
mam kolejne pytanie , chce zakuc silnik ( b16a2 ) i podniesc doladowanie do 0,8 . Czy ktos z was sie orientuje do jakiej mocy JRSC niepotrzebuje chlodzenia ?

wojtrek
28-03-09, 13:49
ja mialem 0.9bara bez kucia i bez chlodzenia. ja nie zakuwalem i nie widzialem sensu, ale nie mowie, zebys ty nie zakuwal, bo bedzie OK, tego nie wiem. co do chlodzenia, mozesz smialo 0.8 ladowac, tylko trzeba to rozsadnie wystroic, bo masz wtedy w dolocie okolice 130st C i trzeba sporo cofac zaplon.
powyzej 0.9bara juz nie warto zwiekszac doladowania, bo kompresor wtedy juz tylko mieli powietrze mega je podgrzewajac, i wieksze cisnienie nic nie daje, bo zbyt rosnie temp w dolocie i odejmowanie zaplonu niweluje wieksze doladowanie.

zonk
28-03-09, 13:58
moj silnik niebyl w za dobrej kondycji chyba przed montarzem jrsc , na rolkahc mial 150ps wiec boje sie ze jak doladuje wiece to cos w nim poleci nietak i sie sypnie dlatego mysle o zakuciu go...a co do doladowania mysle ze wiecej niz 0,8 niechce nawet dmuchac.
A ile ty miales na 0,9 bara mocy? 26X ?


http://moto.allegro.pl/item578235670_lekkie_kolo_pasowe_honda_del_sol_int egra_crv.html i czy to kolo sie nada ?

wojtrek
28-03-09, 14:29
z chlodzeniem i 0.8bara (bo przed chlodzeniem mialem 0.9, ale dolozenie chlodzenia powoduje spadek o ok. 0.1bara doladowania, bo powietrze jest bardziej geste) mialem ponad 260. ale bez chlodzenia i 0.9b mialem z tego co pamietam miedzy 230 a 240, ale dokladnie juz nie pamietam. w kazdym razie na wiecej niz 240 bez chlodzenia nie licz. przy 0.5-6b mialem 215 chyba.

edit: lepiej sie nastaw na 230KM bez chliodzenia, przy 0.8b 225 pewnie

zonk
28-03-09, 14:45
no ja w tej chwili przy 0,66 bodajze, mam 215km. Ale docelowo chce miec wlasnie 240-250.

Myslisz ze samo kolo pasowe styknie wsadzic? bez zakuwania ani nic da rade ten motor? i to co w linku podalem jest dobre? bo jak widzialem seryjne to chyba inaczej wyglada...

wojtrek
28-03-09, 15:03
jezeli teraz masz 0.66bara to po zalozeniu pasowego od CRV bedziesz mial 0.9 na 95%. wiem, ze w CRV byly 2 rodzaje silnikow, nie pamietam juz jakie symbiole, ale F seria i B seria chyba, jak kupisz to od B serii (roznia sie tylko otworem, ten od F ma chyba mniejsza srednice i nie pasuje do B) to bedzie OK :P ale 250KM nie bedziesz mial bez chlodzenia. 240 tez nie. nie ma duzej roznicy miedzy 0.66bara a 0.8, bo temp rosnie i jak np. 0.3 na 0.5bara da powiedzmy 25KM to juz z 0.5 na 0.7 (nadal 0.2 wiecej) da gora 20. wiec nie licz na to, ze z przejscia z 0.66 na 0.8 bedziesz mial 25-30KM wiecej, nie ma takiej opcji. chlodzenie zrobisz i kolo od crv i bedziesz mial to co ja, to ponad 250KM powinno byc.

a co do tego, czy da rade twoj silnik, to sie nie bede wypowiadal. ja zaryzykowalem z moim i sie nic nie stalo przez 30tys km. w usa twierdza, ze 300KM daje rade seria, dominik twierdzi, ze 250 to max. wg mnie przez to ze masz kompresor, to wieksze doladowanie wytrzyma, bo nie ma duzego momentu obrotowego, a to to gnie korby a nie doladowanie (tak mi sie wydaje), wiec jak zakladasz turbo i masz 300Nm to moze cos sie stac, ale majac kompresor masz moment 230-240Nm, to ledwie 50% wiecej niz seria, wiec wg mnie spoko. ale w zadnym wypadku nie bierz tego jako wyrocznie :D ja nie chce czuc sie odpowiedzialny za nie moj silnik. pozdro.

zonk
28-03-09, 15:21
czyli bez innych modow ( walki etc... ) i bez chlodzenia nieda sie wykrzesac 240ps z tego ?

A ty miales pozneij chlodzenie...jakies namiary z kad to zrobic u kogo gdzie?

wojtrek
28-03-09, 15:27
zrobilem sam, kupilem rdzenie laminova, narysowalem szkic, dalem do wyspawania scianki boczne, zeby byly prostopadle, potem zaprojektowalem to tak, by rdzenie byly odizolowane termicznie od kolektora ssacego (nie spawalem razem, tylko dalem na oringach gumowych), dolozylem chlodnice od cc900, zbiorniczek i pompe wody (musi byc baaardzo wydajna, z jakiejsc lodzi to bylo) i juz :) oczywiscie bez pomocy tokarza i spawacza alu bym tego nie zrobil, ale dalem rade, tylko to drogie jest. mnie to kosztowalo ponad 3tys zl, ale nie pamietam teraz ile dokladnie.

i nie, na 240KM nie licz bez chliodzenia i z 0.8bara, niestety

Look_As
28-03-09, 20:55
pompa 800 l/h będzie wystarczająca?

wojtrek
28-03-09, 21:52
zebym ja pamietal... gdzies mam od niej pudelko, ale nie wiem czy na nim bedzie cos napisane, a pompa jest we wroclawiu w pewnym czarnym civiku. pamietam, ze ona musi miec nie tylko przeplyw, ale takze odpowiednie cisnienie, ale za cholere nie pamietam ani marki ani parametrow...

