PDA

Zobacz pełną wersję : Pytanie o profilaktyczną wymianę panewek



Kubuniek
30-03-16, 23:12
Jestem właśnie po lekturze
http://www.civicklub.pl/forum/archive/index.php/t-202994.html
Temat stary, ale aktualny i prawdziwy.
Możecie mnie jednak do końca uświadomić?
Otóż, jak wiadomo wszem i wobec mam EG3 po panewce i MA8, który zakupiłem około rok temu.
Ostatnio przy regulacji luzów zaworowych zwróciłem uwagę na smołę wszędzie prawdopodobnie od oleju mineralnego. Mając doświadczenie z D13B2 i obróceniem panewki chciałbym wyczyścić głowicę, wymienić uszczelniacze i prowadnice oraz komplet zaworów. Na dawcę pójdzie najprawdopodobniej głowica z D13. Następnie jak głowica będzie zrobiona wymiana pierścieni i panewek a w międzyczasie czyszczenie pompy olejowej i wymiana uszczelniaczy wału korbowego. Niby wszystko proste.
Ale po lekturze z linku powyżej istnieje pytanie. Silnik chodzi dobrze. Panewki nie stukają, jest moc, kontrolka oleju gaśnie.
Czy panewki wynieniać na nominalne czy bawić się w pomiary plastigage? A może profilaktycznie dać wał do szlifu i kupić panewki nadwymiarowe?
Co do kosztów to nie piszcie proszę, że się nie opłaca. Nie ma być mega mocnie tylko mega trwale :-). Najchętniej kupiłbym nowy wał OEM:-).
To jak to jest z tymi panewkami? Kto wymieniał na nominały i jakiej firmy i ile na takim setupie pojeździł?
Muszę to zrobić, bo wiem, że ta smoła zatka mi w końcu pompę i kanały w wale korbowym i będzie powtórka z rozrywki.

szamann
31-03-16, 00:29
Według tego co napisałeś to silnik pracuje dobrze.
Nie dawaj wału do szlifu,najpierw oddaj wał do pomiarów.Jeżeli wał nie ma rys i jest w nominalnych wymiarach to kup sobie panewki w nominale np. Taiho,King,ACL.
Jeżeli wał odbiega od nominalnego wymiaru, to poszukaj innego używanego ktoś na pewno będzie miał dobry wał .Na pewno będzie to lepsze rozwiązanie niż szlif wału ;).

mirasek
31-03-16, 09:46
Czy panewki wynieniać na nominalne
Z tymi co masz w silniku coś jest nie tak? Chyba za wcześnie zadajesz pytanie. Jeśli obecne będą kwalifikować się do wymiany i ma być mega trwale, to wał dajesz do sprawdzenia, jak się nadaje to zakładasz nowe nominalne panewki dbając o pasowanie i tyle.

Kubuniek
31-03-16, 10:06
Z tymi co mam jest wszystko w porządku, ale w momencie czyszczenia bloku z syfu i wymianie piersćieni będę te panewki musiał zdemontować. Dlatego panewki 21 letnie wymieniłbym na nowe. O to tylko chodzi.

I co rozumiesz pod pojęciem "dbania o pasowanie"? Ja to rozumiem tylko tak, że jak kupię nominały to każda jest taka sama. Czy jednak nie jest?

Dzida
31-03-16, 10:32
Czy panewki wynieniać na nominalne czy bawić się w pomiary plastigage?

Tylko i wyłącznie wymieniać i stosować należy panewki nominalne. Plastigage mierzyć nie trzeba.


A może profilaktycznie dać wał do szlifu i kupić panewki nadwymiarowe?

To jest jedna z najgorszych rzeczy, jaką możesz zrobić.


Najchętniej kupiłbym nowy wał OEM:-)

Nie ma takiej potrzeby. Wały i panewki w silnikach Hondy są wieczne.


Kto wymieniał na nominały i jakiej firmy i ile na takim setupie pojeździł?

