PDA

Zobacz pełną wersję : Skrzynia AT w Civicu IX



markow
22-02-16, 11:41
Szukam auta dla mamy i mocno myślę nad Civiciem. Wymóg jest taki, że auto musi mieć automatyczną skrzynie biegów. Automat w IX gen jest pięciobiegowy, wydaje się być nieco archaiczną skrzynią biegów. Może ktoś się wypowiedzieć na temat tej skyrzni ? Może ktoś posiada IXgen z automatem ?

Bardzo chciałbym mieć ponownie w domu Civica, kiedyś miałem EP 3 i bardzo sobie chwaliłem ;) Niestety archaiczna skrzynia skłania mnie ku Maździe 3 lub hybrydzie od Toyoty

Grzegorz K
22-02-16, 11:52
Mama będzie bardzo zadowolona z Civica z tym automatem. auto z tą skrzynią stworzone dla kobiety.koleżanka sobie chwali.bierz civica.najważniejsze jest to że ta skrzynia jest absolutnie bezawaryjna.i tania w obsłudze.druga sprawa że spalanie jest większe w porównaniu z manualem,ale coś za coś.

bunet
22-02-16, 19:29
Bierz nowe hrv w automacie, 9 stopniowa skrzynia.
A ze stanów możesz jeszcze sciągnąć 1.8 benzynkę z napędem 4x4.
Konfiguracja marzenie....😎🤓

Dzida
22-02-16, 19:40
wydaje się być nieco archaiczną skrzynią biegów. (...) Niestety archaiczna skrzynia skłania mnie ku Maździe 3 lub hybrydzie od Toyoty

Co to znaczy archaiczna skrzynia? Honda produkuje jedne z najlepszych przekładni automatycznych na świecie. Przejedź się i zobacz czy odpowiada Ci jej praca - tego na forum nikt Ci nie doradzi. Jej bezawaryjność jest betonowa, pół ameryki jeździ na tych skrzyniach i nikt nie narzeka.


Bierz nowe hrv w automacie, 9 stopniowa skrzynia.

CR-V ma 9 biegowy automat ale tylko ze 160 konnym dieslem, HR-V ma CVT.

filipfm
22-02-16, 20:06
Honda produkuje jedne z najlepszych przekładni automatycznych na świecie.

Yhym, tak dobre, ze dodają pare sekund w sprincie 0-100 i pare litrow do spalania i dlatego ...


CR-V ma 9 biegowy automat

Ktory Honda kupuje od ZF ;)

Dzida
23-02-16, 09:27
Yhym, tak dobre, ze dodają pare sekund w sprincie 0-100 i pare litrow do spalania

To wynika z zasady działania automatycznej skrzyni biegów.


Ktory Honda kupuje od ZF ;)

eh te diesle...

filipfm
23-02-16, 09:42
To wynika z zasady działania automatycznej skrzyni biegów.


Działania skrzyni o tradycyjnej (zeby nie uzyc slowa archaicznej) zasadzie dzialania. Ale w nowoczesnych skrzyniach wystepuje to w sporo mniejszym stopniu, nizauwazalnie wrecz.



eh te diesle...


No tak, ta skrzynia ZF jest do diesla, w benzynie jest archaiczny automat by Honda. I jak wygladaja dane?


Patrze na katalog CR-V
0-100

1.6 iDTEC (manual/automat ZF) 9,8 /10,2 - roznica 0,4 sekundy
2.0 iVTEC (manual/automat H) 10,2 /12,3 - roznica 2,1 sekundy

spalanie - juz nie ma takich roznic jak kiedys podawali np dla Accorda

W Civicu automat jest tylko Hondowy i tu jest rozjazd i na przyspieszeniu i na spalaniu

1.8 iVTEC

0-100 (man/aut) 9,7/11,4
spalanie miasto 7,6/8,7

markow
23-02-16, 12:55
Z jednej strony z samochodu będzie korzystać starsza Pani jeżdżąca raczej spokojnie dlatego kwestie przyśpieszenia są mało istotne, poczytałem też na innych forach i faktem jest, że skrzynia sprawuje się dobrze i co istotne jest bezawaryjna. Automat ma tylko 5 biegów co we współczesnych samochodach jest już rzadkością, za to ma bardzo długie przełożenie dlatego nawet w trasie auto zachowuje niższe obroty niż MT 6.


Co to znaczy archaiczna skrzynia? Honda produkuje jedne z najlepszych przekładni automatycznych na świecie.

