PDA

Zobacz pełną wersję : Pytanie odnośnie klimatyzacj



macieksobol
01-06-15, 20:22
Witam mam do was pytanie czy to normalny objaw jak jak włączę klimatyzację na jałowym biegu chodzi elegancko jak dodam szybko gazu to ja wyłącza czy to normalne? Podczas jazdy ciężko jest wyczuć czy ja wyłącza czy nie. Dzięki za odpowiedzi ;)

Jedras
01-06-15, 20:49
Może Ci się wydaje ze podczas dodawania gazu się wyłącza, poprostu taki zbieg okoliczności bo kompresor cały czas nie działa, tylko jak osiągnie odpowiednią temperaturę powietrza to się wyłącza

A opcja nr 2 masz tak w ECU ustawione ze np na VTEC klima się wyłącza ;-)

macieksobol
01-06-15, 21:29
W tym sęk ze mam zwykle d14a8 . Wolałem zapytać żeby bo nie chciał bym aby coś się uszkodzilo. Jak dodaje gazu powoli to działa .

MM63
01-06-15, 21:37
Ona tak działa. W trasie będziesz czuł pod butem momenty kiedy się kompresor odłącza i załącza.

Poll
01-06-15, 21:38
Odłacza się też przy nagłym dużym obciążeniu.

macieksobol
01-06-15, 23:36
Czyli wszystko jest Oki w takim razie :) Dziękuję bardzo za odpowiedzi :)

MikeFoto
02-06-15, 08:08
Odłacza się też przy nagłym dużym obciążeniu.

To u mnie ten myk nie działa. Zdarza się czasem że przy wyprzedzaniu z włączoną klimą, wyłączam ją i dostaje boosta.

MichałCK
02-06-15, 12:00
To u mnie ten myk nie działa. Zdarza się czasem że przy wyprzedzaniu z włączoną klimą, wyłączam ją i dostaje boosta.

Też tak czasami robiłem, podczas jednej trasy kilkukrotnie bo była taka zamuła że strach wyprzedzać bez zbicia do 3 biegu z włączoną klimą.
Po tej nieszczęsnej trasie od tego włączania/wyłączania klimy padł mi kompresor :D
Może u mnie był taki muł z włączoną klimą bo osuszacz był jeszcze za mojej kadencji nie wymieniany.
Na dniach wymieniam kompresor klimy to napiszę jak będzie wyglądać sytuacja.

Co do samoczynnego odłączania kompresora to też tak miałem, lecz nie w sytuacji kiedy jest zapotrzebowanie na większą moc - u mnie się odłączał kiedy mu się podoba i załączał ponownie po chwili :)

macieksobol
02-06-15, 12:02
Ostatnio wymieniałem osuszacz u siebie. A czy to może mieć jakieś znaczenie jeśli ja mam automatyczną skrzynię biegów?

MikeFoto
02-06-15, 14:33
Też tak czasami robiłem, podczas jednej trasy kilkukrotnie bo była taka zamuła że strach wyprzedzać bez zbicia do 3 biegu z włączoną klimą.
Po tej nieszczęsnej trasie od tego włączania/wyłączania klimy padł mi kompresor

To napewnno nie od tego. Kompresory tak czy tak się wyłącza i włącza (a konkretniej to sprzęgło elektromagnetyczne go załącza i wyłącza czy tego chcesz czy nie). Jeśli wyłączałes przyciskiem to po prostu wcześniej go wyłączałeś lub załączałeś - ale to jego normalny sposób działania.

MichałCK
02-06-15, 16:06
To napewnno nie od tego. Kompresory tak czy tak się wyłącza i włącza (a konkretniej to sprzęgło elektromagnetyczne go załącza i wyłącza czy tego chcesz czy nie). Jeśli wyłączałes przyciskiem to po prostu wcześniej go wyłączałeś lub załączałeś - ale to jego normalny sposób działania.

Być może :D w każdym razie zajechało wariata, najpewniej kompresor swoje już po prostu przeżył albo i to sprzęgło się zajechało skoro tak nagle zaczął hałasować lub łożysko w środku.
Jak będę po wymianie kompresora to rozkręcę ten uszkodzony i zobaczę co tam się dzieje, ale może to i łożysko bo jak się kręci kołem kompresora przy zdjętym pasku to słychać szumienie/charczenie :D

Poll
02-06-15, 20:40
A nie wiem czy zawsze. Wiem na pewno, że czasami mam VTECa w D14 ; D

kbzzz
05-06-15, 06:53
Znajomy tak miał w 5D że wyłączało mu klime jak dodał gwałtownie gazu a jak delikatnie to nie, nie wiem czy sobie z tym poradził ale strasznie go to irytowało, u mnie nie dzieją się tego typu rzeczy, kompresor działa kiedy chce jak klima jest odpalona

Jacek1983
26-06-15, 20:05
Ja u siebie, co prawda w Acco przerabiałem coś takiego, że przy jałowych i tak mniej więcej do 2000 obr., klima działała wzorowo. Natomiast na trasie, między 2,5 tys. obr. i wyżej - kompresor się wyłączał. Czyli objawy - podobne do autora tematu. Diagnoza - sprzęgło kompresora + cewka. Wymienione. I co - po wymianie, na wyższych obrotach ze sprzęgła to aż iskry szły - więc skończyło się wymianą kompresora.
Stary jeszcze nie rozebrany, pewnie zaczynał się zacierać, opiłków na 10000% w układzie nie było. Może jakieś łożysko blokowało...

Natomiast przy gwałtownym naciśnięciu pedału gazu kompresor powinien się wyłączyć i to jest normalne zjawisko. Po chwili, lub po ujęciu gazu załącza się z powrotem.

Jak miałem Civica, to dawało się wyraźnie czuć "kaganiec", spowodowany działaniem klimy, przy jeździe na benzynie i gwałtownym dodaniem gazu - kompresor wyłączało, ale przy jeździe na LPG nie było takiego efektu ...

Myślę, że wyczerpaliśmy już temat ...