Zobacz pełną wersję : montaż wałka z d16y7 do d14a3
Hey wszystkim, chce w końcu wymienić wałek w swojej ejce na d16y7. zakupiłem regulowane kółko do d serii bo czytałem, że przy zmianie jest pół zęba różnicy. teraz pojawiają się pytania, a widziałem że parę osób na forum ma taki mod w swoich d14. jak to jest z tym ustawieniem kółka, w którą stronę i o ile je przestawić. ile czasu zajmuje sama wymiana wałka z ustawieniem wszystkiego? ja zakładałem, że poluzuje napinacz ściągnę pasek, pokrywę zaworów, założę nowy wałek z kółkiem i gitara;p ale po rozmowie z kumplem, z którym będę to robił zacząłem się zastanawiać. moja metoda powinna być szybka ale może się coś poprzestawiać no i wtedy problem, kumpel mówił o zdjęciu koło pasowego i robocie na 2-3 dni. jak to jest w rzeczywistości? może jest ktoś w lublinie kto to robił i wsparłby teoretycznie. robotę planowałem zacząć po świętach bo mam dwa dni wolnego. z góry dzięki za pomoc;)
Ja wymieniałem u siebie wałek z klawiaturą w d15 wiec operacja niemal identyczna z tą różnicą że nie musiałem regulować kółka. Z tą robotą to zależy. Jeśli już kiedyś rozbierałeś rozrząd to taką operacje bez problemu robi się w jeden dzień (nie cały). Ale jeśli dopiero będziesz musiał sobie wszystko porozkminiać bez pośpiechu to mogą wyjść 2 dni. A to kółko rozrządu ustawiłbym na stole aby ustawienie zębów względem krzywek na wałku było identyczne jak w seryjnym wałku z seryjnym kółkiem (przydałby się do tego czujnik zegarowy).
klawiaturę już ściągałem bo wymieniałem uszczelniacze zaworowe w zeszłym roku, z tym się zeszło ze 4h;) mam obawy żeby czegoś nie spieprzyć....
pawel83waski
23-03-16, 05:53
Prawie dobrze slyszales, pol zeba bylo w wypadku starszych d-serii i walka d16z2 do tego trzeba bylo dodac kolko wlasnie z y7.
W twoim wypadku wystarczy sam walek y7 a kolko zostaje. Robilem taki mod w moim sedanie, zajelo mi to 30min z pomoca kolegi "trzymacza" :D
Tak krotko bo zrobilem to swoim sposobem ;)
Zdejmujesz pokrywe zaworow, odkrecasz srobe kolka rozrzadu i mocowania walka. Kolega staje przy kole i lapie kolko od gory ciagnie je ku gorze i do siebie (bez szarpania tak zeby pasek byl caly czas chociaz lekko naprezony) ty wysuwasz walek i wkladasz z y7, dokrecasz srobke kolka a walek mocowaniami i juz ;) Mozesz na poczatku odkrecic tez aparat zaplonowy, bedzie ci latwiej ;)
Oczywiscie niezbedny jest klucz dynamometryczny zeby dokrecic mocowania walka!!!
Aaa, jak by co to do polowy kwietnia w tygodniu jestem w Deblinie ;)
Wi@S4 via Taptalk
wiesko1261
23-03-16, 06:26
kółka d14a4/a3 też jest różnica kółka pół zęba względem y7
lepiej jest kółko w komplecie z wałkiem z danego silnika
pawel83waski
23-03-16, 06:29
Mialem walek z kolkiem y7 w a4 i tylko halasowalo a samochod jechal tak samo! Poszperalem, popytalem i ori kolko jest lepsze co sprawdzilem osobiscie w swoim aucie ;)
P.S. Robiles ten mod czy slyszales/czytales?
Wi@S4 via Taptalk
wiesko1261
23-03-16, 19:15
po wystrojeniu było 120KM I 132NM (coś koło tego -dawno) właśnie na wałku i kółku y7 :) pokazał bym wykres ale ,nie wiem czy znajdę (wszystko wywaliłem z kompa i nowy system )
Mialem walek z kolkiem y7 w a4 i tylko halasowalo a samochod jechal tak samo! Poszperalem, popytalem i ori kolko jest lepsze co sprawdzilem osobiscie w swoim aucie ;) P.S. Robiles ten mod czy slyszales/czytales? Wi@S4 via Taptalk
tak w swoim osobiście robiłem -stroił Niuton (ponad 4 lata temu :) )
na seri kompie różnica jest tylko 10NM :)
http://www.civicforum.pl/attachment.php?attachmentid=13320&d=1379348615
No dobra, tylko ze kółko juz mam bo na nie czekalem z robotą. ../ a co lepsze, regulowane czy zostawic oem? No i z czym mniej roboty? W planach jest inna głowica ale narazie kasy na nia brak wiec chcialem włożyć graty ktore w domu leżą ;)
Zostaw oem, regulowane nic ci nie da.
po wystrojeniu było 120KM I 132NM (coś koło tego -dawno) właśnie na wałku i kółku y7 :) pokazał bym wykres ale ,nie wiem czy znajdę (wszystko wywaliłem z kompa i nowy system )
tak w swoim osobiście robiłem -stroił Niuton (ponad 4 lata temu :) )
na seri kompie różnica jest tylko 10NM :)
http://www.civicforum.pl/attachment.php?attachmentid=13320&d=1379348615
Na czym był strojony ten silnik? Możesz w przybliżeniu opisać swoje mody, które doprowadziły do takich parametrów?
Ok, już wiem. Doczytałem w Twoim temacie
wiesko1261
24-03-16, 17:59
podstawa przejście na OBD1 ,porting głowicy i strojenie ,pompa paliwa nowa i regulowany regulator paliwa (2-3h na hamowni i pół w trasie ) dużo zależy od wytrwałości stojącego :) po 3-4 miesiącach i tak wpadł vtec :) (głowica y8)
To kolko zostanie do nowej glowicy;)
wałek wymieniony, robota faktycznie na pół godziny. jak ktoś będzie chciał to robić to niech najpierw odkręci dobie śrubę od kółka a potem ściąga klawiaturę. no i jeszcze trzeba olej z komory przy kółku wypompować najlepiej strzykawką żeby się po bloku i pasku nie lał. po zmianie różnica jest odczuwalna, dużo lepiej się zbiera. ja muszę jeszcze ustawić zapłon i najlepiej nową kopułkę zakupić.
kazik2_h9w3
30-03-16, 18:14
Moje odczucie bylo takie ze auto lepiej jechalo dołem
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.