PDA

Zobacz pełną wersję : Wachecze



Lukaszemko
13-04-16, 19:30
Wiecie gdzie kupie dolne i górne wahacze przednie do mb 2 2000r w sensownych cenach

zamq94
15-04-16, 07:49
W sklepie, albo allegro.

bartek_levis
15-04-16, 13:49
dolne ? wystarczy wymienić silentblocki co jest dużo tańsze niż cały wahacz, górne to samo albo kpl wahacz masz np w haparts

wiesko1261
15-04-16, 17:24
Wiecie gdzie kupie dolne i górne wahacze przednie do mb 2 2000r w sensownych cenach

tylko odpuść se tanie zamienniki z allegro :) niewytrzymały u mnie sezonu (górny kompletny wahacz ,na jesieni zmieniany i takich luzów dostał że szok ) :)

Lukaszemko
15-04-16, 18:54
dolne ? wystarczy wymienić silentblocki co jest dużo tańsze niż cały wahacz, górne to samo albo kpl wahacz masz np w haparts




niestety ale same gumu u mnie nie wystarczą dorwałem jeden uzywany na lewą stronę to zobaczymy czy coś to pomoże

kluku20
15-04-16, 20:52
polecam haparts dołożysz troszkę a wiesz co masz w zawieszeniu te zamienniki "pożal się boże" to...

Kubuniek
15-04-16, 21:14
Kolego, jeśli masz proste wachacze to wymień tylko gumy. Na przykład od Dzidy.

Lukaszemko
15-04-16, 21:29
Kolego, jeśli masz proste wachacze to wymień tylko gumy. Na przykład od Dzidy.





A skąd mam wiedzieć wzrokowo wyglądają bardzo dobrze a samochód w lewo sciega niemiłosiernie

a jakoś zal mi wydawać 700zł na dwa wahacze szczególnie ze brak pewności

kluku20
15-04-16, 21:46
odkręć wahacz i musi być widać która guma co i jak pierdyknięte górny wahacz nie jest drogi gorzej z dołem po drugie dół wymieniasz tuleje i jest ok bo te nowe to dziadostwo zależy gdzie kupisz i jakiej firmy ale nie ma jak to oem wahacz tylko gumy prasa i można robić :)

Lukaszemko
15-04-16, 23:01
odkręć wahacz i musi być widać która guma co i jak pierdyknięte górny wahacz nie jest drogi gorzej z dołem po drugie dół wymieniasz tuleje i jest ok bo te nowe to dziadostwo zależy gdzie kupisz i jakiej firmy ale nie ma jak to oem wahacz tylko gumy prasa i można robić :)

Tak gorzej jak wahacz jest krzywy i mam takę nadzieje ze to jest to u mnie jutro zobaczę bo wachacz przyszedł już do mnie tylko gumy zmienić i montować lewy

wiesko1261
16-04-16, 17:32
A skąd mam wiedzieć wzrokowo wyglądają bardzo dobrze a samochód w lewo sciega niemiłosiernie

a jakoś zal mi wydawać 700zł na dwa wahacze szczególnie ze brak pewności

mi kilka lat ciągnęło w lewo :) (odkąd ją mam )
teraz , po zmianie dolnych i górnych sworzni (CTR) przestało ? nawet jeszcze nie byłem na zbieżności :) ( górne brałem w ciemno te 35,5 mm i pasowały ) :)

Lukaszemko
17-04-16, 21:29
Poważnie wymienić sworznie

wiesko1261
18-04-16, 06:33
Poważnie wymienić sworznie

w tamtym sezonie wymieniałem kompletne górne wahacze , ale wysypały się po zimie , więc musiałem :)
i dziwne bo przestało z ciągać

Kubuniek
18-04-16, 09:15
Wahacze stalowe montowane w civikach wcale nie są takie słabe, by mogły Ci się pokrzywić. Jeśli chcesz wiedzieć dokładnie co masz walnięte, to niestety, ale musisz unieruchomić samochód na kilka dni. Rozkręcić zawieszenie i sprawdzić co kwalifikuje się do wymiany. Sprawdzić gumy, drążki kierownicze, końcówki drążków, sworznie itd. Jeśli przód będzie ok to zabierz się za tył. Wywalone duże cukierki i tuleje od łącznika do regulacji zbierzności też mogą powodować ściąganie w prawo/lewo. A na koniec geometria. Może hamulce się blokują. To też może być przyczyna ściągania.

Z fusów nie wywróżymy nic.

wtomasz
18-04-16, 10:36
Kolega Kubuniek ma rację. Każda ingerencja w zawieszenie musi zakończyć się sprawdzeniem geometrii/zbieżności. Jeśli szukasz zamienników wahaczy dolnych to polecam takie marki jak: SWAG, HERTH+BUSS. Są relatywnie tanie i nie ma z nimi problemów (sprawdzane osobiście i jeżdżą do dzisiaj mając ponad 2 lata). tanei zamienniki mają różnice w wymiarach a jakość odlewów, że o gumach nie wspomnę jest żenująco niska. Przerobiłem paręnaście napraw zawieszeń i jak chcesz zrobić coś raz i już nie wracać do tematu zawieszenia to polecam od razu montaż tulei poliuretanowych i masz spokój. Jak wahacz jest prosty to wyprasuj stare gumowe tuleje, gumę z silentblock-a, wyczyść papierkiem albo daj do piaskowania (ścierniwem a nie piaskiem) + malowanie proszkowe (jak chcesz mieć od razu konserwacje. Malowanie proszkowe kompletu wahaczy na przód to koszt około 40-70 zł w zależności od firmy).

