PDA

Zobacz pełną wersję : Honda Civic 5D 1997r. Dylemat



bialko1994
21-01-16, 21:47
Witam. Piszę w dość nietypowej sprawie i jeżeli dodałem post w złym temacie to sory ale nie wiedziałem gdzie to umieścić. A mianowicie..

Posiadam Honde Civic 5D 1997r. Kupiłem ją jakieś 3 lata temu i od tego momentu wymieniłem w niej tyle rzeczy, że złożyłbym za tą kwotę drugie auto ale nie o tym mowa. Była to civiczka z silnikiem 1.5 econo 90KM, po czym zrobiłem SWAP na d16z6 z całym osprzętem, kompem etc. Pomijając wymiany amorów, hamulców, dolotów, przelotów i innych rzeczy spotkało mnie nieszczęście i zarazem pech. Kupując całego swapa, silnik miał być w bdb stanie, głowica robiona i przejechana 3000km, nowe pierscienie itd. Okazało się z czasem, że głowica była tak zrzeźbiona że szpilki były poupierdalane, połowa gwintów nie trzymała, i zaczeła klekotać. Oddałem na "gwarancje" i gdy ją odzyskałem to różnicy osobiście nie widziałem.. Po złożeniu, odkryto że pomimo głowicy, w bloku są u*****e gwinty i aktualnie ledwo wszystko sie jakoś trzyma. Teraz zaczeło mi żreć olej i okazało się że wycisło uszczelke pod głowicą. I tutaj pojawia się moje pytanie do was. Jest sens remontować tą rzeźbe czy po prostu lepiej znaleść inny silnik z dobrym blokiem i głowicą, w bardzo dobrym stanie lub chociaż dobrym i go podremontować ? Czy po prostu dać sobie spokój ? Dodam, że nie raz już miałem wystawić Hanie ale mam do niej jako tako sentyment i cały czas sobie powtarzam, że za dużo kasy już w nią włożyłem żeby ją sprzedać za 1/3 tego co dałem. Doradzcie co mogę zrobić żeby było najsensowniej. A propo jakiś modów. Silnik nie był podkręcany czy dmuchany. Jedynie zostały dorzucone doloty, kolektor ebay, przelot, filtr stożkowy. Reszta osprzętu jest z d16z6 jak już wspomniałem. Doradzcie co najsensowniej jest w tej sytuacji zrobić, i ewentualnie na jaki silnik itd sie przerzucić. Dzieki z gory.

lookaty
21-01-16, 21:58
Wystarczyło do Twojego silnika założyć wałek i klawiaturę z D16Z6, wystroić i miałbyś prawie to samo.

Jak się mylę to mnie poprawcie.

Bonless
22-01-16, 08:20
Wystarczyło do Twojego silnika założyć wałek i klawiaturę z D16Z6, wystroić i miałbyś prawie to samo.

Jak się mylę to mnie poprawcie.

W D15Z3 racze nie przyniesie to takich efektów.

bialko1994
22-01-16, 10:40
W d15z3 rowniez mialem uszczelke pod glowica wycisnieta dlatego postanowilem zrobic swapa bo i tak myslalem nad czyms mocniejszym. Tylko teraz nie wiem czy jest sens remontowac ta z6 z uwalonymi gwintami w bloku i taka glowica, klawiaturka itd. I do tego uszczelka. Wiec patrzac na to, czesci + robota wyjdzie mnie tyle chyba co znalezienie silnika w dobrym stanie lub w bdb. A przynajmniej bede miec zdrowy blok. Co mysliscie ?

Gunik
22-01-16, 10:59
Imo ja bym robił swap. Sam mam d15z8 i bym chciał więcej mocy. Tylko na co swapowac?

Wysłane z mojego GT-I9305 przy użyciu Tapatalka

Bonless
22-01-16, 11:15
Imo ja bym robił swap. Sam mam d15z8 i bym chciał więcej mocy. Tylko na co swapowac?

