PDA

Zobacz pełną wersję : civic 1.4 aerodeck Uklad chlodzenia



GosiaCivic
18-08-15, 22:25
honda civic 1.4 aerodeck VI . po dluzszej jezdzie grzeje sie silnik jakby nie nadążal byc chlodzony. podczas jazdy normalna temperatura wskazówka w polowie ale gdy tylko sie stanie np. na swiatlach TEMP.szybko rosnie, ubywa plynu chlodniczego. Czy to juz uszczelka pod glowicą ? spadek mocy i gasniecie poczas jazdy na wolnych obrotach tez sie pojawia w aucie jest LPG sekwencja , niedawno byl wymieniany czujnik polozenia walu.

pafels
18-08-15, 22:42
sprawdź na początek czujnik wentylatora ( w obudowie termostatu) czy gdy auto zaczyna się grzać załącza się wiatrak, bo wygląda na to że nie, do sprawdzenia jest jeszcze przekaźnik, bezpiecznik i sam wentylator, ale proponuję na początek sprawdzić czujnik :) mi w ciągu roku padły 3 ;) a co do przygasania, chodzi Ci o to że gdy wciskasz sprzęgło to silnik przygasa? za to najprawdopodobnie będzie odpowiedzialny silniczek krokowy i przepustnica ( trzeba je wyczyścić) a co do UPG to sprawdź czy nie masz "masła" pod korkiem wlewu oleju, i czy auto nie kopci na biało :)

GosiaCivic
18-08-15, 22:50
spalanie auta normalne, wentylator sie zalącza ale nie zawsze, maslo sprawdze jutro. dasz mi numer tel. do siebie ?

GosiaCivic
19-08-15, 17:13
ani nie kopci na bialo ani nie ma masla pod korkiem oleju

to forum techniczne o naszych autach a nie portal randkowy.

MM63
19-08-15, 18:36
Nie ma nigdzie wycieków?
Włóż wężyk ze zbiornika wyrównawczego do słoika z wodą i powiedz czy bąbelki lecą :D
Albo kup tester upg na allegro.
Albo znajdź sobie chłopca mechanika.

Radzyn
19-08-15, 19:01
A ja mam szacunek dla kobiet, które same chcę przynajmniej zorientować się w temacie i wiedzieć więcej, niż jakiego koloru mają auto ;)

Pierwsze 3 podpowiedzi MM63 ok, czwarte... no cóż, ani już ze mnie chłopiec, ani mechanik, więc może nie powinienem się wypowiadać, ale miałem ostatnio trochę przygód z chodzeniem, więc dodam tylko: walnięty termostat
Zanim wydasz kasę na wymianę UPG zrób test spalin w układzie (na zimnym silniku, w warsztacie)
Wyciek możliwy (np. ja miałem z pompy wody), rzuć okiem na poziom płynu.

GosiaCivic
19-08-15, 20:11
plynu musze dolewac i do chlodnicy i zbiornika wyrownawczego, Walniety termostat ? wentylator przy wysokiej temp. nie zalacza sie

pafels
19-08-15, 20:20
skoro wentylator się nie załącza to gdy się zaczyna gotować wywala płyn przez zbiorniczek i dlatego mogą być ubytki płynu, nie masz takich białych plam pod maską na wężach od chłodnicy albo na obudowie filtra powietrza?

bartek_levis
20-08-15, 14:04
zacznij od sprawdzenia wentylatora, odpinasz kostkę od czujnika i zwierasz dwa piny, jak ruszy znaczy że wiatrak ok a czujnik prawdopodobnie padł, termostat tez zweryfikujesz po wężach jeśli po nagrzaniu auta dolny przewód jest zimy to albo się nie otwiera albo się zaciął, jak oba węże chłodnicy są ciepłe znaczy że raczej ok, UPG to stateczność więc warto być pewnym niż wywalić kasę na naprawę więc kilka zł na test CO2 w płynie chłodzącym załatwi problem. Znane mi są przypadki kiedy to płyn dostaje się do komory spalania i nie ma wycieków a jest po prostu spalany ale to już UPG jest grana i widać to po białych spalinach z wydechu no i ubywającym płynie w chłodnicy lub zbiorniczku wyrównawczym.

