PDA

Zobacz pełną wersję : Piszczenie pod maską



Maykel
24-03-16, 20:33
Witajcie,
Otóż mam problem, którego nie potrafię do końca zlokalizować a technicznie nie jestem zbyt "zaawansowany". Ciężko będzie to dobrze opisać, ale spróbuję :
W chłodniejsze dni po uruchomieniu silnika pojawia się pod maską dziwny pisk. Dodam, że nie występuje on za każdym razem. Jak na złość gdy pojechałem z problemem do mechanika to nic nie piszczało i wmówił mi, że to pasek...
Jeżeli jednak jadę już samochodem to pisk również idzie usłyszeć głownie przy obrotach ok. 2300 - 2500. Nie ma zależności czy silnik jest już rozgrzany czy nie.

Szukałem na forum problemu, ale nie mogłem znaleźć rozwiązania.

Jak nasłuchiwałem pod maską to najgłośniej wydawało mi się mniej więcej w tym miejscu (fota nie moja):


http://images78.fotosik.pl/448/c163cad836252d1fmed.jpg (http://www.fotosik.pl/zdjecie/c163cad836252d1f)

Civic VI 1.5 VTEC - E 114 KM.

elo263
24-03-16, 22:00
Też się nie znam, poczekaj aż ktoś się wypowie mądrzejszy :D
A w międzyczasie może:

Może po prostu jest gdzieś jakiś przedmuch?
Masz oryginalny filtr czy stożek? Zobacz czy dokręcone obejmy, nie ma luzów, pęknięć w gumie itp.

MutaFukas
24-03-16, 22:02
Wydaje mi sie ze moze to byc nieszczelbosc kolektora ssacego. Albo uszczelka albo jakis przewod jest przetarty.

Maykel
25-03-16, 10:13
Właściwie wszystko w aucie jest seryjne. Póki co nic nie modyfikowałem. Mechanik mówił, że może to być coś związane z zaworem EGR... Niby miesza się powietrze ciepłe z zimnym i wywołuje pisk.

Dzięki za aktualne odpowiedzi :) W wolnym czasie może dodam filmik, który może ułatwiłby znalezienie usterki.

Siny83
25-03-16, 12:24
U mnie też jest w dolocie gwizd w okolicach tych obrotów, pojawił się taki objaw przy zmianie uszczelki między przepustnicą a kol. dolotowym, całkiem przyjemne, niczym słowik, ciut więcej lub mniej gazu i znika, po założeniu stożka jeszcze lepiej to słychać. Dla mnie to taki znacznik economicznej jazdy;-)

Klepnięte telefonem.

kbzzz
25-03-16, 14:25
Z opisu najbardziej pasuje uszczelka pod przepustnicą. Jeśli przepustnica była kiedykolwiek demontowana to zazwyczaj zaczyna piszczeć tak jak pisze Siny83. U mnie znajomi myśleli że to turbo;)

amil112
25-03-16, 16:04
Miałem taki sam objaw i u mnie przyczyną był brak śruby na obudowie filtra powietrze. ;) To o czym piszesz to nic poważnego, po prostu jak bardziej otworzysz przepustnicę mocniejszym depnięciem na gaz, pojawia się większe zapotrzebowanie na powietrze i w pewnym momencie jest ono zasysane nieszczelnościami.

PS: Wg internetu to też oznaka przepalonego katalizatora.