Ja wymieniałem, firmy Honda, 380 tysięcy i jedzie dalej.


I co rozumiesz pod pojęciem "dbania o pasowanie"? Ja to rozumiem tylko tak, że jak kupię nominały to każda jest taka sama. Czy jednak nie jest?

To źle rozumiesz. Pasowanie panewek to najważniejsza rzecz w każdym silniku dla jego bezawaryjności i poprawnej pracy. Nominalnych panewek jest siedem różnych rozmiarów.

Kubuniek
31-03-16, 10:44
Nie ma takiej potrzeby. Wały i panewki w silnikach Hondy są wieczne.
Wieczne nie wieczne, w D13B2 się obróciło.

To źle rozumiesz. Pasowanie panewek to najważniejsza rzecz w każdym silniku dla jego bezawaryjności i poprawnej pracy. Nominalnych panewek jest siedem różnych rozmiarów.
Czy na starych będę miał kolory zaznaczone? da się odczytać?

Dzida
31-03-16, 11:13
Nie ma takiej potrzeby. Wały i panewki w silnikach Hondy są wieczne.Wieczne nie wieczne, w D13B2 się obróciło.

A samochód jeździł od początku do końca na syntetycznym oleju?

Kubuniek
31-03-16, 11:57
Chciałbym. Ja mu lałem syntetyk, ale był już mocno sfatygowany co widać tutaj
https://goo.gl/photos/GxYX5JX7ZvNKVE787,
Dlatego podejrzewam, że zabiły się kanały na wale korbowym.

Dosłownie wszystko w smole. Ale D13 został wymieniony

Dlatego w moim D14A2 chcę wszystko zawczasu wyczyścić, żeby uniknąć takich sytuacji. Ma być na kilka ładnych lat. Bo będą inne wydatki.

Dzida
31-03-16, 12:15
No to ktoś zabił panewki, a nie same się obróciły ;)

Kubuniek
31-03-16, 12:16
Pewnie będziesz wiedział. Głowica D13B2 a D14A2 to to samo tylko, że D13 ma otwór na pompę paliwa?

I jak z kolorami panewek. Na oryginałach będą widoczne?

wiesko1261
31-03-16, 18:45
kolory na panewkach będą widoczne :)
ja u siebie po rozebraniu i obejrzeniu panewek (były całe srebrne ), ale dla spokoju wymieniłem :) obecnie od remontu prawie 100tyś i nic się nie dzieje :) jak dobrze pamiętam wsadzałem panewki Taiho ,pierścienie Riken
nadal od wymiany nic nie dolewam :)

Kubuniek
31-03-16, 19:59
A panewki główne też mają kolory?

Dzida
31-03-16, 20:05
A panewki główne też mają kolory?

Tak.

Kubuniek
31-03-16, 20:08
Michał. Dasz maila?

info@haparts.pl?

I jeszcze jedno...
Popychacze są*lekko wytarte od wałka rozrządu (tu chodzi o D13B2, króty idzie na dawcę ewentualnie). Do którego momentu można ich używać? Bo przecież luz kasuje się przez regulację.

Kubuniek
04-04-16, 15:10
Czy prowadnice wyprasowuje się od strony komory spalania czy od strony popychaczy?

Wyklepane z Xperii Z3

Kubuniek
04-04-16, 18:48
I czy jest jakiś patent na wybicie prowadnic? Doczytałem, że nagrzać glowice i próbować wybić wybijakiem. Nagrzać, bo aluminium szybciej się rozszerzy niż stal z której zrobione sa prowadnice.

Wyklepane z Xperii Z3

wiesko1261
04-04-16, 19:35
ja wypychałem na prasie od strony komory :) (dorabiałem trzpień ,by nie popękały ) zwykłym wybijakiem mogą się wykruszyć

Kubuniek
04-04-16, 21:02
I wszystko na zimno?
Ja w testowanej głowicy z D13B2 niestety jeden od strony rozrządu ułamałem. Nie ma tragedii , ale dobrze byłoby to wyprasować.