Radzyn
18-04-16, 12:47
..polecam od razu montaż tulei poliuretanowych i masz spokój...

Coraz więcej użytkowników ma negatywne opinie na temat poliuretanów, więc byłbym ostrożny z tym "spokojem". Piszę to w oparciu o wpisy na tym forum, nie własne doświadczenia.
Ale chyba nikt nie narzekał na OEM hondowskie tuleje (poza ceną...), poza tym dołączyłem do grona posiadaczy tulei Febest, ale zbyt krótko je użytkuję, by jednoznacznie określić czy są OK, czy nie. Za to z pewnością są tańsze.

wtomasz
18-04-16, 13:33
W Polsce jest dwóch producentów poli: Deuter (Poliuretany Olkusz) oraz StrongFlex. Opinie są różne. Brat jeździ w EJ9 od 2 lat na Olkuszu i nie powiem złego słowa (ma zrobiony tylko tył przy okazj iswapa hamulców). W BMW e36 też ma poli z Olkusza(część przodu) i jest rewelacyjnie. Sam teraz testuje obu producentów więc po sezonie będę mógł się wypowiedzieć na temat które poli są lepsze. Jest jeszcze Energy Suspension ściągane z ebay-a albo na zamówienie przez parę stron z częściami tuningowymi. Najlepiej niech wypowiedzą się posiadacze poliuretanów, to sprawa będzie załatwiona.

Na pewno są tańsze w zakupie, ale na całe życie samochodu musisz wymienić tuleje 2-4 razy (w zależności jak i ile jeździsz). Montujesz poli i nic Cię nie interesuje. Zwłaszcza jak musisz wymienić tuleje to nie opłaca się pakować gumy tylko poli, dopłacisz te 50 zł ale masz spokój i pewność do końca i zapominasz o tej naprawie.

Polecam wątek i zachęcam do wypowiedzenia się: http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?255808-Poliuretany-wymiana-do%B6wiadcze%F1-sprawdzone-opinie

Lukaszemko
18-04-16, 19:26
Wahacze stalowe montowane w civikach wcale nie są takie słabe, by mogły Ci się pokrzywić. Jeśli chcesz wiedzieć dokładnie co masz walnięte, to niestety, ale musisz unieruchomić samochód na kilka dni. Rozkręcić zawieszenie i sprawdzić co kwalifikuje się do wymiany. Sprawdzić gumy, drążki kierownicze, końcówki drążków, sworznie itd. Jeśli przód będzie ok to zabierz się za tył. Wywalone duże cukierki i tuleje od łącznika do regulacji zbierzności też mogą powodować ściąganie w prawo/lewo. A na koniec geometria. Może hamulce się blokują. To też może być przyczyna ściągania.

Z fusów nie wywróżymy nic.




wiec tak luzów brak jest na kole
Hamulce to nie to koła letko się obracają


najgorzej jak pamiętam to mam nawet konty przedstawione jak znajdę zdjęcie to wkleje

bartek_levis
19-04-16, 09:00
wiec tak luzów brak jest na kole
Hamulce to nie to koła letko się obracają


najgorzej jak pamiętam to mam nawet konty przedstawione jak znajdę zdjęcie to wkleje

https://akphoto1.ask.fm/863/085/879/150003009-1sb0tmi-jtflpdijoi2mc6k/original/aa73a56b0017b8c05219ecc4.png

jej nawet ja widzę te błędy :/

MichałCK
19-04-16, 13:45
Chłopaki nie każdy umie język polski :) jeden umie letko, natomiast drugi może nie umieć fcale :p

Radzyn
19-04-16, 17:14
1. Powinien się nauczyć, zwłaszcza jeśli jest Polakiem
2. Jeśli jest dyslektykiem albo opierdalaczem - może skorzystać z edytora tekstu i po napisaniu przekleić go na forum. Mniejszy obciach niż napisać wachecze zamiast wahacze...
3, Jeśli jest obcokrajowcem - wystarczy że o tym wspomni (wiadomo że "polska język, trudna język";))
3. To nie sms, że trzeba się zmieścić w 160 znakach, gdzie nie ma miejsca na znaki przestankowe, pisze się same skróty, a czytający muszą rozszyfrować, jaki problem ma piszący. Że o "proszę" czy "dziękuję" nie wspomnę.
4. Wyjątkowo nie przepraszam za offtop, Ktoś może się ze mną nie zgadzać odnośnie polszczyzny, ale wtedy odsyłam do regulaminu forum.