Zobacz pełną wersję : Pytanie o profilaktyczną wymianę panewek
Jestem właśnie po lekturze
http://www.civicklub.pl/forum/archive/index.php/t-202994.html
Temat stary, ale aktualny i prawdziwy.
Możecie mnie jednak do końca uświadomić?
Otóż, jak wiadomo wszem i wobec mam EG3 po panewce i MA8, który zakupiłem około rok temu.
Ostatnio przy regulacji luzów zaworowych zwróciłem uwagę na smołę wszędzie prawdopodobnie od oleju mineralnego. Mając doświadczenie z D13B2 i obróceniem panewki chciałbym wyczyścić głowicę, wymienić uszczelniacze i prowadnice oraz komplet zaworów. Na dawcę pójdzie najprawdopodobniej głowica z D13. Następnie jak głowica będzie zrobiona wymiana pierścieni i panewek a w międzyczasie czyszczenie pompy olejowej i wymiana uszczelniaczy wału korbowego. Niby wszystko proste.
Ale po lekturze z linku powyżej istnieje pytanie. Silnik chodzi dobrze. Panewki nie stukają, jest moc, kontrolka oleju gaśnie.
Czy panewki wynieniać na nominalne czy bawić się w pomiary plastigage? A może profilaktycznie dać wał do szlifu i kupić panewki nadwymiarowe?
Co do kosztów to nie piszcie proszę, że się nie opłaca. Nie ma być mega mocnie tylko mega trwale :-). Najchętniej kupiłbym nowy wał OEM:-).
To jak to jest z tymi panewkami? Kto wymieniał na nominały i jakiej firmy i ile na takim setupie pojeździł?
Muszę to zrobić, bo wiem, że ta smoła zatka mi w końcu pompę i kanały w wale korbowym i będzie powtórka z rozrywki.
Według tego co napisałeś to silnik pracuje dobrze.
Nie dawaj wału do szlifu,najpierw oddaj wał do pomiarów.Jeżeli wał nie ma rys i jest w nominalnych wymiarach to kup sobie panewki w nominale np. Taiho,King,ACL.
Jeżeli wał odbiega od nominalnego wymiaru, to poszukaj innego używanego ktoś na pewno będzie miał dobry wał .Na pewno będzie to lepsze rozwiązanie niż szlif wału ;).
Czy panewki wynieniać na nominalne
Z tymi co masz w silniku coś jest nie tak? Chyba za wcześnie zadajesz pytanie. Jeśli obecne będą kwalifikować się do wymiany i ma być mega trwale, to wał dajesz do sprawdzenia, jak się nadaje to zakładasz nowe nominalne panewki dbając o pasowanie i tyle.
Z tymi co mam jest wszystko w porządku, ale w momencie czyszczenia bloku z syfu i wymianie piersćieni będę te panewki musiał zdemontować. Dlatego panewki 21 letnie wymieniłbym na nowe. O to tylko chodzi.
I co rozumiesz pod pojęciem "dbania o pasowanie"? Ja to rozumiem tylko tak, że jak kupię nominały to każda jest taka sama. Czy jednak nie jest?
Czy panewki wynieniać na nominalne czy bawić się w pomiary plastigage?
Tylko i wyłącznie wymieniać i stosować należy panewki nominalne. Plastigage mierzyć nie trzeba.
A może profilaktycznie dać wał do szlifu i kupić panewki nadwymiarowe?
To jest jedna z najgorszych rzeczy, jaką możesz zrobić.
Najchętniej kupiłbym nowy wał OEM:-)
Nie ma takiej potrzeby. Wały i panewki w silnikach Hondy są wieczne.
Kto wymieniał na nominały i jakiej firmy i ile na takim setupie pojeździł?
Ja wymieniałem, firmy Honda, 380 tysięcy i jedzie dalej.
I co rozumiesz pod pojęciem "dbania o pasowanie"? Ja to rozumiem tylko tak, że jak kupię nominały to każda jest taka sama. Czy jednak nie jest?
To źle rozumiesz. Pasowanie panewek to najważniejsza rzecz w każdym silniku dla jego bezawaryjności i poprawnej pracy. Nominalnych panewek jest siedem różnych rozmiarów.
Nie ma takiej potrzeby. Wały i panewki w silnikach Hondy są wieczne.
Wieczne nie wieczne, w D13B2 się obróciło.
To źle rozumiesz. Pasowanie panewek to najważniejsza rzecz w każdym silniku dla jego bezawaryjności i poprawnej pracy. Nominalnych panewek jest siedem różnych rozmiarów.
Czy na starych będę miał kolory zaznaczone? da się odczytać?
Nie ma takiej potrzeby. Wały i panewki w silnikach Hondy są wieczne.Wieczne nie wieczne, w D13B2 się obróciło.
A samochód jeździł od początku do końca na syntetycznym oleju?
Chciałbym. Ja mu lałem syntetyk, ale był już mocno sfatygowany co widać tutaj
https://goo.gl/photos/GxYX5JX7ZvNKVE787,
Dlatego podejrzewam, że zabiły się kanały na wale korbowym.
Dosłownie wszystko w smole. Ale D13 został wymieniony
Dlatego w moim D14A2 chcę wszystko zawczasu wyczyścić, żeby uniknąć takich sytuacji. Ma być na kilka ładnych lat. Bo będą inne wydatki.
No to ktoś zabił panewki, a nie same się obróciły ;)
Pewnie będziesz wiedział. Głowica D13B2 a D14A2 to to samo tylko, że D13 ma otwór na pompę paliwa?
I jak z kolorami panewek. Na oryginałach będą widoczne?
wiesko1261
31-03-16, 18:45
kolory na panewkach będą widoczne :)
ja u siebie po rozebraniu i obejrzeniu panewek (były całe srebrne ), ale dla spokoju wymieniłem :) obecnie od remontu prawie 100tyś i nic się nie dzieje :) jak dobrze pamiętam wsadzałem panewki Taiho ,pierścienie Riken
nadal od wymiany nic nie dolewam :)
A panewki główne też mają kolory?
A panewki główne też mają kolory?
Tak.
Michał. Dasz maila?
info@haparts.pl?
I jeszcze jedno...
Popychacze są*lekko wytarte od wałka rozrządu (tu chodzi o D13B2, króty idzie na dawcę ewentualnie). Do którego momentu można ich używać? Bo przecież luz kasuje się przez regulację.
Czy prowadnice wyprasowuje się od strony komory spalania czy od strony popychaczy?
Wyklepane z Xperii Z3
I czy jest jakiś patent na wybicie prowadnic? Doczytałem, że nagrzać glowice i próbować wybić wybijakiem. Nagrzać, bo aluminium szybciej się rozszerzy niż stal z której zrobione sa prowadnice.
Wyklepane z Xperii Z3
wiesko1261
04-04-16, 19:35
ja wypychałem na prasie od strony komory :) (dorabiałem trzpień ,by nie popękały ) zwykłym wybijakiem mogą się wykruszyć
I wszystko na zimno?
Ja w testowanej głowicy z D13B2 niestety jeden od strony rozrządu ułamałem. Nie ma tragedii , ale dobrze byłoby to wyprasować.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.