Zobacz pełną wersję : Grzanie i środkowy nawiew [Problem MB6]
bartkonator
03-01-16, 14:59
Witam, od wczoraj jadąc trasą, gdy przełączyłem nawiew na gorący coś się musiało stać bo przez całą drogę z nawiewów leciało ledwo letnie powietrze, nie wiem czy to przez pokrętło nie da się załączyć full nagrzewania czy jak ? Ktoś się orientuję jak to pokrętło działa? Może ono nie zaciągać linki do końca ? Druga sprawa, dwa środkowe nawiewy mają po środku przełączenie na białą strzałkę i biało/niebieską, problem w tym że po przełączeniu na białą leci zimne(nawet przy samym nawiewie na nogi), a na niebieskiej leci jeszcze zimniejsze. Nie wiem czy tam się zblokowała jakaś klapka czy co? Orientuję się ktoś jak to powinno działać ?
Co do grzania wykluczam zapowietrzenie, bo nie dzieję się nic z płynem, nie wywala nie gotuje, temp. trzyma jak w każdym MB6, w lecie się nie grzał, w tym mrozie się dogrzewa, więc nie wiem w czym problem. Postawiłem na to pokrętło albo zaworek nagrzewnicy, pytanie teraz jak to sprawdzić czy to działa na 100% ? Pomoże ktoś z tym ?
Miałeś ustawiony nadmuch na twarz? U mnie ze środkowych kratek ciepłe leci tylko wtedy kiedy mam nadmuch na twarz i chyba nogi przy pozycji nadmuchu na szyby leci zimne powietrze.
bartkonator
03-01-16, 15:59
No to mam tak samo, jak wezmę na twarz to leciało ciepłe, a przy nawiewie na szybę lub nogi, leci stamtąd chłodne powietrze. A co do letniego powietrza ktoś coś pomoże ? Jakiś sposób jak sprawdzić to pokrętło z linką albo ten zaworek ? Jakie są jego skrajne położenia ?
Weź się połóż pod konsolę i sprawdź jak wyglądają linki/cięgna podczas kręcenia gałkami
Wyklepane z Xperii Z3
Co do środkowego nawiewu to mialem to samo i to mi pomoglo cytuje rafaelloo31"Otwórz prawe przednie drzwi i połóż sie najlepiej na plecach na progu wsadzając głowę pod schowek.Pod schowkiem ,bliżej konsoli srodkowej auta,bardziej z przodu niż wgłąb deski znajduje sie krótka linka w pancerzu która na końcu ma plastikowe kółko które to kółko jest założone na plastikowe cięgno odpowiedzialne właśnie za zmianę temperatury powietrza ze srodkowych nawiewów.Połóz się na plecach ,prawą ręką poświeć latarką a lewą ręką przesuwaj dzwigienką u góry między srodkowymi nawiewami.Jak już znajdziesz cięgno to ściąg z niego kółko z linką potem odegnij delikatnie zacisk który jest kawałek dalej i trzyma pancerz linki-niech pancerz wyskoczy ci całkiem z tego zacisku.Potem wsadz pancerz w ten sam zacisk tylko 3-4 mm bardziej w prawo czyli w stronę konsoli srodkowej tak żeby uzyskać efekt skróconej linki.Bądz spokojny pancerz w tym zacisku sie nie przesunie bo on trzyma bardzo dobrze.Załóż kółko od linki na plastikowy bolec.To wszystko.U mnie to trwalo 5 minut.Sprawa jest banalna gdyż chodzi o to że linka jest zadługa i nie dociąga tego plastikowego cięgna do końca i przez to nie domyka zimnego powietrza.Przesuń sobie tyle ten pancerz żeby ten przełącznik do zmiany na ludka białego lub na niebieskiego między wlotami nie dochodził do samego dołu jak bedzie w pozycji na białego ludka -bo w tej ma byc dla ciepłego powietrza"
bartkonator
05-01-16, 11:24
Przesuwalem ręcznie ten zaworek do nagrzewnicy pod maska, kupa to daje, pokretlem jak i reka osiaga max otwarcia. W takim razie co jest grane ? Termostat ? Ale to raczej by bylo widac po temperaturze silnika :/ ktoś ma jeszcze jakiś pomysł ? Padnięta nagrzewnica ?
Na podwyższonych obrotach sprawdzałeś czy wieje ciepłe?
Na podwyższonych obrotach sprawdzałeś czy wieje ciepłe?
Jeżeli tak jest to co to oznacza?
Przesuwalem ręcznie ten zaworek do nagrzewnicy pod maska, kupa to daje, pokretlem jak i reka osiaga max otwarcia. W takim razie co jest grane ? Termostat ? Ale to raczej by bylo widac po temperaturze silnika :/ ktoś ma jeszcze jakiś pomysł ? Padnięta nagrzewnica ?
Wymień termostat miałem podobne objawy wskaźnik temperatury w normie a silnik dalej się nie dogrzewal wymieniłem termostat na oem i sprawa zamknięta zacznij od tego jeśli nie masz ubytków płynu koszt termostatu ok 100 zł oryginał . Pozdrawiam
Wysłane z mojego GT-I9301I przy użyciu Tapatalka
Co do środkowego nawiewu ...
Wygląda sympatycznie, dawno nie robiłem nic "na nietoperza" ;)
Do tej pory nie zwracałem na to uwagi, ale faktycznie przy ostatnich temperaturach jakby nie domykało środkowego nawiewu i sączy się zimne k.restwo, którego tak nie lubię :mad: Trzeba będzie spróbować!
