PDA

Zobacz pełną wersję : Kopcący D13B2 + najprawdopodobniej olej na świecach



LechuLK
05-08-08, 23:34
Mam od kilku dni taki problem. Honda trochę za bardzo kopci. Gdy mocno przyśpieszam po przełączeniu biegu na wyższy przy korzystaniu z obrotów widzę w lusterku jak za szybą pojawia się na chwile dym, jest on szarego koloru. Dzieje się też tak gdy redukuje biegi. Ostatnio też jak odpaliłem silnik to widziałem jak cały czas kopciła na niskich obrotach zanim się trochę nagrzała a zimno nie było.

Dzisiaj wymieniłem sondę lambdę i nie przyniosło to poprawy(dalej kopci ale wydaje mi się że lepiej przyśpiesza a spalania jeszcze nie zdążyłem sprawdzić przed wymianą było nawet koło 8-10l w trasie -> D13B2 :eek:)

Sprawdziłem świece i nie wyglądały one zbyt dobrze były jak zwykle dosyć mocno okopcone na czarno ale do tego jakby mokre w oleju( nie jestem pewien czy to olej ale tak stwierdziłem po zapachu). Były wymieniane 7miesięcy temu NGK jakieś 4000km w tym czasie przejechane i świece niedawno tez czyściłem z sadzy.

Z rury wydechowej też pluje jakąś "brudną wodą" chyba może to benzyna :P
Nie zauważyłem żeby mi ubywało oleju ani płynu z chłodnicy.

Ktoś pisał o świecach w oleju w D15B2 i ktoś pisał: "Uszczelki na świecach masz do wymiany"

Czy to może rozwiązać problem i jakie to są koszty?

Nie jestem pewien czy to olej na wiecach czy może mokry nagar. Co zrobić jeżeli byłby to mokry nagar?

stashek
06-08-08, 10:10
Mi się wydaje kolego ze masz pierścienie do wymiany. Ubywa Ci oleju?

LechuLK
06-08-08, 12:42
Nie zauważyłem żeby ubywało ale auto jakiś czas jeździło na zbyt dużej ilości oleju( zalali mi trochę nad kreskę max na Shellu) ale potem odessałem wężykiem i strzykawką. Jaki jest koszt pierścieni i ich wymiany?

siemens_15
06-08-08, 13:25
Kolego jaki masz przebieg na swoim silniku? Rzadko się spotyka żeby d13b2 olej brało... to jedne z najwytrzymalszych jednostek

Kras
06-08-08, 13:50
Jak wali przy zmianach biegow to moga tez byc uszczelniacze zaworowe...

marc-l
06-08-08, 13:56
Brat ma d13b2 z przebiegiem ponad 200 tys i nic sie nie dzieje, te silniki nigdy nie braly i nie powinny brac ani grama oleju. Moze to uszczelka pod glowica i pali ci wode?? bo szary dym to raczej nie olej

LechuLK
06-08-08, 18:39
przebieg 163tys km. Może to nie jest olej a dzisiaj odpalał tylko na trzy gary nie chodził ten ostatni od licząc od lewej i obroty były za niskie na jałowym( prawie przygasał. Przeczyściłem świece i odpaliłem i znowu palił na trzy trochę poruszałem wtyczkami i zaczął na cztery normalnie chodzić. Wymieniłem przewody zapłonowe. Przy wymianie odkręciłem ostatnią świece i znowu była w sadzy a czyściłem jakieś 2godz wcześniej. Niby teraz jak odpalam chodzi na 3 gary ale później jakby znowu zaczynał chodzić tylko na trzy spadają obroty na jałowym a jak chodzi na 4 to trzyma się na 800-900 obr. Jak jeżdżę to widzę momentami dość dużą ilość takiego dość siwego dymu. Dym dość szybko się ulatnia w powietrzu więc może to być woda. Tylko, że nie widzę aby ubywało płynu chłodniczego lub oleju.

ma ktoś jeszcze jakieś porady?

Skoti
06-08-08, 22:38
Ja widze ze uszczelka pod głowicą do wymiany. Typowe objawy. Przeszukaj forum dokładnie jakie są (było ze 200razy) i jaką uszczelke kupić. W zależności od twojej kieszeni. Przy okazji wymień uszczelniacze zaworów