Zobacz pełną wersję : Honda Civic 2003 1.6 V-tec błąd P2646 POMOCY
Jak zrobić bypass przy wyłączniku ciśnienia oleju Vtec w Hondzie Civic 2003 1.6 problem polega na tym że wyłącznik ciśnienia oleju Vtec jest przykręcony do głowicy na ślepo. W głowicy nie ma kanałów olejowych, są otwory na śruby montażowe i to tyle. Przez to jak się jeździ ostrzej wywala kontrolkę check engine i błąd P2646 kasowanie nic nie daje bo błąd i tak wraca. Wydaje mi się, że albo jest zmieniony silnik albo sama głowica, gdy nie ma błędu auto jeździ ok gdy się pojawi traci moc i kręci się jedynie do 4tys obr.
Coraz lepsze rzezby wychodza... ciężko bedzie, sprawdzales numery silnika czy sie zgadza z nr budy? Mozliwe ze będziesz musiał zmienić glowice.
zaczalbym od sprawdzenia poziomu oleju :) jesli masz ponizej polowy to uzupełnij stan, te silniki nie lubie gdy jest ponizej polowy stad tez vtec zaklada blokade i dalej nie kreci :)
Poziom oleju się zgadza olej i filtr nowy, a błąd ten odpowiada dokładnie za ten "rocker arm"
http://www.accordklubpolska.pl/index.php?/topic/17468-b%C5%82%C4%85d-p2646/
nic tam nie pisze o zrobieniu bypassu jest to schemat diagnozy i naprawy, u mnie błąd wywala ponieważ jest zmieniony silnik. Wyłącznik jest przykręcony do głowicy na ślepo brak kanałów olejowych między głowicą a wyłącznikiem ciśnienia oleju Vtec i temu kiedy powinien dostać ciśnienie do wyłącznika wywala błąd. I teraz co należy zrobić aby bez wymiany silnika lub głowicy pominąć wyłącznik ciśnienia oleju vtec? Dodam tyle ze zwieranie wtyczek pinów nic nie pomaga
Jak pominiesz zawor to nie będziesz miec vtec'a.
Trzeba my wywierci otwory zeby mial jak olej przesc przez zawor.
ja nie wiem czy myślimy o tym samym zaworze mi chodzi o ten i on jest przykręcony do głowicy na ślepo otwory na śruby są ale tych kanałów olejowych nie ma. Podłącza sie dwie wtyczki jedna 2 pinowa i jedna 1 pinowa
http://i.ytimg.com/vi/GfwNvotdRfw/0.jpg
a ten silnik to oryginalny, czy rzeźbiony już?
Silnik nie jest od tego auta widać ktoś kiedyś zmienial
Dokładnie o to mi chodziło to jest zawor vtec'a . To jaka masz jednostke wsadzona jaki kod silnika masz teraz? Pewnie lizniete szlifierka...
Skontaktowałem się z poprzednim właścicielem i cała historia z autem wyglądała tak rzekomo: Stary silnik wystawił mu kopyto pękła korba i zrobiło dziurę w bloku, zakupił ten silnik 1.6Vtec ale jaki rocznik i jaki kod silnika nie ma pojęcia po zmianie silnika nie mógł sobie poradzić z obrotami i od tego momentu auto przeszło w moje posiadanie. Ja natomiast tak jak w innym wątku pisałem wyczyściłem czujnik ciśnienia zasysanego powietrza, silniczek krokowy oraz przepustnice i obroty wróciły do normy. Po jeździe próbnej znowu pokazał się ten błąd. Jak się okazało w tym aktualnym silniku nie ma tych kanałów olejowych ale skoro tamten silnik to też vtec najwyraźniej starszy to może idzie zrobić jakiś baypass by pominąć ten wyłącznik.
D16V1 jest tylko jeden nie ma stare-nowe. Od czytaj kod z bloku silnika. Albo masz D14 lub D17a8
Bedzie na bloku od strony skrzyni biegow i pod termostatem
D14z5
To wychodzi ze to jest 1.4!? kuce :( no ale dobra skoro elektronika i ecu sobie radzi to co teraz trzeba zrobić by to pominąć
Oo no to nieźle... komp masz od d16 wiec dawka bedzie bogatsza. Moze kompa udalo by sie kompa wsadzic od d14. Najepsza opcja to nazbierac $ i wymienic slupek na d16V1. Za 1tys juz masz zdrowy motor.
a z tym komputerem idzie zrobić jakieś obejście by pominąć ten zawór?
czy taki sterownik będzie dobry do tego silnika czy wiązkę też będzie trzeba zmienić?
http://img19.allegroimg.pl/photos/oryginal/50/48/83/87/5048838785_1
W 7gen juz nie pogrzebie sie w kompie.
Jesli zmieniasz kompa to musisz miec caly zestaw: komp+skrzynka bezpiecznikow+stacyjka, lub przeprogramowac immo.
To jest komp z anglika? Z tego co pamietam to mocowania sa na odwrót, ale mozna przełożyć bebechy.
Nie wiem jak ma sie 1.6 do 1.4 ale dobrze miec w zapasie wiazke.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.