@MutaFukas - dzięki za ten wpis, czasem proste porady są najlepsze.
Mao płynu
Wszystko w normie :(
Wszystko w normie :(
No to zapowietrzony, albo co. Chyba, że w Hundzie to inaczej jak w innych ;)
W weekend z tym powalcze jeszcze raz...
Druga sprawa, dwa środkowe nawiewy mają po środku przełączenie na białą strzałkę i biało/niebieską, problem w tym że po przełączeniu na białą leci zimne(nawet przy samym nawiewie na nogi), a na niebieskiej leci jeszcze zimniejsze.
Przy lewej nodze pasażera za konsolą znajdziesz linkę która porusza cięgno kiedy przełączasz ten pstryczek między środkowymi nawiewami. Zapewne po przełączeniu na białą strzałkę możesz jeszcze dopchnąć to cięgno za konsolą, wtedy wypnij pancerz linki z uchwytu i wepnij tak aby linka dociągała cięgno do oporu przy przełączeniu na białą strzałkę.
bartkonator
06-01-16, 09:11
Płynu mam ok, nic mi nie ubyło od połowy roku, w chłodnicy stan w zbiorniczku stan. A jak sprawdzić czy nagrzewnica grzeje? Jakoś po wężach się da to obczaić ?
Jeszcze pod maską przy grodzi masz zawór, możesz sprawdzić czy cięgno chodzi i otwiera.
bartkonator
06-01-16, 12:20
Chodzi Ci o ten z linka ? Na wężu do nagrzewnicy ? Jeśli tak to i pokrętłem i ręką otwiera się do końca (chyba bo dalej nie pójdzie)
Tak tan, a ciepły jest? Bo to chyba do nagrzewnicy wchodzi.
bartkonator
06-01-16, 12:30
Właśnie nie sprawdzałem ciepłoty jeszcze, dzisiaj pośmigam i zobaczę jak się nagrzeje czy oba są gorące czy nie.
wymień termostat miałem to samo w mb6,po wymianie wszystko ok koszt 40 zł+płyn
@gibonek weź skrzynkę
Opróżnij jak oczekujesz na pw ode mnie ;)
Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
Problem "sączącego się" zimnego powietrza przez środkowy nawiew rozwiązany wg opisów MutaFukas i miraska na poprzednich stronach.
Rzeczywiście banalne, dzięki :)
bartkonator
08-01-16, 22:40
Obydwa węże do nagrzewnicy ciepłe, chyba muszę postawić na termostat :/ tylko dziwna sprawa że auto się dogrzewa normalnie, 5-10 minut przy -10, dwa - trzy postoje na światłach w korku i autko nagrzane, tylko to letnie powietrze z nawiewów :/ w poprzednim EJ9 z B18 to nie dało się wysiedzieć w środku po 15minutach jazdy na full grzaniu.
bartek_levis
09-01-16, 17:58
niestety nasze Hondy mają słabe grzanie. W V i VI gen dużo lepiej działa ogrzewanie
A tu się nie zgodzę. U mnie jak się jedzie dłużej i ogrzewanie na max a nawiew na "1" to kratka aż parzy jak się chwilę jej dotknie.
bartek_levis
14-01-16, 10:28
no a w EG5 jak włączałem temp na max zastanawiałem się czy kratki się nie roztopią lub nie zapalą, naprawdę bez porównania grzały lepiej i przy -20 można było w koszulce w środku siedzieć, nie wiem z czego to wynika ostatnio nawet rozkminiałem aby założyć nagrzewnicę w V gena jak zrobię (pewnie wiosną) to napiszę czy coś się zmieniło :)
Nagrzewnica z V-gena różni się nieco kształtem rurek ale rdzeń jest taki sam jak w 5d.
Polecam wyjąc filtr kabinowy i wtedy porównać z EG :)
A ja mam taki film z ogrzewaniem ,że lewa strona od kierowcy gorące powietrze ,środek lewy ciepłe,środek prawy letnie a kratka od pasażera lodówa. Kupiłem specjalnie cały drugi ten system klapkowy od sterowania powietrzem,żeby go przestudiować.Po obczajeniu poluzowałem plastiki u siebie i obczaiłem kamerą czy wszystko chodzi prawidłowo i się zatyka mała klapka od pomijania nagrzewnicy i wpuszczania zimnego powietrza na centralny nawiew . Wszystko jest niby ok a tu taki zonk.Z prawej strony nie ma prawa lecieć zimne powietrze przy rozkręconym ogrzewaniu a się pojawia... Poddałem się już w tym temacie i zaakceptowałem ,że w tym modelu po prostu angole coś zjeb... Jak dla mnie czeski film z tym ogrzewaniem ;)
że lewa strona od kierowcy gorące powietrze ,środek lewy ciepłe,środek prawy letnie a kratka od pasażera lodówa.
Mam to samo tylko że u mnie nie ma wogóle gorącego tylko troche ciepłe, a reszta zimna. Biorę się za termostat w sobotę, może coś da :)
bartkonator
24-01-16, 23:51
Ja po wymianie termostatu na OEM, i regulacji cięgienka od środkowego nawiewu. Po prostu mega różnica, dzisiaj jechałem trase 140 km i normalnie na połowie ogrzewania mi było gorąco w aucie, a przed tym na full grzaniu ledwo letnie leciało. Polecam OEM termostat, jego charakterystyka otwierania i zamykania jest wręcz idealnie dobrana do naszych autek. Przed OEM'em posiadałem termostat Gates, najwidoczniej nie za bardzo się sprawdził.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.