PDA

Zobacz pełną wersję : Uciekający płyn chłodniczy



HektorArte
12-01-16, 16:54
Witam.
Mam maly (oby) problem. Honda civic z 97r, 5D z gazem.
otoz zauwazylem ze od paru dni ubywa mi plynu chlodniczego.
zaczelo sie od tych mrozow (-20 stopni)
rok temu wymienilem chlodnice wszystko bylo ok az do czasu kiedy sprawdzalem zbiorniczek i plynu bylo pod minimum a w chlodnicy brakowalo.
dolalem jakies 0,6l po 25 tys przejechanych kilometrach. teraz jak sprawdzam to w chlodnicy jest pod sam korek a w zbiorniczku plyn waha sie miedzy min a 2 cm powyzej minimum. Czytalem forum i tak
- nie ma zadnych sladow pod samochodem
- nie ma mazi na korku od oleju + nie dymi na bialo (wykluczam upg)
- grzanie i chlodzenie w samochodzie jest ok (wykluczam pompe wody)
Kiedys przed wymiana chlodnicy plyn trzymal tak kolo min moze +1cm od minimum i nic sie nie dzialo...
pytanko czy w Hani to jest normalne?
AAA i na rozgrzanym silniku poziom plynu w zbiorniczku jest na 3/4...
Dodam jeszcze ze problemy pojawily sie zaraz po wymianie filtrow gazu

hmm moze sie zapowietrzyl tak samo jak po wymianie chlodnicy?

DddVTEC
12-01-16, 17:12
Siemasz , Ciebie interesuje poziom w chłodnicy ma być max to jest zbiorniczek przelewowy i prawidłowo jest ze zwiększa się objętość płynu w nim podczas pracy silnika , uzupełnij płynu tak żeby byli między max a.min obserwuj stan zakładam ze możesz mieć naprawdę mały wyciek którego czasem ciężko wybadac . Pozdroo

Wysłane z mojego GT-I9301I przy użyciu Tapatalka

HektorArte
12-01-16, 19:07
czy ja wiem...w zeszly czawartek jak byl moroz - 10 na rozgrzanym silniku otworzylem maske i nie bylo zadnego wycieku (gdyby cos bylo to przy takim morzie bylby dym)...teraz zastanawiam sie czy zmiana filtrow gazowniczych moglo spowodowac zapowietrzenie sie ukladu chlodniczego czy nie ma nic do tego?

DddVTEC
12-01-16, 19:15
Nigdy nie miałem samochodu na gaz i średnio się w tym orientuje wiec może ktoś bardziej kompetentny ci pomoże ale jeśli mógł się przez to za powierzyć to może to wyjaśniać ubytek płynu odpowietrzyl się i wciąglo uzupełnij w zbiorniczku i sprawdzaj czy ubywa. Jeśli nie ma nie pokojacych objawów silnika to nie ma siły albo spierdziela gdzieś w ciężko dostępnym miejscu albo jakieś roszczenie nie ale to były by problemy z grzaniem temperatura . Powodzenia w usunięciu usterki
. ..

Wysłane z mojego GT-I9301I przy użyciu Tapatalka

Poll
12-01-16, 19:43
Ogólnie u nas ponoć nie ma mazi pod korkiem przy UPG. Możesz zobaczyć czy puszcza bąble przez wąż do wyrównawczego przez włożenie go do wody z płynem np. i przygazowaniu. Może puszcza gdzieś wężem przy opasce. A chłodnica jakiej firmy dałeś? Chinola za sto kilka złotych czy coś normalnego? Do tego płyn może lecieć po chłodnicy i parować, chociaż to widać dobrze zazwyczaj - na pewno tak duży ubytek wyląduje na osłonie na dole, chyba, że ucieka przy silniku.

HektorArte
12-01-16, 19:58
ale w Waszych Haniach p;yn w wyrownawczym na zimnym utrzymuje sie w polowie czy raczej blisko minimum?

Poll
12-01-16, 20:03
Ciężko mi powiedzieć, bo ostatnio mi pierdykneła chłodnica i długi czas gubiłem płyn aż w końcu mi nie urzygała wsio a wycieku nie widziałem wcześniej też. Ale przez długi czas miałem płyn na maksa i się podnosił np. w lato o 10-15 mm powyżej max, później wracał do maxa. Nic nie spadało. Ubytek jest dopuszczalny, bo to układ zamknięty, ale nie szczelny, ale to mały poziom co np 10 tys (odparowana woda). Teraz dopiero się okaże. Zrób prosty test z butelką i płynem. Koszt 0 zł a prawdopodbnie wykluczysz UPG. Sprawdź jeszcze korek w bloku jak był odkręcany. Też może puszczać płyn (przy filtrze oleju jest).

