Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Honda Civic 2003 1.6 V-tec błąd P2646 POMOCY



matimumi
19-05-15, 16:13
Jak zrobić bypass przy wyłączniku ciśnienia oleju Vtec w Hondzie Civic 2003 1.6 problem polega na tym że wyłącznik ciśnienia oleju Vtec jest przykręcony do głowicy na ślepo. W głowicy nie ma kanałów olejowych, są otwory na śruby montażowe i to tyle. Przez to jak się jeździ ostrzej wywala kontrolkę check engine i błąd P2646 kasowanie nic nie daje bo błąd i tak wraca. Wydaje mi się, że albo jest zmieniony silnik albo sama głowica, gdy nie ma błędu auto jeździ ok gdy się pojawi traci moc i kręci się jedynie do 4tys obr.

DRIVERRS
19-05-15, 20:56
Coraz lepsze rzezby wychodza... ciężko bedzie, sprawdzales numery silnika czy sie zgadza z nr budy? Mozliwe ze będziesz musiał zmienić glowice.

mlawa85
20-05-15, 06:43
zaczalbym od sprawdzenia poziomu oleju :) jesli masz ponizej polowy to uzupełnij stan, te silniki nie lubie gdy jest ponizej polowy stad tez vtec zaklada blokade i dalej nie kreci :)

matimumi
20-05-15, 17:23
Poziom oleju się zgadza olej i filtr nowy, a błąd ten odpowiada dokładnie za ten "rocker arm"

genior
20-05-15, 22:37
http://www.accordklubpolska.pl/index.php?/topic/17468-b%C5%82%C4%85d-p2646/

matimumi
21-05-15, 21:49
nic tam nie pisze o zrobieniu bypassu jest to schemat diagnozy i naprawy, u mnie błąd wywala ponieważ jest zmieniony silnik. Wyłącznik jest przykręcony do głowicy na ślepo brak kanałów olejowych między głowicą a wyłącznikiem ciśnienia oleju Vtec i temu kiedy powinien dostać ciśnienie do wyłącznika wywala błąd. I teraz co należy zrobić aby bez wymiany silnika lub głowicy pominąć wyłącznik ciśnienia oleju vtec? Dodam tyle ze zwieranie wtyczek pinów nic nie pomaga

DRIVERRS
22-05-15, 08:57
Jak pominiesz zawor to nie będziesz miec vtec'a.
Trzeba my wywierci otwory zeby mial jak olej przesc przez zawor.

matimumi
22-05-15, 13:38
ja nie wiem czy myślimy o tym samym zaworze mi chodzi o ten i on jest przykręcony do głowicy na ślepo otwory na śruby są ale tych kanałów olejowych nie ma. Podłącza sie dwie wtyczki jedna 2 pinowa i jedna 1 pinowa

http://i.ytimg.com/vi/GfwNvotdRfw/0.jpg

genior
22-05-15, 16:00
a ten silnik to oryginalny, czy rzeźbiony już?

matimumi
22-05-15, 16:33
Silnik nie jest od tego auta widać ktoś kiedyś zmienial

DRIVERRS
22-05-15, 18:58
Dokładnie o to mi chodziło to jest zawor vtec'a . To jaka masz jednostke wsadzona jaki kod silnika masz teraz? Pewnie lizniete szlifierka...

matimumi
22-05-15, 19:17
Skontaktowałem się z poprzednim właścicielem i cała historia z autem wyglądała tak rzekomo: Stary silnik wystawił mu kopyto pękła korba i zrobiło dziurę w bloku, zakupił ten silnik 1.6Vtec ale jaki rocznik i jaki kod silnika nie ma pojęcia po zmianie silnika nie mógł sobie poradzić z obrotami i od tego momentu auto przeszło w moje posiadanie. Ja natomiast tak jak w innym wątku pisałem wyczyściłem czujnik ciśnienia zasysanego powietrza, silniczek krokowy oraz przepustnice i obroty wróciły do normy. Po jeździe próbnej znowu pokazał się ten błąd. Jak się okazało w tym aktualnym silniku nie ma tych kanałów olejowych ale skoro tamten silnik to też vtec najwyraźniej starszy to może idzie zrobić jakiś baypass by pominąć ten wyłącznik.

DRIVERRS
22-05-15, 20:50
D16V1 jest tylko jeden nie ma stare-nowe. Od czytaj kod z bloku silnika. Albo masz D14 lub D17a8

matimumi
22-05-15, 20:53
kod bedzie od chlodnicy?

DRIVERRS
22-05-15, 20:57
Bedzie na bloku od strony skrzyni biegow i pod termostatem

matimumi
22-05-15, 21:04
D14z5

To wychodzi ze to jest 1.4!? kuce :( no ale dobra skoro elektronika i ecu sobie radzi to co teraz trzeba zrobić by to pominąć

DRIVERRS
22-05-15, 21:25
Oo no to nieźle... komp masz od d16 wiec dawka bedzie bogatsza. Moze kompa udalo by sie kompa wsadzic od d14. Najepsza opcja to nazbierac $ i wymienic slupek na d16V1. Za 1tys juz masz zdrowy motor.

matimumi
22-05-15, 21:53
a z tym komputerem idzie zrobić jakieś obejście by pominąć ten zawór?

czy taki sterownik będzie dobry do tego silnika czy wiązkę też będzie trzeba zmienić?

http://img19.allegroimg.pl/photos/oryginal/50/48/83/87/5048838785_1

DRIVERRS
23-05-15, 15:39
W 7gen juz nie pogrzebie sie w kompie.
Jesli zmieniasz kompa to musisz miec caly zestaw: komp+skrzynka bezpiecznikow+stacyjka, lub przeprogramowac immo.
To jest komp z anglika? Z tego co pamietam to mocowania sa na odwrót, ale mozna przełożyć bebechy.
Nie wiem jak ma sie 1.6 do 1.4 ale dobrze miec w zapasie wiazke.