Bartko
21-08-15, 11:03
spalanie auta normalne, wentylator sie zalącza ale nie zawsze A kiedy ruszasz to temp. na wskaźniku spada?
Gdy jest mało płynu to czujnik w chłodnicy nie załączy wentylatora bo nie dopływa do niego gorący płyn. No i zaczyna się "reakcja łańcuchowa" i szybki wzrost temp. powyżej 1/3 skali.
Łatwo to sprawdzić: gdy stoisz i zaczyna wskazówka rosnąć ponad połowę to dodaj gazu na 3000 obrotów i trzymaj tak kilkanaście sekund. Temperatura zacznie spadać i nawet wentylator się załączy.

Pozostaje wtedy zlokalizować czy płyn wycieka na zewnątrz silnika, czy (co gorsza) do wewnątrz.


Znane mi są przypadki kiedy to płyn dostaje się do komory spalania i nie ma wycieków a jest po prostu spalany Hmmm, a możesz szerzej opisać te przypadki? Bo rozumiem, że i tak było CO2 w płynie chłodniczym?


Walniety termostat ?Jeśli się zablokował to podczas jazdy też by się silnik przegrzewał. Warto sprawdzić czy na zagrzanym silniku oba węże do chłodnicy są gorące.

MadSkillz84
21-08-15, 21:41
Forumowicze, mam to samo, czujniki wentylator termostaty sprawne, przy jezdzie do 3000 obr jest dobrze jak cisne na autostradzie to cisnienie w ukłdzie chłodzenia rośnie i wywala do wyrównawczego ale jak juz zmniejsze obroty p takiej jezdzie to płyn nie wraca z wyrównawczego do chlodnicy (korek chłodnicy nowy) i tworzy sie bańka powietrza w układzie i dlatego nam na wolnych sie grzeje, jak przycisne obrotów i trzymam reką za wąż dolny to czuć jak przepychana jest ta bańka powietrza i tempertatura spada. czemu płyn ze zbiorniczka nie wraca do chłodnicy? tylko dostaje sie z jakiegos miejsca powietrze? i z jakiego?

GosiaCivic
23-08-15, 13:35
po sugestiach z forum odniosnie chlodzenia, zrobie test uszczelki pod glowica choc byla robiona przez poprzedniego wlasciciela, zauwazylem silikon. wymienie czujnik temperatury i termostat. przy okazji ten zbiornik obok chlodnicy to wyrównawczy czy to dziala takze po wyrzucenia do niego ta woda wroci do niej ?

MM63
23-08-15, 13:58
przy okazji ten zbiornik obok chlodnicy to wyrównawczy czy to dziala takze po wyrzucenia do niego ta woda wroci do niej ?

Wróci, o ile układ jest sprawny.

Poll
23-08-15, 19:36
Jak stwierdziłaś silikon na UPG? Chyba masz na myśli uszczelkę pokrywy zaworów ; ) Silikon i UPG to nie było by dobre połączenie.

GosiaCivic
23-08-15, 21:52
Poll rzeczywiscie pomylilem sie to byla pokrywa zaworow

Siekiera
29-08-15, 19:26
A ja mam pytanie. Mam podobne dolegliwości jak piszący temat. Samochód gotuje się ale NIEREGULARNIE temperatura jest pod czerwoną kreską a wentylator się nie włącza, dzieje się tak najczęściej w korku albo na światłach. O dziwo obieg działa i wentylator tez ale na jałowym jak sprawdzałem na podwórku. Zmieniałem też płyn, sprawdzałem termostat i elektrowłącznik wentylatora chłodnicy w garnku z gotującą się wodą wszystko jest sprawne tylko na termostacie jest jakby taka ścieżka wytarta od pracy w górę i w dół ale nie sądzę żeby to doprowadzało do zawieszania się termostatu. Zastanawia mnie jednak przekaźnik wentylatora chłodnicy w puszcze z bezpiecznikami pod maską na jakiej zasadzie on działa? Bezpieczniki są OK, ale wentylator nie pracuje mi jak wyłączy się zapłon w hondzie ma to jakąś zbieżność z przekaźnikami ?

Bartko
22-09-15, 11:55
po sugestiach z forum odniosnie chlodzenia, zrobie test uszczelki pod glowica choc byla robiona przez poprzedniego wlasciciela, zauwazylem silikon. wymienie czujnik temperatury i termostat.I jakie ustalenia?