PDA

Zobacz pełną wersję : Większe wtryski - ten san ECU



popo
26-07-08, 15:57
Czy moge zastosować wieksze wtryski nie zmieniając nic w ecu? Silnik b18c4, wtryski są 240cc chciałbym zamienić je na 310cc i jednocześnie zmienic (zmniejszyć) ciśnienie paliwa na listwie wtryskowej. Czy to zadziała? Czy wtryski nie bedą wtedy lały? Z jakim min. duty cycle mogą pracować wtryski?
Analogicznie jest przecież w serii d (porównując do b serii), np. silnik d16 ma duzo mniej mocy a tez ma wtryski 240cc. Czyli wniosek ze wtryski pracuja z mniejszym ciśnienien na listwie mam racje?

Barry
26-07-08, 16:09
Nie wiem co chcesz osiągnąć ale zmniejszenie ciśnienia paliwa spowoduję złe spalanie a co za tym idzie spadek mocy.

popo
26-07-08, 16:12
ale zmniejszam ciśnienie przy większych wtryskach wiec powinno byc ok

emg
26-07-08, 22:21
a skąd wiesz o ile zmniejszyć i w jakim zakresie?? A z ciekawości - po co chcesz to zrobić??

adamos85
26-07-08, 22:29
ja mam u siebie w b18 zalozone wieksze wtryski 310cc + do tego regulator cisnienia paliwa odkrecony na maxa.... i powiem ze na seryjnym ecu w stosunku do serii to prawie zadnej róznicy nie bylo...dopiero po zmianie ecu cos sie zmienilo

Pati
26-07-08, 23:01
a miala byc jakas roznica in plus po tym jak silnik byl zalewany paliwskiem?

Kras
26-07-08, 23:27
Zwlaszcza, ze wszystkie Hondy sa grubo zalewane seryjnie...

popo
27-07-08, 00:52
a skąd wiesz o ile zmniejszyć i w jakim zakresie?? A z ciekawości - po co chcesz to zrobić??

No właśnie nie wiem, ale mysle by wyregulowac cisnienie tak ,zeby afr było ok w całym zakresie obrotów. A po co mi to? Potrzebuje większych wtrysków do kompresora, tymczasowo bedzie FMU a 240cc to max 190ps

popo
27-07-08, 13:59
według kalkulatora na:
http://www.rceng.com/technical.aspx wychodzi ze jezeli wtryski mają 310cc przy 43,5psi to przy 28 psi mają 248,7cc ale przy jakim duty cycle?

Pati
27-07-08, 22:10
a nie mozesz zalozyc wiekszych wtryskow razem z kompresorem?

Cairo
28-07-08, 09:48
Pati, Adamowi chodziło zapewne, że nie było różnicy na minus, a nie na plus bo takie jest pytanie popo.
Możesz założyc wtryski i zrobić tak jak Adam, auto jeździło OK.

Z drugiej strony logiczne jest podejście Patiego, załóż wtryski jak już będziesz miał kompresor i będziesz to wszystko stroił

popo
28-07-08, 23:34
Tak, ale aby wystroic to musze dojechac do stroiciela a jeszcze nie wiem gdzie, myśle ze bedzie to minimum 200km przeciez nie mozna tak jechac...

Pati
29-07-08, 07:28
no to zlozysz na duzym wtrysku i jedziesz stroic. bez jezdzenia ot tak sobie na za duzych wtryskach.

Kobra
01-08-08, 17:06
a ja mam takie pytanko czy jesli mam regulator cisnienia paliwa to jesli chcialbym zwiekszyc to cisnienie to moge zalozyc wieksze wtryski zgodnie z tym kalkulatorem co byl podany ?? bedzie jakas roznica w mocy in plus ??

Roslina
23-08-08, 10:24
To ja sie podepne z pytaniem. Mam D16Y5, mysle o zwiekszeniu cisnienia paliwa. Czy moge podniesc cisnienie na tych wtryskach co mam, czy powinienem je zmienic na np. od VTI?

sadam
23-08-08, 11:29
vti jak i z6 jaki i b18c6 maja ta sama wydajnosc(240) wiec czy jest sens. nie wiem jak to jest z y5 ale y7 maja bodajze 210 z tego co pamietam.

Roslina
25-08-08, 10:36
vti jak i z6 jaki i b18c6 maja ta sama wydajnosc(240) wiec czy jest sens. nie wiem jak to jest z y5 ale y7 maja bodajze 210 z tego co pamietam.

Wgrac nowe mapy paliwa?