patrykk
04-09-15, 15:39
Wymieniałem ostatnio klocki i tarcze z przodu, i jakieś 1000km później pojawił się problem.
Za każdym razem jak przejadę dłuższy odcinek, to powoli pojawia się dziwny odgłos z prawego przedniego koła i przy hamowaniu cały samochód zaczyna mocno wibrować. Tu jest filmik: https://drive.google.com/file/d/0B_-0tGxl2JHIWnR2eXVab3FLUkk/view?usp=sharing
Ten odgłos jakby ktoś zbiegał ze schodów, a potem zmieniający się w pierdzenie/ trzeszczenie gumy to jest właśnie to - na filmiku lekko naciskam hamulec i trzymam aż do zatrzymania samochodu.
Brzmi to może dla kogoś znajomo? Dla mnie to wygląda tak, jakby w jednym miejscu tarcza miała jakiś większy poślizg (???) i kiedy klocki dotrą w to miejsce jak koło się kręci, to tracą mocno tarcie i zaczynają tak trzeszczeć... Zresztą, kiedy pojawia się ten odgłos, samochód na moment słabiej hamuje, a jak koło obróci się dalej - to znów hamuje normalnie...
Dodatkowo, jak jadę na zakręcie w prawo to coś mocno piszczy w tym samym kole, przestaje po naciśnięciu hamulca. Łożysko oglądałem, nie ma luzu.
Generalnie, efekt na żywo jest dosyć "dramatyczny" (ludzie się oglądają), ale mimo to samochód normalnie się zatrzymuje.
Za każdym razem jak przejadę dłuższy odcinek, to powoli pojawia się dziwny odgłos z prawego przedniego koła i przy hamowaniu cały samochód zaczyna mocno wibrować. Tu jest filmik: https://drive.google.com/file/d/0B_-0tGxl2JHIWnR2eXVab3FLUkk/view?usp=sharing
Ten odgłos jakby ktoś zbiegał ze schodów, a potem zmieniający się w pierdzenie/ trzeszczenie gumy to jest właśnie to - na filmiku lekko naciskam hamulec i trzymam aż do zatrzymania samochodu.
Brzmi to może dla kogoś znajomo? Dla mnie to wygląda tak, jakby w jednym miejscu tarcza miała jakiś większy poślizg (???) i kiedy klocki dotrą w to miejsce jak koło się kręci, to tracą mocno tarcie i zaczynają tak trzeszczeć... Zresztą, kiedy pojawia się ten odgłos, samochód na moment słabiej hamuje, a jak koło obróci się dalej - to znów hamuje normalnie...
Dodatkowo, jak jadę na zakręcie w prawo to coś mocno piszczy w tym samym kole, przestaje po naciśnięciu hamulca. Łożysko oglądałem, nie ma luzu.
Generalnie, efekt na żywo jest dosyć "dramatyczny" (ludzie się oglądają), ale mimo to samochód normalnie się zatrzymuje.