Zobacz pełną wersję : Civic sedan VIII - pytania przed zakupem
Czy ktoś z was użytkuje civic sedan VIII? Zastanawiam się nad zakupem i chciałem zapytać, czy ten model nie odbiega swą bezawaryjnością od wcześniejszych modeli hondy? Czy generalnie polecacie zakup, np. względem lancera X czy oktavii II?
Wszystko lepsze niż Lancer bo jak ładny z zewnątrz tak kiepski w środku pod względem jakości wykończenia. Poza tym silnik 1.8 miał problemy z łańcuchem rozrządu. Dodatkowo w środku głośno i dużo palił jak na 1.8 :) ale mimo wszystko dobrze go wspominam choć porównując do Toyoty czy Hondy to wypada słabo.
Wysłane z mojego SM-N910F przy użyciu Tapatalka
Zrobilem Lancerem troche km, bo moja ex miala zagazowanego sportbacka a moj ojciec jezdzi benzyniakiem - oba 1.8.
Z wad - w sportbacku maly bagaznik (plytki, niby z podwojna podloga ale przy UFO to kosmos.
Wnetrze bardziej przestronne nic w civicu - ale to tez po części kwestia innej koncepcji wnetrza. Kokpit nie jest okalajacy kierowce a fotele nie maja prawie w ogole trzymania bocznego.
Co do kwestii silnikowych - honda zdecydowanie gora. Moc niby taka sama ale Honda zdecydowanie fajniej jeździ, a do tego w lancerze jest 5b skrzynia i w trasie jest glosno (tu jedna uwaga-lancer z roku na rok byl lepiej wygluszony. W sumie mialem doczynienia z trzema i im nowszy tym lepiej. Info potwierdzone przez znajomego z MMC Polska). Kolejnym minusem silnikowym w Lanku jest spalanie. 1.8 ma spory apetyt na benzyne. Stad duzo jest zagazowanych.
O problemach z rozrzadem slyszalem, nawet nie wiem czy moj ojciec nie mial jakiejs wymiany w ramach akcji serwisowej.
A cala reszta. Nie powiedziałbym, ze jest jakas wyrazna roznica w jakosci wykonania honda vs mitsu. Obie marki sa dosc plastikowe ;)
Awaryjnosc w lancerze nie występuje i chyba jest trochę lepiej niz w hondzie z malymi uciazliwosciami.
Z cech wspólnych - lakiery rysuja sie od patrzenia (szczególnie czarny)
Zawieszeniowo - lancer chyba lepiej, na pewno mniej betonowo. Nie mam wielkiego porownania do civic sedan bo poza jazda probna jechalem ze 2 razy. Ale jezeli chodzi o porownanie lancer-ufo to w lancerze jest duzo bardziej cywilizowany zawias.
Czy ktoś z was użytkuje civic sedan VIII? Zastanawiam się nad zakupem i chciałem zapytać, czy ten model nie odbiega swą bezawaryjnością od wcześniejszych modeli hondy? Czy generalnie polecacie zakup, np. względem lancera X czy oktavii II?
kolego są tematy związane ,z sedanem,awaryjność,różne patenty itp,poszukaj ,poczytaj
Dzięki za opinie. To jeszcze porozważam, bo prawdę mówiąc od początku myślałem o sedanie civic, ale ostatnio jakoś się ten lancer napotoczył i zainteresował.
Dzięki za opinie. To jeszcze porozważam, bo prawdę mówiąc od początku myślałem o sedanie civic, ale ostatnio jakoś się ten lancer napotoczył i zainteresował.
z tego co widze ,to chyba nie zrozumiałeś tego co napisali wyżej
Tak? O, proszę. Czekam więc na interpretację, bym mógł zrozumieć lepiej.
waldemarscib
23-09-15, 12:26
civic sedan VIII vs octavia- jak kupowałem 7 lat temu, skoda pozostawała w rezerwie jako "przemyślane rozwiązania", ale napatrzywszy i najeździwszy się octavią I (gołą TDI 90KM) szczerze to nie chciałem skody-po prostu stylistycznie +materiały nie zachwycała...
civic- dopiero w tym roku padł akumulator, i w zeszłym m-cu-cewka klimatyzacji. Poza tym sprawy eksploatacyjne-o jeszcze w tamtym roku gumy na stabilizatorach czy coś takiego, ale np klocki przód mam jeszcze oryginalne (przebieg 120k)
Tak? O, proszę. Czekam więc na interpretację, bym mógł zrozumieć lepiej.
