PDA

Zobacz pełną wersję : Pali olej, bierze olej



nitewarrior
25-08-08, 20:53
Witam;
Co poradzicie w poniższym przypadku?????
Mam honde D14A3, rocznik 96, przebieg 180tys.
Fura od jakiegos juz czasu bierze sporo oleju, idzie biały dym z rury
3 tygodnie wymienialem zjarany zawór i mechanicy "stwierdzili" ze prowadnice są pokrzwione i ze nalezy oddawac doprostowania itd (koszt okolo 800zl) + robocizna
Druga teoria mówi ze lepiej oplacaloby sie kupic kompletna glowice z innego uzywanego auta (max400zl +robocizna)

Oczywiscie wolałbym opcje nr 2. Myslicie ze to rozwiaze problem calosciowo?????

HELP!!!

MarcusLDZ
25-08-08, 21:18
Może nie będę zbyt optymistyczny ale jak auto bierze olej że aż dymi z rury to moim zdaniem czas na generalny remont albo warto pomyśleć o swapie (czasami szkoda ładować kasę w silnik).
Ale że z natury jestem optymistą to spróbuj z opcją nr 2 - używana głowica może zdać egzamin chociaż uważaj co kupujesz bo można trafi na minę, no i jak zawsze zaufany mechanik.
Może zainteresuje Cię ta aukcja z opcją jak twierdzi wystawca - za ile wylicytujesz za tyle kupisz http://www.moto.allegro.pl/item424934121_glowica_kompletna_honda_6gen_civic_d 14a4_d14a3.html

Pozdro

nitewarrior
25-08-08, 21:50
Mam na uwadze poniższe:
http://www.allegro.pl/item423808623_honda_civic_glowica_1992_95_1995_200 0.html
Tu mam opcje ze jest gwarancja rozruchowa.
Do 250 to dobra cena ale tak jak piszesz, nie wiadomo na co trafisz.
Z twojego linka skorzystam. Juz zalicytowane:) THX

PS. Co to jest SWAP ??

Civic '99
25-08-08, 22:25
Swap to mniej więcej zmiana silnika na mocniejszy poczytaj temat wunata on ostatni zmieniał z D14 na D16

misiek1
25-08-08, 23:21
Jeśli biały dym z rury to raczej uszczelka pod głowicą, a kopci niebieskim dymem przy odpalaniu, czy cały czas? Jeśli tylko przy odpaleniu to będą to uszczelniacze zaworowe, a jeśli cały czas lub przy mocnym wciśnięciu gazu to niestety pierścionki. Zakładając pierwszą opcję, czyli remont głowicy = nowa uszczelka głowicy (ja misiąc temu zapłaciłem w ASO 139 zł do silnika D14A5), obróbka głowicy z frezowaniem gniazd i wymianą uszczelniaczy w granicach 500 zł + wspomniane prostowanie prowadnic. Przy założeniu, że robocizną zajmiesz się sam, wyjdzie około 800zł. Czyli operacja jeszcze opłacalna i wiadomo jak będzie profi zrobione kilka tkm moża będzie pośmigać. A jeśli do tego dojdą pierścionki to lepiej rozglądnąć się za jakimś swapem z dobrego źródła, żeby nie nadziać się na bubel.

nitewarrior
26-08-08, 08:04
Jesz cze jakies sugestie???
Obawiam sie ze po wymianie glowicy okaze sie ze to pierscienie.....

Konrad84
26-08-08, 08:28
No i co że pierścienie ? I tak ędziesz miał czapkę zdjętą więc można wymienić pierścienie. Wg. mnie to albo robisz swap na d16w4, d16y8 lub d16z6, albo mini me + remont. Wogóle to najpierw bym zmienił uszczelke pod głowicą, bo to możesz sam zrobić i obserwować co się dzieje.

nitewarrior
26-08-08, 09:59
Co t o"mini me + remont." ??

USzczelka byla wymieniana. Wiadomo co jest w srodku. Pokrzywione prowadnice dlateg ozalecaja wymiane na inna sprawna uzywana glowice.

Konrad84
26-08-08, 10:07
a ty tuningi jakieś chcesz ?

nitewarrior
26-08-08, 13:50
chcę zeby samochód po prostu normalnie działał, nie dymil z rury i nie palił oleju :>

Konrad84
26-08-08, 14:17
to kup głowice d14 za grosze + pierścienie + uszczelniacze + minerał na dotarcie + syntetyk docelowo i masz silnik nówka pewex.

zed
27-08-08, 16:23
Jak chcesz tym samochodem troche pojezdzic jeszcze i nie martwic sie o nic to kup glowice ktora nie miala zadnych przygod do tego uszcz. pod glowice i pierscienie chyba ze chcesz to 10x rozbierac pozniej. Jak sie pozniej okaze ze uszczelniacze sa do wymiany to je mozna wymienic bez zdejmowania samej glowicy :D

nitewarrior
27-08-08, 17:03
myslisz ze od razu robic tez pierscienie ??? bo jak sie ich nie zrobi a po zlozeniu sie okaze ze znowu dymi to tylko wtopa na robociźnie u mechnaika:>
chyba nie ma sie co łudzić ze są jeszcze OK co?:>

zed
27-08-08, 18:16
Moim zdaniem albo robisz to porzadnie albo jezdzil dalej i dolewaj oleju.Jak robilem mini me to wymienilem uszcz. glowicy wiadomo+pierscienie+uszczelniacze zaworowe profilaktycznie.Po zalozeniu glowicy zrobilem okolo30 tys jezdzac dosyc szybko :D i wszystko bylo w porzadku

nitewarrior
03-09-08, 14:06
Co do wycieku oleju to się dzisiaj dowiedziałem że oryginalne pierścienie są przystosowane do oleju syntetycznego. w momencie jak lejesz półsyntetyk lub mineralny to one są nieszczelne i trzeba je wymieniać na inne poszerzając przy tym otwory.

zed
04-09-08, 11:41
Mineral leje sie do trupa.Polsyntetyk jak masz juz najechane troche.Po kompletnym remoncie w H zalewasz najpierw olej np. mineral na dotarcie a pozniej docelowy czyli syntetyk. Te otwory w silniku to pewnie tuleje :p ciekawa koncepcja z tym poszerzaniem bo wtedy bedzie brala z litr na 100km :p

nowik1
05-09-08, 14:23
Hmm. Chyba drugi ten sam temat równolegle, bo napisałem dokładnie to samo co zed w innym poście.

nitewarrior
05-09-08, 14:29
Z poszerzaniem chodzi o to, że pierscienie, które są bardziej wytrzymale na półsyntetyk maja wieksza średnice.

nowik1
05-09-08, 14:39
Pierścienie, które mają większą średnicę montuje się do auta które ma już lekko zużyte cylindry - tzw pierścienie nadwymiarowe. Jest wtedy wyczuwalny "próg" pod palcem, podczas sprawdzania powierzchni cylindra.
A najlepiej przy mocno zużytych cylindrach wymienić cylindy+pierścienie - oryginalne ofcourse.

Z tego co piszesz to wynika że do zrobienia:
- pierścienie nadwymiarowe +
- rozwiercanie cylindrów