PDA

Zobacz pełną wersję : Jak ulepszyć OEM ssący B18C4



Salata
22-11-15, 12:24
Co można zrobić w celu polepszenia osiągów/przepustowości seryjnego C4?
Na forum coś mi się tam przewinęło ale nie mam konkretnych informacji.
Niektórzy wywalają klapki IAB a inni powiększają kanały.
Na OLX niedawno był gość który powiększał ten kolektor dodając do niego wstawki ale jaki to dawało efekt tego nie wiem.

Karpiczek
22-11-15, 12:50
http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?236644-Przer%F3bka-kolektora-B18C4

Był już podobny temat. Ja się bawiłem w takie przeróbki. Zastosowałem 2 przekładki. Najlepiej byłoby przetestować różne konfiguracje. Np. z 1 przekładką lub bez. U mnie wyszło 190 KM.
Jest to z pewnością pewna alternatywa, pewna pod względem oszczędności :P

Salata
22-11-15, 13:24
To nie temat tylko 1 post ;]
Oki masz jakieś foty jak wyglądał po dodaniu tej wstawki? Wszystko się mieściło do maską?
seremaq i Guscioren coś z tym modzili ale nie ma np. wrażeń z dupohamowni itd ;]
Na jakich modach miałeś te 190KM? Pewnie już po wałkach z C6?

Guscioren
22-11-15, 17:39
Ja mialem się zabierać za robienie seryjnego ssącego ale po kilku rozmowach ze znajomym i kilkoma stroicielami doszedłem do wniosku ze szkoda mi hajsu na eksperymenty :D ale z czasem trochę tego żałuję bo nadal chyba nikt oficjalnie tego nie robił.

Karpiczek
22-11-15, 23:36
A co mowili znajomi i stroiciele?

Guscioren
23-11-15, 05:34
Standardowo ze lepiej wsadzić z b16a2/b18c6 bo tak czy siak trzeba stroić :| od bidy z b16a1. Trochę nie chce mi się wierzyć ze jak się usunie klapki to ten kolektor nadal jest lipa :P

Karpiczek
23-11-15, 08:14
Lipy nie ma. Tylko trzeba troche podzialac.

Guscioren
23-11-15, 08:15
Lipy nie ma. Tylko trzeba troche podzialac.
Kiedyś ktoś podsyłał link jak rozwiercili cały kolektor że wyglądał tak jak by nie było tam 2 kanałów. Ciekaw jestem czy to daje jakikolwiek efekt :D

Karpiczek
23-11-15, 12:25
Bo tak trzeba zrobic :p

Salata
23-11-15, 13:06
Właśnie jak trzeba to zrobić? Jak on ma wyglądać? Klapki się usuwa czy przekładki trzeba dodać?

Karpiczek
23-11-15, 14:00
Wycinasz materiał. Dookoła wycinasz wokół klapek, tak aby powstała pusta przekładka. Oczywiście można pokombinować i zrezygnować z tej przekładki z motylami i wyciąć tylko część w kolektorze.
Przekładka ma wyglądać tak: http://www.blacktrax.net/images/products/digital_IABspacer.jpg

Część z wlotem przepustnicy tak : http://farm8.staticflickr.com/7190/6773636488_70ffe54c26_b.jpg

A część z kanałami dolotowymi do głowicy mniej więcej tak : http://www.blacktrax.net/images/products/intake_BTP_H22_LowMan3.jpg

Takie zabieg również można zrobić w H serii w której występował kolektor z "motylami"

fełtek
26-11-15, 21:00
Na forum oglaszal sie ktos kto przerabia kolki z c4.

Salata
27-11-15, 00:11
Tak wiem ale nie ogłasza się juz tu ani na OLX

fełtek
27-11-15, 08:46
Tak wiem ale nie ogłasza się juz tu ani na OLX

Napisz ogloszenie w "kupie" moze ktos pamieta nick. Jesli nie masz mozliwosci i pewnosci zeby samemu dlubac.

Salata
27-11-15, 12:05
Za dodanie przekładki, obróbkę w środku (chyba) i malowanie chciał 350zł?
Coś takiego mi sie kojarzy.

Guscioren
27-11-15, 12:17
Za dodanie przekładki, obróbkę w środku (chyba) i malowanie chciał 350zł?
Coś takiego mi sie kojarzy.

To już wolał bym kupić gotowy pod c4 z b16a2 :D I jaką przekładke chodzi? że zamiast jednej z tymi motylkami są dwie??