Te auta są zupełnie "inne",wygląd ,silniki,osiągi ,spalanie,ok nie różnią się mega kosmicznie,ale akurat civic w tej klasie aut to np,silnikowo nie ma godnego przeciwnika
widze ,że za chwile będą opinie wszelkich marek,Panowie czytacie co autor miał na myśli?
Kolego, mam wrażenie, że to ty nie bardzo wiesz, o czym tu mówimy. Napisałeś już 3 komentarze, które nic nie wnoszą. Chętnie przeczytam twoją opinię na temat sedana, zwłaszcza że jesteś jego użytkownikiem. Jeśli nie masz zamiaru/ochoty takowej tu stworzyć, daj proszę spokój i nie zaśmiecaj tematu. Będę wdzięczny.
vnv_nation
23-09-15, 22:29
Te auta są zupełnie "inne",wygląd ,silniki,osiągi ,spalanie,ok nie różnią się mega kosmicznie,
To są to zupełnie inne auta czy nie różnią się od siebie? Bo mam wrażenie że niebardzo sobie radzisz z ogarnięciem własnych myśli..
Popytałem jeszcze na forum lancera i potwierdza się to, co pisali koledzy wcześniej. Nie wiem, jak te mankamenty wpływają na codzienną jazdę, ale pewnie z czasem męczą.
Będę wdzięczny jeszcze za jakąś opinię na temat sedana. Jego wady zwłaszcza.
Uwierająca w kolano dzwignia ręcznego. Trochę za głośny na obrotach.
Mam sedana od ponad dwóch lat, wersja polift. Przesiadłem się z civica eg więc był to dla mnie niesamowity przeskok. Auto wg mnie bardzo udane. Jak na 140km nie pali dużo, na trasie koło 6,5l w mieście koło 8-9l. Dla mnie największą jego wadą jest mały bagażnik i bardzo cienki lakier, który się mocno rysuje. Ufo ma duuuużo większy. No i fakt, powyżej 5 tys robi się głośno. I z wad to chyba tyle, bezawaryjny jak do tej pory, komfortowy. Seryjnie nie jest to auto do szybkiego pokonywania zakrętów, (ufo ma twardsze zawieszenie), ale po założeniu eibachów jest dużo lepiej.
A właśnie. Czy przy eibachach zrobił ci się duży negatyw? Ja mam sportline i to widać i czuć. Opony też się dość znacznie ścierają.
To są to zupełnie inne auta czy nie różnią się od siebie? Bo mam wrażenie że niebardzo sobie radzisz z ogarnięciem własnych myśli..
przepraszam Twojego poziomu myśli,nie jestem w stanie osiągnąć,jeśli nie zrozumiałeś całego zdania i wyrywasz kilka słów z kontekstu ,możesz nawet sprawić ,że będziesz uchodził na forum za kogoś naprawde mądrego i przydatnego
Kolego, mam wrażenie, że to ty nie bardzo wiesz, o czym tu mówimy. Napisałeś już 3 komentarze, które nic nie wnoszą. Chętnie przeczytam twoją opinię na temat sedana, zwłaszcza że jesteś jego użytkownikiem. Jeśli nie masz zamiaru/ochoty takowej tu stworzyć, daj proszę spokój i nie zaśmiecaj tematu. Będę wdzięczny.