Może najbardziej bezawaryjne ale nie mają co startować do skrzyń dwu sprzęgłowych jeśli chodzi o jakość i czas zmiany biegów

Pytanie kolejne: Czy przy przebiegach rzędu 30 000km jest w ogóle sens pchać się w takie cudo? Przebiegi w 80% na drogach ekspresowych dlatego diesel byłby idealny, niestety Civic w dieslu z AT nie występuje.

Tony73
23-02-16, 18:17
Może niech się babka przejedzie autem z DSG i Cifem i wybierze - wątpię, że Cifa :p Ta archaiczna skrzynia w Cifie jest tak beznadziejna, że nawet jeśli jest bezawaryjna nie zasługuje nawet na splunięcie...sorry.....ale niech się przejedzie i sama zdecyduje....

Dzida
23-02-16, 20:29
Działania skrzyni o tradycyjnej (zeby nie uzyc slowa archaicznej) zasadzie dzialania. Ale w nowoczesnych skrzyniach wystepuje to w sporo mniejszym stopniu, nizauwazalnie wrecz.

eee? Nikt chyba nie wymyślił nic lepszego z tego co wiem... Co archaizm jaki archaizm? Co występuje mniej? Ktoś wymyślił konwerter mający 100% sprawności?


No tak, ta skrzynia ZF jest do diesla, w benzynie jest archaiczny automat by Honda. I jak wygladaja dane?


Patrze na katalog CR-V
0-100

1.6 iDTEC (manual/automat ZF) 9,8 /10,2 - roznica 0,4 sekundy
2.0 iVTEC (manual/automat H) 10,2 /12,3 - roznica 2,1 sekundy

spalanie - juz nie ma takich roznic jak kiedys podawali np dla Accorda

W Civicu automat jest tylko Hondowy i tu jest rozjazd i na przyspieszeniu i na spalaniu

1.8 iVTEC

0-100 (man/aut) 9,7/11,4
spalanie miasto 7,6/8,7

eeee, Co archaiczne?

Toyota Corolla 1.6 benzyna

0-100 (man/aut) 10/11,1

Toyota Hilux 3.0 ropa:

0-100 (man/aut) 11,9/12,0

Insignia benzyna 2.0 turbo

0-100 (man/aut) 8,1/9,8

Opel astra 1,4 ropniak:

0-100 (man/aut) 9,6/9,7





Różnica NIE bierze się stąd, że Hondowska skrzynia benzynowa to BE, a dieslowa dostarczana przez kogoś innego to cudo. Bzdura.

Różnica w osiągach bierze się stąd, że skrzynia automatyczna przy klepnięciu na pierwszym biegu blokuje obroty na poziomie użycia 30% mocy silnika benzynowego i 80% mocy diesla (aka 2500-300rpm). Taka jest jej konstrukcja. W każdej marce taka sama.


Automat ma tylko 5 biegów co we współczesnych samochodach jest już rzadkością, za to ma bardzo długie przełożenie dlatego nawet w trasie auto zachowuje niższe obroty niż MT 6.

A po co więcej? Półsprzęgło/uślizg na konwerterze doskonale nadrabia brak większej liczby przełożeń. Prawda jest też taka że z tego powodu można bardzo wydłużyć ostatni bieg - w manualnych skrzyniach nie. I dlatego trzeba dokładać przełożenia.


nie mają co startować do skrzyń dwu sprzęgłowych jeśli chodzi o jakość i czas zmiany biegów

Skrzynia dwusprzęgłowa to nie jest automat, tylko dwie połączone ze sobą manualne.


Może niech się babka przejedzie autem z DSG i Cifem i wybierze - wątpię, że Cifa Ta archaiczna skrzynia w Cifie jest tak beznadziejna, że nawet jeśli jest bezawaryjna nie zasługuje nawet na splunięcie

DSG to skrzynia ręczna sterowana automatycznie. Honda robi skrzynie automatyczne. Skrzynia w Hondach nie jest archaiczna tylko automatyczna.

Skoro jedna z najlepszych kontrukcji na świecie nie zasługuje na splunięcie, to nieźle Ci niemieccy marketingowcy działają.

Nie można porównywać lasera do latarki i mówić, że latarka świeci słabiej.

