PDA

Zobacz pełną wersję : ścina zewnętrzną część tylnej lewej opony



darkwap
30-08-08, 03:29
problem jak w temacie,
przy okazji przeglądu technicznego zrobili mi geometrię - niby o.k.:
oś tylna 0 m/km,
oś przednia 2 m/km.
Amortyzatory też o.k. (tłumienie drgań oś przednia lewy 75 %, prawy 76%; oś tylna lewy 73% prawy 73%)

skoro to nie zbieźność oraz amortyzatory to co może sprawiać, że opona z tyłu lewa bardzo mocno zużywa się po zewnętrznej stronie, po wewnętrznej jest o.k. Dodam, że opona prawa z tyłu oraz przednie nie wykazują objawów nierównomiernego zużycia.

zakładam wątek ponieważ 3 godziny szukałem i znalazłem tylko o nierównym zużyciu opon z przodu.

mirasek
30-08-08, 19:13
Jeśli nie zbieżność to kąt pochylenia koła.

Co do sprawności amortyzatorów to "ścieżke" traktowałbym z dużym przymróżeniem oka, na trzęsiawce miałem coś 75-79% sprawności (czyli prawie jak nowe) a auto bujało sie jak pierdzielony rezus, po zmianie kompletu na nowy różnica ogromna, także nie specjalnie sie tym sugeruje.

darkwap
03-09-08, 16:21
[QUOTE=mirasek;479753]Jeśli nie zbieżność to kąt pochylenia koła.

a czy kąt pochylenia moźna regulować?

MarcinC2
03-09-08, 16:39
z Camber kit'em.. tak, da się..

mirasek
03-09-08, 20:46
Camber kitem tak, ale w seryjnej zawiesze generalnie nie. Jakby ścinało opony od środka to można dać podkładki pod mocowanie górnego wahacza, a w Twoim przypadku praktycznie nie ma możliwości regulacji. Możliwe że masz coś odkształcone. Jedź na geometrie i niech sprawdzą też pochylenie kół jeśli nie zrobili tego przy robieniu zbieżności, będziesz miał pewność.

Ogólnie to dziwne bo nie pisałeś żeby auto sie źle prowadziło a z doświadczenia wiem że w tym samochodzie byle pierdułka w zawieszeniu ma spory wpływ na jakość prowadzenia, albo taki wyczulony jestem ;)