masz dużo opinii dotyczących sedana od użytkowników ,poczytaj,moich opinii na temat mojego auta jest dużo,więc raczej masz problem ze znalezieniem ich na forum
przez tyle lat na forum,wielu z nas napisało naprawde wiele info,porad ,opisane były wady i zalety i wystarczy poszukać,nie myślisz chyba ,że każdemu "nowemu" użytkownikowi czy chętnemu na zakup auta ,będziemy na każde zawołanie i pisanie tego samego po raz enty
eibachy pro kit obniżyły auto o ok 25mm więc nie za dużo. Negatywu nie ma, nie zauważyłem też żeby opony się szybciej ścierały. Sportline obniżają chyba o sporo więcej i dlatego. A z minusów to jeszcze bardzo mało rozbudowany komputer pokładowy mi się przypomniał.
przepraszam Twojego poziomu myśli,nie jestem w stanie osiągnąć,jeśli nie zrozumiałeś całego zdania i wyrywasz kilka słów z kontekstu ,możesz nawet sprawić ,że będziesz uchodził na forum za kogoś naprawde mądrego i przydatnego
masz dużo opinii dotyczących sedana od użytkowników ,poczytaj,moich opinii na temat mojego auta jest dużo,więc raczej masz problem ze znalezieniem ich na forum
przez tyle lat na forum,wielu z nas napisało naprawde wiele info,porad ,opisane były wady i zalety i wystarczy poszukać,nie myślisz chyba ,że każdemu "nowemu" użytkownikowi czy chętnemu na zakup auta ,będziemy na każde zawołanie i pisanie tego samego po raz enty
Zupełnie nie rozumiem, po co w ogóle zabierasz głos w temacie, skoro wciąż piszesz nie na temat i to z oburzeniem. Proszę, nie zaglądaj tu. Będę wdzięczny.
eibachy pro kit obniżyły auto o ok 25mm więc nie za dużo. Negatywu nie ma, nie zauważyłem też żeby opony się szybciej ścierały. Sportline obniżają chyba o sporo więcej i dlatego. A z minusów to jeszcze bardzo mało rozbudowany komputer pokładowy mi się przypomniał.
O, to dobrze wiedzieć. Po doświadczeniach ze sportline miałem zrezygnować z obniżania, ale sokoro z pro kit jest lepiej, to na pewno będę o tym pamiętał.
Zupełnie nie rozumiem, po co w ogóle zabierasz głos w temacie, skoro wciąż piszesz nie na temat i to z oburzeniem. Proszę, nie zaglądaj tu. Będę wdzięczny.
Masz racje byłem mało merytoryczny,może napisz takie mądre pytanie ,także na forum skody i mitsubishi,bez wdzięczności
A owszem, napisałem. Otrzymałem bardzo merytoryczne i konkretne odpowiedzi.
Tak jak i tu od pozostałych kolegów.
W ogóle to zawsze na forum, każdym, musi się znaleźć ktoś, kto pisze wyłącznie: "nie ten dział, a poszukaj, a było...".
Tyle co już tu napisałeś, wystarczyłoby na wypisanie, nawet jednowyrazowo, wad i zalet. Ale wolisz jątrzyć niż pomóc - rozumiem.
Czyń tak dalej, jeśli sprawa ci to przyjemność, ale już nie tu, proszę.
A owszem, napisałem. Otrzymałem bardzo merytoryczne i konkretne odpowiedzi.
Tak jak i tu od pozostałych kolegów.
W ogóle to zawsze na forum, każdym, musi się znaleźć ktoś, kto pisze wyłącznie: "nie ten dział, a poszukaj, a było...".
Tyle co już tu napisałeś, wystarczyłoby na wypisanie, nawet jednowyrazowo, wad i zalet. Ale wolisz jątrzyć niż pomóc - rozumiem.
Czyń tak dalej, jeśli sprawa ci to przyjemność, ale już nie tu, proszę.
Akurat to brałem za pewnik,wiesz jaki jest problem z takimi osobami jak TY?oczekujesz ,że inni wybiorą za Ciebie auto,bo ile i co by się nie napisało, to nie patrzysz ,na wady, zalety,itp,nagle pojawia się okazja i pozamiatane
Również zastanawiałem się nad zakupem Lancera 1.8 lub Civica 4D.