Grzegorz K
23-02-16, 22:52
No i wszystko w temacie.brawo Dzida.

filipfm
24-02-16, 09:26
Dzida, zerknij sobie do katalogu BMW, np serii 3. ZTCP w "cywilnych" BMW nie ma dwusprzęgłówek jak w M, tylko są skrzynie ZF (a co do dokładania przełożeń - to w automaty ZF mają 8 biegów vs 6 manuala,).
Nie ma znaczących różnic w osiągach ani spalaniu, i to silniki benzynowe :) bo to zdaje sie broszura z US

http://i66.tinypic.com/1eubrn.png

Ja tez lubie Honde i jezdze juz 5 egzemplarzem Civica ale nie mam problemow z powiedzeniem, ze R&D Hondy jest w plecy jezeli chodzi o rozwoj automatów. Dwusprzęgłówkę zrobili i ztcp ładują do Hybrydowego Jazz/Fit w JP. Czemu tylko do tego silnika? nie wiem.
W Europie, gdzie jest rosnący rynek automatów nie mają nic ciekawego do zaoferowania, a w jednym z testów były nawet narzekania na zachowanie skrzyni ZF.
W Stanach do Civica ładują CVT, ale żeby nie było efektu skutera to symulują biegi. Ja wiem, ze generalnie Japonce lubuja sie w CVT bo to głównie z japonskich koncernach mozna trafic taka skrzynie, ale rynek jakos strasznie entuzjastycznie tego nie przyjał. Za to rozwoj zarowno hydrokinetyków (np ZF) czy dwuprzeglowek odjechal Hondzie dosc znacznie.

markow
24-02-16, 21:49
Skrzynia dwusprzęgłowa to nie jest automat, tylko dwie połączone ze sobą manualne.



DSG to skrzynia ręczna sterowana automatycznie. Honda robi skrzynie automatyczne. Skrzynia w Hondach nie jest archaiczna tylko automatyczna.


Przytaczam twoje dwie wypowiedzi. Dla 99,99% społeczeństwa skrzynia DSG jest skrzynią automatyczną bo sama zmienia biegi, nic prostszego. Masz 100% racji jeśli chodzi o techniczne sprawy i powiedzmy to, że "prawdziwe" skrzynie automatyczne tak właśnie działają (i mają taka a nie inną konstrukcje), ale właśnie fakt, że działają ospale doprowadził konstruktorów do pomysłu DSG i nikogo nie interesuje czy to od strony technicznej jest automat czy inny twór ! Nie mogę również zgodzić się, że jest to jedna z najlepszych konstrukcji ponieważ komfort użytkowania skrzyń u konkurencji typu VAG jest dużo lepszy, o PDK nie wspominając ale to zupełnie inna liga.




Nie można porównywać lasera do latarki i mówić, że latarka świeci słabiej.



Ja uważam, że w tym przypadku porównujem latarkę do latarki tylko jedna latarka ma standardową żarówkę a druga jest ledowa :)

batu
25-02-16, 07:33
Sport 2012 1,8 AT ma przy kierownicy łopatki do zmiany biegów. Uważam, ze jest to super sprawa. Kierowca sam może zmieniać biegi, zarówno przy wyprzedzaniu, ja i przy hamowaniu. Hamując silnikiem z wykorzystaniem łopatek zmieniających biegi możemy oszczędzać paliwo i układ hamulcowy (klocki, tarcze). Moja H z AT spala średnio 7/100. AT ma jeszcze tryb Sport. Wtedy mamy do wykorzystania tylko 4 biegi. Zmiana biegów w tym trybie odbywa się wyłącznie przy pomocy łopatek, a do tego w pełnym zakresie prędkości obrotowej silnika. Skrzynia ma zabezpieczenie, np. nie da się wrzucić biegu łopatką, gdy prędkość auta jest za mała (w górę) lub gdy jest za duża (w dół-redukcja). Następne zalety:
1. Po puszczeniu hamulca samochód stojący na wzniesieniu się nie stacza podczas ruszania.
2. Nie ma problemów ze zgaśnięciem silnika podczas ruszania.
3. Jazda w korkach - AT jest najlepszym rozwiązaniem.
4. Jazda w mieście (strefa "tempo 30" - niedługo będzie 20:))) only AT.
5. Kick down działaaaa!!!
AT w H rzeczywiście mogłaby by być nowocześniejsza (mazda już je ma, chociaż też podobno leniwie zmienia biegi). Dla mnie jazda Civicem z automatem to sama przyjemność. Cisza i spokój, a lewa noga na urlopie. Polecam mamie markowa. Pozdrawiam Wszystkich. P.S. AT utrzymuje niższą prędkość obrotową silnika przy prędkościach autostradowych więc w kabinie jest ciszej w porównaniu do manuala. Jest wątek na ten temat.