Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Szarpnięcie po odpuszczeniu gazu, słaby z dołu 1.8



erde
11-08-15, 10:41
Hej.
Na wstępie witam szanownych formumowiczów.
Niedawno stałem się posiadaczem Civica 1.8 VIII z 2005/6 roku, 185 000 przebiegu. Auto ze znaną mi historią, więc wykluczam ukryte wady.

Być może zbyt dużo wymagam od auta, nigdy nie miałem przyjemności jeździć tym silnikiem, ale porównując z toyotą to nie wygląda za dobrze.
Objaw jest taki - normalna jazda po mieście, 3 bieg, obroty koło 3000. Odpuszczam gaz, wciskam ponownie i auto przez chwilę nie chce jechać, potem jest mocno wyczuwalne szarpnięcie i dopiero jedzie, jakby się zalał lub brakowało paliwa.
Przy korbieniu na wyższych obrotach nie ma problemu. Sprzęgło i skrzynię wykluczam, to ewidentnie kwestia silnika.
Ogólnie odnoszę wrażenie, że z dołu auto słabo jedzie, szczególnie elastyczność jest fatalna. Oczywiście nie oczekuję od tego silnika powera od 1200 obrotów, ale też nie powinien się zachowywać jakby miał hipotetyczną turbodziurę do 4000 obrotów.
Czytałem sporo tematów o tym na forum, ale nie znalazłem finalnego rozwiązania problemu. Rozmawiałem z Automax - update kompa pomaga na szarpanie przy przyspieszaniu z 1,2,3.
Wiem też, że w tym zakresie obrotów włącza się i-vtec i zapewne to będzie przyczyną - ale chciałbym poznać Wasze opinie. Być może ktoś już się z takim problemem uporał?

Na dniach mam zamiar wymienić świece i filtr powietrza, chociaż po wzrokowych oględzinach jeszcze są ok. Torque też nie pokazuje żadnych błędów kompa.

Będę bardzo wdzięczny za wszelkie wskazówki.
Pozdrawiam!

szczepar
11-08-15, 11:09
Witamy, pierwsze co to czy wszystkie wymiany są wykonane , bo jest kilka które potrafią być odwlekane/zapomniane/zignorowane

Czy wymieniono filtr paliwa po 120kkm , czy nadal jest pierwszy ;) - sprawdzic w ASO ciśnienie paliwa na zasilaniu wtrysków , przemyśleć czy może już czas wymienić. (tania zabawa to nie jest)
Sprawdzić i wyczyścić przepustnicę , i ustawić obroty biegu jałowego
Zalać olejem pod max - mi silnik potrafi szarpać jak mam oleju poniżej 1/4 stanu na bagnecie
Czy zawory silnika są ustawione ?
Czy wymieniono świece po 100kkm ?

W tym silniku na Benzynie wbijasz 4 przy 20km/h pedał w podłogę i mułowato ale bez szarpania silnik ciągnie w górę. (oczywiście nie sugeruję takiej jazdy ;) )

erde
11-08-15, 11:56
Hej.
O filtrze paliwa nic mi nie wiadomo- jest to punkt do sprawdzenia.
Oleju jest max, przy czym nie wiem jaki związek mogłoby mieć takie szarpanie i poziom oleju? Jedyny pomysł to zawór vteca, który do pracy wymaga oleju...
Zawory do sprawdzenia, świece już pisałem wyżej.

Opisywany objaw jest przy próbie rozpoczęcia bardziej dynamicznej jazdy po uprzedniej spokojnej jeździe czyli jadę 1,2,3 spokojnie do 60 km/h, puszczam pedał i wciskam ponownie - auto powinno się zacząć zbierać, a u mnie jest przymuł, szarpnięcie i dopiero zaczyna kręcić. Taki objaw nie występuje jeśli na każdym biegu jadę do 5-7 tysięcy.

bezk
11-08-15, 13:10
Opisywany objaw jest przy próbie rozpoczęcia bardziej dynamicznej jazdy po uprzedniej spokojnej jeździe czyli jadę 1,2,3 spokojnie do 60 km/h, puszczam pedał i wciskam ponownie - auto powinno się zacząć zbierać, a u mnie jest przymuł, szarpnięcie i dopiero zaczyna kręcić. Taki objaw nie występuje jeśli na każdym biegu jadę do 5-7 tysięcy.

Polecam lekturę http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?9723-Szarpanie-przy-przyspieszaniu-w-okolicach-2000-obr-min

erde
11-08-15, 14:24
bezk dzięki, ten wątek już przeglądałem i tam znalazłem info o aktualizacji softu.
Ogólnie jest lista rzeczy do sprawdzenia, zatem trzeba się brać do roboty ;)
Myślałem może, że ktoś sobie z tym całkowicie poradził i znalazł przyczynę, ale chyba nie ma jednej uniwersalnej metody.

irecki26
11-08-15, 16:45
bezk dzięki, ten wątek już przeglądałem i tam znalazłem info o aktualizacji softu.
Ogólnie jest lista rzeczy do sprawdzenia, zatem trzeba się brać do roboty ;)
Myślałem może, że ktoś sobie z tym całkowicie poradził i znalazł przyczynę, ale chyba nie ma jednej uniwersalnej metody.

Moim zdaniem zacznij od softu, rocznikowo auto pasuje jako pacjent na upgrade. Miałem podobnie praktycznie na każdym biegu, dla mnie było to jakby auto przełączało sie z benzyny na gaz :)Mówisz,ze jestes pewny historii serwisowej ale regulacja zaworów, wymiana filtrów, przepustnica nie zaszkodzi