Zobacz pełną wersję : Podrasowanie D15B7
Witam.
Mam plany w mojej Hani która posiada silnik D15b7 zwiększyć nieco moc.
Rozmawiałem z mechanikiem, który nasunął mi pomysł, żeby wstawić kompresor.
Kompresor fajna rzecz, ale tutaj nasuwa się do was pytanie.
Czy mogę zrobić coś innego oprócz kompresora co znacznie doda mocy mojemu silnikowi?
Słyszałem o kolektorach ssących od V-tec,ów i innych rzeczach że mój silnik idealnie pasuje do tego typu "modów".
Co radzicie? jest tutaj ktoś obeznany, kto opisał by mi co i jak i za jakie pieniądze?
mini me na np: d16z6, skrzynia s20 hybryda przy okazji odchudzony zamach, pozniej mozesz zrobic rozwiert kolektora z z6 albo najlepiej y8 i przepustnica np.60mm - z takich tanszych a robiacych roznice na starcie, wszystko znajdziesz na forum
oczywiscie pominalem kwestie tego ze po modach trzeba stroic kompa ale to chyba oczywiste
co do kosztow ceny rozne takze olx forum i inne portale aukcyjne
Dokup zestaw turbo tylko do tego co masz, jak chcesz silnik doladowany a jak wolnossacy to zrob jak napisal kolega wyżej.
To jest minimalna operacja którą odczujesz,Głowica (silnik 1.6 16V D16Z6 lub D16Y8) z zaworem VTEC 300-500 kolektor ssący myśle ze na forum kupisz do 100,komputer P28(gotowy pod strojenie)250-300,strojenie 400-600,kolektor wydechowy tez D16Z6,lub D16Y8 150zeta(moge sie mylic)
Wszystko zalezy ile mozesz poswiecic kasy na mody. Jak chcesz isc w wolnossaka to bedzie bardzo drogo, aby osiagnac ciekawe przyrosty. Najtaniej chyba wyjdzie zamontowanie kompresora bez znacznego grzebania w samym silniku. Ale to droga troche na skroty i nie wiadomo ile silnik wytrzyma. Moze napisz jaka kasa dysponujesz. Jak do 1000 zl to tylko kolektory i moze dobry dolot ...
Zarabiam co miesiąc i aktualnie nie mam nikogo na utrzymaniu.
Jeżeli chodzi o mody to mogę wrzucić nawet 5 tyś. pod warunkiem że naprawdę będzie latać.
firstborne
03-11-15, 00:04
Ja bym ładował turbo, 5 tys na softa myślę wystarczy.
A mam jeszcze jedno pytanie odnośnie mojego silnika.
Wiecie może dlaczego mój silnik po przejechaniu paru kilometrów bardzo mocno słabnie?
Jest to uczucie, jak by po prostu się dławił.
Poczytać...
http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?6078-Jak-zbudowa%E6-szybkie-D15B7-opis-dowiadczenia-wykresy
A mam jeszcze jedno pytanie odnośnie mojego silnika.
Wiecie może dlaczego mój silnik po przejechaniu paru kilometrów bardzo mocno słabnie?
Jest to uczucie, jak by po prostu się dławił.
Auto na ssaniu(czyli zimny silnik) zawsze lepiej przyspiesza bo masz większą dawkę paliwa.
Mam nadzieję, że nie wciskasz wtedy mocno gazu nie osiągasz wysokich obrotów.
Co do modów: jeśli silnik jest w dobrym stanie, minime to dobre rozwiązanie. Zakładając kompresor czy turbo bez zakucia za długo motor nie wytrzyma.
Zarabiam co miesiąc i aktualnie nie mam nikogo na utrzymaniu.
Jeżeli chodzi o mody to mogę wrzucić nawet 5 tyś. pod warunkiem że naprawdę będzie latać.
Jeśli tak to ładuj B-serie,będzie latać :) tylko trzeba zdrowej poszukać myślę ze na forum znajdziesz.
Gdzieś na forum był temat o koszcie zaturbienia D serii, stanęło na tym że 5k to minimalna kwota robiąc wszystko samemu i na używanych gratach.
Jeśli chcesz robić sam, nie miałeś do czynienia z turbo i nie masz porządnego warsztatu to ja bym sugerował wrzucenie B serii, bo to jest jak najbardziej do zrobienia we własnym zakresie przez średnio doświadczonego dłubacza :cool:
Auto na ssaniu(czyli zimny silnik) zawsze lepiej przyspiesza bo masz większą dawkę paliwa.
bez sensu.. to może od razu wlejemy wiadro benzyny do kol. ssącego, będzie jeszcze lepiej przyspieszał?
firstborne
04-11-15, 11:27
Gdzieś na forum był temat o koszcie zaturbienia D serii, stanęło na tym że 5k to minimalna kwota robiąc wszystko samemu i na używanych gratach.