Salata
27-11-15, 14:23
Tak dodawał przekładkę żeby powiększyć ssaka.

fełtek
27-11-15, 15:53
Nie wiem cholera. Mi sie kojarzy ze 150. Ale glowy nie daje. Jasne ze 350 to kosmos.

Karpiczek
27-11-15, 16:16
Moj pomysl wykorzystal uzytkownik eMagielik z forum. Ja wstepnie wycialem material, on wykanczal z racji dostepnych narzedzi. Jak pisalem wczesniej, wymyslilem, aby dac dwie przekladki. Nie testowalem ale danie jednej przekladki lub rezygnacja z nich moze przyniesc profity. Jestem w stanie przerobic kolektor. Dodatkowo przyszlym roku najprawodopodobniej bede sprzedawac swoj. Jak cos to PW.
Jest to fajna alternatywa. Ciekawe byloby porownania z hybryda b16a2. Plus taki,ze nie tniemy flanszy.

fełtek
27-11-15, 18:04
Dobrze kminie ze lepsze przyrosty daje krotki kolektor?
Bo chodzi mi o to ze chyba lepiej jest bez tych podkladek,poniewaz one tylko wydluzaja droge powietrzu. A sam Iab dziala na zasadzie skrocenia drogi.

Karpiczek
27-11-15, 23:45
Dokladnie, klapy otwierajac sie, otwieraja krotsze kanaly dolotowe.
Krotszy dolot oznaczac moze wyzsza moc ale nizszy moment. Rowniez istotnay jest rozmiar banki kolektora. Moze sie zmusze i zdolam zrobic pomiary porownawcze na hamowni z jedna przekladka i bez.

Gorliś
28-11-15, 01:31
Dobrze kminie ze lepsze przyrosty daje krotki kolektor?
Zle kminisz.


Krotszy dolot oznaczac moze wyzsza moc ale nizszy moment.
Tez nie.

Zmianiajac kanaly dolotowe (ich przekroj lub dlugosc) lub pojemnosc plenum (lub jak to ktos ladnie nazwal banka kolektora ;) )
Przesuwa sie zakres max momentu, a co za tym idzie uzytecznego pasma obrotow.

Dluzsze kanaly przesuwaja max moment w nizsze obroty, a krotsze przesuwaja max moment w gore.
Pojemnosc plenum idzie w gore - max moment tez, pojemnosc plenum w dol - max moment w dol.

Dlatego IAB jest takim fajnym rozwiazaniem do DD - zapewnia max moment w tym zakresie, w ktorym aktualnie sie znajdujemy.
Jednak ze wzgledu na swoja budowe nieco ogranicza moc max, cos za cos.
Przerabianie kolektora z IAB osobiscie wydaje mi sie srednim pomyslem, ale bardzo ciekawie bylo by zobaczyc wyniki serii i po przerobkach.

Karpiczek
28-11-15, 14:24
Racja, fajnie by bylo porownac. Moze na amerykanskich forach cos sie znajdzie. W koncu GSR tez mial ten kolektor. Ja jestem zadowolony, niskobudzetowo :P walki z C6 plus strojenie zupelnie odmienilo silnik i jego charakterystyke.
Jesli ktos ma troche zdolnosci, zaparcia to polecam sie pobawic.

fełtek
29-11-15, 14:33
Racja, fajnie by bylo porownac. Moze na amerykanskich forach cos sie znajdzie. W koncu GSR tez mial ten kolektor. Ja jestem zadowolony, niskobudzetowo :P walki z C6 plus strojenie zupelnie odmienilo silnik i jego charakterystyke.
Jesli ktos ma troche zdolnosci, zaparcia to polecam sie pobawic.
Pytalem ciebie na fb. Zapytam i tu,bo nie odpisales. Masz jakis film jak to teraz jedzie?

Karpiczek
29-11-15, 20:25
Pytalem ciebie na fb. Zapytam i tu,bo nie odpisales. Masz jakis film jak to teraz jedzie?

Nie zauważyłem żadnej wiadomości od Ciebie. Filmiki jakieś mam ale co z filmu wywnioskujesz?

fełtek
30-11-15, 16:50
Nie zauważyłem żadnej wiadomości od Ciebie. Filmiki jakieś mam ale co z filmu wywnioskujesz?

Pytałem pod Twoim ogłoszeniem. Da mi tyle,że porównam ze swoimi filmami :) Daj linka :)

Karpiczek
30-11-15, 21:14
Nie mam na yt. Moze nagram cos przy sprzyjajacej pogodzie. Jesli o kreski chodzi to jest 189,5 przy 8479 rpm i 172 Nm przy 6191 rpm :D