Zobacz pełną wersję : Problem z dopasowaniem uszczelki pod glowice d15/d16
Po nieudolnych próbach znalezienia d16y7 zrobilem jak sugerowali hondziarze abym zalozy d 15+gora z y7 i pojawil sie problem. Zlozylem to na uszczelce z d15b2 i wydaje mi sie ze bierze plyn z chlodnicy i bije cinienie do ukladu chlodeniai sporo kopci na bialo. Nie mam jak pojezdzic autem zeby sprawdzic bo jescze uszkodzony jest czujnik polozenia walu i po nagrzaniu gasnie ale do rzeczy przy takim zestawie
Dol d15b2
Gora d16y7 ktora uszczelka? Z d16 czy d15 ?
wiesko1261
05-12-15, 17:08
powinna pasować każda z D-serii
wkładałem do d14 .d15 d16 uszczelki dedykowane d16y8 i musi pasować (metalowe)
wyrównywałeś przy zmianie głowicę (planowanie głowicy) ?
Nie. Zamontowana jest wlasnie metalowa z d serii. Objawy moich podejrzen: mocno kopci bialym dymem(para wodna) mocno skraplacjaa sie na wydechu woda i jakos bardzo napeczniale weze z chldzenia.
wiesko1261
06-12-15, 19:50
źle złożone :) albo pęknięta głowica
czasami płyn musi odparować z wydechu ,po wcześniejszej walniętej uszczelce
zazwyczaj kilka godzin jazdy wystarcza
a za duże ciśnienie w układzie - test na obecność spalin w układzie (a może źle odpowietrzone )
marcinduek3
08-12-15, 15:02
po pierwsze głowice powinno się zawsze splanować bo jej uprzednim zdjęciu gdyż przy odkręcaniu pojawiają się naprężenia które odkształcają głowicę, po drugie jak zakładać uszczelkę to tylko OEM, pasuje każda z d-serii tzn wszystkie są takie same z wyjątkiem dohc. (Zakładałem metalową uszczelkę elringa i wydmuchnęło przy pierwszym odpaleniu).
Spróbuj porządnie dokręcić tą głowice producent nakazuje 67Nm z tego co pamiętam, a daj dla przykładu 100Nm. i zobacz. Może być tak że będzie ok a może być tak że czeka Cię ponowna robota ;)
daj dla przykładu 100Nm
...i wyjdą gwinty z bloku, świetna rada. Uszczelka oem nie jest konieczna, elring jest bardzo dobry, wystarczy prawidłowy montaż na równych płaszczyznach.
wiesko1261
08-12-15, 17:29
...i wyjdą gwinty z bloku, świetna rada. Uszczelka oem nie jest konieczna, elring jest bardzo dobry, wystarczy prawidłowy montaż na równych płaszczyznach.
popieram :) kilka silników jakoś jeździ na zamienniku erlinga które składałem i już nie seryjne ,
:) ( na każdym opakowaniu jest opisane jakim momentem dokręcać i w ilu etapach )
Elring nawet z turbo daje sobie rade. Powierzchnię głowicy lub bloku planuje się tylko jeśli jest nierówna a nie za każdym razem. Co do momentu dokręcania to nawet arp nie mają 100Nm zalecanego ;)
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.