Jeśli chcesz robić sam, nie miałeś do czynienia z turbo i nie masz porządnego warsztatu to ja bym sugerował wrzucenie B serii, bo to jest jak najbardziej do zrobienia we własnym zakresie przez średnio doświadczonego dłubacza :cool:
Ty tak na poważnie? Sprzedawane tutaj (oczywiście używane) kity turbo/kompresor to cena wahała się zazwyczaj w przedziale 2000-2500, do tego robocizna, która wychodzi 1000-1500, strojenie wychodzi najdrożej niźli założenie wszystkich gratów.
jakim cudem strojenie najdroższe??
Ale na początku mi tego nie robił, rozmawiałem z jednym mechanikiem z Gdyni i mówił że coś jest do wyregulowania, że na ciepłym słabnie.
Nie pamiętam co.
Bo po odpaleniu zbiera się tak jak 102 konny silnik powinien, a po przejechaniu paru kilometrów wlecze się gorzej niż d15b2 90 km
Ty tak na poważnie? Sprzedawane tutaj (oczywiście używane) kity turbo/kompresor to cena wahała się zazwyczaj w przedziale 2000-2500, do tego robocizna, która wychodzi 1000-1500, strojenie wychodzi najdrożej niźli założenie wszystkich gratów.
jeżeli chcesz zrobic dobrze softa to za uja się nie zmieścisz w 5k
- sprężarka 1-1,5k,
- wtryski +ich sprawdzenie 0,5-0,7k,
- cooler 0,3k,
- chłodniczka oleju 0,2k,
- podstawki 0,5k
- wszystkie węże 0,5k,
- WG 0,5-1k,
- zegary/czujniki 0,7-1k,
- BOV 0,3k,
- rury 0,5k,
- kolektor wydechowy 0,3-1k,
- wydech 0,5-1,5k
- do tego przydalaby się chłodnica bardziej wydajna (nie chinczyk) 0,5-1,5k ..
- do tego olej, filtry, rozrząd 0,7k
- robocizna z 1,5k
- strojenie 0,7-1k
- + milion pierdołek które sa potrzebne a o których wszyscy zawsze zapominają 1k
jeżeli to ma być podpierdołka to jak najbardziej 5k wystarczy.. tylko później płacz będzie, ze nie można tego wystroić, ze wybuchło, że nie jedzie i że turbo to ogólnie dupa
Ty tak na poważnie? Sprzedawane tutaj (oczywiście używane) kity turbo/kompresor to cena wahała się zazwyczaj w przedziale 2000-2500, do tego robocizna, która wychodzi 1000-1500, strojenie wychodzi najdrożej niźli założenie wszystkich gratów.
Przeczytaj jeszcze raz co napisałem i poszukaj tego wątku na forum, ja nie turbiłem nigdy silnika i nie wypowiadam się na temat kosztów.
bez sensu.. to może od razu wlejemy wiadro benzyny do kol. ssącego, będzie jeszcze lepiej przyspieszał?
Furious dobrze wiesz o co mi chodzi. Moze zle to ujalem.
Co twoj post wnosi do tematu?
Na poczatek zrob samodiagnostyke, chociaz niektore elementy np. sonda lambda moga niedomagac a bledu nie bedzie.
labed, glupoty piszesz,
Jak ssanie, ktore dziala tak, aby na wolnych obrotach auto nie zgaslo ma miec wplyw na osiagi auta ?
Jedynie znaczenie moze miec to,ze po nagrzaniu rosnie temp pow. w komorze, a ktos ma nie osloniety stozek i ciagnie te gorace powietrze...
labed, glupoty piszesz,
Jak ssanie, ktore dziala tak, aby na wolnych obrotach auto nie zgaslo ma miec wplyw na osiagi auta ?
Jedynie znaczenie moze miec to,ze po nagrzaniu rosnie temp pow. w komorze, a ktos ma nie osloniety stozek i ciagnie te gorace powietrze...
Źle to ująłem.
Dżizas czy ja napisałem że auto na ssaniu ma 20KM więcej?
Nie ma wpływu na osiągi, ale dawka paliwa jest większa i naciskając lekko gaz auto wyrywa do przodu i mamy wrażenie że na ssaniu jest "mocniejsze".
Zwiększ obroty na 1500rpm przy nagrzanym silniku i zbadaj zawartość gazów wydechowych. Później poczekaj kilka godzin aż silnik ostygnie i ponów badanie.
Z tym najdroższym strojeniem to kolega firstborn przesadził
krzysiek50
04-11-15, 20:10
jeżeli chcesz zrobic dobrze softa to za uja się nie zmieścisz w 5k
- sprężarka 1-1,5k,
- wtryski +ich sprawdzenie 0,5-0,7k,
- cooler 0,3k,
- chłodniczka oleju 0,2k,
- podstawki 0,5k
- wszystkie węże 0,5k,
- WG 0,5-1k,
- zegary/czujniki 0,7-1k,
- BOV 0,3k,
- rury 0,5k,
- kolektor wydechowy 0,3-1k,
- wydech 0,5-1,5k
- do tego przydalaby się chłodnica bardziej wydajna (nie chinczyk) 0,5-1,5k ..
