Zobacz pełną wersję : Spalanie PB przy instalacji gazowej. CIVIC VIII 1.8
Witam,
Mam od pół roku instalację gazową u sprawdzonego fachowca. Jednak zastanawia mnie pobór benzyny w moim przypadku. Ok, robię krótkie trasy. Ale chciałbym wiedzieć jak u was wygląda spalanie PB. Ale nie na km, bo jeden robi dłuższe trasy i km natrzepie, a drugi krótkie. U mnie wychodzi 45 L PB na 2 miesiące codziennej jazdy. Zimne odpalenia, ssanie, dlatego chciałbym wiedzieć na jaki okres czasu ile wypala wam benzyny. Czy w ogóle jest możliwe, aby auto spalało 2 paliwa na raz, pracując prawidłowo? Wiem, że mam włączony dotrysk, ale tylko powyżej 5 tyś obrotów, których na pewno nie przekraczam.
Civic VIII 1.8 2008
znajomy kiedys mial podlaczone tak ze bralo i gaz i bp i roznicy w jezdzie nie bylo .. ale jezeli gosc sprawdzony to podlaczenie instalacji wykluczam. jezeli robisz krotsze trasy popros gazownika by ci obnizyl temperature przelaczania gazu na nizsza oczywiscie nie do przesady.
Samochód powinien działać tylko na jednym paliwie, nie ma możliwości żeby działał na obydwu naraz* (nie dotyczy silników z bezpośrednim wtryskiem)
Zapewne masz instalację ustawioną tak że powyżej 5k rpm przechodzi na zasilanie benzyną (domyślnie w stagu limit obrotów to właśnie 5tys, czyżby brak strojenia?) lub po prostu przy wysokich obrotach reduktor nie wyrabia i przechodzi na pb.
Podaj informacje jaki masz reduktor wtryskiwacze i sterownik.
Samochód powinien działać tylko na jednym paliwie, nie ma możliwości żeby działał na obydwu naraz* (nie dotyczy silników z bezpośrednim wtryskiem)
Zapewne masz instalację ustawioną tak że powyżej 5k rpm przechodzi na zasilanie benzyną (domyślnie w stagu limit obrotów to właśnie 5tys, czyżby brak strojenia?) lub po prostu przy wysokich obrotach reduktor nie wyrabia i przechodzi na pb.
Podaj informacje jaki masz reduktor wtryskiwacze i sterownik.
Instalacja to Landi Renzo. Resztę musiałbym sprawdzić w papierach. Dotrysk powyżej 5k rpm to według mojej informacji od gazownika to tylko 5% w celu chłodzenia/obniżenia temperatury w gniazdach.
A dodam jeszcze, że przed chwilą pomyślałem, aby podczas pracy silnika na LPG odpiąć bezpiecznik od pompy paliwa i ewentualnie poobserwować pracę czy gorzej chodzi. Niestety auto zgasło, więc podejrzewam, że chyba zasilanie LPG jest na tym samym bezpieczniku? Czy może faktycznie chodził całkowicie na benie? Ale to chyba niemożliwe.
U mnie gazownik chciał żeby obroty nie falowały i ustawił żeby poniżej 1000 obr/min samochód przełączał się na benzynę (na przełączniku świeciła się cały czas lampka że chodzi na gazie) a powizej 1000 obr szedł na LPG. Czyli inaczej mówiąc jak stałem na światłach, czy też gdziekolwiek indziej na wolnych obrotach to spalał benzynę, a jak jechałem to LPG. Musiałem wtedy tankować ok 20l benzyny miesięcznie. Teraz mam ustawione że jak się przełączy przy 35 stopniach na LPG to niezależnie od obrotów cały czas na nim chodzi i w takim ustawieniu spalam miesięcznie poniżej 10l benzyny. pozdrawiam
Samochód powinien działać tylko na jednym paliwie, nie ma możliwości żeby działał na obydwu naraz* (nie dotyczy silników z bezpośrednim wtryskiem)
radzę zajrzeć do instrukcji sterowników STAG Q-BOX i Q-MAX możliwość procentowego udziału benzyny podczas pracy na gazie to już standard
bunkerites
07-11-15, 18:01
Aktualnie w EP3 spalam za 80 zl benzyny.Zeby gaz sie zalaczyl musze przejechac okolo 3 km.Ustawione na 30 st.Nie rozumiem po co ktos robil dotrysk benzyny?.Krece na lpg do 8tys obr i nic sie nie dzieje...Mialem EP2 w LPG i tez nic sie nie dzialo wysoko krecac silnik.
funkcja ta ma zastąpić lubrykację w silnikach z papierowymi głowicami
dotrysk można precyzyjnie ustawić w dowolnym zakresie obciążeń i obrotów
Samochód powinien działać tylko na jednym paliwie, nie ma możliwości żeby działał na obydwu naraz* (nie dotyczy silników z bezpośrednim wtryskiem)
Zapewne masz instalację ustawioną tak że powyżej 5k rpm przechodzi na zasilanie benzyną (domyślnie w stagu limit obrotów to właśnie 5tys, czyżby brak strojenia?) lub po prostu przy wysokich obrotach reduktor nie wyrabia i przechodzi na pb.
Podaj informacje jaki masz reduktor wtryskiwacze i sterownik.
Brc sequent 32 można ustawić z dotryskiem, także chodzi na raz na dwóch paliwach
Wysłane z mojego GT-N8013 przy użyciu Tapatalka
bunkerites
08-11-15, 17:27
Lubryfikacja jedynie działa na psychike
vnv_nation
08-11-15, 17:42
Nie rozumiem po co ktos robil dotrysk benzyny?.Krece na lpg do 8tys obr i nic sie nie dzieje...Mialem EP2 w LPG i tez nic sie nie dzialo wysoko krecac silnik.
A po co wymieniasz olej w silniku? Przeciez jak nie wymienisz to nic sie nie bedzie dzialo. Jak przejedziesz 50tys na tym samym oleju przeciez tez nic sie nie bedzie dzialo. Ale na dluzsza mete skrocisz tym bardzo zywotnosc silnika.
Tu jest analogicznie. Nic sie przeciez nie dzieje. Tyle ze temperatura spalania gazu jest wyzsza, wiec przy wyzszych obrotach zdrowiej dla silnika jak bedzie spalal jednak benzyne. Napewno jego zycie przedluzy.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.