PDA

Zobacz pełną wersję : EM2 -dodatkowe czujniki temperatury olej/woda - gdzie najlepiej zamontować?



5gear
08-07-15, 21:01
Witam wszystkich!
Pierwszy mój post na forum, ale zaglądam tu od dość dawna ponieważ również jestem miłośnikiem i posiadaczem Hondy :)

Jest taka sprawa, że mam zamiar zainstalować dodatkowe czujniki temperatury oleju i wody. Obudowy ich to będą Auto Gauge z gwintem do adapterów. Wyciągnę zawartość i wkleję doń na klej termoprzewodzący cyfrowe czujniki, dolutuje przewody, zaizoluje, dam peszel i wyprowadzę przewody do kokpitu. Mam od kilku lat komputerek pokładowy UKP więc nie będzie problemu z odczytem danych.

Teraz miałbym do Was pytanie, bo ja na mechanice to się słabo znam, mianowicie czy w silniku D17A8 znajdują się w okolicy filtra oleju fabryczne zakorkowane otwory gdzie w ich miejsce można taki czujnik wkręcić? Jeśli tak to prosiłbym o jakieś naprowadzenie mnie na nie, jaki tam gwint jest itp. W ostateczności zostaje zakupić adapter do czujników pod filtr, ale z tego co słyszałem słaby obieg oleju w nim da mało miarodajne odczyty.

Drugie pytanie bym miał w kwestii montażu czujnika płynu chłodzącego. Są 2 dedykowane adaptery AG pod czujnik (czerwony ze średnicą wyjścia na wąż 34 mm i niebieski 30 mm). Który tutaj będzie pasował?

Genax
08-07-15, 23:55
Pytanie nie jest skierowane do tematu ale czy mógłbyś wrzucić foto ukp w emce? Kiedyś montowałem u siebie ale słabo to wyglądało :)

5gear
09-07-15, 00:26
Pytanie nie jest skierowane do tematu ale czy mógłbyś wrzucić foto ukp w emce? Kiedyś montowałem u siebie ale słabo to wyglądało :)
Wiesz tak po prawdzie to jeszcze UKP w emce nie siedzi :D Dopiero co wydłubałem go z EJ9 gdzie pasował idealnie w miejscu fabrycznego zegarka. W EM2 będę musiał coś porzeźbić bo zegarka poskąpili. Prawdopodobnie we wnęce tuż pod radiem, bo w tej dolnej pod zapalniczką to mały sens by był. Jak coś sensownego urzeźbię to wrzucę fotorelację.

Najpierw muszę dowiedzieć się na czym stoję z tym montażem czujników, a później będę UKP montował. Odczyty spalania już mnie tak nie interesują, i tak nie zmienią mojego stylu jazdy :D Zależy mi na tych odczytach temperatur teraz głównie bo miałem przykrą niespodziankę z awarią termostatu i aż wywaliło płyn chłodzący przez korek. Na szczęście silnik się nie zdążył przegrzać.

A tak przy okazji zapytam, u was też się wentylator chłodnicy załącza już w okolicy połowy wskaźnika fabrycznego? Podobno ten typ tak ma, że to nie Polonez gdzie się wentylator załączał dopiero przy max. temp. :D