Krzysiek15255
16-01-16, 14:31
Korek z tyłu od wody też jest? Z przodu pod kolektorem to wiem że jest korek od spuszczania płynu chłodniczego. Odnośnie wymiany filtra to jest zimno węże są sztywne. Jeśli nie mógł się dostać do filtra to mógł naruszyć węże i poci się pewnie przy opaskach. Przy takiej pogodzie ciężko to czasem wykryć bo jak jest deszcz to i tak pewnie osłona mokra będzie :|

Wysłane z mojego D2303 przy użyciu Tapatalka

z_e_d_i
16-01-16, 23:23
Ja stawiam na 2 opcje:
a) Podcieka Tobie reduktor lub przewody wodne do reduktora - najczęstszy temat przy obecności instalacji gazowej. Obejrzyj króćce przy reduktorze, dokręć nieco opaski zaciskowe na przewodach gumowych do reduktora.
b) Aby wykluczyć uszczelkę pod głowicą, to polecam tester:
http://allegro.pl/tester-szczelnosci-uszczelki-glowicy-co2-tanio-i5616582389.html
Mi jak wpieprzał litra płynu na 1000 km to po 5 minutach na jałowych miałem odpowiedz. (W sumie to była pęknięta głowica ale wiadomo - grubszy temat)

Poll
17-01-16, 12:08
A innych objawów oprócz wpieprzania płynu nie miałeś przy głowicy walniętej?

HektorArte
22-01-16, 12:04
i okazalo sie ze chlodnica wytrzymala rok...
sprawdzalem chlodnice na zimnym i goracym i bylo ok ale okazalo sie ze podczas 1 nagrzania po nocy wylewal sie plyn miedzy laczeniami (plastik i alu) na gorze i z boku chlodnicy;/
poszla na gwarancje
niestety takie teraz rzeczy sa produkowane;/

pafels
22-01-16, 14:34
jakiej firmy była chłodnia? termotec?

HektorArte
22-01-16, 17:00
nie mam pojecia robilem u mechanika a na fakturze nie pisalo jaka;/
teraz problem pojawil sie taki ze po 200km spierdzielilo z 200ml ze zbiorniczka...
ale to chyba problem z odpowietrzeniem? (1 trasa po wymianie chlodnicy - tak to tylko po miescie jezdzilem)???

Poll
22-01-16, 17:53
Tak jest jak się wstawia thermoteca za 150 zł zamiast valeo, nissens, nrf ; ) Sam ostatnio przerabiałem temat. Może spitalać szczególnie w układzie samoodpowietrzającym, ale w 97 raczej powinien być odpowietrznik.

HektorArte
22-01-16, 19:50
w 5d z 97 jest uklad samoodpowietrzajacy:)
wiec moze uciekac? mechanik mi powiedzial abym dolal pod korek do chlodnicy i na pol do zbiorniczka i obserwowal:)

Poll
22-01-16, 19:54
Manual mówi tak: do chłodnicy do korka lejesz jest takie załamanie i do zbiornika pełno na max. Potem zagrzać auto z grzaniem ustawionym na max do 2iego uruchomienia wentylatora. Dobrze też stanąć, żeby maska poszła w górę. Nie wiem jaki silnik masz. Pamiętaj, że jak lejesz koncentrat to musi być 50-50. Inne konfiguracje bardziej szkodzą niż pomagają.

HektorArte
22-01-16, 19:57
1,4 is z gazem staga sekwencja:)
rok temu jak mialem wymieniana chlodnice to musialem dolac a z litra w przeciagu 1000km potem przez kolejne 25 tys km nie ubylo ani kropli az do zepsucia sie chlodnicy:)

Poll
22-01-16, 20:07
A co teraz wsadziłeś za chłodnicę?

HektorArte
22-01-16, 20:15
anie wiem tamta poszla na reklamacje i dostalem nowa...wiem tylko ze jakas z niskim korkiem (a oryginalna byla z wysokim korkiem tez 1,1)