Zobacz pełną wersję : Świeci się kontrolka silnik (check engine) - co to oznacza?
Cześć. Mam Honde Civic z 2001r. czyli VII gena. Ostatnio jak jechałam pojawił mi sie blad check engine - lampka na żółto. Kolega odpiął mi akumulator i ponownie podlaczyl i błąd zniknął. Po ok. 300km ponownie mi sie pojawił. Czy mogłby mi ktoś sprawdzić w Warszawie lub okolicach jaki to jest kod błędu i co sie złego dzieje z autem?
a masz jakies objawy ze cos zlego dzieje sie z samochodem??
póki co nie zauważyłam nic niepokojącego. ale nadal się świeci :(
michal9049
17-06-15, 06:25
Sonda pierdzielła, kup emulator i będzie po problemie
skad wiesz ze to sonda?? wrozbita Maciej jestes :P ??
michal9049
17-06-15, 08:39
Jeżeli pali się check i nic się nie dzieje z silnikiem tak na oko :P to musi być sonda na 99,9% i to ta druga ;)
Jeżeli się okaże że to nie sonda to stawiam browca :P
może nie dawaj bez pewności porad na których można stracić parę stówek
Pytanie o przyczynę świecącej kontrolki "check engine" bez znania kodu błędu odczytanego z komputera samochodu... Serio? Nie nazwę tego skończoną głupotą bo głupota jest nieskończona ale sporą przesadą na pewno.
Kolego Evlin - zajedź sobie do pierwszego lepszego mechanika, który podłączy tester do złącza diagnostycznego w samochodzie i niech odczyta Ci numer błędu. Inaczej to w tym poście popitolimy sobie jeszcze tydzień i nic pewnego nikt nie wymyśli.
michal9049
17-06-15, 12:21
może nie dawaj bez pewności porad na których można stracić parę stówek
Emulator kosztuje 10 zł....
Pytanie o przyczynę świecącej kontrolki "check engine" bez znania kodu błędu odczytanego z komputera samochodu... Serio? Nie nazwę tego skończoną głupotą bo głupota jest nieskończona ale sporą przesadą na pewno.
Kolego Evlin - zajedź sobie do pierwszego lepszego mechanika, który podłączy tester do złącza diagnostycznego w samochodzie i niech odczyta Ci numer błędu. Inaczej to w tym poście popitolimy sobie jeszcze tydzień i nic pewnego nikt nie wymyśli.
U mechanika sprawdzenie kodu błędu może kosztować 50-100 zł. Jeżeli check wywala po około 300km to powinna być to sonda. Ja się z tym problemem borykałem i objawy kierują na sonde. Więc Panie kolego wpierw trzeba pomyśleć o kosztach a później pisać.... Lepiej wydać 10 zł za emulator wkręcić i sprawdzić czy błąd wywali niż wydać kupę kasy na sprawdzenie błędu. To jest moje zdanie.
póki co nie zauważyłam nic niepokojącego. ale nadal się świeci :(
Nie wiem z której dzielnicy jestes ale jesli z lewobrzeznej Warszawy to podjedz do Piastowa do PS Garage (po uprzednim kontakcie telefonicznym :) http://ps-garage.pl/ Zajmuja sie w 65% Hondami a VII geny znaja bardzo dobrze :)
Chłopaki odczytaja bład na miejscu i jesli bedzie taka potrzeba beda w stanie wkrecic emulator, o ktorym wspomniał Michał (widzialem u nich niedawno ze leza na stanie). Jesli blad wskaze co innego to beda tez w stanie dac Ci dalsze wskazówki.
Jeśli za daleko to na priv moge Ci dac namiar do znajomego który odczyta Ci ten bład, mieszka w okolicach Galerii Mokotów.
Siemka kup sobie takie coś
http://allegro.pl/skaner-obd2-obdii-mini-bluetooth-elm327-hit-i5255323136.html
Ściągnij program na telefon Obd doctor za darmo na androida jestw sklepie play,ja tak zrobiłem : )wszystkie kody błędów znajdziesz :D
Jeśli za daleko to na priv moge Ci dac namiar do znajomego który odczyta Ci ten bład, mieszka w okolicach Galerii Mokotów.[/QUOTE]
Jestem bardzo zainteresowana :)
Jeśli przebieg około 200 tys, błąd P0138, to będzie II sonda lambda. U mnie żadne "emulacje" nie pomagały. Działały tylko kiedy było ciepło, jak zrobiło się zimniej na dworze, albo deszcz padał, to na nic się nie zdawały. Rozwiązaniem była oryginalna sonda NGK. Żaden zamiennik nie rozwiąże problemu, a nawet pogorszy sprawę, bo na własnej skórze przekonałem się, że w D16V1 druga sonda bierze udział w regulacji dawki (po wymianie na Denso po przejechaniu kilometra miałem problem dojechać do domu, bo komputer obciął dawkę paliwa). Sprawę u mnie rozwiązała oryginalna sonda NGK.
PS. U mnie przy okazji wyszło tez, że katalizator odmówił dalszej współpracy.
U mnie żadne "emulacje" nie pomagały. Działały tylko kiedy było ciepło, jak zrobiło się zimniej na dworze, albo deszcz padał, to na nic się nie zdawały.
Nie działały bo miałeś zły emulator (powinno być kolanko kątowe) lub źle ustawiona sonda w emulatorze.
w D16V1 druga sonda bierze udział w regulacji dawki (po wymianie na Denso po przejechaniu kilometra miałem problem dojechać do domu, bo komputer obciął dawkę paliwa)
Nie uczestniczy. Wypnij sobie sondę i może tak jeździć do woli (sam tak robiłem szukając powodu innej dolegliwości). Możliwe że kata miałeś przytkanego i stąd takie mulenie. Albo placebo :)
Po wypięciu sondy sterownik silnika "wie", że jej nie ma i sterowanie opiera tylko bazując na sondzie regulacyjnej. Kiedy strata nie działała (cały czas wskazywała 1250 mV) było tak samo. Denso działało, ale szybko obie sondy zaczęły dawać 0 mV. Wiem, bo jeździłem z podpientym komputerem. Jeżeli sonda jest padnięta, to żaden "emulator" nie rozwiąże sprawy. Są elektroniczne, ale z uwagi na fakt regulacji dawki na podstawie wskazań drugiej sondy, nie polecam. Można wyciąć ją programowo, ale koszt jest niewiele niższy niż oryginalna sonda.
Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.