!markos
28-03-09, 21:54
generalnie najrozsadniej byloby przyjac, ze cokolwiek powyzej 0.5bar wymaga chlodzenia. potem niepotrzebnie obciazasz silnik, a smocy za duzo nie przybywa. eaton konczy sie powyzej 0.9bar. krecenie go jeszcze szybciej niepotrzebnie zuzywa lozyska, lacznik i przede wszystkim uszczelnienia walkow..

co do patentu na chlodzenie - mozna to zrobic bardzo fajnie. nie mam juz niestety swojego kompresora, w nim zrobilem wedlug starszej koncepcji - tez bedzie dzialac, ale mozna to zrobic lepiej. jakby cos, to moge wykonac instalacje rdzeni laminova, oczywiscie odplatnie :)

co do pompy nie ma co kombinowac - najlepiej nadaje sie do tego bosch z forda lightning. jest droga, ale lepszej chyba nie ma.

Look_As
29-03-09, 13:28
http://www.fordracingparts.com/parts/part_details.asp?PartKeyField=6199

http://www.allegro.pl/item572947513_pompa_cyrkulacji_wody_vw_seat_merced es_ford_nowa.html

to pewnie to samo tylko nigdzie nie mogę doszukać się parametrów tej pompy.

taka powinna dać radę

http://www.allegro.pl/item585770725_pompa_obiegu_wody_mercedes_volkswage n_ford_bosch.html

zonk
29-03-09, 14:30
co do patentu na chlodzenie - mozna to zrobic bardzo fajnie. nie mam juz niestety swojego kompresora, w nim zrobilem wedlug starszej koncepcji - tez bedzie dzialac, ale mozna to zrobic lepiej. jakby cos, to moge wykonac instalacje rdzeni laminova, oczywiscie odplatnie :)
.

a moglbys napisac ile by to kosztowalo ? moze byc na PM.

!markos
29-03-09, 19:36
tylko nigdzie nie mogę doszukać się parametrów tej pompywidocznie zle szukasz..
http://www.siliconeintakes.com/images/product/bosch_specs.gif

zonk
10-04-09, 15:45
ktos sie orientuje jak zaloze kolo pasowe z CRV B20 od czego kupic pasek zeby byl dobry? od CRVki cyz od jakiegos innego auta ?

Dealer
10-04-09, 19:51
okolice 4pk855

zonk
11-04-09, 19:17
a kolo pasowe ma byc od CRV b20b3 czy B20z1 ??

Nowy Kubi
15-04-09, 09:57
Nie ma ktoś standardowego kółka na kompresor JR 4-rowkowego?

Kolega poszukuje i prosił o zapytanie.

zonk
16-04-09, 12:49
a kolo pasowe ma byc od CRV b20b3 czy B20z1 ??

ktos mi moze pomoc bo dosc wazne to jest... ?

zonk
30-04-09, 12:11
okolice 4pk855


ale na kole sa 3 miejsca...reszta paskow pasuje ta sama czy jakie sa ich rozmiary????

BUBA
02-05-09, 12:22
a namierzył może ktoś wykres charakterystyki kompresorów JRSC, zależność obrotów od ciśnienia doładowania? Tak mnie interesi jakie są różnice od turbo. Pewnie wcześniej działa, nie ma turbo dziury. Tylko jak wcześnie i jak dokładnie wygląda przebieg. rozumiem, że zakres obrotów możemy zmieniać kołem pasowym na kompresorze, ale charakterystyka jest taka sama chyba zmienia się tylko zakres. Widział ktoś taką charakterystykę, bo na stronie producenta nic nie ma (jakaś lipna ta strona).

Wojo
02-05-09, 16:29
a namierzył może ktoś wykres charakterystyki kompresorów JRSC, zależność obrotów od ciśnienia doładowania? Tak mnie interesi jakie są różnice od turbo. Pewnie wcześniej działa, nie ma turbo dziury. Tylko jak wcześnie i jak dokładnie wygląda przebieg. rozumiem, że zakres obrotów możemy zmieniać kołem pasowym na kompresorze, ale charakterystyka jest taka sama chyba zmienia się tylko zakres. Widział ktoś taką charakterystykę, bo na stronie producenta nic nie ma (jakaś lipna ta strona).

http://www.supercharger.com/ :p

BUBA
03-05-09, 00:56
kur... cze, jak ja tego nie widziałem :o

Wojo
14-05-09, 19:44
Zonk i jak sie sprawy maja ?

Nowy Kubi
18-05-09, 23:19
W D serii na std kółku charakterystyka jest taka, że po przekroczeniu 2k daje na otwarciu 0,3 bar, a po przekroczeniu 3 tys już jest max 0,45bar i tak sie utrzymuje do odcięcia.

Po porządnym wystrojeniu wypluło 177 KM, moment max 180, ale od poniżej 3 tys jest non stop powyżej 170 Nm
moc rośnie liniowo do samej odcinki, chociaż i tak jest przesunięta do góry

wykesik wygląda tak:

http://img341.imageshack.us/img341/7835/hamownia.jpg