Zobacz pełną wersję : Jak ulepszyć OEM ssący B18C4
Co można zrobić w celu polepszenia osiągów/przepustowości seryjnego C4?
Na forum coś mi się tam przewinęło ale nie mam konkretnych informacji.
Niektórzy wywalają klapki IAB a inni powiększają kanały.
Na OLX niedawno był gość który powiększał ten kolektor dodając do niego wstawki ale jaki to dawało efekt tego nie wiem.
http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?236644-Przer%F3bka-kolektora-B18C4
Był już podobny temat. Ja się bawiłem w takie przeróbki. Zastosowałem 2 przekładki. Najlepiej byłoby przetestować różne konfiguracje. Np. z 1 przekładką lub bez. U mnie wyszło 190 KM.
Jest to z pewnością pewna alternatywa, pewna pod względem oszczędności :P
To nie temat tylko 1 post ;]
Oki masz jakieś foty jak wyglądał po dodaniu tej wstawki? Wszystko się mieściło do maską?
seremaq i Guscioren coś z tym modzili ale nie ma np. wrażeń z dupohamowni itd ;]
Na jakich modach miałeś te 190KM? Pewnie już po wałkach z C6?
Ja mialem się zabierać za robienie seryjnego ssącego ale po kilku rozmowach ze znajomym i kilkoma stroicielami doszedłem do wniosku ze szkoda mi hajsu na eksperymenty :D ale z czasem trochę tego żałuję bo nadal chyba nikt oficjalnie tego nie robił.
A co mowili znajomi i stroiciele?
Standardowo ze lepiej wsadzić z b16a2/b18c6 bo tak czy siak trzeba stroić :| od bidy z b16a1. Trochę nie chce mi się wierzyć ze jak się usunie klapki to ten kolektor nadal jest lipa :P
Lipy nie ma. Tylko trzeba troche podzialac.
Lipy nie ma. Tylko trzeba troche podzialac.
Kiedyś ktoś podsyłał link jak rozwiercili cały kolektor że wyglądał tak jak by nie było tam 2 kanałów. Ciekaw jestem czy to daje jakikolwiek efekt :D
Właśnie jak trzeba to zrobić? Jak on ma wyglądać? Klapki się usuwa czy przekładki trzeba dodać?
Wycinasz materiał. Dookoła wycinasz wokół klapek, tak aby powstała pusta przekładka. Oczywiście można pokombinować i zrezygnować z tej przekładki z motylami i wyciąć tylko część w kolektorze.
Przekładka ma wyglądać tak: http://www.blacktrax.net/images/products/digital_IABspacer.jpg
Część z wlotem przepustnicy tak : http://farm8.staticflickr.com/7190/6773636488_70ffe54c26_b.jpg
A część z kanałami dolotowymi do głowicy mniej więcej tak : http://www.blacktrax.net/images/products/intake_BTP_H22_LowMan3.jpg
Takie zabieg również można zrobić w H serii w której występował kolektor z "motylami"
Na forum oglaszal sie ktos kto przerabia kolki z c4.
Tak wiem ale nie ogłasza się juz tu ani na OLX
Tak wiem ale nie ogłasza się juz tu ani na OLX
Napisz ogloszenie w "kupie" moze ktos pamieta nick. Jesli nie masz mozliwosci i pewnosci zeby samemu dlubac.
Za dodanie przekładki, obróbkę w środku (chyba) i malowanie chciał 350zł?
Coś takiego mi sie kojarzy.
Za dodanie przekładki, obróbkę w środku (chyba) i malowanie chciał 350zł?
Coś takiego mi sie kojarzy.
To już wolał bym kupić gotowy pod c4 z b16a2 :D I jaką przekładke chodzi? że zamiast jednej z tymi motylkami są dwie??
Tak dodawał przekładkę żeby powiększyć ssaka.
Nie wiem cholera. Mi sie kojarzy ze 150. Ale glowy nie daje. Jasne ze 350 to kosmos.