Mój teść kupił najpierw w 2008 Lancera SB 1.8 (nowego), potem sprzedał i w 2013r znowu kupił w salonie kolejnego Lancera.
Przejechałem Lancerem ok. 600km więc jakieś tam zdanie mam.
Ogólnie - Lancer fajne auto, ale Civic bardziej mi pasuje. Obydwa auta są tak samo słabo wykończone (twarde plastiki na desce i boczkach).
Jednak ogólne wrażenie z wnętrza znacznie lepsze w Hondzie - w Lancerze są jakieś strasznie liche fotele, małe, po prostu słabo wyglądają,
tapicerka (jakiś materiał - nie welur) też beznadziejna. Detale na korzyść Hondy - wystarczy spojrzeć jak wyglądają np. wycieraczki przedniej
szyby w lancerze (jak z malucha), osłony przeciwsłoneczne (strasznie cienkie i bez światełka) - ogólnie wnętrze ma mnóstwo niedoróbek.
Jak patrzysz na przednią szybę to przy dolnej krawędzi widać piankę... Pierwszym lancerem teść zrobić 60.000km, drugi ma na razie najechane 15.000.
W tym drugim pękły szwy na siedzeniu pasażera.
Natomiast w civiku (poza wersją executive) dramatem jest plastikowa kierownica i gałka biegów. W lancerze masz od razu skórę, tempomat, sterowanie
radiem, w civiku tylko w exe (cięzko taką znaleść w manualu). Aha - w lancerze z 2008r była prawdziwa skóra na kierownicy, w ty, z 2013 bardziej przypomina
ekoskórzany wynalazek.
Silnik - Honda lepiej się zbiera (sprawdzone, lancer dostaje baty...), skrzynia 5b w mitsu - brakuje szóstki.
Brak migaczy w lusterkach. Ogólnie po lancerze widać, że jest to auto dosyć wiekowe - od 2007 do teraz praktycznie nic w nim nie zmienili.
W nowszych modelach jest silnik SOHC (wcześniej był DOHC), dołożyli czujnik deszczu i zmierzchu, zmienili tłumik końcowy i tyle.
Silniki w mitsu problematyczne (rozrządy, kółka osprzętu), LPG - regulacja luzu przez płytkii... W Hondzie luz regulujesz za 100zł, w mitsu może być 1000-1500zł.
Honda mniej pali i lepiej jeździ. W civiku siedzi się znacznie niżej, lancer wygląda przy nim jak autobus. Lepsza kierownica w civiku (jest mniejsza ale koniecznie trzeba wymienić na skórzaną bo plastikowa jest skandaliczna). Słabe wykończenie w lancerze przy tylnej kanapie (w Civiku jest tapicerka w rogach, w mitsu twardy plastik).
Finalnie kupiłem Civica 4D z 2009 z przebiegiem 40.000km i powiem szczerze, że nie zamieniłbym się z teściem na jego lancera z 2013r z przelotem 15.000km.
Oglądałem kilka lancerów i auta z przebiegami 80-100 tyś wyglądały na skatowane, Civiki z podobnymi przebiegami wyglądały znacznie lepiej.
Wiadomo jest to kwestia jak kto dba - teść jak sprzedawał pierwszego lancera po paru latach i z przelotem 60tyś to auto wyglądało jak nowe.
Na łańcuchy rozrządu w silnikach 1.8 była akcja serwisowa. Dokładniejsze info można uzyskać w ASO podając numer vin :)
I ASO zmieniało rozrząd na swój koszt? Jak na początku roku czytałem forum mitsu to wydawało mi się, że producent właśnie
nie przyznawał się i niektórzy właściciele lancerów pisali, że zmieniali na swój koszt, były też pojedyncze przypadki przeskoczenia
łańcucha o 2-3 zęby. Jeszcze dodam, że chyba od 2012r lancer ma wspomaganie elektryczne, wcześniej miał hydrauliczne.
Wersje z nowszym silnikiem SOHC mają też dłuższy 5bieg. Przy 100km/h jest wtedy 2.5k obrotów, w starszych skrzyniach było 3000 lub 2750 (rzadko spotykana).
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.