- do tego olej, filtry, rozrząd 0,7k
- robocizna z 1,5k
- strojenie 0,7-1k
- + milion pierdołek które sa potrzebne a o których wszyscy zawsze zapominają 1k
jeżeli to ma być podpierdołka to jak najbardziej 5k wystarczy.. tylko później płacz będzie, ze nie można tego wystroić, ze wybuchło, że nie jedzie i że turbo to ogólnie dupa
A jeśli powiem, że mnie uturbienie (graty + strojenie) wyszło 3k pln to znaczy, że mam gowno, które powinno wybuchnąć 8k km temu? Za 5 tysi zrobisz softa bez problemu i to na dobrych gratach, jeśli oczywiście skladasz sam ;) mówię tu o setupie na 200 KM/Nm
firstborne
05-11-15, 11:51
jeżeli chcesz zrobic dobrze softa to za uja się nie zmieścisz w 5k
- sprężarka 1-1,5k,
- wtryski +ich sprawdzenie 0,5-0,7k,
- cooler 0,3k,
- chłodniczka oleju 0,2k,
- podstawki 0,5k
- wszystkie węże 0,5k,
- WG 0,5-1k,
- zegary/czujniki 0,7-1k,
- BOV 0,3k,
- rury 0,5k,
- kolektor wydechowy 0,3-1k,
- wydech 0,5-1,5k
- do tego przydalaby się chłodnica bardziej wydajna (nie chinczyk) 0,5-1,5k ..
- do tego olej, filtry, rozrząd 0,7k
- robocizna z 1,5k
- strojenie 0,7-1k
- + milion pierdołek które sa potrzebne a o których wszyscy zawsze zapominają 1k
jeżeli to ma być podpierdołka to jak najbardziej 5k wystarczy.. tylko później płacz będzie, ze nie można tego wystroić, ze wybuchło, że nie jedzie i że turbo to ogólnie dupa
No toś poleciał trochę z kosztami. Często przeglądam dział sprzedam i wiele z rzeczy, które wymieniłeś można wyhaczyć co najmniej za połowę ceny - sprężarka, wtryski, gajgery, chłodnica itd. To ma (np. dla mnie) podchodzić pod 200 a nie 400 hp, stąd mój post.
Przeczytaj jeszcze raz co napisałem i poszukaj tego wątku na forum, ja nie turbiłem nigdy silnika i nie wypowiadam się na temat kosztów.
Ale po co? Nie mam problemów z czytaniem. Do kwoty 6 tys wybrałbym swap, tylko znalezienie Bserii, która nie wymaga remontu, albo wymiany 3/4 elementów silnika już graniczy z cudem.
Z tym najdroższym strojeniem to kolega firstborn przesadził
Ale do czego Ty to porównałeś teraz? Ja porównałem nie do kosztu części, a ich montażu.
Ja do niczego nie porównywałem,ty porównałeś do robocizny 1000-1500 tak? więc i tak za duzo jak za strojenie,a z innej beczki jasne ze graty kupi taniej tu na forum z tym sie zgodzę:)
Stożka nie mam, więc to że ciągnie gorące powietrze odpada.
Sprawdz układ zapłonowy,masz kata?sprawdz!,może sie zapchał,sondy( u mnie padła na katalizatorze i miałem własnie takie objawy,nie wiem jak jest w 5g coupe)
Kata nie mam jest cały przelot, zamiast środkowego tłumika jest strumienica wysokociśnieniowa.
Ogólnie zauważyłem że jak go odpalę i pojadę nim na spokojnie( nie dam mu po garach)
I pojadę tak aż do rozgrzania silnika, to silnik dalej jest żwawy.
Obstawiam też filter paliwa, bo jest do wymiany i czasami samochód się dławi i obroty mu spadają, dodanie gazu do podłogi po chwili robi że silnik dostaje moc.
na 99% filter zapchany.
Piotrek-LDZ
30-01-16, 22:32
wkładanie turbo to jedno, ale jeszcze powinieneś najpierw pomyśleć o hamulcach, zawieszeniu :rolleyes:
Hamulce wraz z piastą proponuje mi kumpel od prelude, on pakuje aktualnie od accorda type r.
Wiecie może ile kosztuje taki swap na b16a2/b18c4 ?
kompletny swap tj. pewnie w granicach 5 - 6 tys w zaleznosci od stanu moze cos taniej wyrwiesz plus robocizna chyba ze sobie sam ogarniesz plus koszta po drodze rozrzad oleje filtry pewnie cos nie bedzie gralo wiec mysle ze ok 6 -7 tys Polskich zlotych b16 , b18 .pozdroo
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.