Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Kilka pytań: Kierownica, SRS, dziwne zachowanie ABS, elektryka.



postalpl44
05-01-16, 09:16
Witajcie, jako że musiałbym pisać kilka tematów to chciałbym wszystko zmieścić w jednym by nie robić zbędnego spamu.

Zacznę od prostych rzeczy a raczej tylko by się dowiedzieć:

KIEROWNICA:

Widziałem kilka pilotów BT którym można sterować radiem samochodowym, czy jest możliwość puszczenia wiązki jakoś pod kierownicą by mieć takie możliwości na stałe?

Kolejna rzecz to kierownica tuningowa (sportowa?) Nie od sapcro bo mnie nie stać :D I jak wygląda montaż takowej kierownicy w MB2? Trzeba montować nabę gdy chcę mieć "quick release"? I czy cena ma znaczenie gdy nie zamierzam szarżować autem bóg wie jak bo sportowym kierowcą nie jestem, to tylko dla miłego widoku dla oka.

SRS + Kontrolki na desce:

A więc, gdy kupiłem już samochód to świeciła się kontrolka SRS - Przypuszczałem że wiem co może być problemem(reset) ale ja gupi i mechaniki ani elektroniki nie znaju i poradziłem sie znajomego który "odpiął" z licznika wtyczkę odpowiedzialną za tą kontrolkę lecz pojawił się nowy problem, po przekręceniu stacyjki jedyne kontrolki jakie sie świecą to akumulator i olej - reszta nie, a świeciły, a potem przygasały pozostawiając Akumulator, olej i tam chyba ABS, jak poradzić sobie z SRS samemu? Znalazłem poradnik by wypiąć akumulator na dłuższy czas - nie pomogło.

Czemu nie świeci się "żyd" gdy paliwa brak? Żarówka jest dobra, nowa.


ABS:

Magia i bajki disneya przy tym to wiersze Mickiewicza w starciu z Słowackim. Gdzie jest problem? Ostatnio wjechałem w dość sporą kałużę (myślałem że jest głębiej, sprawdzałem czy samochód to amfibia.) Gdy z niej wyjechałem wszystko było cacy ale po kilkunastu kilometrach musiałem bardziej depnąć w pedał od hamulca i ku mojemu zdziwieniu ABS zaczął odbijać (była mokra nawierzchnia, nigdy wcześniej mi sie nie zdarzyło by zaczął działać) i zaświeciły mi się kontrolki ABS i Stanu Oleju lecz auto NIE HAMOWAŁO tylko se dalej leciało, więc wyratowałem się ręcznym ale co sie stało. Pedał wpadł w podłogę i nie chciał się podnieść, myślałem ze pękły przewody czy co innego ale to nie to, on po prostu wpadł a nie "opadł". Doczłapałem się na pobocze i zgasiłem silnik, obleciałem tu i tam spojrzałem czy coś nie cieknie i nic, wsiadam, przekręcam kluczykiem i pedał się podnosi, auto odpala bez problemu, kontrolki gasną.

Panowie, panie, pomożecie? ^^

Radzyn
05-01-16, 09:38
Na pozostałe pytania zapewne odpowiedzą bardziej zaawansowani ode mnie.
Tymczasem w sprawie:

Czemu nie świeci się "żyd" gdy paliwa brak? Żarówka jest dobra, nowa.
polecam przeczytać ten wątek -> http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?232518-Kontrolka-rezerwy&highlight=rezerwa
Prawdopodobnie nie dostąpiłeś jeszcze tego zaszczytu, czyli nie "żydzisz" aż tak na paliwie ;)

postalpl44
05-01-16, 09:45
Prawdopodobnie nie dostąpiłeś jeszcze tego zaszczytu, czyli nie "żydzisz" aż tak na paliwie ;)

Nie zdarza mi się pustki wozić w baku ^^ Ale miałem raz sytuacje krytyczną że wskazówka była na równi z ostatnią, nie chce go wyjeździć do końca bo nie wiem co w baku może pływać.

pafels
05-01-16, 10:49
co do srsu to pod schowkiem pasażera po prawej stronie znajdziesz dwie kostki, mostkujesz tą dwupinowa i wymryga Ci kod bledu - dłuższe migniecie kontrolki - cyfry dziesiatek, krótkie blyski to cyfry jedności, stawiam browara ze padla tasma srs w kierownicy. to samo mozesz zrobic z absem, czyli wymrygac blad, moze pada juz serwo albo pompa i dlatego pedal wpadl w podloge, masz plyn w zbiorniczku?
jak masz wskazowke na rowni z dolana kreska to w baku jest ok 12L paliwa wiec bez obaw :)

postalpl44
05-01-16, 11:11
Płyn w zbiorniczku jest, pytanie czy może mi tak drugi raz się stać bo w tedy i tak nieprzyjemna sytuacja była z tym heblem :/

@EDIT

Ewentualnie czy jest możliwość rozpięcia czujnika ABS bo hamulec generalnie mam tylko gdy opona zaczyna się slizgać to takie rzeczy sie dzieją.

bartek_levis
05-01-16, 12:29
druga sprawa że pewnie transponder padł w baku musiał byś zajrzeć i sprawdzić czy jak dociśniesz to się zaświeci, a co do kierownicy to w tym nadwoziu o sport ciężko lepiej zostać przy serii, przyczyna awarii srs najczęściej jest taśma w kierownicy koszt od 30 zł ale skoro chcesz zmieniać kierownicę to lepiej zostań z tą odpięta kostką w zegarach nie drażni nikogo wtedy. A jeśli kupisz taśmę zakładasz i reset kompa od srs instrukcja na forum i działa, w tej kostce masz 2 kontrolki srs i abs normalne reszta po odpięciu powinna działać