PDA

Zobacz pełną wersję : Spadające obroty przy załączonej klimie i nietylko



Cvntvs
28-08-15, 11:34
Witam wszystkich serdecznie.

Jestem szczęśliwym posiadaczem Civica VI generacji z 98' z silnikiem D15Z6.
Obroty spadają do zera na biegu jałowym i potem stopniowo wracają do około 700/900 obr/min po dodaniu gazu. Przy klimie to samo ale obroty wstaną do 500 obr/minute. Wymieniłem wczoraj silniczek krokowy dla zdiagnozowania czy nie on jest problemem. Przeprowadziłem reset ECU na zimnym silniku i przy wyłączonych urządzeniach żrących prąd. Zresetowałęm komputer przez wyciągnięcie bezpiecznika BACKUP/RADIO aż do zresetowania zegara. Nie pomogło. Wcześniej czyściłem przepustnice ale się zestrachałem i w końcu jej nie ściągnąłem tylko na założonej czyściłem kluczem ze szmatą nasączoną benzyną przy uchylonej zapadce w przepustnicy. Silniczek czyściłem przy demontażu stary a nowy jest w pełni sprawny, pożyczony od znajomego. Teraz borykam się dalej z tym problemem. Obroty są za niskie, silnik się dławi, niema mocy bo wstaje z 500 obrotów. Czy macie jakieś inne podejrzenia? Słyszałem, że to może być wina sprężarki do klimy ale nie tylko na klimie to się dzieje. Czekam na sugestie i załączam filmik z rana dzisiaj po resecie i nauce wolnych obrotów.

https://onedrive.live.com/redir?resid=4FA9A20E788FA3D5!49894&authkey=!AOcWla_a0Lo3vzA&ithint=video%2cmp4

Bardzo wszystkich proszę o sugestie i z góry dziękuję.

kbzzz
29-08-15, 22:40
Po resecie odrazu nie będzie bajki trzeba dać mu dużooo czasu żeby się nauczył obrotów, pytanie czy na bank ten drugi krokowy jest ok i w jaki sposób czyściłeś swój krokowy czy samo miejsce przepływu powieterza czy też odkręciłeś część elektryczną bo tam lubi korodować. A z pozostałych rzeczy to czy zawory, świece i przewody WN są ok? Te sprężarki ciężko zatrzeć ale fakt jest taki że po włączeniu klimy robi się muł jak jakby miał 0.9 pojemności

Cvntvs
30-08-15, 12:18
Wyczyscilem tylko miejsce przeplywu powietrza bo nie mialem klucza zeby odkrecic ta srube. Co do pozostalych podzespolow to nie jetem pewien w jakim sa stanie i kiedy byly zmienione bo samochod mam dopiero rok a sie nie dopytalem. Zdarza sie mu kopnac, to moze rzeczywiscie jest Przebicie na tych przewodach. Ogolnie to to sie zdarzylo w te francowate upaly niedawno. Moze to ma cos wspolnego . . .

kbzzz
30-08-15, 18:58
Ogólnie to są podstawowe czynności serwisowe które powinny być wykonane zaraz po kupnie auta, ja mam tego cifa niecały rok a już dwa razy reg zawory i wymieniałem świece. Spadające mocno obroty po zdjęciu nogi z gazu może świadczyć o złych luzach zaworowych lub innych niesprawnościach ale od zaworów i świec bym zaczął

bartek_levis
31-08-15, 10:09
pierwsza sprawa nie ten dział,
co do Twojej usterki to zacznij od świec, przewodów, weryfikacji stanu kopułki i palca, w tych silnikach często padały moduły w aparacie zapłonowym i dzieją się różne cyrki po tym, a najlepiej popytaj poszukaj w tym dziale: http://www.civicklub.pl/forum/forumdisplay.php?14-Civic-92-00-amp-CRX-delsol