Moj pomysl wykorzystal uzytkownik eMagielik z forum. Ja wstepnie wycialem material, on wykanczal z racji dostepnych narzedzi. Jak pisalem wczesniej, wymyslilem, aby dac dwie przekladki. Nie testowalem ale danie jednej przekladki lub rezygnacja z nich moze przyniesc profity. Jestem w stanie przerobic kolektor. Dodatkowo przyszlym roku najprawodopodobniej bede sprzedawac swoj. Jak cos to PW.
Jest to fajna alternatywa. Ciekawe byloby porownania z hybryda b16a2. Plus taki,ze nie tniemy flanszy.
Dobrze kminie ze lepsze przyrosty daje krotki kolektor?
Bo chodzi mi o to ze chyba lepiej jest bez tych podkladek,poniewaz one tylko wydluzaja droge powietrzu. A sam Iab dziala na zasadzie skrocenia drogi.
Dokladnie, klapy otwierajac sie, otwieraja krotsze kanaly dolotowe.
Krotszy dolot oznaczac moze wyzsza moc ale nizszy moment. Rowniez istotnay jest rozmiar banki kolektora. Moze sie zmusze i zdolam zrobic pomiary porownawcze na hamowni z jedna przekladka i bez.
Dobrze kminie ze lepsze przyrosty daje krotki kolektor?
Zle kminisz.
Krotszy dolot oznaczac moze wyzsza moc ale nizszy moment.
Tez nie.
Zmianiajac kanaly dolotowe (ich przekroj lub dlugosc) lub pojemnosc plenum (lub jak to ktos ladnie nazwal banka kolektora ;) )
Przesuwa sie zakres max momentu, a co za tym idzie uzytecznego pasma obrotow.
Dluzsze kanaly przesuwaja max moment w nizsze obroty, a krotsze przesuwaja max moment w gore.
Pojemnosc plenum idzie w gore - max moment tez, pojemnosc plenum w dol - max moment w dol.
Dlatego IAB jest takim fajnym rozwiazaniem do DD - zapewnia max moment w tym zakresie, w ktorym aktualnie sie znajdujemy.
Jednak ze wzgledu na swoja budowe nieco ogranicza moc max, cos za cos.
Przerabianie kolektora z IAB osobiscie wydaje mi sie srednim pomyslem, ale bardzo ciekawie bylo by zobaczyc wyniki serii i po przerobkach.
Racja, fajnie by bylo porownac. Moze na amerykanskich forach cos sie znajdzie. W koncu GSR tez mial ten kolektor. Ja jestem zadowolony, niskobudzetowo :P walki z C6 plus strojenie zupelnie odmienilo silnik i jego charakterystyke.
Jesli ktos ma troche zdolnosci, zaparcia to polecam sie pobawic.
Racja, fajnie by bylo porownac. Moze na amerykanskich forach cos sie znajdzie. W koncu GSR tez mial ten kolektor. Ja jestem zadowolony, niskobudzetowo :P walki z C6 plus strojenie zupelnie odmienilo silnik i jego charakterystyke.
Jesli ktos ma troche zdolnosci, zaparcia to polecam sie pobawic.
Pytalem ciebie na fb. Zapytam i tu,bo nie odpisales. Masz jakis film jak to teraz jedzie?
Pytalem ciebie na fb. Zapytam i tu,bo nie odpisales. Masz jakis film jak to teraz jedzie?
Nie zauważyłem żadnej wiadomości od Ciebie. Filmiki jakieś mam ale co z filmu wywnioskujesz?
Nie zauważyłem żadnej wiadomości od Ciebie. Filmiki jakieś mam ale co z filmu wywnioskujesz?
Pytałem pod Twoim ogłoszeniem. Da mi tyle,że porównam ze swoimi filmami :) Daj linka :)
Nie mam na yt. Moze nagram cos przy sprzyjajacej pogodzie. Jesli o kreski chodzi to jest 189,5 przy 8479 rpm i 172 Nm przy 6191 rpm :D
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.