Wysłane z mojego GT-I9305 przy użyciu Tapatalka

Niech obejrzy ten blok ktoś kto się zajmuje remontami lub w jakimś punkcie gdzie zajmują się obróbką bloków/głowic i będziesz miał jasność czy coś z tym silnikiem da radę zrobić.
Nie masz gwarancji że kolejny silnik który kupisz też nie okaże się zajechanym trupem, w końcu mają już swoje lata i ciężko jest trafić coś w dobrym stanie.

fełtek
22-01-16, 15:39
Abstrahując od tematu. Rozyebal bym frajera za wcisniecie takiego gowna !!!

bartek_levis
22-01-16, 17:35
a masz blok od d15z3 ? jak tak wywal blok który masz załóż głowicę i osprzęt od d16z6 do bloku d15z3 i ogień... sprawdź tylko głowicę czy nie ma pęknięć i czy szczelna lub czy jej za mocno nie splanowali już, wydajać parę stów ewentualnie kupisz zdrową głowicę od d16z6/d16y8, jeśli nie masz bloku, to trudno szukaj d15z3/z6/z8 wywal klawiaturę załóż od d16z6/y8 i masz d15 z normalnym vtec`em za dużo niższą kasę
co byś nie zrobił koszty zawsze będą ale jak już masz graty to idź w tą stronę
szczerze nic mocniejszego w małym budżecie nie ogarniesz, a b seria to kolejny swap który kosztuje więcej od samego auta

MM63
22-01-16, 17:48
Nie wiem czy dobrze czytam, ale tam chyba kompletne Z6 wjechało.

Ja bym chyba szukał innego - zdrowego, który wejdzie P&P. Bo powrót do Z3 to chyba znów zabawa z kompami, wiązką i tak dalej. No i kroków wstecz nie ma sensu robić :0

bartek_levis
22-01-16, 17:50
które jest padnięte pytanie co się do czegoś nadaje

Bonless
22-01-16, 18:14
Bez sensu jest zakładanie głowicy D16Z6 na blok D15Z3 bo jest to inny blok niż D15Z6. Jak bys zrobił taką kombinację to stopień sprężania byłby na poziome 8,2:1 czyli by to nie jechało.

bialko1994
22-01-16, 21:03
Panowie byłem dziś u mechanika. Stwierdził, że głowica jest zbyt zrzeźbiona, klawiatura na dojechaniu, zawory klekocza pomimo że je regulowałem. No i w bloku gwinty są zerwane i akurat ten mechanik jest szczery bo znam go, i wiele innych znajomych go zna. Stwierdził, że nie będzie robił rzeźby z rzeźby. Bo to jest tak, że on może dać blok do zrobienia, zalania czy czegoś ale nie da mi na to gwarancji.. I jak on ma coś robić to robi to porządnie. Więc doradził mi żebym znalazł słupek z głowicą jakiś w dobrym stanie, wiadomo że najlepiej w jak najlepszym. PS. Tak tam był pełen osprzęt Z6. I pytanie do was. Czy pod ten sprzęt co mam z Z6, szukać dalej d16z6 z głowicą itd, czy jakieś inne silniki podejdą ? Zależy mi żeby ta moc była jednak w granicach 125km. Łapy to nie problem.

petrossimo
23-01-16, 22:11
P&P będzie d16z6 jedynie. Przy innym silniku inny komp/mapa i możliwa ingerencja w wiązkę. Jeśli zmieniac to na b serie ale koszta wyższe.

by tapatalk from sgs5

bartek_levis
25-01-16, 15:43
no to skoro wszystko śmietnik to zostają dwa silniki p&p d16z6 (i ciężko tu o zdrową sztukę) oraz d16y8 może mniej na rynku ale młodsze i może pewniejsze, pisz na giełdzie że potrzebujesz może ktoś ma zdrowy motor z gwarancją np rozruchową